Pyörä AVK:lta
-
Freed
Pyörä AVK:lta
Varmaan asiasta monta topiccia mutta söörtsi ei jostain syystä toimi.
Iski mopo kuume päälle ja pyörä (kyykky) pitäisi taas saada. Kaikki remontit onnistuu itseltä ja ainoastaan tuo rungonmittaus pitäisi siis teettää. Kuintenkin muutamia kysymyksiä heräsi.
1.Kuinka tuo tarjous-systeemi avk:lla menee? Kauanko avk odottelee korkeampaa tarjousta? Ilmeisesti tarjoukset ovat hyväksyttävissä jos se on yli puolet pyyntihinnasta?
2. Mitä pyörästä kannattaa tarkistaa ettei ikäviä yllätyksiä tulisi vastaan?
3. Millä hintaan nuo pyörät yleensä tuolta lähtevät? Onko tuo lähempänä sitä puolta pyynnistä vai pyynti hintaa?
4. Lisäksi kaikki mahdolliset lisäneuvot/vinkit ovat tervetulleita sekä suorat linkit muihin topicceihin kun ei tosiaan söörtsi toimi.
Kiitos jo etukäteen vastanneille!
Iski mopo kuume päälle ja pyörä (kyykky) pitäisi taas saada. Kaikki remontit onnistuu itseltä ja ainoastaan tuo rungonmittaus pitäisi siis teettää. Kuintenkin muutamia kysymyksiä heräsi.
1.Kuinka tuo tarjous-systeemi avk:lla menee? Kauanko avk odottelee korkeampaa tarjousta? Ilmeisesti tarjoukset ovat hyväksyttävissä jos se on yli puolet pyyntihinnasta?
3. Millä hintaan nuo pyörät yleensä tuolta lähtevät? Onko tuo lähempänä sitä puolta pyynnistä vai pyynti hintaa?
4. Lisäksi kaikki mahdolliset lisäneuvot/vinkit ovat tervetulleita sekä suorat linkit muihin topicceihin kun ei tosiaan söörtsi toimi.
Kiitos jo etukäteen vastanneille!
- slip
Jotain ainakin löytyy täältä:
http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... highlight=
http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... highlight=
- Entropia
- Viesti:
- jaket
.Kuinka tuo tarjous-systeemi avk:lla menee? Kauanko avk odottelee korkeampaa tarjousta? Ilmeisesti tarjoukset ovat hyväksyttävissä jos se on yli puolet pyyntihinnasta?
-Aivan turha tarjota mitään puolia, ei ikinä mene läpi, ainoa mahku on jos tarjous ei ole todella lähellä pyyntiä ~15%, , muuten ne vaan pudottaa hintaa 15% ja sillä selvä. Melkein paras on vaan odottaa ja ostaa sitten kun hinta on mieleinen.
-Kaikki. Ja ostaa uusia, tuoreita, vähänajettuja. mitä uudempi ja parampi, sen parempi hinta laatu suhde.
- Mahdoton sanoa, ne lähtee sillä hinnalla mitä ihmiset on niistä valmiita maksamaan, keväällä se on korkeampi kuin syksysateilla. Pitää seurata paljon, että tietää mikä on hintataso. Aika kannattaa laskea se, että paljonko menee korjaukseen., jos hinta+korjaus on lähellä ehjien hintaa, niin hinta on liian kova.
-Panosta aihioon. Parempi ostaa tuliterä 7000eken aihio ja korjata sitä tonnilla, kuin ostaa samanikäinen romu, 5000 tonnilla, ja korjata sitä kolmella. Se on vaikea uskoa, mutta aihiosta kannatta maksaa, lopputulos on parempi ja työtä vähemmän.
-Aivan turha tarjota mitään puolia, ei ikinä mene läpi, ainoa mahku on jos tarjous ei ole todella lähellä pyyntiä ~15%, , muuten ne vaan pudottaa hintaa 15% ja sillä selvä. Melkein paras on vaan odottaa ja ostaa sitten kun hinta on mieleinen.
