Ja toiset valot
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- hessu75
- Viesti:
Ja toiset valot
Kympissä onpi nyt nuo tuplat edessä ja nyt siinä palaa oikean puolen lyhty lyhyitä käyttäessä, pitkillä palaa molemmat.
Eli eli, saako nuo valot askarrella paskarrella niin, että molemmissa palaa lyhyet?
Pyärä on vm. -89, jos sillä on tekemistä asian kanssa yhtään.
Sitten tietysti kiinnostaa miten mun kannattaa tehdä tuo piuhaviritys. Voiko raakasti ottaa siitä palavasta lyhyestä piuhat toiseen? Meneekö sekaisin?
Jos siihen on joku perusviritys, niin kertokaa kanssaharrastajalle, kiitosh.
-H-
Eli eli, saako nuo valot askarrella paskarrella niin, että molemmissa palaa lyhyet?
Pyärä on vm. -89, jos sillä on tekemistä asian kanssa yhtään.
Sitten tietysti kiinnostaa miten mun kannattaa tehdä tuo piuhaviritys. Voiko raakasti ottaa siitä palavasta lyhyestä piuhat toiseen? Meneekö sekaisin?
Jos siihen on joku perusviritys, niin kertokaa kanssaharrastajalle, kiitosh.
-H-
- The_Hooligan
- Viesti:
- Sneak
Eikös nykyään valojen kahdentaminen ole sallittua. Eli pyörään saa laittaa kahdet lyhyet, kahdet pitkät, kahdet parkit jne. Jos en ihan väärin muista. Oikaiskaa jos olen väärässä.
Löytyi tuollainen info ainakin: http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ-2.html#2.11
Löytyi tuollainen info ainakin: http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ-2.html#2.11
Kannan täyden poliittisen vastuun.
- kawa6r
- Viesti:
- hessu75
- Viesti:
- yamahaenticer
- Defenders
- Viesti:
- Sneak
Täytyy olla samaa mieltä. Pyörissä valokatkaisija on aika kovilla, kun sen pienen kytkimen läpi kulkee jonkin verran tuota virtaa. Suosittelen valojen relettämistä, varsinkin kun vielä yksi polttimo laitetaan lisää.yamahaenticer kirjoitti:Relekytkentä on varmaan se paras vaihtoehto kuitenkin.
-
Jenkkikyttä
Joo, noinhan toi yleensä on. Mulla palaa 2 h4:sta yhtäaikaa, sekä pitkillä että lyhyillä. Mut jos painaa tota "passing"-nappia, ni palaa sulake. Sillonhan palaa neljä "lankaa", eli pitkät ja lyhyet yhdenaikaisesti. Tää ilmeisesti kuormittaa vähän liikaa. Toi toimii varmasti yhellä polttimolla.Bandit_1200S kirjoitti:Kun nyt noita valoja kytkette, niin duunatkaa sitten samalla ne niin, että ei sammuta lyhyiden "lankaa" kun pitkät laittaa päälle... Tulee meinaan valotehoa ihan eri lailla...
Aika usein duunattu katkaisemaan lyhyet kun pitkät räpsää päälle.
- hessu75
- Viesti:
- Sneak
Mitäs haluat tietää?hessu75 kirjoitti:Jees jees,
Hienoja vinkkejä tuli, kiitos.
Nyt vain tarvitsis saada sitä teknistä tietoa vielä. On nuo sähköhommat valojen ja releiden suhteen vähän pimennossa.
-H-
Rele tuskin tuottaa ongelmaa, koska kytkentä on eräs yksinkertaisimmista asioista ja sen releen päällä on hyvä kuva, miten kytkeä johdot. Näin alkuun vinkkinä, että kaikki liitoskohdat kannattaa juottaa ja laittaa päälle vaikka kutistesukkaa. Helpottaa tulevaisuudessa huomattavasti (ei ole hapettuneita liitoksia/kytkentähäröjä jne).
- hessu75
- Viesti:
-
Jenkkikyttä
Niimpä, jos tosiaan haluut senkin toimimaan, voi olla vähän hankalampaa. Kaveri joskus muutama kesä sitten laitto noi mun lamput, enkä oo sen jälkeen noihin liitoksiin viittiny kajota. No, eiköhän tohonki joku keksi ratkasunhessu75 kirjoitti:Eli eli,
Tuo passing namikka on mulla ainakin käytössä. Haluaisi siis sen virityksen tehtyä niin, että ei pala se sulake, kun sitä painaa.
-H-
- The_Hooligan
- Viesti: