Bomber Magazine Powerking Challenge 2010

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Sarvi

Viesti Kirjoittaja Sarvi » La Tammi 08, 2011 12:21 am

ZX-14R kirjoitti:Ja penkityksien mukaan hyvällä tekniikalla sillä kilon paineella voi saada selkeästi yli sen tuplaten tehoa.
Tai sitten vaan kaikissa penkeissä missä oon käynyt on vikaa :lol:
Liekköhän kukaan koskaan penkittynä jotain turbovehjettä turbopakosarja jotenkin järkevästi kiinni, mutta ilman että turbo ahtaa, ja sitten turbon kanssa? Ja olisko tommosessa testissä edes mitään järkeä?

Onko sulla jotain käppyröitä missä tuo mainittu tilanne ilmenee?

The_Hooligan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The_Hooligan » La Tammi 08, 2011 12:23 am

T-King kirjoitti:Ja kun tässä keskustelussa kyseltiin noista esitetyistä dynokäyristä niin 2 baria antaisi vain reilu kolmisen kymmentä hv lisää siihen aikaisempaan 402hv/1,2bar niin siksi toi kummastus noista paineista...
Koko ajan unohtuu, että noissa viimeisimmissä käyrissä (jotka on muuten kahdesta eri penkityssessiosta) ei edelleenkään saatu puhdasta vetoa loppuun asti, eli kukaan ei tiedä, että paljonko hevosia olisi saatu ilman rengasongelmia - huono verrata vajaita suorituksia niihin 4satasiin, jotka pystyi vetämään loppuun asti.
T-King kirjoitti:Boost creepistä en sun laitteessa tiedä, mulla sitä tapahtuu ja reilusti! Kilon jousi ja silti nousee +2 baria AINA. Ja mulla on holsetin 18 pakopesä eli taitaa olla isompi kuin sulla busassa?
Juu, meillä on 16 pakopesä.
Hukkis on Tial 44, jonka porttasin melkoisella hartaudella pakopesään, molemmista nieluista on lähtö. Ei toki takaa etteikö jäisi alimittaiseksi, mutta se on Suomen paras toteutus silti :freak2:

Otetaan Paine Hyypiöstä selvää sit kun ollaan taas jaggarassa. Ei ole lappuja muista vedoista, enkä ala kaivamaankaan, kyllä tässä on juudastelua ihan tarpeeksi ilmoilla jo nytkin.
Tahallaan paska.

Älä vaan klikkaa: ANY10 Dragrace & Landspeed Team

The_Hooligan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The_Hooligan » La Tammi 08, 2011 12:27 am

Sarvi kirjoitti:Liekköhän kukaan koskaan penkittynä jotain turbovehjettä turbopakosarja jotenkin järkevästi kiinni, mutta ilman että turbo ahtaa, ja sitten turbon kanssa?
Tuskin, mutta miepä olen penkittänyt turbopyörää vapaastihengittävällä turbopakosarjalla. Ahdin paikallaan.
Tahallaan paska.

Älä vaan klikkaa: ANY10 Dragrace & Landspeed Team

Bomber#1
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » La Tammi 08, 2011 12:48 am

The_Hooligan kirjoitti: Ei ole lappuja muista vedoista, enkä ala kaivamaankaan, kyllä tässä on juudastelua ihan tarpeeksi ilmoilla jo nytkin.
No no Rampe älä ny hermostu, ei tää noin vakavaa ole. :D
Jos sulla ei ole lappuja niin onko Mr.turbomanilla siitä käppyrää, mua ainakin kiinnostais nähdä millainen käyrä proboostin penkistä on siihen pidon irtoamiseen asti?

T-King

Viesti Kirjoittaja T-King » La Tammi 08, 2011 2:22 am

Rampe, kuten jo sanoin , ei ole tarkoitus millään lailla vittuilla tms. Mie oon vaan niin perkeleen kade jos te saatte jo noin alhaisilla painella pelit rokkaan noin hyvin niin mulla on jotain vielä setupissa pielessä, vaikka matalapuristeinen onkin... :D

Mulla ja Ollikaisen Jussilla oli molemmilla sama ongelma ton paineiden ylös hiipimisen kans ja Jussi kai modas sitä kauden aikana niin että rauhottui, itse en nähnyt sitä aiheelliseksi kun ei noussut liian ylös setuppiin nähden. Molemmissa nieluissa mullakin on mutta liian suuri kulma portin lähdöllä niin kaasu ei tee mielellään 90asteen kulmaa varsinkaan jos ei ole kunnon pakopaineita.

