Käyntiongelmia

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Ross A Stronghole
Viestit: 100
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Husky te410

Käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja Ross A Stronghole » Ke Touko 06, 2009 7:58 am

Ostin mammalle tollasen kinalaisen retroskootterin pikkuvikaisena. 4-tahti mopo eikä pysy yhtään käynnissä. Sain sen välillä pysymään käynnissä tyhjäkäynnillä mut ei kestä yhtään kierroksia, sammuu välittömästi. Välillä ei meinaa sitten käynnistyä lainkaan, välillä lähtee ku palmun alta.

Välillä on tehnyt myös sitä että käynnistäessä kun antaa kaasua niin saattaa ottaa kierroksia, pystyy kaasuttelemaan, mut ku päästää kaasun niin sammahtaa.

Bensaa saa.
Kipinä on hyvä.
Kaasari on purettu ja putsattu, kalvo on ehjä.
Imukaula oh ehjä.
Venttiilit on säädetty.
CDI-boksi on uusi.
Alipaineletkut näyttäs olevan kaikki ehjiä.

Kellään ideoita mitä seuraavaksi?
PoRn to ride

Wilpertti
Viestit: 364
Liittynyt: To Tammi 13, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Husqvarna TE450

Viesti Kirjoittaja Wilpertti » Ke Touko 06, 2009 9:17 am

Voi kun kuulostaa tutulta. Vuosia sitten tollasta kiinan paskaa tutkin samanlaisesta viasta. Eli lähti heikosti käyntiin, ei kestänyt kaasua eikä toiminut oikein ollenkaan. Suunnilleen samat asiat testasin. Kipinä tuli, mutta vaihdoin CDI boksin, bensaa tuli niin vaihdoin kaasarin. Puristukset oli ok. Toisesta samanlaisesta osia vaihtelin mutta mikään ei auttanut. Yhtä ja toista ehtinyt vuosien mittaan tutkia ja korjailla, mutta tuollaista ei ole ennen tullut vastaan. Minun pelastus oli että halli missä se paska seisoi ehti palaa ennen kun vika ehti selvitä.

Se hyöty oli hommasta että nykyään osaan sanoa EI jos joku kyselee apuja käyntivammasen kiinalaisen kanssa. Ja vinkkinä vielä, että näitä kiinanpaska mönkkäreitä joskus tuon jälkeenkin hämmästellyt niin hyvin yleinen käyntivian aiheuttaja on ollut johtoliitokset. On vaan niin paskat materiaalit ettei toimi. Eli kaikki liittimet auki ja CRC:tä ja lasikuitukynää peliin....

Viljo

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ke Touko 06, 2009 9:50 am

Kaikenlisäksi aikuisen miehen käsi ei mahdu ruuvaamaan noita kun ne on suunniteltu siten että alle 10 vuotiaat muksut noita kasaa. Pari mönkkäriä oon korjannut eikä tiedä mihin lopettais kun joka paikka on jotenkin vinossa tai paskana.

Itse ongelmaan mulla ei oo veikkausta...
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Rasseli
Viestit: 46
Liittynyt: Su Elo 26, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Busa

Viesti Kirjoittaja Rasseli » Ke Touko 06, 2009 10:21 am

Työkaverin pojan 4-tahti kiinalaista kerran ihmeteltiin. Samanlaisia oireita oli.

Nokka-akselin ajoitus oli pielessä.

Avatar
-Zone-
Viestit: 336
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja -Zone- » Ke Touko 06, 2009 7:52 pm

Jos on se cvk kaasari, niin ei sitä säätöihin saakaan. Saa ainoastaan joko-tai säätöihin. Kun pelittää kylmänä ei toimi lämpimänä ja toistepäin. Kertovat, että narakun versio toimisi paremmin.

Jos bensahana on alipaineella toimiva (kuten useimmissa on), niin sekin kannattaa tsekata. Omassa kauppakassiromussa se on jämähtänyt sentään kokonaan auki. Useimmin ne kuulemma jämähtävät joko kiinni tai miltein kiinni -asentoon.

Ross A Stronghole
Viestit: 100
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Husky te410

Viesti Kirjoittaja Ross A Stronghole » Ke Touko 06, 2009 11:52 pm

Joo... saattaa olla että kokeilen toisella koneella. Meitin puljussa on onneksi noita vehkeitä riesaksi asti. Kai se sitten pelaa jos kaiken vaihtaa :freak2:
Mut pahin ongelma on se, että makkarissa on aika kylmää ku mopo ei pelaa...
PoRn to ride

Avatar
rz350
Viestit: 196
Liittynyt: Pe Heinä 28, 2006 12:00 am
Paikkakunta: pw 50

Viesti Kirjoittaja rz350 » To Touko 07, 2009 8:30 am

Kaverilla oli kiinan ihmeessä vähän samanlainen vika, puola sökönä. Lähti käyntiin ja otti kierroksia paikallaan , mutta ajaessa ihmeellisesti hyytyi...

Ross A Stronghole
Viestit: 100
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Husky te410

Käyntiongelmia: toimii

Viesti Kirjoittaja Ross A Stronghole » Ti Touko 12, 2009 6:30 am

Vein mopon maanantai aamuna korjaamolle, oli kunnossa kun viideltä pääsin töistä. Tunsinpa taas itseni tyhmäksi :D
Oli kuulemma valuttanut vähän aikaa bensaa läpi ja antanut paineilmaa. Kiristänyt jotain kuristusruuvia kaasarissa?!

Sillä selvä.

Mopo käy ihan eri tavalla kuin kertaakaan mun tallissa. Veloitti kokonaisen 5 eurosen. Ei kuulemma ollut ehtinyt edes kunnolla aloittaa.
On se pienestä kiinni, itse olin purkanut kahdesti sen kaasarin. lisännyt tuoretta bensaa ja jäänestoa, mutta ei.
No hyvä näin, nyt saa taas toosaa.
PoRn to ride

Avatar
uijui
Viestit: 281
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: Supaduke + pojjaat

Re: Käyntiongelmia: toimii

Viesti Kirjoittaja uijui » Ti Touko 19, 2009 8:18 pm

Ross A Stronghole kirjoitti:Vein mopon maanantai aamuna korjaamolle, oli kunnossa kun viideltä pääsin töistä. Tunsinpa taas itseni tyhmäksi :D
Oli kuulemma valuttanut vähän aikaa bensaa läpi ja antanut paineilmaa. Kiristänyt jotain kuristusruuvia kaasarissa?!

Sillä selvä.

Mopo käy ihan eri tavalla kuin kertaakaan mun tallissa. Veloitti kokonaisen 5 eurosen. Ei kuulemma ollut ehtinyt edes kunnolla aloittaa.
On se pienestä kiinni, itse olin purkanut kahdesti sen kaasarin. lisännyt tuoretta bensaa ja jäänestoa, mutta ei.
No hyvä näin, nyt saa taas toosaa.
Hä, mikä sille voi jos on käsi :lol:
"Jos viistoistavuotiasta sais."

Vastaa Viestiin