Honda XL125R
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- Kizmo
Honda XL125R
Moi!
Onko kellään tuommosta em. piikkiä? Jotain osaatteko kertoa siitä? Mistä saa suomesta varaosaa (jos saa mistään?)
Onko kellään tuommosta em. piikkiä? Jotain osaatteko kertoa siitä? Mistä saa suomesta varaosaa (jos saa mistään?)
------Taita ja revi tästä------
- kilip
- Kern
Mun kaverilla on kyseinen pyörä kysy siltä http://www.pjhs.piikkio.fi/oppilaat/osk ... isivut.htm
tuolt. siel kievarit osastos vahingossa tullu kirjotus virhe sivuilla.
Sivuilla on 14 kuvaa kyseisestä pyörästä kannattaa laittaaa vieraskirjaan kyselyä.
tuolt. siel kievarit osastos vahingossa tullu kirjotus virhe sivuilla.
Sivuilla on 14 kuvaa kyseisestä pyörästä kannattaa laittaaa vieraskirjaan kyselyä.
Suppilomoto
- Kizmo
Eihän kirjotusvirheet mitään haittaa! Meinaa olla yksinäistä tän hondan kanssa, kiven alla ovat samanlaisen piikin omistajat.
Tuolla mun pärrällä ajoin viimesyksynä semmoset 800km, ja nyt mittarissa on vähän yli 10tkm. Tiiä sitte paljon sillä oikeesti on ajeltu, siistimmässä kunnossa se kuiteski on ku toi toinen XL. Kansi meinas tuottaa vaikeuksia, ehin jonku 200km ajaa ja se leikkas kiinni
Luulin aluksi et nyt meni jotain isompaaki ku yhtäkkiä nakkas kierrokset 9000rpm -> 0 ja takanakki lukkoon (oli säväyttävä kokemus). Purin sen yläkerran ja nokkahan sieltä oli kaivanu ittensä lahjakkaasti alumiiniin. Vein kannen ja nokan sorvaamoon, ne jyrsivät kannesta laakeripinnat puhtaiksi ja sorvasivat laakeripronssista siihen leikanneen laakerin tilalle holkin ja matka jatkuu (siis valurautainen nokka oli laakeroitu alunperin suoraan alumiiniin jakoketjun päästä). Tosin tuosta holkista tuli aluksi liian tiukka, se leikkas uusiksi kiinni alle 100km ajon jälkeen. Sorvautin uuden, vähän väljemmän holkin ja sitte mentiinki jo yli 600km ongelmitta lumentuloon saakka. Sähköt meinaa kans vähän teettää, saattaa kesken ajon lähteä kaikki muut sähköt paitsi sytysvirta. Paikallistin vian syksyllä virtalukon seudulle mutten ole tehnyt asialle vielä mitään. Pitänee tässä kevään mittaan ihmetellä lisää.
Napsin kesällä vähäsen kuvia ku oli mylly levällään:
http://mbnet.fi/kizmo/kuvat/honda/
Yhtä asiaa pitiki kysyä, minkälainen käyntiääni tuossa kuuluu olla? Mulla kuuluu nimittäin sen 4-t puputuksen alta melko voimakas kalkatus, syytä on etsitty kissojen ja koirien kanssa mutta kun ei. Tarkistettuja asioita:
- Jakoketju ehjä ja oikealla kireydellä
- Ventiilivälykset säädetty 0.05mm imu/pako (houltokirjan arvoja)
- nokassa/keinuvivuissa ei ole väljää
- petareissa ei väljää
- kiertokangen laakerointi ehjä (ylä/alapää)
- männänrenkaat ehjät
Ääni korvin kuultuna tulee yläkerrasta!
Tietty voi olla että 21v vanhan nelitahdin pitääki vähän äännellä mutta olis kiva päästä kuulemaan jotain toista XL125RC:tä. Ideoita?
Tuolla mun pärrällä ajoin viimesyksynä semmoset 800km, ja nyt mittarissa on vähän yli 10tkm. Tiiä sitte paljon sillä oikeesti on ajeltu, siistimmässä kunnossa se kuiteski on ku toi toinen XL. Kansi meinas tuottaa vaikeuksia, ehin jonku 200km ajaa ja se leikkas kiinni
Napsin kesällä vähäsen kuvia ku oli mylly levällään:
http://mbnet.fi/kizmo/kuvat/honda/
Yhtä asiaa pitiki kysyä, minkälainen käyntiääni tuossa kuuluu olla? Mulla kuuluu nimittäin sen 4-t puputuksen alta melko voimakas kalkatus, syytä on etsitty kissojen ja koirien kanssa mutta kun ei. Tarkistettuja asioita:
- Jakoketju ehjä ja oikealla kireydellä
- Ventiilivälykset säädetty 0.05mm imu/pako (houltokirjan arvoja)
- nokassa/keinuvivuissa ei ole väljää
- petareissa ei väljää
- kiertokangen laakerointi ehjä (ylä/alapää)
- männänrenkaat ehjät
Ääni korvin kuultuna tulee yläkerrasta!
