Yamaha Tzr125 fighter proj: rottalook stunt rauta

Valvojat: ESKIL, btseppo

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » Su Joulu 11, 2011 5:59 pm

kyllä sen ittekki myönnän että toi oli mun tekemistäni virheistä isoimpia, ostaaa nyt joku tezari...
no onneks tykkää rakennella, ainaki kaikki tietää ettei isipappa maksa.
joo toi swingi muutos olis kiva tehä mutta nytten se kyllä jää tekemättä, ei aika riitä. ei sitten millään. kiitoksia vastauksista!

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » Su Joulu 11, 2011 7:38 pm

meinasikko ajaa sillä räpättimellä talven vai miks ei aika riitä sitä swingiä vaihtamaan?? :eek:

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » La Joulu 17, 2011 12:14 am

En mä talvea meinannut ajaa, on vaa nii paljon tekemistä, sivukatteet, kaatumaraudat, takahäkki, penkki, hiomiset+maalit, mittaristo uusiks ja kaikki säätäminen... tehoaki pitäis repii parihepoa lisää... saas nyt nähä!

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Sylinterikansi asiaa

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » Ma Joulu 26, 2011 12:53 pm

Ennen joululomaa sain isäpuolen kautta mitat sylinterikanteen, päädyttiin käyttämään TSS500 sylinterikannen muotoja.

http://www.twostrokeshop.com/

Sivuilta on ilmeisesti jo poistettu sylinterikannen kuva, onneksi se päätyi jo koneen kiintolevylle talteen.
Tuo noiden 2-stroke shopin jätkien pyörä on jatkojalostettu oikein viimesen päälle, noista muutamista kuvista näkee ettei sitä kyllä halvalla ole tehty...

Tässä kuintenkin kuvia sylinterikannen muodosta, pitäis parinpäivän/viikonsisällä etsiä koneistamo jostain hyvinkään suunnalta...
Kuva
Kuva

Pyörässä tällähetkellä hitsattu uudet putket takahäkkiin ja takapenkki suunnitteilla, takakatetta laskettu, kilpi sivulle jne.
Mittarit tulevat ilmeisesti tankin viereen että saadaan lisätilaa valomaskin taakse johtonipuille.
Myös uudet varoitusvalot ja nopeusmittarin teline suunniteltu odottaa toteutumista.

Uuttavuotta odotellessa!

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » La Tammi 07, 2012 1:34 am

takakatteeseen tehty takapenkille kiinnikkeet ja korotus, kittaamista ja hiomista nii olis maalaus valmis.
Nyt pitäis päättää milla värillä runko ja katteet, olisko ihan musta?

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » La Tammi 07, 2012 10:04 am

paveheiskanen kirjoitti:takakatteeseen tehty takapenkille kiinnikkeet ja korotus, kittaamista ja hiomista nii olis maalaus valmis.
Nyt pitäis päättää milla värillä runko ja katteet, olisko ihan musta?
kannattaa harkita piste osien maalaamista eri värillä..


mustan kanssa toimii aina keltanen...ainaki itte oon sen huomannu :D

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » La Tammi 07, 2012 10:37 pm

vois toimiakki, mut ajovarusteet sotis pyörän värejä vastaan, musta siniset takit ja kypärät... mut toi pelkkä musta on kyl jo nii nähty, joskus olis hyvä saada jonkullaista väriä mukaan :firing:

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » Su Tammi 08, 2012 2:21 pm

seuraava ongelma, mistä helvetistä repäsen ton kytkimen irrotus työkalun... sen pitäis olla ton näkönen?
http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-TZR125L- ... 1065wt_838

olisko jotain helpompaa menetelmää?

Avatar
simppask4
Viestit: 367
Liittynyt: La Helmi 11, 2006 1:00 am
Paikkakunta: crf250r ja toinen varkailla

Viesti Kirjoittaja simppask4 » Su Tammi 08, 2012 2:47 pm

Yksi toimiva menetelmä on jakopäänhihna ympärille ja lukkopihdeillä kireäksi ja eikun pulttipyssyllä ampuaa auki :wavey:


Tai sitten vaihde päälle ja joku tanko pinnojen/puolien väliin ja eiku pyssy laulamaa. tämänkin olen todennut toimivaksi joskus :lol:

Avatar
Kkallioj
Viestit: 855
Liittynyt: Su Helmi 19, 2006 1:00 am
Paikkakunta: origiSRAD, minisuper-Honda ja minimoto

Viesti Kirjoittaja Kkallioj » Su Tammi 08, 2012 3:37 pm

Biltsun sähköinen pulttipyssy toimi mulla.

