Läppärunkojen kääntäminen ylösalaisin?
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- mika_u
Läppärunkojen kääntäminen ylösalaisin?
Onkos kenelläkään mitään mielipiteitä asiaan?
-
sradder
Re: Läppärunkojen kääntäminen ylösalaisin?
Laitoin ruiskutettuun IÖ:hön GSXR600:n ruiskurungot alkuperäiseen nähden ylösalaisin tilanahtaudesta johtuen ja asiallisesti on toiminut. Oliko tämä mihin vastausta haettiin?
I don't need Google. My wife knows everything.
- mika_u
Enemmänkin ajattelin syvällisempää diibadaabaa polttoaineen pisaroitumisesta yms. Jos nuo läppärungot (gen 1 busa:n) käännän osoittaa suuttimet eripaikkaan kuin on alunperin.sradder kirjoitti:Laitoin ruiskutettuun IÖ:hön GSXR600:n ruiskurungot alkuperäiseen nähden ylösalaisin tilanahtaudesta johtuen ja asiallisesti on toiminut. Oliko tämä mihin vastausta haettiin?
-
Arttu
- Viesti:
No yleisesti ottaen olisi suotavaa, että bensasuihku osuu mahdollisimman vähän kanavien seinämiin ennen sylinteriin päätymistään. Eli jos läppärungot kääntää ympäri, niin todennäköisesti suuttimien suuntaus menee alkuperäistä huonommaksi. Tuloksena bensaa tiivistyy aiempaa enemmän kanavien seinämille, mikä sitten aiheuttaa enemmän tai vähemmän säätötarvetta. Eniten tuolla on vaikutusta pienillä kierroksilla ja kylmällä koneella ja etenkin kuormituksen muutoksissa näissä tilanteissa. Käytännön vaikutukset sitten riippuu todella paljon monista eri tekijöistä, joten etukäteen on aika hankala ennustaa mitä tapahtuu. Omien kokemuksien mukaan vähänkään isommilla kierroksilla (tyypillisessä pyörän koneessa ehkä 3-4trpm ylöspäin) on melko sama mihin suuntaan ja mistä kohtaa bensaa ruiskitaan. Siis suunnilleen järjellisillä ratkaisuilla, noin hiukan yleistäen. Pienillä kierroksilla vaikutusta voi sitten olla enemmän tai vähemmän.
Käytännön kokemuksina mulla on myös tuollaiset GSX-R:n läppärungot ylösalaisin asennettuna ja hyvin toimii. Tosin tuossa mun GSX:ssä kanavien malli on sellainen, että suuttimien sijoitusta ei saa mitenkään kovin ideaaliseksi. Eli siinä on varmaan aika sama kummin päin läppärungot laittaa.
Käytännön kokemuksina mulla on myös tuollaiset GSX-R:n läppärungot ylösalaisin asennettuna ja hyvin toimii. Tosin tuossa mun GSX:ssä kanavien malli on sellainen, että suuttimien sijoitusta ei saa mitenkään kovin ideaaliseksi. Eli siinä on varmaan aika sama kummin päin läppärungot laittaa.
Arttu
- mika_u
Kiitoksia!!Arttu kirjoitti:No yleisesti ottaen olisi suotavaa, että bensasuihku osuu mahdollisimman vähän kanavien seinämiin ennen sylinteriin päätymistään. Eli jos läppärungot kääntää ympäri, niin todennäköisesti suuttimien suuntaus menee alkuperäistä huonommaksi. Tuloksena bensaa tiivistyy aiempaa enemmän kanavien seinämille, mikä sitten aiheuttaa enemmän tai vähemmän säätötarvetta. Eniten tuolla on vaikutusta pienillä kierroksilla ja kylmällä koneella ja etenkin kuormituksen muutoksissa näissä tilanteissa. Käytännön vaikutukset sitten riippuu todella paljon monista eri tekijöistä, joten etukäteen on aika hankala ennustaa mitä tapahtuu. Omien kokemuksien mukaan vähänkään isommilla kierroksilla (tyypillisessä pyörän koneessa ehkä 3-4trpm ylöspäin) on melko sama mihin suuntaan ja mistä kohtaa bensaa ruiskitaan. Siis suunnilleen järjellisillä ratkaisuilla, noin hiukan yleistäen. Pienillä kierroksilla vaikutusta voi sitten olla enemmän tai vähemmän.
Pitää vähän tarkistella minne noi alkuperäisten läppärunkojen suuttimet on suunnattu kunhan saan noi Busan rungot käteen.