1000räärää
- Eedeli
- Viestit: 630
- Liittynyt: Ma Helmi 08, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: 600rr + crf250r
1000räärää
Jonkun verran porukka kyseli tossa talvella että tuleeko projektistooria uudesta moposta mikä tuli tossa hommattua syksyllä nii rustataan nyt joku pikku stoori. Eli siis hyvin samoilla linjoilla kuusaan Akin kanssa mennään, merkkiä en vaihda ja 1000rr tuli sit pihaan. Tarkotus oli tehdä ihan tohon peruskikkailuun sopiva peli, ja pakko myöntää, Akin 2012-2013 kausien varttikatteellinen RR oli hyvin pitkälti mielessä kun tätä alko purkamaan. Aina oon tykänny stunttipyörissä näistä varttikatteellisista, kun se tuo jotenkin lisää raamikuutta pyörään tai jotain sinne päin. Pyörähän on tällä hetkellä jo "valmis", mutta tuli tässä nyt viimiset pari viikkoa vietettyä sen verran tehokkaasti tallilla ettei paljoa koneella kerennyt käymään. Eli räärää seiso 4 kuukautta tallissa pölyttymässä, kun rahallinen tilanne ei ollut järjin vankka, talven muiden projektien ja käyttöautojen kanssa + tallin parven rakennus verotti myös osansa ajasta ja rahasta. No nyt kuitenkin sit vihdoin sai hankittua vähän osia ja päästiin rakentamaan.
Marraskuun pakkasilla tuli tää haettua ja perse jäässä sit ajelin sen Stadista Järvenpäähän. Sit nopea opetus talon tavoille ja purkamaan.
Kaatumaraudat vääntelin taas itse kun noi puolan poikien raudat ei oikein istu millään omaan silmään.
Eli alkuun taas vähän putken pätkiä, hitsataa prikat päihin ja sit väännellään putkea väliin. Ei tullut noista juuri enempää kuvia otettua, mutta eiköhän noista idean saa. Oikean puoleinen sivukate on vähän naarmuilla kun vaihdeltiin herra Serious-samin kunnostus projetista katteita.
Kirjottelen tossa lisää kunhan kerkiän. Nyt ajamaan
- Eedeli
- Viestit: 630
- Liittynyt: Ma Helmi 08, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: 600rr + crf250r
Re: 1000räärää
Nooonnnni!
Takahäkkiä suunnitellessa tuli huvikseen hommattua puolasta forstuntin rautainen takahäkin puolikas. Jälkikäteen ajateltuna ei ollut kyllä mitään järkeä, mutta tulipahan kokeiltua. Ajattelin että piis of keik, lyö vaan katteen kiinni ja vetää tohon pätkän väliin mikä tulee sitten pyörän runkoon kiinni. No kyllä totakin tuli kuitenkin aika kauan pyöriteltyä että se alko pyörään istumaan, ja silti katteen kiinnityksiin sai käytettyä jopa 2 valmista paikkaa tosta häkistä. No siellä se nyt istuu ja hyvä tuli. Alemmasta kuvasta puuttuu vielä yksi poikkituki tuolta ihan edestä, millä tosta häkistä tuli kyl tosi tukeva.
Seuraava ongelma oli jäähynestesäiliö. Se on tossa oikealla kyljellä ja yltää sivusta katsottuna etupumppujen etupuolelle. Tiesin kyllä että jengi on laittanut bilteman termospulloja yms puteleita paisariksi, mutta rehellisesti sanottuna toteutus ei ollut ihan selvillä. No eikun biltemaan ihmettelemään ja mukaan tuli tollane vähän jekkuviinan teemainen alumiininen retkijuomapullo. Lähinnä siksi että tilavuus on kuitenkin hyvä ja kapea pullo on helppo piilottaa katteiden alle.