-Kaikki. Ja ostaa uusia, tuoreita, vähänajettuja. mitä uudempi ja parampi, sen parempi hinta laatu suhde.
- Mahdoton sanoa, ne lähtee sillä hinnalla mitä ihmiset on niistä valmiita maksamaan, keväällä se on korkeampi kuin syksysateilla. Pitää seurata paljon, että tietää mikä on hintataso. Aika kannattaa laskea se, että paljonko menee korjaukseen., jos hinta+korjaus on lähellä ehjien hintaa, niin hinta on liian kova.
-Panosta aihioon. Parempi ostaa tuliterä 7000eken aihio ja korjata sitä tonnilla, kuin ostaa samanikäinen romu, 5000 tonnilla, ja korjata sitä kolmella. Se on vaikea uskoa, mutta aihiosta kannatta maksaa, lopputulos on parempi ja työtä vähemmän.
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------
------------------
-
miklu31
- core82
Re: Pyörä AVK:lta
hinnat tippuvat 10%-15% pyyntihinnasta ja hinnan tiputus pitäisi olla viikon välein.. ajoneuvoista n.85% myydään sen hetkisellä pyyntihinnalla eli aika turha on tarjota noista mitään..Freed kirjoitti:1.Kuinka tuo tarjous-systeemi avk:lla menee? Kauanko avk odottelee korkeampaa tarjousta? Ilmeisesti tarjoukset ovat hyväksyttävissä jos se on yli puolet pyyntihinnasta?
itse katson, -pumput,vanteet,koneen posket/koneen,rungon ettei isompia jälkiä ja lopuksi kaikki muut osat,niistä sitten ynnäilee mitä menee osiin.. yleensä ostan pelkästään kaaduttuja en törmättyjä, kun noissa kaadutuissa harvemmin on mitään ikäviä yllätyksiä kuten runko kierossa..Freed kirjoitti:2. Mitä pyörästä kannattaa tarkistaa ettei ikäviä yllätyksiä tulisi vastaan?
n.85% ajoneuvoista myydään pyyntihinnalla.. alku hinnan päättää vakuutusyhtiö mikä lunastanut pyörän eli hinnoissa on eroja yhtä paljon kun on yhtiöitä ja päättäjä yhtiön sisällä.. hinta/laatusuhteeltaan parhaat menevät tunnin sisällä siitä kun ovat tulleet myyntiin..Freed kirjoitti:3. Millä hintaan nuo pyörät yleensä tuolta lähtevät? Onko tuo lähempänä sitä puolta pyynnistä vai pyynti hintaa?
Freed kirjoitti:4. Lisäksi kaikki mahdolliset lisäneuvot/vinkit ovat tervetulleita sekä suorat linkit muihin topicceihin kun ei tosiaan söörtsi toimi.
-katso päivittäin sivuja
-jos mahdollista käy paikan päällä,parhaat menevät samantien kun tulevat halliin eli paikan päällä kannattaa käydä kyttäämässä
-syksyllä/talvella hinnat paljon halvempia
-itse ostan enimmäkseen lievästi kaaduttuja (lähinnä pyörässä vain naarmuja),kun niille ei tarvi juurikaan muuta tehdä kun käyttää osia maalauksessa ja uusia jotain pientä..
-rekisteröinti ja kilpi maksaa yhteensä n.130€ ainakin lahdessa
-rungon suoruuden tarkistus 70e-120e riippuen paikasta
-yllätyksiä sattaa myös tulla,esim konerikki tai runko niin kiero ettei saa oikastua,itsellä tosin ei näin huonoa tuuria ole ollut vielä mutta tiedän tapauksia missä ei korjauksen jälkeen ei olla saatu edes omia takaisin kun tullut lisäkuluja niin paljon edellä mainituista yllätyksistä..
- kawa6r
- Viesti:
Ja sitten siellä vallitsee joku ihmeellinen maaginen tärppi taktiikka.
