KTM 125cc k

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Avatar
*prkl*
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 1:00 am
Paikkakunta: yamaha 600cc

KTM 125cc käynnistys ongelmaa

Viesti Kirjoittaja *prkl* » La Joulu 17, 2005 6:45 pm

elikkäsi kesällä tuli ostettua tuollainen ktm 125cc sx (crossi) vai mikä lie ? vuosimallii -92 ainaskin... :freak2:

nytten kun tässä on on lunta tullut ja pakkastakin tullunna niin ei käynnisty sitten ei mitenkään... tulpan kun ottaa pois ja polkee käyntiin bensahana kiinni asennossa jonkin aikaa, ja sitten laittaa tulpan takaisin kiinni ja bensahanan auki ja ryypyn päälle ja polkee niin joka kerta on silleesti lähellä käynnistyä eli lupailee... mutta sitten kastelee tulpan :nono: työntämälläkin koitettu mutta ei käynnisty. ja tulppa pelittaa täysiään... kesällä siis pelitti niin hyvin... aina ekalla tai toisella käyntiin :deal: ja jos jollakin on tietoa kyseistä "moposta" niin tietääköhän kukaan saako mistään tyhjennettyä kampikammiota ?? :upto:
"oon himan...."

Slarto
Viestit: 175
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Isin pyörä

Viesti Kirjoittaja Slarto » La Joulu 17, 2005 7:52 pm

Kkyllä sen kampikammio saa aikaa nopsan tyhjennettyä silleen että otat tulpan pois, pemnsahana kiinni ja lähdet vaihde päällä työntään sitä'
Aina saa unelmoida

Avatar
klones
Viestit: 131
Liittynyt: Ma Tammi 10, 2005 1:00 am
Paikkakunta: sm610

Viesti Kirjoittaja klones » La Joulu 17, 2005 7:53 pm

Kannattaa se tulppa varmaan vaihtaa vaikka antaakin kipinää.. jos tulee meinaan sen verran heikkoa että ei jaksa käydä..
Ei riemulla rajaa kun hussella ajaa...

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » La Joulu 17, 2005 8:51 pm

Kuullostaa siltä notta oot uittanut sen. Niinkuin neuvottiinkin, niin tulppa irti ja lähdet työntämään. Maadoitat sen tulpan johonkin muualle kuin kanteen, ettei mee syttyboksit paskaksi taikka suhahda lieskaa sylinteristä. Lykkäät kunnolla pidemmän matkan sitä, kaasu kokoajan auki ja bensahana kiinni. Sitten vaan uus tulppa kiinni ja normaalisti käyntiin. Huuhtelut voi jättää väliin jos antaa koneelle perkeleesti starttipilottia ja potkii käyntiin kaasu pohjassa. Tälleen saattaa kyllä tulla korjattavaa :freak2:
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

pallo
Viestit: 132
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 1:00 am
Paikkakunta: XTM

Viesti Kirjoittaja pallo » La Joulu 17, 2005 9:14 pm

Ja kattoa että on semmoset öljyt koneessa jokka on talvelle suunniteltu, siis laatikon puolella. Kun ne voi olla siirappina sielä ja sit ei pyöri :D
Kuva

Avatar
*prkl*
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 1:00 am
Paikkakunta: yamaha 600cc

Viesti Kirjoittaja *prkl* » Su Joulu 18, 2005 6:17 pm

joo, tulppa vaihdettu uuteen ja iliman tulppaa työnnelty... :deal: mutta ei lähde käyntiin... mikäköhän tuossa nyt liene vikana ? :-? viimeksi kun olen sillä ajanut niin pelitti aivan mainiosti eikä mitään ongelmia ollut... mutta nyt ei käynnisty sitten ei millää... :(
"oon himan...."

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Joulu 18, 2005 11:51 pm

Hörähtääkö kun antaa huikat? Taikka starttisprayllä? Jos pörähtää niin kaasuttimes on jotain häikkää. Eipä kait siinä muuta kun vekotin lämpimään niin sulaa mahdolliset jäät. Kaikki piuhojen liitokset ja puristukset yms tietty oot katellut jo aikaa sitten?

Vedä autolla niin notta tuntuu!
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
Suzukisti
Viestit: 77
Liittynyt: La Marras 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: K2 1000

Viesti Kirjoittaja Suzukisti » Ma Joulu 19, 2005 12:45 am

Kattosin kaasuttimeen, suuttimessa jotain roskaa tai neulaventtiilissä. Sitä ennen kokeilisin toisella tulpalla ja tulpanhatulla.

jorkki
Viestit: 76
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja jorkki » Ma Joulu 19, 2005 12:45 pm

Mulla on kanssa vähän saman tapaisia ongelmia. Perjantaina ajelin niin alko sitten kesken ajon ettei enää kiertäny kunnolla, ja just pääsin pihaan niin sammu sitten. Kokeilin käynnistää niin pyöri muutaman sekunnin aina ja sitten sammu. Kaasarin pinta oli ihan lumessa, ajattelin että siinä vika ja sulattelin kuumailmapuhaltimella sitä, autto vähäsen mutta alko tekemään samaa.

