Kaatumaraudat

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
Juusoo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 01, 2013 9:05 pm
Paikkakunta: GSX-R1000 K5

Re: Kaatumaraudat

Viesti Kirjoittaja Juusoo » To Heinä 25, 2013 8:07 pm

La_x kirjoitti:Kaatumarautoja ajattelin tuohon omaan F2:seen väsätä, pelottaa niin helvetisti vedellä muovien kanssa vetoja ilman. Itselle rautahommelit ovat aivan uusi juttu, suojaavatkos nuo miten paljon jos kippaan tuollaisen pakkausmuoveissa olevan separin nätisti kylelleen, sen verran tajuan kyllä että peilit heitän veke, ne ottavat ainakin osumaa. Tarkoitus olisi että pyörä säilyisi täysin ehjänä vaikkapa 60 vauhdista kyljelleen liukuessa, onnistuuko tämä?

Ja onko mitään ammattilaisvinkkejä raudan muodosta, täältä katsonut aika paljon ja samannäköistä tekemässä, käsittääkseni raudan yläosa kannattaa olla ulompana rungosta kuin alaosa jottei kippaa katolleen?

Katteet olisi tarkoitus pitää alkuperäisenä ainakin keulan osalta ja rahatilanne sanoo että erillinen vetomopo ei onnistu, joten pakko tuolla käyttiksellä hapettaa. Alkoi vain tänään raitaa vetäessä vissiin vanhuus iskeä saatana kun aloin pelätä pyörän puolesta :freak:

Itse ajattelin alkaa hitsailemaan, mutta jos jollakin on sopivat halvat niin voin osta pois pyörimästäkin, siis oikeasti halvat :lol:

Pitäkää vaan homona saatana kun on Honda ja kaikkee eikä uskalla vetää ilman rautoja ja on vielä muovit päällä PERKELE :flipa:
Lainaan eedelin tekstiä aiheeseen liittyen
Eedeli kirjoitti:
Raudathan on suhteellisen simppelit tehä. Putken päihin hitsataan paksut prikat ja vedetään pultit läpi ja kiinnitetään nää putkenpätkät haluttuihin kiinnikkeisiin pyörässä. Sit vaan mittaillaan ja leikataan putkea väliin ja hitsaillaan kasaan. Moottorinkiinnikkeet on rungosta ne vahvimmat kohdat ja useinmiten se on pyörän korkein, sopivin kiinnityskohta kaatumaraudoille. Ja se kaatumarautojen levein kohta tulisi olla samalla korkein kohta!!! Välillä näkee rautoja, mitkä antaa kaatuessaan vain vauhtia pyörälle ja se lentää katolleen. Esim kaveri osti just hondan jossa oli valmiina raudat ja kun sen pyörän kaataa ihan hitaasti ja hallitusti kyljelleen niin se jatkuu kallistumista niin kauan kunnes tankki ottaa maahan kiinni..
Ja ite sanon sen verran että riippuu aika paljon raudoista ja miten kaataa pyörän, että pysyykö se ehjänä, jos vaikka "pyörähtää" tai nappaa pitoja niin ei varmasti luista kovinkaan siististi asfalttia pitkin. Pakkausmuoveille voi siis kovemmissa lipoissa sanoa morjes. Jos jostain liruvaudeista kippaat sen kyljelleen niin pysyy ihan ehjänä kunhan ne raudat toimii, ettei kippaa yli tangon ja muiden varaan. Hyvät sliderit vaikkapa nailon tangosta kannattaa tehä niin se mopo liukuu vähän paremmin eikä tökkää asfalttiin kun paljas rautaputki tekee siihen reijän :lol: Rautoja tehdessä kannattaa pistää noi ensimmäiset osat paikalleen, eli siis putket joista raudat kiinnittyy runkoon, sitten lasket pyörän rautojen varaan ja katsot että ei kippaa yli ja moottorin poskiin sun muihin arkoihin paikkoihin on tarpeeksi tilaa. Siitä vedät sitten raudat kasaan ja jotain tukiakin kannattaa eniten iskua ottavaan osaan hitsata.

Avatar
La_x
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2012 12:00 am
Paikkakunta: 954RR

Re: Kaatumaraudat

Viesti Kirjoittaja La_x » To Heinä 25, 2013 8:48 pm

Iso kiitos tästä, tuolleen aattelinkin että se menee :D

Varmaan fiksuin tapa tehdä nuo perinteiset kolmion muotoset raudat tuohon on että ylempi etummainen kiinnike on vaikkapa pehmustettu putken puolikas joka nojaa runkoon vai miten? Paikkaahan ei ole kuin takaa ja edestä alhaalta moottorin kiinnikkeisiin ja mitä kuvia katsoin, niin aika monella tulee tuohon runkoon ylempi kiinnike.