Sitten vaan letkunippoja yms rekvisiittaa mukaan ja suunnittelemaan. Helpoimmasta tavasta en tiedä, mutta putkimiehnä noiden nippojen yms osien kanssa kikkailu tuntu luonnolliselta, joten pulloon reijät, prikka nippaan, o-rengas perään, vähän putkiteippiä kierteisiin ja pyörittelin sen sopivan tiukkaan porattuun reikään. Toiselle puolelle sit kanssa o-rangas ja mutteri perään ja avot!
Pienen koeponnistuksen jälkeen taivuttelin sille kiinnikkeen, josta sai ison klemmarin läpi ja paketti pysyy nätisti paikallaan. Lopuksi katteesta pieni siivu pois että letku mahtuu paikalleen.
Katteet vielä samaan väriin kuin pullo, niin se ei näy sieltä mihinkään
Takahäkkiä suunnitellessa tuli huvikseen hommattua puolasta forstuntin rautainen takahäkin puolikas. Jälkikäteen ajateltuna ei ollut kyllä mitään järkeä, mutta tulipahan kokeiltua. Ajattelin että piis of keik, lyö vaan katteen kiinni ja vetää tohon pätkän väliin mikä tulee sitten pyörän runkoon kiinni. No kyllä totakin tuli kuitenkin aika kauan pyöriteltyä että se alko pyörään istumaan, ja silti katteen kiinnityksiin sai käytettyä jopa 2 valmista paikkaa tosta häkistä. No siellä se nyt istuu ja hyvä tuli. Alemmasta kuvasta puuttuu vielä yksi poikkituki tuolta ihan edestä, millä tosta häkistä tuli kyl tosi tukeva.
Seuraava ongelma oli jäähynestesäiliö. Se on tossa oikealla kyljellä ja yltää sivusta katsottuna etupumppujen etupuolelle. Tiesin kyllä että jengi on laittanut bilteman termospulloja yms puteleita paisariksi, mutta rehellisesti sanottuna toteutus ei ollut ihan selvillä. No eikun biltemaan ihmettelemään ja mukaan tuli tollane vähän jekkuviinan teemainen alumiininen retkijuomapullo. Lähinnä siksi että tilavuus on kuitenkin hyvä ja kapea pullo on helppo piilottaa katteiden alle.
Sitten vaan letkunippoja yms rekvisiittaa mukaan ja suunnittelemaan. Helpoimmasta tavasta en tiedä, mutta putkimiehnä noiden nippojen yms osien kanssa kikkailu tuntu luonnolliselta, joten pulloon reijät, prikka nippaan, o-rengas perään, vähän putkiteippiä kierteisiin ja pyörittelin sen sopivan tiukkaan porattuun reikään. Toiselle puolelle sit kanssa o-rangas ja mutteri perään ja avot!
Pienen koeponnistuksen jälkeen taivuttelin sille kiinnikkeen, josta sai ison klemmarin läpi ja paketti pysyy nätisti paikallaan. Lopuksi katteesta pieni siivu pois että letku mahtuu paikalleen.
Katteet vielä samaan väriin kuin pullo, niin se ei näy sieltä mihinkään
- pen@
- Viestit: 122
- Liittynyt: Su Touko 20, 2012 12:00 am
- Paikkakunta: sduke
Re: 1000räärää
vittu nopeempaa niitä päivityksiä tänne
- Eedeli
- Viestit: 630
- Liittynyt: Ma Helmi 08, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: 600rr + crf250r
Re: 1000räärää
Kiirekkös se täs valmiissa maailmassapen@ kirjoitti:vittu nopeempaa niitä päivityksiä tänne
- SpaQ
- Viestit: 90
- Liittynyt: Ti Marras 19, 2013 11:07 pm
- Paikkakunta: Cagiva V-Raptor 1000
Re: 1000räärää
Eihän sitä Roomaakaan päivässä rakennettu ?Eedeli kirjoitti:Kiirekkös se täs valmiissa maailmassapen@ kirjoitti:vittu nopeempaa niitä päivityksiä tänne
Don't ride faster than your angels can fly !