Eli normaalisti hinnotellaan vähän yläkanttiin jolloin mahdollisimman moni ostaja ehtii tutustua tuotteeseen ja tarjota ja odottaa hinnan laskua, jolloin saadaan luonnollisesti paras hinta raadosta. Sitten väliin tiputetaan jotain "tärppejä" jotka ovat suorastaan halpoja. Näitä "tärppejä" siellä sitten kyttäillään ja päivystellään.
ne jotka on vaikka ihan pelkästään ja ainoastaan sattumalta siellä juuri oikeella hetkellä (tai kokopäivän) saa niitä tärppejä sieltä ostettua. Itse olen ostanut samana päivänä yhdeltä "onnekkaalta" pelin puhelimessa 28% kalliimmalla.
Eli normaalisti hinnotellaan vähän yläkanttiin jolloin mahdollisimman moni ostaja ehtii tutustua tuotteeseen ja tarjota ja odottaa hinnan laskua, jolloin saadaan luonnollisesti paras hinta raadosta. Sitten väliin tiputetaan jotain "tärppejä" jotka ovat suorastaan halpoja. Näitä "tärppejä" siellä sitten kyttäillään ja päivystellään.
ne jotka on vaikka ihan pelkästään ja ainoastaan sattumalta siellä juuri oikeella hetkellä (tai kokopäivän) saa niitä tärppejä sieltä ostettua. Itse olen ostanut samana päivänä yhdeltä "onnekkaalta" pelin puhelimessa 28% kalliimmalla.
- evilHR
- Paikkakunta: YAMAHA TRX 850-96 Fighter aka "Evil Pussymagnet" :),KTM EXC 400 -04, SUZUKI RM 125 -86
Moro,
Ostinpa juurikin yhden pyörän AVK:lta. Venttailin 3 viikkoa että hinta putoo. Sitten soittelin ja sanoin että tuon maksan. Käski odottamaan iltapäivään ja jos ei siihen mennessä ollut tullut parempaa tarjousta niin myi mulle, siis alle sen sen hetkisen, jo laskeneen pyyntihinnan.
Jos jää odotelemaan liiaksi, että hinta tulee alas, niin jää nuolemaan näppejään. Vaikuttaa siltä, että ne pyörät myydään sen korkeimman tarjouksen ja pyyntihinnan välimaastossa.
No mulla toi sujui aika hyvin. Nyt se vaan pitää enää hakea sieltä kotitalliin ja alkaa purkamaan. En varmaankaan tee siitä koskaan liikennekäyttöön pyörää, varaosiksi nykyiseen taitaa mennä.
Tsemppiä kaupan tekoon!
Ostinpa juurikin yhden pyörän AVK:lta. Venttailin 3 viikkoa että hinta putoo. Sitten soittelin ja sanoin että tuon maksan. Käski odottamaan iltapäivään ja jos ei siihen mennessä ollut tullut parempaa tarjousta niin myi mulle, siis alle sen sen hetkisen, jo laskeneen pyyntihinnan.
Jos jää odotelemaan liiaksi, että hinta tulee alas, niin jää nuolemaan näppejään. Vaikuttaa siltä, että ne pyörät myydään sen korkeimman tarjouksen ja pyyntihinnan välimaastossa.
No mulla toi sujui aika hyvin. Nyt se vaan pitää enää hakea sieltä kotitalliin ja alkaa purkamaan. En varmaankaan tee siitä koskaan liikennekäyttöön pyörää, varaosiksi nykyiseen taitaa mennä.
Tsemppiä kaupan tekoon!