Avatar
out0
Viestit: 671
Liittynyt: La Kesä 27, 2009 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R

Re: Kaatumaraudat

Viesti Kirjoittaja out0 » To Loka 03, 2013 4:38 pm

Voi olla mainittu, mutta en jaksa kännykällä selata sivuja. Elikkä ootteko tehny yleensä minkäkokoisella putkella raudat? Tossa kattelin että ainakin kädessä toi puol tuumaa tuntu aika ruipelolta ... kai... vai onko se sitten tuo kolmen vartin putki, jota noissa yleensä on? Kuitenkin ois nyt talvel tarkotus jotkut raudat väkertää tuohon gixxeriin :)
Helvetti jäätyi. Se siitäkin sitten...
(Bomber Magazine 5/2009)

Avatar
Eedeli
Viestit: 630
Liittynyt: Ma Helmi 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 600rr + crf250r

Re: Kaatumaraudat

Viesti Kirjoittaja Eedeli » To Loka 03, 2013 6:13 pm

out0 kirjoitti:Voi olla mainittu, mutta en jaksa kännykällä selata sivuja. Elikkä ootteko tehny yleensä minkäkokoisella putkella raudat? Tossa kattelin että ainakin kädessä toi puol tuumaa tuntu aika ruipelolta ... kai... vai onko se sitten tuo kolmen vartin putki, jota noissa yleensä on? Kuitenkin ois nyt talvel tarkotus jotkut raudat väkertää tuohon gixxeriin :)
Kuva

Mä oon tehny voi raudat yleensä että toi moottorinkorvakkeeseen tuleva putki on 1" putkea ja noi muut putket on 3/4". Tähän mennessä toiminu ihan hyvin :wavey:

Avatar
out0
Viestit: 671
Liittynyt: La Kesä 27, 2009 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R

Re: Kaatumaraudat

Viesti Kirjoittaja out0 » To Loka 03, 2013 8:55 pm

Eiköhän sit käytetä hyväksi tavattua linjaa :)
Kiitos :wavey:
Helvetti jäätyi. Se siitäkin sitten...
(Bomber Magazine 5/2009)

Avatar
Janezki
Viestit: 555
Liittynyt: La Kesä 01, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Voimamöhkäle!

Re: Kaatumaraudat

Viesti Kirjoittaja Janezki » To Loka 03, 2013 9:05 pm

Laita ville mopoos turvakaaret
Parempi se on rahat olla mielummin kiinni moottoripyörässä kuin huoran perseessä!
~Fuelholic Fighters~

Avatar
out0
Viestit: 671
Liittynyt: La Kesä 27, 2009 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R

Re: Kaatumaraudat

Viesti Kirjoittaja out0 » To Loka 03, 2013 9:06 pm

Janezki kirjoitti:Laita ville mopoos turvakaaret
http://www.funzug.com/index.php/bikes/t ... igned.html Tollanen? :lol:
Helvetti jäätyi. Se siitäkin sitten...
(Bomber Magazine 5/2009)

Avatar
out0
Viestit: 671
Liittynyt: La Kesä 27, 2009 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R

Re: Kaatumaraudat

Viesti Kirjoittaja out0 » Pe Loka 18, 2013 9:43 pm

Ei helvetti. Tuntu ettei mikään tuntunu onnistuvan. Syytän työkaluja ynnä muita :roll:

Mites jos tuon ton keväällä sinne kerava/järvenpäähän ja väsäätte mulle jotkut raudat? :D Meni hermot :D
Helvetti jäätyi. Se siitäkin sitten...
(Bomber Magazine 5/2009)

Avatar
Eedeli
Viestit: 630
Liittynyt: Ma Helmi 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 600rr + crf250r

Re: Kaatumaraudat

Viesti Kirjoittaja Eedeli » La Loka 19, 2013 11:04 am

out0 kirjoitti:Ei helvetti. Tuntu ettei mikään tuntunu onnistuvan. Syytän työkaluja ynnä muita :roll:

Mites jos tuon ton keväällä sinne kerava/järvenpäähän ja väsäätte mulle jotkut raudat? :D Meni hermot :D
:lol: :lol: Ei ne työkalut aina toimi niiku haluis. Noooo sanotaan että ehkä se onnistuu. Mul noi työkuviot muuttu täs syksyl vähäsen ja putkentaivuttimen lainaamine on aika hankalaa, mut enköhä mä sellasen jostain saa repästyä. Tallilla tosiaan vaan täytelanka mig ja sillä se sauma ei oo kovin nättiä, mutta tuntuis kestävän kun bleidin raudat ja takahäkki kesti tän kesän paiskomiset. :D

