Kiillotus vaivallistako?
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- NorthernBomber
Kiillotus vaivallistako?
Miten porukka on kiillotellut alumiinia? Meinaan ilmeisesti hinkkaamalla kaikki hiekkapaperi koot läpi, jotkut jopa kahteen kertaan?
Itse tein näin ja säästin aikaa sekä vaivaa:
1. Nitromorsella maalit pois
2. Huopalaikalla pinnasta pikkusen
3. Lumpulla loput ja votvot, valmista
Eli miksi jotkut hinkkaa tuolla paperilla? Onko siinä järkeä? Onko jälki muka parempaa?
Itse tein näin ja säästin aikaa sekä vaivaa:
1. Nitromorsella maalit pois
2. Huopalaikalla pinnasta pikkusen
3. Lumpulla loput ja votvot, valmista
Eli miksi jotkut hinkkaa tuolla paperilla? Onko siinä järkeä? Onko jälki muka parempaa?
- R2
- WJS
..
Aivan, asiahan on sitten toisin jos jotain sileää osaa kiillottaa.R2 kirjoitti:Näytäppä sitä huopalaikkaa johonkin valupintaan...![]()
Mutta kun (huom) vanhat osat käy vesipaperilla läpi eka niin ero on ku yöllä ja päivällä.
Moottoripyörät ovat vakionakin suhteellisen kevyitä tehoonsa nähden. Tämä ei koske tietenkään HARRIKOITA, mutta se, luetaanko ne yleensä moottoripyöriin vai MAATALOUSKONEISIIN, on tietysti jokaisen oma asia.
- NorthernBomber
- NorthernBomber
- -Makke-
Mitä ite oon kiillotellu, niin esim. vanteet voi kiillottaa myös ilman hiomista, mut jälki on vähän kuin "hieman hinkattu alumiini jossa syvät työstöjäljet", kun antaa pikkasen paperia niin saattaa jopa oman kuvansa nähdä(omassa tapauksessa ei hyvä asia
). Etuputket sama juttu, kovin rupuisia ovat maalinalla. Moottorinosissa sama jatkuu, kyllä kohtuu kateltaviksi saa, mut kiiltäviksi aika liioteltua sanoa.
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May