Pajat, jotka tekevät koneremontteja?
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
1ossi1
Pajat, jotka tekevät koneremontteja?
Kertokaa hyviä paikkoja, joissa tehdään normihuoltojen lisäksi myös koneremontteja ja vaikka vielä kesäaikaan? Ihan mielenkiinnosta kyselen, jos joutuu vastaisuudessa pyörää jossain korjaamaan. Oma pyörä on ollut nyt eräällä pajalla 2 kk, eikä vieläkään pyörä oo kunnossa. Kesällä on tietysti kiire, mutta tuntuu kohtuuttoman pitkältä ajalta. Ja mulla on niin paljon huonoja kokemuksia eri korjaamoista, että mitkään nyrkkipajat ei kiinnosta..
Kiits!
Kiits!
-
tamyam
Re: Pajat, jotka tekevät koneremontteja?
[quote="1ossi1"]Kertokaa hyviä paikkoja, ...
Pääkaupunkiseudulla oli vuosia sitten pulju, joka innoissaan otti koneremppoja vastaan. Koneita oli hyllyt täynnä purettuna, mutta harvan ne sai koottua ennen konkkaa.
Meni kavereilla meinaan kaikki aika jutteluksi, ja omien pyörien laitteluksi.
Ja sitten myöhemmin jäi jo yksinkertaisemmatkin hommat tekemättä, saati sitten isommat remontit.
Konkan myötä yrittäjiltä tuli raa-asti viestiä tyyliin; hakekaa
romunne siihen ja siihen mennessä tai ne lentää roskalavalle.
Pyörien omistajilla oli kuulemma mielenkiintoisia ilmeitä pyöriä hakiessaan, kun niille lyötiin syliin lihalaatikoihin huolimattomasti pakattuina levällään olevat moottorit. (liekö kaikkia osia enää löytynytkään)
Pääkaupunkiseudulla oli vuosia sitten pulju, joka innoissaan otti koneremppoja vastaan. Koneita oli hyllyt täynnä purettuna, mutta harvan ne sai koottua ennen konkkaa.
Meni kavereilla meinaan kaikki aika jutteluksi, ja omien pyörien laitteluksi.
Ja sitten myöhemmin jäi jo yksinkertaisemmatkin hommat tekemättä, saati sitten isommat remontit.
Konkan myötä yrittäjiltä tuli raa-asti viestiä tyyliin; hakekaa
romunne siihen ja siihen mennessä tai ne lentää roskalavalle.
Pyörien omistajilla oli kuulemma mielenkiintoisia ilmeitä pyöriä hakiessaan, kun niille lyötiin syliin lihalaatikoihin huolimattomasti pakattuina levällään olevat moottorit. (liekö kaikkia osia enää löytynytkään)
- Plaaf
- Viesti:
- Wallu
Täällä varteenotettava asikas tulevaisuuden varallePlaaf kirjoitti:Mitä pitäisi tehdä ja mihin?
Pistä vaikka yv:tä.
Hyvästä työstä maksan työtä vastaavan korvauksen mukisematta.
Viimeksi, kun käytin "Kevät-huollossa" komennolla:
-"Käykää se pyörä läpi et onko mitä vaihdettavaa osaa moottorissa tms. jotta sais ton 18 vuotta käytössä olleen motin ehkä jopa hyvään happeen."
Sain:
Öljyn vaihdon, yksi (1) tulppa kiristettiin paikoilleen ja uuden takarenkaan (jota en ollu edes tilannu. Edellisessä oli vielä tarpeeksi polteltavaa...)
Zori...
- Smokie
Just joo! Mä joskus yritin tehdä remonttia ja onnistuin haalimaan just ne kusipäät mitkä ei halua maksaa mitään. Sitten totesin notta se on mun onni jos osaan ruuvata, mä tee enää kellekkään mitään. Moottoripyöräilijät on persereiästa.tenu kirjoitti:Olitko valmis maksamaan 500 vai 5000?Wallu kirjoitti:Kevät huoltoon joutaa kohta munkin gixxu, ahtoja sullekkin?
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!
-
FakiiR1
- Smokie
Kyllä moottoripyöräilijät on silti persereijästa. Ainakin kaikki remontin teettäjät, siksei viedä merkkihuoltoon kun rahat on loppu ja vaikka rahat on loppu teetetään hommat jollain urpolla ja sitten huomataan ettei oo yhtään rahaa. Pari vehjettä oon pitänyt itselläni ja myynyt huonolla hintaa etiäppäin. Muistakaapas kaikki aloittelevat käteväkallet että jos ei oo rahaa ostaa sitä uutta sylinteriä niin ei sitten oo rahaa maksaa putkituksestakaan. Onneks mulla on pari luotto romun tekijää jotka hajottaa kaikki ja maksaa mukisematta. Piti varmuuden vuoksi laittaa pari kylttiä mistä selviää kuinka palveluhenkisiä täällä ollaan:

En etenkään tajua pajoja mitkä rakentaa pyöriä, esmes Prätkäpaja tai Speedhouse. Itte en tee enää koskaan kellekkään rakennettua prätkää, aivan vittu hullun hommaa.

En etenkään tajua pajoja mitkä rakentaa pyöriä, esmes Prätkäpaja tai Speedhouse. Itte en tee enää koskaan kellekkään rakennettua prätkää, aivan vittu hullun hommaa.
-
tamyam
<En etenkään tajua pajoja mitkä rakentaa pyöriä, esmes Prätkäpaja tai Speedhouse. Itte en tee enää koskaan kellekkään rakennettua prätkää, aivan vittu hullun hommaa.[/quote]
Jos osaa tehdä huippulaatua ja projekteja mihin ei muut kykene, miksei toimisi?
