1000cc Giksun tehonrajoitukset

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
Ghost Slider

1000cc Giksun tehonrajoitukset

Viesti Kirjoittaja Ghost Slider » La Tammi 16, 2010 4:22 pm

Eli onko noissa vanhemmissa kilosissa, itsellä K1, niitä tehonrajotuksia alimmilla vaihteilla, mitä uudemmissa? Kun ainakin yhdessä myynti-ilmotuksessa mainittiin että rajottimet poistettu, niin mietein että onko ne mulla vielä toiminnassa.

Jos sellasia tehorajotuksia löytyy mun pyörästä, niin mitenköhän ne sais pois. Vaihdenäytön hankkimalla se pitäs ainakin hoitua, ne kun poistaa samalla rajotukset, mutta onko ne mahdollista ohittaa halvemmalla tai ihan kotikonstein?

HenkkaRR

Viesti Kirjoittaja HenkkaRR » La Tammi 16, 2010 7:55 pm

Kyllähän noihin vanhempiinkin on saatavilla sitä Ivan'sin palikkaa johtojen väliin, lue täältä lisää: http://www.ivansperformanceproducts.com/tre.htm

Tämän näköinen mokkula
Kuva

Plaaf
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Plaaf » La Tammi 16, 2010 11:24 pm

Ei varmasti hirmuisesti hyödytä tuo, mutta jos ylimäärästä böönaa niin voihan tuommoisen pistää!

www.gixxer.fi varmaan jotain tietoa on myös kyseisestä kapistuksesta.

Tylyttäjä

Re: 1000cc Giksun tehonrajoitukset

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » Su Tammi 17, 2010 1:18 pm

Ghost Slider kirjoitti:Eli onko noissa vanhemmissa kilosissa, itsellä K1, niitä tehonrajotuksia alimmilla vaihteilla, mitä uudemmissa? Kun ainakin yhdessä myynti-ilmotuksessa mainittiin että rajottimet poistettu, niin mietein että onko ne mulla vielä toiminnassa.

Jos sellasia tehorajotuksia löytyy mun pyörästä, niin mitenköhän ne sais pois. Vaihdenäytön hankkimalla se pitäs ainakin hoitua, ne kun poistaa samalla rajotukset, mutta onko ne mahdollista ohittaa halvemmalla tai ihan kotikonstein?
Tehoja ei ole rajoitettu millään vaihteella minkään vuotisissa Gixxereissä. Osakaasua sai noilla palikoilla hiukan herkemmäksi, mutta ero ei ole mitenkään kovin suuri..

Ghost Slider

Viesti Kirjoittaja Ghost Slider » Su Tammi 17, 2010 2:16 pm

Eli onko toi "tehonrajoitus", mistä olen kuullut puhetta, sittenkin joku systeemi, mikä alemmilla vaihteilla pehmentää kaasuun vastaavuutta. Ettei hitaasta ajosta tulisi niin nykivää?

Ja sit tuolla HenkkaRR:n linkissä puhuntaan munkin mallissa jo huippunopeuden rajoituksesta. Eikö toi huippunopeuden rajoitus tullut vasta johonki vuoden -05 ja uudempiin malleihin? (ja sekin saattaa olla vaan ettei mittarit näytä kun 299km/h, kun eihän todellista nopeutta taida yli 300:aa mennä kun Busa)

Marko_

Viesti Kirjoittaja Marko_ » Su Tammi 17, 2010 3:05 pm

Ghost Slider kirjoitti:Eli onko toi "tehonrajoitus", mistä olen kuullut puhetta, sittenkin joku systeemi, mikä alemmilla vaihteilla pehmentää kaasuun vastaavuutta. Ettei hitaasta ajosta tulisi niin nykivää?