Löin sitten kaasarin osiksi ja takasi kasaan, nyt on tilanne että muutaman kerran oon saanu pyörimään pari sekunttia ja sitten sammuu. Tulppa ei kastu, ja bensaakin tuntuu saavan. Välillä paukkaa putkessa. Läpät olen olen tarkastanut, kaasarin purkanut sen jälkeen varmaan viidesti kun alko kuseskelee, tekee vieläkin pitää tänään uusi tiiviste hakea kohoon, siihen kohtaan johon bensaputki tulee, kun neulaventtiili ei mielestäni vuotanu. Olen myös kokeillut usealla eri tulpalla. Kaikki ideat otetaan kiitollisina vastaan.

vuohi^
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 12:00 am
Paikkakunta: ccm 404
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vuohi^ » Ma Joulu 19, 2005 1:36 pm

jos on kauan aikaa seisonu niin voi olla bensat vanhentuneet. oma mopeti ei viime keväänä lähteny sitten millään mutta kun vaihto tuoreet bensat niin heti pärähti :deal:

jorkki
Viestit: 76
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja jorkki » Ma Joulu 19, 2005 2:20 pm

Minulla ainakin uudet bensat. Viittaisiko tuo putkessa paukkaminen mihinkään tarkemmin? Pitää varmaan käydä sähköt läpi tänään.

Avatar
Erzi
Viestit: 473
Liittynyt: Ma Kesä 07, 2004 12:00 am
Paikkakunta: munamankeli

Viesti Kirjoittaja Erzi » Ma Joulu 19, 2005 3:07 pm

chip kirjoitti:Minulla ainakin uudet bensat. Viittaisiko tuo putkessa paukkaminen mihinkään tarkemmin? Pitää varmaan käydä sähköt läpi tänään.
Tyhmä kysymys, mutta eihän sinne bensan sekaan mistään oo voinu vettä päästä ?..
P�r.

Avatar
*prkl*
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 1:00 am
Paikkakunta: yamaha 600cc

Viesti Kirjoittaja *prkl* » Ma Joulu 19, 2005 4:17 pm

olenhan minä tutkinut kaikki johot ja liitännät jo ja kaikki pelitti... MINUSTA alkaa kovasti tuntumaan siltä että sinne kampikammioon se kerää sitä bensaa. tänäänkin heti ekalla polkasulla "käyntiin" ja muutaman sekunnin käynnissä vaivalloisesti ja sitten sammu. ei ottanut kierroksia ja tulpan kasteli :( saakohan sitä kampikammiota mistään ruuvista tyhjennettyä ? meinaa käydä jo kunnon päälle tuo työntäminenkin :freak:
"oon himan...."

AJMK
Viestit: 110
Liittynyt: Pe Maalis 25, 2005 1:00 am
Paikkakunta: R6

Viesti Kirjoittaja AJMK » Ma Joulu 19, 2005 5:34 pm

chip kirjoitti:Viittaisiko tuo putkessa paukkaminen mihinkään tarkemmin? Pitää varmaan käydä sähköt läpi tänään.
Viittais siihen että sytkä on jostainsyystä tosi myöhäsellä. Kato että magneeton puolella on kaikki kohillaan.

jorkki
Viestit: 76
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja jorkki » Ma Joulu 19, 2005 5:50 pm

*prkl* kirjoitti:olenhan minä tutkinut kaikki johot ja liitännät jo ja kaikki pelitti... MINUSTA alkaa kovasti tuntumaan siltä että sinne kampikammioon se kerää sitä bensaa. tänäänkin heti ekalla polkasulla "käyntiin" ja muutaman sekunnin käynnissä vaivalloisesti ja sitten sammu. ei ottanut kierroksia ja tulpan kasteli :( saakohan sitä kampikammiota mistään ruuvista tyhjennettyä ? meinaa käydä jo kunnon päälle tuo työntäminenkin :freak:
Itselläni kerran vuoti kaasari kampikammioon niin otin kurkun ja läpät irti. Sitten otin injektioruiskun ja siihen sopivaa kumiletkua(esim kaasarin ylivuotputki, joku 30cm saisi olla) Sen vaan koitin pujottaa mahdollisimman pitkälle aina sitten ruiskulla imin bensat pois niin hyrähti käyntiin, ja siitä lähtien hyvin pelasi tähän asti.

Vastaa Viestiin