Krossin putken lyhennys. Haittaako?

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
Tessustelija
Viestit: 1391
Liittynyt: Su Syys 11, 2005 12:00 am
Paikkakunta: pc25, pc12, pv60
Viesti:

Krossin putken lyhennys. Haittaako?

Viesti Kirjoittaja Tessustelija » Su Tammi 29, 2006 5:59 pm

Siiiis olen miettiny että lyhentäisin piikki cr:stäni paisarista änäriin menevän putken jotta änäri ei koskisi maahan niin helposti kulmaa keuliessa. Voiko Tämän putken lyhentäminen vaikka 20+ cm haitata putken toimintaa (meneekö kierrot ja paineet vituilleen) Se putki on nyt (vakiona) varmaan vähän alle 90cm. Kiitos jos etukäteen vastauksista joissa on jotain perää.
Honda - Aja koko kausi!
Dt:n piikkirenkaat vanteineen kaupan
http://www.youtube.com/watch?v=2OT-LSG7JXw

Avatar
BlueBlooded
Viestit: 971
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Gsx-r

Re: Krossin putken lyhennys. Haittaako?

Viesti Kirjoittaja BlueBlooded » Su Tammi 29, 2006 6:38 pm

Tessustelija kirjoitti:Siiiis olen miettiny että lyhentäisin piikki cr:stäni paisarista änäriin menevän putken jotta änäri ei koskisi maahan niin helposti kulmaa keuliessa. Voiko Tämän putken lyhentäminen vaikka 20+ cm haitata putken toimintaa (meneekö kierrot ja paineet vituilleen) Se putki on nyt (vakiona) varmaan vähän alle 90cm. Kiitos jos etukäteen vastauksista joissa on jotain perää.
Riippuu mikä krossi..

jone_P
Viestit: 143
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 12:00 am

Re: Krossin putken lyhennys. Haittaako?

Viesti Kirjoittaja jone_P » Su Tammi 29, 2006 7:08 pm

BlueBlooded kirjoitti:
Tessustelija kirjoitti:Siiiis olen miettiny että lyhentäisin piikki cr:stäni paisarista änäriin menevän putken jotta änäri ei koskisi maahan niin helposti kulmaa keuliessa. Voiko Tämän putken lyhentäminen vaikka 20+ cm haitata putken toimintaa (meneekö kierrot ja paineet vituilleen) Se putki on nyt (vakiona) varmaan vähän alle 90cm. Kiitos jos etukäteen vastauksista joissa on jotain perää.
Riippuu mikä krossi..

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Tammi 29, 2006 7:14 pm

Sittenhän tiedät kun kokeilet!

Tuskin tuntuu missään veikkaan ma.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
Tessustelija
Viestit: 1391
Liittynyt: Su Syys 11, 2005 12:00 am
Paikkakunta: pc25, pc12, pv60
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tessustelija » Su Tammi 29, 2006 7:28 pm

Eikös pitkässä putkessä kuitenkin kierry enemmän painetta kuin lyhyessä. Eräs mainitsematon henkilö pohti tätä asiaa kanssani ja sanoi että se on tarkoituksella niin pitkä se putki, mutta eikös se ole sen takia pitkä ettei se heti hörppää sieltä jos jossain rapakossa/vedessä telmii sen kanssa?
Honda - Aja koko kausi!
Dt:n piikkirenkaat vanteineen kaupan
http://www.youtube.com/watch?v=2OT-LSG7JXw

Avatar
Sleba
Viestit: 56
Liittynyt: To Tammi 20, 2005 1:00 am
Paikkakunta: 650 husa?

Viesti Kirjoittaja Sleba » Su Tammi 29, 2006 7:33 pm

anna mennä vaan. kyllä se senki jälkee vielä keulii

Avatar
Tessustelija
Viestit: 1391
Liittynyt: Su Syys 11, 2005 12:00 am
Paikkakunta: pc25, pc12, pv60
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tessustelija » Su Tammi 29, 2006 8:25 pm

Ei tässä vielä kannata hätiköidä. suoritus kyky ennen kaikkea :cool:
Honda - Aja koko kausi!
Dt:n piikkirenkaat vanteineen kaupan
http://www.youtube.com/watch?v=2OT-LSG7JXw

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Tammi 29, 2006 8:49 pm

Nojoo, mutta 20cm pois 90 sentistä ei oo kovin paljoa. Virtausvastus putoo vähän = vähemmän vastapainetta. Jos huolestuttaa niin ryttää putken päätä pihdeillä läjään tai tee tosi ohut holkki sinne sisälle. Jos sun pitää varmaksi tietää, niin ei kait sitten auta kuin laskea alkuperäisen putken virtausvastus ja sitten laskea uudelle lyhemmälle putkelle oikea (pienempi) halkaisija. Luultavasti saat sen vaan huonommaksi kikkailemalla liikoja. Edelleen, ite lyhentäisin vaan enkä miettisi sen kummemmin.

Niinjoo ja ookko koskaan nähnyt kun pakoputki imee savua takaisin? Pitäskö sinne putken päähän laittaa ilmanputsari ettei se ime sieltä hiekkaa moottoriin kun keulii niin notta änkkäri hipoo maata? :blah:
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
BlueBlooded
Viestit: 971
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Gsx-r

Viesti Kirjoittaja BlueBlooded » Su Tammi 29, 2006 9:38 pm

Onko se 4-t vai moottorisaha?

jone_P
Viestit: 143
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja jone_P » Su Tammi 29, 2006 9:40 pm

BlueBlooded kirjoitti:Onko se 4-t vai moottorisaha?
arvatenkin moottorisaha

Vince
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Heinä 11, 2005 12:00 am
Paikkakunta: tm250e`04

Viesti Kirjoittaja Vince » Ma Tammi 30, 2006 12:11 am

Kyllähän tuon ny pitäisi jotenkin suorituskykyyn vaikuttaa. Mutta tuskin mitenkään kriittisesti jos kyseessä on kikkailupeli.

Vastaa Viestiin