- Eedeli
- Viestit: 630
- Liittynyt: Ma Helmi 08, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: 600rr + crf250r
Re: 1000räärää
Jos sitä taas vähän jatkais
Seuraavaks sit pakoputken kimppuun! Jotenkin toi rr:än perseen alle tuleva vaimennin miellyttää silmää ja erottuu vähän joukosta, kun suurin osa porukasta tuntuu pätkivän vaimentimensa tonne jalkatapin alle. Ja hyvältähän ne yleensä näyttää, ei siinä mitään. Löysin foorumin kautta 05-06 636 kawan akran sliparin ja se piti sit saada istumaan 09-12 zx6r:n katteen sisään. Yllättävän hyvin se sinne istukin pienten rälläköintien jälkeen.
Lopuks vaan sliparille kiinnikkeet häkkiin, slipari kiinni ja leikkaa liimaa tyylillä putkea puuttuviin kohtiin. Löin ne heftiin vaan ja tallikaveri Yodasti hitsaili taas saumat umpeen. Kuvissa näyttää jotenkin että toi putki tulis hirveen ulos, mutta kyllä se istuu ihan kivasti tonne runkoon.
Akkukotelolle ei jääny mitenkää liikaa tilaa, mutta kietasin ton putken lämpönauhalla ja akun ympärille vielä jotain lämmöneristyslevyä(?) tms nii hyvin on ainakin tähän mennessä toiminu
Tossa nyt vähän koekasaus kuvaa, perästä tuli aika vitusti liian lyhyt kun tarkotus oli tehdä sellanen mitä olis kiva raaputella maahan jotain 13 kulmia, mutta tää menee aika selälleen ennen kun osuu tonttiin. Kahtotaa kuin käy
Seuraavaks sit pakoputken kimppuun! Jotenkin toi rr:än perseen alle tuleva vaimennin miellyttää silmää ja erottuu vähän joukosta, kun suurin osa porukasta tuntuu pätkivän vaimentimensa tonne jalkatapin alle. Ja hyvältähän ne yleensä näyttää, ei siinä mitään. Löysin foorumin kautta 05-06 636 kawan akran sliparin ja se piti sit saada istumaan 09-12 zx6r:n katteen sisään. Yllättävän hyvin se sinne istukin pienten rälläköintien jälkeen.
Lopuks vaan sliparille kiinnikkeet häkkiin, slipari kiinni ja leikkaa liimaa tyylillä putkea puuttuviin kohtiin. Löin ne heftiin vaan ja tallikaveri Yodasti hitsaili taas saumat umpeen. Kuvissa näyttää jotenkin että toi putki tulis hirveen ulos, mutta kyllä se istuu ihan kivasti tonne runkoon.
Akkukotelolle ei jääny mitenkää liikaa tilaa, mutta kietasin ton putken lämpönauhalla ja akun ympärille vielä jotain lämmöneristyslevyä(?) tms nii hyvin on ainakin tähän mennessä toiminu
Tossa nyt vähän koekasaus kuvaa, perästä tuli aika vitusti liian lyhyt kun tarkotus oli tehdä sellanen mitä olis kiva raaputella maahan jotain 13 kulmia, mutta tää menee aika selälleen ennen kun osuu tonttiin. Kahtotaa kuin käy
- SpaQ
- Viestit: 90
- Liittynyt: Ti Marras 19, 2013 11:07 pm
- Paikkakunta: Cagiva V-Raptor 1000
Re: 1000räärää
Hyvännäköne kun on lyhyt ja pakoputki katteen alla !
Don't ride faster than your angels can fly !