Kyllä maailmasta vielä rahaa löytyy.
Toisen kanssa näistä olen asioinut tarjoukseen asti, ja kyllä ensimmäisiä asioita oli rahastus.
Niin kuin pitääkin olla, yrittäjän oma munaus on, jos ei osaa laskea
hintaa riittävästi projekteille.
Ja jos ei osaa, on pian entinen yritys.
Asiakkaalle pitää osata antaa aikaa sen verran, että saa selville saako siltä rahaa, ei juuri enempää.
Mutta kyllä firmoilla ja ihmisillä pitäisi olla selkärankaa sen verran, ettei projekteja palautella lihalaatikoissa ja siwan pusseissa.
Jos osaa tehdä huippulaatua ja projekteja mihin ei muut kykene, miksei toimisi?
Kyllä maailmasta vielä rahaa löytyy.
Toisen kanssa näistä olen asioinut tarjoukseen asti, ja kyllä ensimmäisiä asioita oli rahastus.
Niin kuin pitääkin olla, yrittäjän oma munaus on, jos ei osaa laskea
hintaa riittävästi projekteille.
Ja jos ei osaa, on pian entinen yritys.
Asiakkaalle pitää osata antaa aikaa sen verran, että saa selville saako siltä rahaa, ei juuri enempää.
Mutta kyllä firmoilla ja ihmisillä pitäisi olla selkärankaa sen verran, ettei projekteja palautella lihalaatikoissa ja siwan pusseissa.
- Smokie
On maailmassa monta ihmeellistä asiaa jotka ihmetyttää pientä kulkijaa. Yks niistä on se että osaa vaatia huippulaatua vaikka ei oo aikomustakaan maksaa. Ajattelin muuten tätä asiaa todella syvällisesti ja tulin siihen tulokseen että minä taidan vaan olla liian tyhmä. Saatan olla jopa idiootti.
-
tamyam
-
Mju0288
Meillä SHG:lla rempataan mielellään toisten kikkareita. Varsinkin jos ne on ahdettuja. Maksat vaan osat ja me saadaan kuvata käynnistys ja saadaan oikeudet kuvamateriaaliin. Takavalo takuu, pl todennäköisesti ne ei toimi rempan jälkeen...
Ei vaan, kerran hauskuutin itseäni kysymällä turkulaisesta merkkiliikkeestä paljon maksaa vaihteensiirtäjän vaihto. Naama värähtämättä heitti +1000€ pöytään... Köyhälle kallista?
Hommaa tallipaikka ja haynesin manuaali.
Ei vaan, kerran hauskuutin itseäni kysymällä turkulaisesta merkkiliikkeestä paljon maksaa vaihteensiirtäjän vaihto. Naama värähtämättä heitti +1000€ pöytään... Köyhälle kallista?
Ahdin määrää tahdin
- jsumu
Sen mitä minä olen toisten romuja kasannu taikka ehjänny niin oon huomannu että harvoin on manuaalista tai tallipaikasta kiinni, jengi vaa luulee etteivät osaa korjata vaikka kyse on hyvinkin yksinkertaisista moottoreista.Mju0288 kirjoitti:Meillä SHG:lla rempataan mielellään toisten kikkareita. Varsinkin jos ne on ahdettuja. Maksat vaan osat ja me saadaan kuvata käynnistys ja saadaan oikeudet kuvamateriaaliin. Takavalo takuu, pl todennäköisesti ne ei toimi rempan jälkeen...![]()
Ei vaan, kerran hauskuutin itseäni kysymällä turkulaisesta merkkiliikkeestä paljon maksaa vaihteensiirtäjän vaihto. Naama värähtämättä heitti +1000€ pöytään... Köyhälle kallista?![]()
Tai sit ne on laiskoja joilla on pinkka kunnossa.
Faija neuvo osuvasti kun nappulana piti pihamopoon koneremonttia tehä, "purat sen ja sit vaa kasaat vastakkaisessa järjestykseessä näillä uusilla osilla, sen jälkee saat ajaa taas."
--Oldskool preferred--
-
sradder
Jos lähtökohdat on halpahallin jakari ja vuokragheton parkkipaikka, niin toisella teettäminen on oiva vaihtoehto.jsumu kirjoitti:Sen mitä minä olen toisten romuja kasannu taikka ehjänny niin oon huomannu että harvoin on manuaalista tai tallipaikasta kiinni, jengi vaa luulee etteivät osaa korjata vaikka kyse on hyvinkin yksinkertaisista moottoreista.Mju0288 kirjoitti:Meillä SHG:lla rempataan mielellään toisten kikkareita. Varsinkin jos ne on ahdettuja. Maksat vaan osat ja me saadaan kuvata käynnistys ja saadaan oikeudet kuvamateriaaliin. Takavalo takuu, pl todennäköisesti ne ei toimi rempan jälkeen...![]()
Ei vaan, kerran hauskuutin itseäni kysymällä turkulaisesta merkkiliikkeestä paljon maksaa vaihteensiirtäjän vaihto. Naama värähtämättä heitti +1000€ pöytään... Köyhälle kallista?![]()
Tai sit ne on laiskoja joilla on pinkka kunnossa.
Faija neuvo osuvasti kun nappulana piti pihamopoon koneremonttia tehä, "purat sen ja sit vaa kasaat vastakkaisessa järjestykseessä näillä uusilla osilla, sen jälkee saat ajaa taas."
I don't need Google. My wife knows everything.