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » Su Tammi 08, 2012 4:01 pm

jakohihna vois toimii, ensiks viisaana poikana kokeilin pienessä maistissa 10mm kiintoavaimilla, kiilasin niitä sinne mut yks sakara ketkes ku pultti oli nii tiukassa, tästä opiksi :D

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Su Tammi 08, 2012 5:03 pm

Viisaammat monesti hyppiny silmille ku puhunu pulttipyssystä ja kampuran pultista/mutterista samassa lauseessa.. Tai eikaisse tämmösessä ritsassa niin justiinsa o. :D
Ö-Suodatinavain on kans ihan hyvä konsti tuohon vp:n pidättelyyn. Joko ketju tai mielummin nahkamalli. Tosin tuolla jakohihna+lukkopihtimetodilla varmaan pääsee suht samaan.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » Ma Tammi 09, 2012 12:26 pm

se onnistuu...... -Kiitoksia vinkeistä

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » Ti Tammi 17, 2012 10:00 pm

http://www.youtube.com/watch?v=8hDzFmFXzhg

Kooste kesä kumin jauhannasta!

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Pitkästä aikaa etenee täälläkin.

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » Ti Maalis 20, 2012 9:43 pm

Talven aikana päivittelyt jääneet vähemmälle. Toistuvien ongelmien takia.

Talven aikana pyörä on kokonut suurempia muutoksia.
Runkomaalattu, vanteet maalattu, mittaristo tehty kokonaan uusiksi. Joulu ja tammikuun tallissa oli pelkkä runko.

Kuva
Kuva
Kuva

Kierrosluku ja pakokaasunlämpötila mittarit ovat siirtyneet moottorin viereen. Veden ja volttimittarin paikat siirretty tankin päälle.

Kuva
Kuva


Takahäkkiä laskettu, takapenkin paikka tehty, penkit nahoituksessa.
Alakate työstetty
Alusta säädätetty pieksämäellä (hagonin takaiskari ja orkkis teleskoopit)

Kuva

maalausta näkivät myös jarrulevyt, mittaristo, takahaarukka, kytkin koppa ja magneeton koppa jne...

JA SITTEN AIHEESEEN TEHOA.

Tehon lisääjänä toimivat englantilaisen Mick Abbey velhon modaama sylinteri, laajalla vetoalueella. (8krpm-11krpm asti)
Saman ukon viilaamat syliterin kannet jotka ovat hieman erimuotoisella palotilalla tuomassa lisää tehoa.
Viime kesänä oli pyörässä paska sylinteri jonka pakoaukko oli 4mm liian korkea joten tehoja ei saatu irti.
30mm dellorto on ja pysyy, myös gianelli vetoalueen takia jätetään paikalleen.
Ohjelmoitava sytytys on ostovaiheessa jossa myös pc:llä ohjelmoitava y.p.v.s pakoaukon säädin.
Orkkis kytkin jäykemmillä jousilla ja yhdellä kytkinlevyn lisäyksellä.
Kevennetty magneetto jota ei ole vielä tasapainotettu, eikä se välttämättä tule toimimaan kunnolla, tai edes ollenkaan.
( painoi n. 1,2kg josta otettiin varovasti pois poraamalla n. 170g )*
Kaasuun vastaavuutta tuo lisää myös boostbottle jonka suunnittelin toimimaan 6500rpm.
Osaa tulossa: parempi ilman suodatin, hiilikuitu läpät, vilkkuja, maalusta tankille ja katteille, takarenkaita, suuttimia, neuloja, emulsio putkia, sytkäboksi, mäntä, ja mitähän vielä?


Kuva

-172g

Kuva





Toivon todella että pyörä saadaan säätöihin sairasloman aikana joka vietetään 18.4-> 1.5.

Vastaa Viestiin