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: Ma Kesä 03, 2013 1:02 pm
- Paikkakunta: 600f Hornet
Re: 1000räärää
Tästä tulee vielä ihan saatanan hieno, jos tuo kate pysyy suunnilleen tuollasena
- thelittleone
- Viestit: 1482
- Liittynyt: Pe Huhti 14, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: 1040cc jossa ahdin määrää tahdin
Re: 1000räärää
Tuo Kawan perse on yksi pyörämaailman kauneimmista mutta sen sovittaminen Hondaan on mun mielestä rienausta!!
In three words I can sum up everything I've learned about life: It goes on.
"The Fosse Way" better than good blowjob...
"The Fosse Way" better than good blowjob...
- Eedeli
- Viestit: 630
- Liittynyt: Ma Helmi 08, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: 600rr + crf250r
Re: 1000räärää
En mäkään oo mitenkään ylpee siitä kun sekoitetaan laatupyörään kawan osia, mutta välil pitä uhrautua jos haluu tunnistaa omansa parkkipaikaltathelittleone kirjoitti:Tuo Kawan perse on yksi pyörämaailman kauneimmista mutta sen sovittaminen Hondaan on mun mielestä rienausta!!
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2014 9:45 am
Re: 1000räärää
+1Eedeli kirjoitti:En mäkään oo mitenkään ylpee siitä kun sekoitetaan laatupyörään kawan osia, mutta välil pitä uhrautua jos haluu tunnistaa omansa parkkipaikalta
- Eedeli
- Viestit: 630
- Liittynyt: Ma Helmi 08, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: 600rr + crf250r
Re: 1000räärää
Nonni, aletaan olemaan loppusuoralla!
Putkiston kun sai läjään niin pääsi ottamaan savut, ja sehän lähti kuin palmun alta käyntiin (honda ) jonka jälkeen pääsi maalailemaan. Väriksi tosiaan tuli niinkin erikoinen valinta kuin 121. Puhtaasti käytännöllisyyden takia, kun tulee naarmu niin senkuin suihkaisee ja se on korjattu. Punaiset vanneteipit nyt jostain syystä tuntui istuvan silmään, vaikka edellinen omistaja ei nyt ihan turhan suoraan niitä saanut istumaan, joten ne sai ainakin toistaikseksi jäädä tuomaan väriä elämään.
Ennen kuin pääsi maalailu puuhiin, piti pyörä pestä puhtaaksi talven seisonnan ja tallin parven rakennuspölyistä. Maalailuista ei nyt sen enempää jäänyt kerrottavaa kuin että katteiden nopea hiominen mataksi ja väriä niskaan. En tiedä oliko tarjoustalossa joku paska erä mastonia, mutta jotkut purkit oli kuin lakkaa. Vaikka kuinka ne ravisteli ja sekoitteli niin hyvä jos peitti mitään alleen, ja toiset taas vastaavasti oli kuin peltikattomaalia ja peitti punaisen värin alleen ekalla suihkaisulla. Parasta oli että jos antoi "lakan" kuivua ja veti sitten peittävämmästä purkista maalit päälle niin se keitti heti. Eli se tuotti vähän pään vaivaa, mutta piiiiiitkän lauantaipäivän hiomisten ja maalailuiden jälkeen oli koko fillari musta. Vakio mittarin runttasin vielä tankin kuoreen kiinni. Eihän siitä kypärä päässä mitään näe, mutta jos siitä pitää vauhtia tarkistaa niin siihen se kyllä passaa.
Seuraavana aamuna kun tulin tallille niin ihmettelin sellasta naksumis ääntä. Lopulta naksutus paljastu lähtevän hondasta, ja ääni loppu kun otti avaimet virtalukosta. Sitten se jatkui kun pisti avaimet takaisin. Käyntiinkin lähdettiin normaalisti, mutta sitten ei enää tapahtunut mistän mitään. Tätä sit tuli tutkittua ja pyöriteltyä enemmän tai vähemmän koko päivä ja lopulta viaksi paljatui vettä releissä.. Alunperin releet oli pysty asennossa vasemmalla kyljellä katteiden alla, mutta kun katteita leikkelin niin tungin ne tankin alle, ja pesussa sit ne pääs kastumaan ja näin päästi virtaa sit läpi. Tuli sit tehtyä minicrossin sisäkumista tollaset kortongit päälle, ettei pääse toistumaan.
