Käyntiongelmia
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
Ross A Stronghole
- Viestit: 100
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: Husky te410
Käyntiongelmia
Ostin mammalle tollasen kinalaisen retroskootterin pikkuvikaisena. 4-tahti mopo eikä pysy yhtään käynnissä. Sain sen välillä pysymään käynnissä tyhjäkäynnillä mut ei kestä yhtään kierroksia, sammuu välittömästi. Välillä ei meinaa sitten käynnistyä lainkaan, välillä lähtee ku palmun alta.
Välillä on tehnyt myös sitä että käynnistäessä kun antaa kaasua niin saattaa ottaa kierroksia, pystyy kaasuttelemaan, mut ku päästää kaasun niin sammahtaa.
Bensaa saa.
Kipinä on hyvä.
Kaasari on purettu ja putsattu, kalvo on ehjä.
Imukaula oh ehjä.
Venttiilit on säädetty.
CDI-boksi on uusi.
Alipaineletkut näyttäs olevan kaikki ehjiä.
Kellään ideoita mitä seuraavaksi?
Välillä on tehnyt myös sitä että käynnistäessä kun antaa kaasua niin saattaa ottaa kierroksia, pystyy kaasuttelemaan, mut ku päästää kaasun niin sammahtaa.
Bensaa saa.
Kipinä on hyvä.
Kaasari on purettu ja putsattu, kalvo on ehjä.
Imukaula oh ehjä.
Venttiilit on säädetty.
CDI-boksi on uusi.
Alipaineletkut näyttäs olevan kaikki ehjiä.
Kellään ideoita mitä seuraavaksi?
PoRn to ride
-
Wilpertti
- Viestit: 364
- Liittynyt: To Tammi 13, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: Husqvarna TE450
Voi kun kuulostaa tutulta. Vuosia sitten tollasta kiinan paskaa tutkin samanlaisesta viasta. Eli lähti heikosti käyntiin, ei kestänyt kaasua eikä toiminut oikein ollenkaan. Suunnilleen samat asiat testasin. Kipinä tuli, mutta vaihdoin CDI boksin, bensaa tuli niin vaihdoin kaasarin. Puristukset oli ok. Toisesta samanlaisesta osia vaihtelin mutta mikään ei auttanut. Yhtä ja toista ehtinyt vuosien mittaan tutkia ja korjailla, mutta tuollaista ei ole ennen tullut vastaan. Minun pelastus oli että halli missä se paska seisoi ehti palaa ennen kun vika ehti selvitä.
Se hyöty oli hommasta että nykyään osaan sanoa EI jos joku kyselee apuja käyntivammasen kiinalaisen kanssa. Ja vinkkinä vielä, että näitä kiinanpaska mönkkäreitä joskus tuon jälkeenkin hämmästellyt niin hyvin yleinen käyntivian aiheuttaja on ollut johtoliitokset. On vaan niin paskat materiaalit ettei toimi. Eli kaikki liittimet auki ja CRC:tä ja lasikuitukynää peliin....
Viljo
Se hyöty oli hommasta että nykyään osaan sanoa EI jos joku kyselee apuja käyntivammasen kiinalaisen kanssa. Ja vinkkinä vielä, että näitä kiinanpaska mönkkäreitä joskus tuon jälkeenkin hämmästellyt niin hyvin yleinen käyntivian aiheuttaja on ollut johtoliitokset. On vaan niin paskat materiaalit ettei toimi. Eli kaikki liittimet auki ja CRC:tä ja lasikuitukynää peliin....
Viljo
- Smokie
- Viestit: 3037
- Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: Vanha mutta paska
Kaikenlisäksi aikuisen miehen käsi ei mahdu ruuvaamaan noita kun ne on suunniteltu siten että alle 10 vuotiaat muksut noita kasaa. Pari mönkkäriä oon korjannut eikä tiedä mihin lopettais kun joka paikka on jotenkin vinossa tai paskana.
Itse ongelmaan mulla ei oo veikkausta...
Itse ongelmaan mulla ei oo veikkausta...
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!
- -Zone-
- Viestit: 336
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am
Jos on se cvk kaasari, niin ei sitä säätöihin saakaan. Saa ainoastaan joko-tai säätöihin. Kun pelittää kylmänä ei toimi lämpimänä ja toistepäin. Kertovat, että narakun versio toimisi paremmin.
Jos bensahana on alipaineella toimiva (kuten useimmissa on), niin sekin kannattaa tsekata. Omassa kauppakassiromussa se on jämähtänyt sentään kokonaan auki. Useimmin ne kuulemma jämähtävät joko kiinni tai miltein kiinni -asentoon.
Jos bensahana on alipaineella toimiva (kuten useimmissa on), niin sekin kannattaa tsekata. Omassa kauppakassiromussa se on jämähtänyt sentään kokonaan auki. Useimmin ne kuulemma jämähtävät joko kiinni tai miltein kiinni -asentoon.
-
Ross A Stronghole
- Viestit: 100
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: Husky te410
-
Ross A Stronghole
- Viestit: 100
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: Husky te410
Käyntiongelmia: toimii
Vein mopon maanantai aamuna korjaamolle, oli kunnossa kun viideltä pääsin töistä. Tunsinpa taas itseni tyhmäksi
Oli kuulemma valuttanut vähän aikaa bensaa läpi ja antanut paineilmaa. Kiristänyt jotain kuristusruuvia kaasarissa?!
Sillä selvä.
Mopo käy ihan eri tavalla kuin kertaakaan mun tallissa. Veloitti kokonaisen 5 eurosen. Ei kuulemma ollut ehtinyt edes kunnolla aloittaa.
On se pienestä kiinni, itse olin purkanut kahdesti sen kaasarin. lisännyt tuoretta bensaa ja jäänestoa, mutta ei.
No hyvä näin, nyt saa taas toosaa.
Oli kuulemma valuttanut vähän aikaa bensaa läpi ja antanut paineilmaa. Kiristänyt jotain kuristusruuvia kaasarissa?!
Sillä selvä.
Mopo käy ihan eri tavalla kuin kertaakaan mun tallissa. Veloitti kokonaisen 5 eurosen. Ei kuulemma ollut ehtinyt edes kunnolla aloittaa.
On se pienestä kiinni, itse olin purkanut kahdesti sen kaasarin. lisännyt tuoretta bensaa ja jäänestoa, mutta ei.
No hyvä näin, nyt saa taas toosaa.
PoRn to ride
- uijui
- Viestit: 281
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 1:00 am
- Paikkakunta: Supaduke + pojjaat
Re: Käyntiongelmia: toimii
Hä, mikä sille voi jos on käsiRoss A Stronghole kirjoitti:Vein mopon maanantai aamuna korjaamolle, oli kunnossa kun viideltä pääsin töistä. Tunsinpa taas itseni tyhmäksi![]()
Oli kuulemma valuttanut vähän aikaa bensaa läpi ja antanut paineilmaa. Kiristänyt jotain kuristusruuvia kaasarissa?!
Sillä selvä.
Mopo käy ihan eri tavalla kuin kertaakaan mun tallissa. Veloitti kokonaisen 5 eurosen. Ei kuulemma ollut ehtinyt edes kunnolla aloittaa.
On se pienestä kiinni, itse olin purkanut kahdesti sen kaasarin. lisännyt tuoretta bensaa ja jäänestoa, mutta ei.
No hyvä näin, nyt saa taas toosaa.
"Jos viistoistavuotiasta sais."