Tohon vaparina turbolla vetämiseen, meillä oli tarkoitus Samin kans aikoinaan vetää ilman dumppia pari vetoa niin jos sillä sais alempien paineiden (vapari) kartat ajettua kohdalleen. Kai se 50mm reikä riittää holsetille paineen hukkaamiseen...?? :freak2:
1 Bar is nice... 2 Bars is crazy... At 3 Bars FUNNYBIKES begins to live!!! FB 55<br>Et 7,32s 300kmh.

ruuvi

Viesti Kirjoittaja ruuvi » La Tammi 08, 2011 10:40 am

.
Viimeksi muokannut ruuvi, To Maalis 21, 2013 4:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ZX-14R

Viesti Kirjoittaja ZX-14R » La Tammi 08, 2011 3:13 pm

Sarvi kirjoitti:
ZX-14R kirjoitti:Ja penkityksien mukaan hyvällä tekniikalla sillä kilon paineella voi saada selkeästi yli sen tuplaten tehoa.
Tai sitten vaan kaikissa penkeissä missä oon käynyt on vikaa :lol:

Onko sulla jotain käppyröitä missä tuo mainittu tilanne ilmenee?
http://www.streetfire.net/photo/1757939.htm

Tossa vedossa maksimipaineet imusarjassa mappianturin mukaan sen 1,64 bar, porttien ohjaus yliohjasi portteja josta syystä käyrä on millanen on.

Bomber#1
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » Su Tammi 09, 2011 12:17 pm

ZX-14R kirjoitti:
http://www.streetfire.net/photo/1757939.htm

Tossa vedossa maksimipaineet imusarjassa mappianturin mukaan sen 1,64 bar, porttien ohjaus yliohjasi portteja josta syystä käyrä on millanen on.
Thanks printistä,
menikö toi Kwaka-paketti kokonaisuudessaan Malkalle?

ruuvi

Viesti Kirjoittaja ruuvi » Su Tammi 09, 2011 5:54 pm

.
Viimeksi muokannut ruuvi, To Maalis 21, 2013 4:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

turboman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja turboman » Su Tammi 09, 2011 6:59 pm

Ao. vapari Katana kävi penkissä , 194hp/192Nm :) mitähän se antais exelin mukaan 3 barilla :D

http://www.nettimoto.com/suzuki/gsx/480209

Bomber#1
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » Su Tammi 09, 2011 7:35 pm

Bomber#1 kirjoitti: niin onko Mr.turbomanilla siitä käppyrää, mua ainakin kiinnostais nähdä millainen käyrä proboostin penkistä on siihen pidon irtoamiseen asti?
?

P.S. linkin Katana on hieno...

turboman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja turboman » Su Tammi 09, 2011 9:41 pm

Bomber#1 kirjoitti:
Bomber#1 kirjoitti: niin onko Mr.turbomanilla siitä käppyrää, mua ainakin kiinnostais nähdä millainen käyrä proboostin penkistä on siihen pidon irtoamiseen asti?
?

..

On se käppyrä koneella jossain tallella. Pitoa riitti n.0.7 bariin asti , jolloin oli n. 250hp. Tuohon astikin vedettiin osakaasulla ,kun kaasu auki oli niin rikkaalla. Kilon jälkeen alkaa sitten tapahtuunkin... ja paljon :firing:

Bomber#1
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » Su Tammi 09, 2011 11:53 pm

turboman kirjoitti:
Bomber#1 kirjoitti:
..

On se käppyrä koneella jossain tallella. Pitoa riitti n.0.7 bariin asti , jolloin oli n. 250hp. Tuohon astikin vedettiin osakaasulla ,kun kaasu auki oli niin rikkaalla. Kilon jälkeen alkaa sitten tapahtuunkin... ja paljon :firing:
Ok, laita näytille ku kerkeet, jos se ei ole mikään valtiosalaisuus Rampelle. :blah:

Ksthb
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ksthb » Ma Tammi 10, 2011 10:15 am

ruuvi kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Hmm.. vaikken niin hyvin ole ahtimien kans kartalla niin sanoisin kummiski että paine ei ole ratkaiseva tekijä vaan ahtimen tuotto.
Kannen virtauksellakin on merkitystä, esim. 20v Audi kansi virtas 320hp ja tuotti 1,45 bar 745hp koneesta.
Optimi tilanteessa oikein mitotetulla ahtimella tehot kulkee linjassa kannen virtauksien suhteen.
1500cc F1 motti oli kerran pöydällä ja mittasin kannen virtaukset. Virtas 300 hp ja tekijät ilmoitteli aika-ajo paineilla (5 bar) 1500hp.
Mitä tehokkaampi vaparina, niin teho kertaantuu ahdettuna. Ahdas imukanava toimii kuristimena samanlailla kun kuristin ennen turboa ja venttiili on hyvä olla kunnolla auki. Pakokanava on turbokoneessa vähän monimutkaisempi juttu.

Voisi joskus mitata tuosta kannesta virtaukset. Tarviiko olla venttiilit?
Mittaus onnistuu, venttiilit tarvitaan yhteen sylinteriin... tässä kohtaa toimenpide maksaa paikaille tulemisen vaivan ja pari tuntia aikaa...

turboman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja turboman » Ma Tammi 10, 2011 8:26 pm

Bomber#1 kirjoitti:
?
Tuossa on pyyhekumella käsiteltyä käyrää , näkee ainakin tuohon pidon irtoamiseen asti , ja eikun spekuloimaan :D
Kierrokset eivät ole kohdallaan, kun pyörässä ei ollut rpm-mittaria y.m.s. mistä olisi voinut rpm:t tarkistaa. Kierrokset asetettiin busan vakiovälityksille .
http://s150.photobucket.com/albums/s88/ ... 4paint.jpg

Vastaa Viestiin