Sitten enää takavalo ja maski kiinni. Maskiksi tuli hätäpäissään lätkästyä joku polisportin uusi malli mihin laitoin vielä kalvon umpioon. Takavalo on pienin mikä kaupassa tuli vastaan.
Nyt alko sitten se palkitsevin osuus, eli kasaaminen. Siinähän ei nyt ihan hirveen pitkään mene, joten tossa nyt suoraan pari kuvaa. Kaikki kuvat on iphonella otettuja, joten mikään elämys toi kuvan laatu ei ole. Kesällä sit parempia!
Vaimentimesta otin vielä maalit pois, kun näytti niin raskaalta toi perä kokomustana. Takapenkki puuttuu parista ekasta kuvasta kun se sattui tulemaan vasta postiin samana päivänä kun intopiukeena kerkesin jo nää kuvat ottamaan. Ihan 100% ennoo tyytyväinen, mutta eipä tätä mihinkään näyttelyyn tehtykkään, vaan ihan kikkailtavaks. Enää odotellaan Mestarikoneistaja Apelta 12 piikkiä isompaa takaratasta, josta todennäkösesti enemmän juttua myöhemmin.
On tässä jo päivitettyä värimaailmaa pohdittu ja uutta maskia, mutta saas nähä, kerkeäähän sitä vielä
Putkiston kun sai läjään niin pääsi ottamaan savut, ja sehän lähti kuin palmun alta käyntiin (honda ) jonka jälkeen pääsi maalailemaan. Väriksi tosiaan tuli niinkin erikoinen valinta kuin 121. Puhtaasti käytännöllisyyden takia, kun tulee naarmu niin senkuin suihkaisee ja se on korjattu. Punaiset vanneteipit nyt jostain syystä tuntui istuvan silmään, vaikka edellinen omistaja ei nyt ihan turhan suoraan niitä saanut istumaan, joten ne sai ainakin toistaikseksi jäädä tuomaan väriä elämään.
Ennen kuin pääsi maalailu puuhiin, piti pyörä pestä puhtaaksi talven seisonnan ja tallin parven rakennuspölyistä. Maalailuista ei nyt sen enempää jäänyt kerrottavaa kuin että katteiden nopea hiominen mataksi ja väriä niskaan. En tiedä oliko tarjoustalossa joku paska erä mastonia, mutta jotkut purkit oli kuin lakkaa. Vaikka kuinka ne ravisteli ja sekoitteli niin hyvä jos peitti mitään alleen, ja toiset taas vastaavasti oli kuin peltikattomaalia ja peitti punaisen värin alleen ekalla suihkaisulla. Parasta oli että jos antoi "lakan" kuivua ja veti sitten peittävämmästä purkista maalit päälle niin se keitti heti. Eli se tuotti vähän pään vaivaa, mutta piiiiiitkän lauantaipäivän hiomisten ja maalailuiden jälkeen oli koko fillari musta. Vakio mittarin runttasin vielä tankin kuoreen kiinni. Eihän siitä kypärä päässä mitään näe, mutta jos siitä pitää vauhtia tarkistaa niin siihen se kyllä passaa.
