Bladen takajarruun lisää voimaa

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Bad Jake

Bladen takajarruun lisää voimaa

Viesti Kirjoittaja Bad Jake » Ke Elo 31, 2011 7:34 am

Millä tuohon SC33 Bladen orkkistakajarruun saisi lisää järkeä, tai mikä olisi viisain tapa toteuttaa tarpeeksi tehokas ja tunnokas takajalkajarru?

Bladessahan on perus yksimäntäinen takasatula ja itselläni siinä nyt jotkut perus EBC:en palat. Männän olen herkistänyt, jarrupoljin on säädetty mahd. korkealle ja karhensin hieman jarrulevyn pintaakin kun vasta nuo palat vaihdoin, mutta silti jarrussa ei ole kunnolla pitoja (kaverilla myös vastaava Blade ja takajarru pitää aivan erilailla - ei hänkään ole siihen mitään ihmeitä tehnyt)...

Hevimies

Viesti Kirjoittaja Hevimies » Ke Elo 31, 2011 10:45 am

ite vaihdoin teräspunosletkut ja sintteripalat. Eron kyllä huomas, ja itelle ainakin tarpeeks hyvä

Bad Jake

Viesti Kirjoittaja Bad Jake » Ke Elo 31, 2011 11:33 am

Hevimies kirjoitti:ite vaihdoin teräspunosletkut ja sintteripalat. Eron kyllä huomas, ja itelle ainakin tarpeeks hyvä
Juu noita voisi kyllä kokeilla. Piru kun tuli juuri vaihdettua taakse nuo peruspalat, olisi pitänyt suoraan kokeilla sintteriä...

Minkäs sortin lätkiä nuo kevlar-palat ovat pitonsa puoleen?

Smoldari

Viesti Kirjoittaja Smoldari » Ke Elo 31, 2011 2:31 pm

Toimiikohan sulla jarrusylinteri kunnolla? :S
snafu

Bad Jake

Viesti Kirjoittaja Bad Jake » Ke Elo 31, 2011 2:50 pm

Smoldari kirjoitti:Toimiikohan sulla jarrusylinteri kunnolla? :S
Milläs tapaa tuota jarrysylinterin toimivuuttaa voisi todentaa? Ainakin satulan mäntä tuntuis liikkuvan ihan ok kun poljinta painaa mutta polkimen päällä täytyy melkein seistä että renkaan saa lukkoon.

Meinaatko että siellä on tiivisteet sökönä ja vuotaa ohi tms? Ei ole tullut purettua noita jarrusylintereitä vielä toistaiseksi...

Niinvarmaanjoo

Viesti Kirjoittaja Niinvarmaanjoo » Ke Elo 31, 2011 3:13 pm

Kannattaa nyt ainakin aluks ilmata sen jarru.

jaket

Viesti Kirjoittaja jaket » Ke Elo 31, 2011 7:35 pm

jos just vaihdoit palat, niin sillä menee aikaa kulua levyn muotoiseksi, paras pito ei tule heti. ja kovin rasvaisillä käsillä ei kannata vaihdella paloja. :deal:

laita sitä motulin 600:Sta nestettä. se on hyvää ja ei keitä.

en tiedä noista vanhoista bladeista, mutta uudemmissa on tosi huono jarru parhaimmillaankin. verrattuna joihinkin tl suzukin yms takajarruihin, joissa on tehoa kunnolla.

tietysti se on on turvallista peruskuskille, että takajarru on heikko,mutta ei se auta jos yrittää jotain tappisladia ja kaatuu high sideen, kun takapyörä ei pysy lukossa...

itse tykkäisin vähän tehokkaammasta jarrusta takanakin. triumphissakin on jarru aika blademainen, eli heikohko.
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Hevimies

Viesti Kirjoittaja Hevimies » Ke Elo 31, 2011 7:53 pm

jaket puhuu tota. paska se on parhaimmillaanki.

Bad Jake

Viesti Kirjoittaja Bad Jake » Ke Elo 31, 2011 8:29 pm

jaket kirjoitti:jos just vaihdoit palat, niin sillä menee aikaa kulua levyn muotoiseksi, paras pito ei tule heti. ja kovin rasvaisillä käsillä ei kannata vaihdella paloja. :deal:

en tiedä noista vanhoista bladeista, mutta uudemmissa on tosi huono jarru parhaimmillaankin. verrattuna joihinkin tl suzukin yms takajarruihin, joissa on tehoa kunnolla.

tietysti se on on turvallista peruskuskille, että takajarru on heikko,mutta ei se auta jos yrittää jotain tappisladia ja kaatuu high sideen, kun takapyörä ei pysy lukossa...

itse tykkäisin vähän tehokkaammasta jarrusta takanakin. triumphissakin on jarru aika blademainen, eli heikohko.
Juu eli ongelma oli päällä vanhoilla paloillakin ja olen jo ajanut uusia paloja sisään -> pito on mielestäni aivan samalla tasolla mitä entisillä paloillakin. Jarrunesteenä mitä lie perus dot 5.1 absilitkua (ei taida keittää ihan niin helposti mitä dot 4?)... Jarrussa ei ole ilmaa.