Avatar
out0
Viestit: 671
Liittynyt: La Kesä 27, 2009 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R

Re: Kaatumaraudat

Viesti Kirjoittaja out0 » La Loka 19, 2013 11:52 am

Eedeli kirjoitti:
out0 kirjoitti:Ei helvetti. Tuntu ettei mikään tuntunu onnistuvan. Syytän työkaluja ynnä muita :roll:

Mites jos tuon ton keväällä sinne kerava/järvenpäähän ja väsäätte mulle jotkut raudat? :D Meni hermot :D
:lol: :lol: Ei ne työkalut aina toimi niiku haluis. Noooo sanotaan että ehkä se onnistuu. Mul noi työkuviot muuttu täs syksyl vähäsen ja putkentaivuttimen lainaamine on aika hankalaa, mut enköhä mä sellasen jostain saa repästyä. Tallilla tosiaan vaan täytelanka mig ja sillä se sauma ei oo kovin nättiä, mutta tuntuis kestävän kun bleidin raudat ja takahäkki kesti tän kesän paiskomiset. :D
Saumasta ei oo niin justiinsa. Sen voin sit tehdä töissä kunnolla, kunhan sais jotenkin nippuun sitten. Mutta laittelen vaikka viestiä kun kausi alkaa ja voi ajaa sinne :D
Helvetti jäätyi. Se siitäkin sitten...
(Bomber Magazine 5/2009)

Avatar
Eedeli
Viestit: 630
Liittynyt: Ma Helmi 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 600rr + crf250r

Re: Kaatumaraudat

Viesti Kirjoittaja Eedeli » La Loka 19, 2013 12:50 pm

out0 kirjoitti:
Eedeli kirjoitti:
out0 kirjoitti:Ei helvetti. Tuntu ettei mikään tuntunu onnistuvan. Syytän työkaluja ynnä muita :roll:

Mites jos tuon ton keväällä sinne kerava/järvenpäähän ja väsäätte mulle jotkut raudat? :D Meni hermot :D
:lol: :lol: Ei ne työkalut aina toimi niiku haluis. Noooo sanotaan että ehkä se onnistuu. Mul noi työkuviot muuttu täs syksyl vähäsen ja putkentaivuttimen lainaamine on aika hankalaa, mut enköhä mä sellasen jostain saa repästyä. Tallilla tosiaan vaan täytelanka mig ja sillä se sauma ei oo kovin nättiä, mutta tuntuis kestävän kun bleidin raudat ja takahäkki kesti tän kesän paiskomiset. :D
Saumasta ei oo niin justiinsa. Sen voin sit tehdä töissä kunnolla, kunhan sais jotenkin nippuun sitten. Mutta laittelen vaikka viestiä kun kausi alkaa ja voi ajaa sinne :D
Jooo huudellaa sit lähempän :type:

Avatar
Suh0
Viestit: 331
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Suzuki GSX-R K4 1000 Turbo

Re: Kaatumaraudat

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ke Joulu 11, 2013 11:38 am

tommoset tuli väkerrettyä k3 tonniseen....viimestelyä ja maalia vaille. :firing:
Kuva
Kuva
Laaja valikoima viritysosia http://www.vpmotorsport.fi

z7z
Viestit: 26
Liittynyt: Su Joulu 23, 2012 11:59 am
Paikkakunta: 1000rr

Re: Kaatumaraudat

Viesti Kirjoittaja z7z » Pe Tammi 03, 2014 9:18 pm

Onko noi kaatumarautojen tapit polyuretaani puslia vai mitä ovat? Pitäs itelläki kehittää rautoihin vähän tappeja :cigar:

Avatar
Juusoo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 01, 2013 9:05 pm
Paikkakunta: GSX-R1000 K5

Re: Kaatumaraudat

Viesti Kirjoittaja Juusoo » La Tammi 04, 2014 3:50 am

Toi pom-tanko pitäis olla hyvää. Ite oon tehny aina vaan jostain nailonista mitä on sattunu jostain joku hukkapätkä löytymään. Etrasta saa tilattua metritavarana.

z7z
Viestit: 26
Liittynyt: Su Joulu 23, 2012 11:59 am
Paikkakunta: 1000rr

Re: Kaatumaraudat

Viesti Kirjoittaja z7z » La Tammi 04, 2014 10:17 am

Juusoo kirjoitti:Toi pom-tanko pitäis olla hyvää. Ite oon tehny aina vaan jostain nailonista mitä on sattunu jostain joku hukkapätkä löytymään. Etrasta saa tilattua metritavarana.

Okei kiitti vinkistä :cigar:

Vastaa Viestiin