Ja sit tuolla HenkkaRR:n linkissä puhuntaan munkin mallissa jo huippunopeuden rajoituksesta. Eikö toi huippunopeuden rajoitus tullut vasta johonki vuoden -05 ja uudempiin malleihin? (ja sekin saattaa olla vaan ettei mittarit näytä kun 299km/h, kun eihän todellista nopeutta taida yli 300:aa mennä kun Busa)
Niin se on nimenomaan "tehonrajoitus"
Se rajoittaa tehoa ja vääntöä 1-4 vaihteilla.
Ivan's TRE tekeen sen että moottorinohjausyksikkö "luulee" että on kokoajan 5-vaihde päällä. Paitsi silloin kun on vaihde vapaalla. Samalla sitten poistuu se nopeuden rajoitin toiminnasta jos semmonen on kun se toimii vain 6-vaihteella.
Tuon rajoittimen poistaminen vaikuttaa mun mielestä huomattavasti tehoon ja vääntöön 1-4vaihteilla.
Kaasuun vastaavuus paranee mutta ei se hitaasen ajoon mun mielestä vaikuta.

GertMüller

Viesti Kirjoittaja GertMüller » Su Tammi 17, 2010 3:20 pm

Nuo rajoitukset (onko se nyt sytytysennakon myöhästämistä vai mitä?) ovat puoleen kaasuun asti. Eli mitä se käytännössä meinaa ajossa? Kannattaako ratapyörään tuollaista hankkia? Kyllä niitä paljon on, mutta onko hyötyä?
-Unknown Fighters SFC-

Tylyttäjä

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » Su Tammi 17, 2010 5:27 pm

Marko_ kirjoitti:
Ghost Slider kirjoitti:Eli onko toi "tehonrajoitus", mistä olen kuullut puhetta, sittenkin joku systeemi, mikä alemmilla vaihteilla pehmentää kaasuun vastaavuutta. Ettei hitaasta ajosta tulisi niin nykivää?

Niin se on nimenomaan "tehonrajoitus"
Se rajoittaa tehoa ja vääntöä 1-4 vaihteilla.
Ivan's TRE tekeen sen että moottorinohjausyksikkö "luulee" että on kokoajan 5-vaihde päällä. Paitsi silloin kun on vaihde vapaalla. Samalla sitten poistuu se nopeuden rajoitin toiminnasta jos semmonen on kun se toimii vain 6-vaihteella.
Tuon rajoittimen poistaminen vaikuttaa mun mielestä huomattavasti tehoon ja vääntöön 1-4vaihteilla.
Kaasuun vastaavuus paranee mutta ei se hitaasen ajoon mun mielestä vaikuta.
Teho ja vääntö ei tuolla (tai muilla vastaavilla) parane pätkääkään millään vaihteella, se on moneen kertaan todettu. Osakaasuun vastaa 1-4 vaihteilla hitusen terävämmin (ja huippunopeusrajoitin poistuu), ei muuta.

Tylyttäjä

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » Su Tammi 17, 2010 5:33 pm

IronFist kirjoitti:Nuo rajoitukset (onko se nyt sytytysennakon myöhästämistä vai mitä?) ovat puoleen kaasuun asti. Eli mitä se käytännössä meinaa ajossa? Kannattaako ratapyörään tuollaista hankkia? Kyllä niitä paljon on, mutta onko hyötyä?
Ihan makuasia, eipä se osakaasukaan siitä ihan hirveästi muutu. Kyllä tässäkin forumissa on asiaa käsitelty vuosien varrella vaikka kuinka moneen kertaan...

tenu

Viesti Kirjoittaja tenu » Ma Tammi 18, 2010 5:50 pm

N. kymmene sentin ohitus. Piuhat poikki ja 6,8kiloohmin vastus väliin, omaan en laittanu edes katkaisijaa, on kokoajan päällä(n. +5 asteessa käy kylmänä hieman kankeesti, muuten toimii kuin pitääkin)

Tuolta vasemmalta tre niin löydät oikeat piuhat
http://www.bugmanweb.com/gsxr/gsxrindex.html

Ghost Slider

Viesti Kirjoittaja Ghost Slider » Su Tammi 31, 2010 1:12 pm

Mä tein omaan mopooni viikonlopun aikana ton tenun linkistä löytyvän virityksen. Eli nyt kytkimellä voin valita että käyttääkö pyörä omaa järjestelmäänsä, vai mun 6.8k Ohmin vastusta (eli mopo luulee että vitonen on kokoajan päällä)