- kawa6r
- Viesti:
Toi on mulle ainakin ihan uutta. mä oon siitä tiskiltä joskus kysynytkin että ostasin tuon pelin halvemmalla, mutta vastaus on vaan että "sä voit tehdä tarjouksen" seuraava hinnatarkistus tiistaina.evilHR kirjoitti:Moro,
Tsemppiä kaupan tekoon!
soititko suoraan tarkastajalle vai siihen avk:n tiskille. oliko pirkkala vai espoo. Onko sulla suhteita AVK:lle / vakuutusyhtiöön.
ihan sen takia kyselen, että tietää sitten voiko itsekkin toimia noin vai onko tää nyt vaan joillekkin tääkin mahdollisuus.
Joskus kysyin varaosista samaa kun olivat niin kallita. vastaus oli ei pysty mitään muuta kun maksamaan sen hinnan mitä lapussa lukee tai olla ostamatta. Tiedän kuitenkin tapauksia jossa ne on saanut halvennetulla hinnalla.
- evilHR
- Paikkakunta: YAMAHA TRX 850-96 Fighter aka "Evil Pussymagnet" :),KTM EXC 400 -04, SUZUKI RM 125 -86
Moi,
Ei ole suhteita tai mitään sellasta. Mulla oli itselläni korkein tarjous ollut koko ajan pyörästä ja seuraavana päivänä olisivat tiputtaneet hinnan todennäköisesti mun tarjouksen tasolle. Siksi sain tavallaan samaan hintaan mutta muutaman tunnin aikasemmin, koska päivän aikana ei ollut tullut parempia tarjouksia.
Koitin suoraan vakuutusyhtiöönkin soittaa mutta se oli ihan turhaa.
Tsemppiä muillekin!
Ei ole suhteita tai mitään sellasta. Mulla oli itselläni korkein tarjous ollut koko ajan pyörästä ja seuraavana päivänä olisivat tiputtaneet hinnan todennäköisesti mun tarjouksen tasolle. Siksi sain tavallaan samaan hintaan mutta muutaman tunnin aikasemmin, koska päivän aikana ei ollut tullut parempia tarjouksia.
Koitin suoraan vakuutusyhtiöönkin soittaa mutta se oli ihan turhaa.
Tsemppiä muillekin!
- jaket
Itse olen kyllä varaosista saanut jotain 10eken alennuksia. esim kate 60ekee, niin 50 sai tinkaamalla. mutta monesti osat seisoo siellä,niin ne haluaa niistä eroon.
vaikka se tuntuu vaikealta, niin kannattaa olla aika selvä mitä haluaa ja valmis reakoimaan nopeasti, kun se hyvä tulee, niin pitää olla valmis sanomaan puolessa minuutissa, että otanko tämän.
kaikki ei siihen pysty, luonnekysymys, tietty kun on useampia ostanut, niin se on niin tajuttoman helppoa parin jälkeen. eka kerta on aina vaikea ja pelkää epäonnistumista.
hauskaa se silti on, lähtee hirveet sävärit ainakin itselle kun löytää jotain hienoa.
sitten saa jännitystä osia metsästäessä. odottelee postia, joka päivä jännittää, joko se osa tulee...
rungonmittaus on yksi säväri kanssa.
uudella pyörällä ajelu on kivaa
ja kun sitten joskus myy sen, niin siitäkin saa sävärit.
JT
vaikka se tuntuu vaikealta, niin kannattaa olla aika selvä mitä haluaa ja valmis reakoimaan nopeasti, kun se hyvä tulee, niin pitää olla valmis sanomaan puolessa minuutissa, että otanko tämän.
kaikki ei siihen pysty, luonnekysymys, tietty kun on useampia ostanut, niin se on niin tajuttoman helppoa parin jälkeen. eka kerta on aina vaikea ja pelkää epäonnistumista.
hauskaa se silti on, lähtee hirveet sävärit ainakin itselle kun löytää jotain hienoa.
sitten saa jännitystä osia metsästäessä. odottelee postia, joka päivä jännittää, joko se osa tulee...
rungonmittaus on yksi säväri kanssa.
uudella pyörällä ajelu on kivaa
ja kun sitten joskus myy sen, niin siitäkin saa sävärit.
JT
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------
------------------
- libertystreet driver