Seuraavana aamuna kun tulin tallille niin ihmettelin sellasta naksumis ääntä. Lopulta naksutus paljastu lähtevän hondasta, ja ääni loppu kun otti avaimet virtalukosta. Sitten se jatkui kun pisti avaimet takaisin. Käyntiinkin lähdettiin normaalisti, mutta sitten ei enää tapahtunut mistän mitään. Tätä sit tuli tutkittua ja pyöriteltyä enemmän tai vähemmän koko päivä ja lopulta viaksi paljatui vettä releissä.. Alunperin releet oli pysty asennossa vasemmalla kyljellä katteiden alla, mutta kun katteita leikkelin niin tungin ne tankin alle, ja pesussa sit ne pääs kastumaan ja näin päästi virtaa sit läpi. Tuli sit tehtyä minicrossin sisäkumista tollaset kortongit päälle, ettei pääse toistumaan.
Sitten enää takavalo ja maski kiinni. Maskiksi tuli hätäpäissään lätkästyä joku polisportin uusi malli mihin laitoin vielä kalvon umpioon. Takavalo on pienin mikä kaupassa tuli vastaan.
Nyt alko sitten se palkitsevin osuus, eli kasaaminen. Siinähän ei nyt ihan hirveen pitkään mene, joten tossa nyt suoraan pari kuvaa. Kaikki kuvat on iphonella otettuja, joten mikään elämys toi kuvan laatu ei ole. Kesällä sit parempia!
Vaimentimesta otin vielä maalit pois, kun näytti niin raskaalta toi perä kokomustana. Takapenkki puuttuu parista ekasta kuvasta kun se sattui tulemaan vasta postiin samana päivänä kun intopiukeena kerkesin jo nää kuvat ottamaan. Ihan 100% ennoo tyytyväinen, mutta eipä tätä mihinkään näyttelyyn tehtykkään, vaan ihan kikkailtavaks. Enää odotellaan Mestarikoneistaja Apelta 12 piikkiä isompaa takaratasta, josta todennäkösesti enemmän juttua myöhemmin.
On tässä jo päivitettyä värimaailmaa pohdittu ja uutta maskia, mutta saas nähä, kerkeäähän sitä vielä
- Kaenmuro
- Viestit: 196
- Liittynyt: Ke Marras 13, 2002 1:00 am
- Paikkakunta: Triumph Speed-Triple
Re: 1000räärää
Kysymys paisarista. Veditkö putken pohjalle asti että se saa vedettyä jäähtyessään takaisin nestettä paisarista? ettet vaan jättänyt putkea ylös. Iski vaan silmään ja ajattelin jos et vetänyt niin säästän sulta aikaa joko jonkun hajoamisesta tai miettimisestä miksi tuo lämpiää niin paöjon. ;)
- Eedeli
- Viestit: 630
- Liittynyt: Ma Helmi 08, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: 600rr + crf250r
Re: 1000räärää
Nyyyt tarviii tarkennusta, kumpaa letkua tarkoitat? Vakiossa tuo ylempi letku on ylivuotoletku mikä puskee ylimääräset paineet ja litkut maahan, kuten nytkin. Ja paisarin pohjaan tulevasta letkusta valuu syylärin yläpäästä nesteet paisariin. Omasta mielestä matkin vakiopaisaria aika tarkastiKaenmuro kirjoitti:Kysymys paisarista. Veditkö putken pohjalle asti että se saa vedettyä jäähtyessään takaisin nestettä paisarista? ettet vaan jättänyt putkea ylös. Iski vaan silmään ja ajattelin jos et vetänyt niin säästän sulta aikaa joko jonkun hajoamisesta tai miettimisestä miksi tuo lämpiää niin paöjon. ;)
- Kaenmuro
- Viestit: 196
- Liittynyt: Ke Marras 13, 2002 1:00 am
- Paikkakunta: Triumph Speed-Triple
Re: 1000räärää
Menee siis ihan oikein, kuvittelin että laitoit vaan ylä puolelle letkun josta syyläristä tulisi nesteet paisariin jolloin ylä puolisen letkun pitäisi yltää paisarin pohjalle että se imisi nesteen siltä takaisin jäätyessään mutta jos se tulee alapuoleta ei tätä ongelmaa ole. Eli nou hätä.