Tuolla linkissä neuvottiin että miten saa testattua että järjestelmä toimii. Kun TRE:n (Time Retard Eliminator) laittaa päälle niin kierrosten pitäisi tyhjäkäynnillä laskea 4-500rpm ja viidessä tonnissa nousta saman verran. Itse havaitsin vain todella pientä kierrosten laskua läpi koko kierrosalueen (alle 5trpm siis). En ole ihan varma että muuttuiko käyntiääni hieman kun kytkintä ränkkäsi, vai kuulinko vaan mitä halusin kuulla. Eli toisin sanoen en ole saanut vielä mitään konkreettista varmistusta, että toi TRE olisi muuttanut mitään.

Mootorijarru pitäisi ykkösellä hävitä melkeen kokonaan, mutta sitä testaamaan ei kantti riittänyt tolla kelillä.

Eli saas nähdä keväällä kun pääsee ajamaan että onko tolla ollut mitään vaikutusta. Voin poustailla tänne kommenttia sitten kun lisää kokemuksia löytyy.

Marko_

Viesti Kirjoittaja Marko_ » Ti Helmi 02, 2010 9:33 pm

Ghost Slider kirjoitti:Mä tein omaan mopooni viikonlopun aikana ton tenun linkistä löytyvän virityksen. Eli nyt kytkimellä voin valita että käyttääkö pyörä omaa järjestelmäänsä, vai mun 6.8k Ohmin vastusta (eli mopo luulee että vitonen on kokoajan päällä)

Tuolla linkissä neuvottiin että miten saa testattua että järjestelmä toimii. Kun TRE:n (Time Retard Eliminator) laittaa päälle niin kierrosten pitäisi tyhjäkäynnillä laskea 4-500rpm ja viidessä tonnissa nousta saman verran. Itse havaitsin vain todella pientä kierrosten laskua läpi koko kierrosalueen (alle 5trpm siis). En ole ihan varma että muuttuiko käyntiääni hieman kun kytkintä ränkkäsi, vai kuulinko vaan mitä halusin kuulla. Eli toisin sanoen en ole saanut vielä mitään konkreettista varmistusta, että toi TRE olisi muuttanut mitään.

Mootorijarru pitäisi ykkösellä hävitä melkeen kokonaan, mutta sitä testaamaan ei kantti riittänyt tolla kelillä.

Eli saas nähdä keväällä kun pääsee ajamaan että onko tolla ollut mitään vaikutusta. Voin poustailla tänne kommenttia sitten kun lisää kokemuksia löytyy.

Tuo kannattaa toteuttaa transistorin ja vastuksen kanssa niin se tunnistaa itse vapaan ja kytkeytyy poispäältä. Ei sitte tarvi mitään katkasimia napsutella.
Viimeksi muokannut Marko_, To Heinä 22, 2010 8:20 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ghost Slider

Viesti Kirjoittaja Ghost Slider » Su Heinä 18, 2010 11:55 pm

Noniin, nyt olen päässyt kokeilemaan ajossa tota TRE namikkaa. Ei ole kyllä mitään vaikutusta tehoihin, kaasuunvastaavuuteen tai muutenkaan mihinkään, mistä sen olemassaolon huomaisi. :nono:
Huippuja on ole päässyt testaamaan, mutta eiköhän tämä 298km/h nyt riitä -01 kiloselle, kunnei se tuon kovempaa mene ihan pienessä myötätuulessa.
Mutta teho ei myöskään alkuperäisestä laskenut, joten viritys on onnistunut. Ja kuulostaahan tuo "tehorajoituksen poistaja" hyvältä kun pyörää joskus alkaa myymään. :firing:

PS. Offtopic: Suosittelen kaikille tälläseten mopojen omistajille perän korotusta. Itse nostin takapäätä 30mm ja nyt kääntyilee kun vuosia nuoremmat kilpailijansa. Ja tekee hyvää myös keulimishaluille :firing:

Vastaa Viestiin