Öljyt
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- Entropia
- Viestit: 633
- Liittynyt: To Maalis 02, 2006 1:00 am
- Viesti:
Öljyt
Elikkäs oon käyttänyt omassani castroll TTS täsysynteettistä öljyä [15€/l] ja tässä jokin aika sitten huvikseen katoin teboilin täyssynteettisen öljyn [7€/l] purkkia. Huomasin, että laatu merkinnät ovat kummassakin samat! Mistä johtuu moinen hinta ero? Ylittääkö Castroll vaatimukset kirkkaasti ja Teboil vain niukin naukin, vai onko vain nimi lisää hintaa?
-
Ride-
- Viestit: 1040
- Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: K4 gixxeri ja CB Honda
Useimmat öljyt täyttää samat vaatimukset, pakko niiden on, ei niitä muuten sais kaupata prätkäöljyinä. Castrol esim. sitten karstaa ja savuttaa paljon vähemmän kuin teboilin paskaöljy. Saman huomasin nykyisen mopon koneessa(4-t), toimii laatikko ja kytkin paljon paremmin kunnon öölillä ku jollain paskalla.
IMHO.
IMHO.
- Entropia
- Viestit: 633
- Liittynyt: To Maalis 02, 2006 1:00 am
- Viesti:
- Lauri-
- Viestit: 71
- Liittynyt: To Kesä 01, 2006 12:00 am
Ite oon kokeillu käyttäny tuota Castrolin R2:sta (17€/l). Sitä ennen käytin TTS:ä (15€/l). Noissa kahdessa en eroa oo huomannu niinkään, mutta kyllä noissa teboilin öljyissä huomaa sen heti!
En koskaan muuten ostais teboilin öljyjä mutta joskus kun on ollu vähän kauempana eikä oo ollu omaa tölkkiä repussa niin on joutunu niitä ostaan. Savuttaa ja karstaa huom. enemmän noi halvemmat.
En koskaan muuten ostais teboilin öljyjä mutta joskus kun on ollu vähän kauempana eikä oo ollu omaa tölkkiä repussa niin on joutunu niitä ostaan. Savuttaa ja karstaa huom. enemmän noi halvemmat.
Viimeksi muokannut Lauri-, Ke Heinä 26, 2006 1:09 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- WNB-Bomber
- Viestit: 115
- Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: Hakusessa...
joka purkissahan lukee et savuttaa vähemmä ja käy puhtaammi ja antaa tehooEntropia kirjoitti:Laatikkoon oonki pistäny castroll mtx:ää [7€/l], mutta nyt oli näistä 2-t voiteluöljyistä puhetta...kummassakin kyllä lukee, että savuttaa vähän ja pitää pakokanavat puhtaana..
Bomber:Moottoripyöräilyn reikäpäinen alakulttuuri jossa kustomoidaan tehotuppereita ja ajetaan kuolemaa halveksien, lähinnä takarenkaalla, liikenteen seassa silloin kun ei polteta kumia.
- Entropia
- Viestit: 633
- Liittynyt: To Maalis 02, 2006 1:00 am
- Viesti:
- Lauri-
- Viestit: 71
- Liittynyt: To Kesä 01, 2006 12:00 am
Ei kyllä tunnu tuo castrol niinkään savuttavan vrt. teboilin litkut. Ja se mikä on vittumaista on että kone tukkeutuu kun ajaa rauhassa jos on paskaa öljyä, kyllä se paremmillakin mutta ei niin paljoo.
Ja valmistajan suositus kun on 3.5% ja ite käytän 2.5-2.8% niin käytän sen takia ainakin hyviä öljyjä.
Ja valmistajan suositus kun on 3.5% ja ite käytän 2.5-2.8% niin käytän sen takia ainakin hyviä öljyjä.
- Entropia
- Viestit: 633
- Liittynyt: To Maalis 02, 2006 1:00 am
- Viesti:
-
jorkki
- Viestit: 76
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
En minä näistä mitään tiedä mutta kun crossin hommasin niin jotain bel-ray öljyä oli ollut, ja mopo vuoti joka paikasta öljyä(pakoaukko, änärin liitäntä, änärin pää) Ajelin sitten loppuun ne ja pistin 2.5% seoksella teboilia ja loppu vuodot siihen. En kyllä tiedä kuuluisiko hyvä öljyn sitten sotkea takahaaruukkaa myöten kaikki, vai oliko seosta liikaa.
- WNB-Bomber
- Viestit: 115
- Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: Hakusessa...
taitaa seosta olla liikaa... kaverin mopedis oli joku hurja seos ekan ja työnti joka reijästä öljyy pihalle ku ei kone jaksanu sitä polttaa.. laihempi seos, ni joha homma alko toimimaan..chip kirjoitti:En minä näistä mitään tiedä mutta kun crossin hommasin niin jotain bel-ray öljyä oli ollut, ja mopo vuoti joka paikasta öljyä(pakoaukko, änärin liitäntä, änärin pää) Ajelin sitten loppuun ne ja pistin 2.5% seoksella teboilia ja loppu vuodot siihen. En kyllä tiedä kuuluisiko hyvä öljyn sitten sotkea takahaaruukkaa myöten kaikki, vai oliko seosta liikaa.
Bomber:Moottoripyöräilyn reikäpäinen alakulttuuri jossa kustomoidaan tehotuppereita ja ajetaan kuolemaa halveksien, lähinnä takarenkaalla, liikenteen seassa silloin kun ei polteta kumia.
-
Kotarikakara
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:00 am
Omassa kotarissa Teboilin "täyssynteettinen" on ainakin aika perseestä. Se karstaa, eikä edes pala kunnolla, vaan räkii öljytippoja änkkäristä siihen tahtiin että päivän päätteeks takalokari on vaihtanu väriä. Ns. laatumerkkien (esim. just Castrol) öljyt on sen sijaan palanu puhtaasti.
Kaiken lisäksi toi Teboilin täyssynteettinen haisee pakokaasuna vitun pahalle, haju on sama kuin moottorisahassa?!
Kai se on jotain massikan vanhaa peräöljyä mitä ne noihin purkkeihin tunkee, ainakin sillä on mineraaliöljyn ominaisuudet. Mopossa tuo kyllä tuntuis pelittävän ihan käypäsesti (ei mitään eroa) ja kyllähän tuo varmaan kevarissakin menettelee... Crossipyörän mylly ei kyllä ilman ummetusta Teboilista tuntuisi selviävän. Varmastikin tulee vain kireämmässä koneessa noiden erot esiin.
Itte laittaisin kyllä varmaan vailla huolta "Tebbeä" KMX:ään (jos sellaisen omistaisin) ja hytittelisin sillä onnellisesti pahimman teini-ikäni hamaan loppuun asti...
Kaiken lisäksi toi Teboilin täyssynteettinen haisee pakokaasuna vitun pahalle, haju on sama kuin moottorisahassa?!
Kai se on jotain massikan vanhaa peräöljyä mitä ne noihin purkkeihin tunkee, ainakin sillä on mineraaliöljyn ominaisuudet. Mopossa tuo kyllä tuntuis pelittävän ihan käypäsesti (ei mitään eroa) ja kyllähän tuo varmaan kevarissakin menettelee... Crossipyörän mylly ei kyllä ilman ummetusta Teboilista tuntuisi selviävän. Varmastikin tulee vain kireämmässä koneessa noiden erot esiin.
Itte laittaisin kyllä varmaan vailla huolta "Tebbeä" KMX:ään (jos sellaisen omistaisin) ja hytittelisin sillä onnellisesti pahimman teini-ikäni hamaan loppuun asti...