Jarrulevyn pintaa hieman karhensin hiomapaperilla ja palat meni paikalleen vimosen päälle puhtaana, siihen huomasin panostaa =)

Ei kai tuossa vanhassakaan Bladessa se orkkisjarru mitään kovin ihmeellistä ole, ihmetyttää kuitenkin kun kaverin vastaavassa laitteessaa jarru on aivan eri luokassa tehonsa puolesta.

Stunttiin tuota laitetta rakentelen, joten takajarrussa olisi varsin suotavaa olla pitoja. Uusi jarrulevy on jo tulossa (kun tuossa orkkiksessa on jonkin verran uria) ja laitoin myös sintteripalat tilaukseen - jos noilla uusilla kiluilla ei tehoa löydy, niin kai se on vielä punosletkua hankittava ja tutkittava jarrusylinterin tiivisteiden kunto.

Hevimies

Viesti Kirjoittaja Hevimies » Ke Elo 31, 2011 9:12 pm

Bad Jake kirjoitti:
jaket kirjoitti:jos just vaihdoit palat, niin sillä menee aikaa kulua levyn muotoiseksi, paras pito ei tule heti. ja kovin rasvaisillä käsillä ei kannata vaihdella paloja. :deal:

Juu eli ongelma oli päällä vanhoilla paloillakin ja olen jo ajanut uusia paloja sisään -> pito on mielestäni aivan samalla tasolla mitä entisillä paloillakin. Jarrunesteenä mitä lie perus dot 5.1 absilitkua (ei taida keittää ihan niin helposti mitä dot 4?)... Jarrussa ei ole ilmaa.

Jarrulevyn pintaa hieman karhensin hiomapaperilla ja palat meni paikalleen vimosen päälle puhtaana, siihen huomasin panostaa =)

Ei kai tuossa vanhassakaan Bladessa se orkkisjarru mitään kovin ihmeellistä ole, ihmetyttää kuitenkin kun kaverin vastaavassa laitteessaa jarru on aivan eri luokassa tehonsa puolesta.

Stunttiin tuota laitetta rakentelen, joten takajarrussa olisi varsin suotavaa olla pitoja. Uusi jarrulevy on jo tulossa (kun tuossa orkkiksessa on jonkin verran uria) ja laitoin myös sintteripalat tilaukseen - jos noilla uusilla kiluilla ei tehoa löydy, niin kai se on vielä punosletkua hankittava ja tutkittava jarrusylinterin tiivisteiden kunto.
mulla on sitte taakse punosletku jos et iha heti sitä tarvi. syssymmällä sitte ku pilkon laitteen

Bad Jake

Viesti Kirjoittaja Bad Jake » Ke Elo 31, 2011 9:49 pm

Hevimies kirjoitti:mulla on sitte taakse punosletku jos et iha heti sitä tarvi. syssymmällä sitte ku pilkon laitteen
Jeps, varaileppa se letku minulle!

kimmo1

Viesti Kirjoittaja kimmo1 » Ke Elo 31, 2011 10:44 pm

sc44sta kokemuksia sen verran et eka toimi kuin unelma mut sitte käytti renkaan irti ja laitto takas ku kumen vaihto ni sen jälkeen se ei ollu enään koskaan entisensä vaikka kuka sitä koitti värkätä. :freak2:
hullu saa olla muttei tyhmä

frst

Viesti Kirjoittaja frst » Ke Elo 31, 2011 10:53 pm

Bad Jake kirjoitti:
Hevimies kirjoitti:mulla on sitte taakse punosletku jos et iha heti sitä tarvi. syssymmällä sitte ku pilkon laitteen
Jeps, varaileppa se letku minulle!
Multa löytyy sc50 teräspunosletku myös taakse jos on jollain tarvetta...

sc50 takajarru orkkispaloilla ja teräspunosletkulla toimi mulla tosi kevyesti ja hyvin, kunhan vain ilmasi kunnolla. Sai aika keveälläkin painalluksella lukkoon.
Nyt tossa vfr800 -03 swingin mukana tulleessa jarrussa sama homma, teräspunosletku ja kunnolla ilmattu, saa lukkoon todella helposti.

Ilmatkaa ne jarrut kunnolla ja käyttäkää kunnollisia nesteitä, ne vaikuttaa jo tosi paljon! :wavey:
M.A.D KUUSAA

Degaus

Viesti Kirjoittaja Degaus » To Syys 01, 2011 7:48 am

mikä nyt sitten on kokemuksien perusteella sitä _hyvää_ jarrunestettä? Kun aina ite käyttäny ihan sitä perus 5.1:stä ja onhan noilla pysähtynyt kuitenkin.. :freak2:

Ride-

Viesti Kirjoittaja Ride- » To Syys 01, 2011 8:23 am

Degaus kirjoitti:mikä nyt sitten on kokemuksien perusteella sitä _hyvää_ jarrunestettä? Kun aina ite käyttäny ihan sitä perus 5.1:stä ja onhan noilla pysähtynyt kuitenkin.. :freak2:
Castrol Response. Halpaa ja riittää ominaisuudet pidemmälle kuin monella taidot...
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Kuva

Vastaa Viestiin