Tietty voi olla että 21v vanhan nelitahdin pitääki vähän äännellä mutta olis kiva päästä kuulemaan jotain toista XL125RC:tä. Ideoita?
-
Oztku
- Viesti:
moi!
Ku olit käyny mun kotisivuilla niin oli siellä vaan otettu kuvia mun vara osa pyörästä. mulla on toinenki jolla alan ajamaan toukokuussa.
Kyllä mun vara osa pyörä vähän pitää kilkatusta käydessä tulee varmaan
venttiileistä. Siitä meni just imuventtiili mutkal. joutui tilaa belgiast ja maksoi melkei 30
kuinka kovaa sul menee ja mikä vuosmalli sul o?
Kyllä mun vara osa pyörä vähän pitää kilkatusta käydessä tulee varmaan
venttiileistä. Siitä meni just imuventtiili mutkal. joutui tilaa belgiast ja maksoi melkei 30
kuinka kovaa sul menee ja mikä vuosmalli sul o?
- Kizmo
Joo, tuo mun kilkatus ei ole mitään vähäistä, empä olekaan tarkistanu venttiilien kuntoa. Pitänee laittaa yläkerta vielä kerran osiksi (huoh). Huiput näillä välityksillä (vakiot??) semmoset 90km/h jos oikeen vinguttaa, nopeus menee kutosella tyyliin 5000rpm on 50km/h ja 9000rpm on 90km/h. Jotenki tuntuu kovin lyhkäseltä. Mitäs omia kokemuksia sulla on tuosta pyörästä? Jos kehtaat kertoa jotain... 
Ja vielä, mitä osia olet ostanu omaan pyörään ja mistä? Lähinnä tässä tilanteessa olis tarvetta vilkkureleelle, jakoketjulle ja kiristimelle. Kykinlevytki loppuu varmaan kevään aikana...
Ja vielä, mitä osia olet ostanu omaan pyörään ja mistä? Lähinnä tässä tilanteessa olis tarvetta vilkkureleelle, jakoketjulle ja kiristimelle. Kykinlevytki loppuu varmaan kevään aikana...
- Kern
Kizmo kirjoitti:Joo, tuo mun kilkatus ei ole mitään vähäistä, empä olekaan tarkistanu venttiilien kuntoa. Pitänee laittaa yläkerta vielä kerran osiksi (huoh). Huiput näillä välityksillä (vakiot??) semmoset 90km/h jos oikeen vinguttaa, nopeus menee kutosella tyyliin 5000rpm on 50km/h ja 9000rpm on 90km/h. Jotenki tuntuu kovin lyhkäseltä. Mitäs omia kokemuksia sulla on tuosta pyörästä? Jos kehtaat kertoa jotain...
90 km/h :DD
Suppilomoto
- Kizmo
-
Oztku
- Viesti:
!
Vakio välit o mu tietääkseni takaa o 53 ja edes o 15.
ei ainakaan stormilta saa isompaa takaratasta. En ole ite ostanut kuin pienemmät välitykset kun menin huonommalla krossaamaan montulle.
onko sulla vakio kaasutin 22 keihin?
mikä vuosmalli?
heittääkö sulla paljo nopeusmittari?
ei ainakaan stormilta saa isompaa takaratasta. En ole ite ostanut kuin pienemmät välitykset kun menin huonommalla krossaamaan montulle.
onko sulla vakio kaasutin 22 keihin?
mikä vuosmalli?
heittääkö sulla paljo nopeusmittari?
- Kizmo
Kaasari on 22mm keihin ja vuosimalli 83
En ole päässy testaamaan nopeusmittaria, tulis kesä nopeesti
Putsailin tuossa kaasarin ja vaihoin uudet bensaletkut, nyt lähtee ekalla käyntiin lähes tilanteessa ku tilanteessa. Yö ulkona -10 asteen pakkasessa vaati 3 polkasua. Pitääpä ottaa pärrä sisälle ja purkaa se yläkerta.
niiin ja semmosta funtsin ettei imuvena voi mennä muuten mutkalle ku ylikierroksilla? Ite en ole rääkänny yli punasen, pitääpä läydä entistä omistajaa jututtamassa...
En ole päässy testaamaan nopeusmittaria, tulis kesä nopeesti
Putsailin tuossa kaasarin ja vaihoin uudet bensaletkut, nyt lähtee ekalla käyntiin lähes tilanteessa ku tilanteessa. Yö ulkona -10 asteen pakkasessa vaati 3 polkasua. Pitääpä ottaa pärrä sisälle ja purkaa se yläkerta.
niiin ja semmosta funtsin ettei imuvena voi mennä muuten mutkalle ku ylikierroksilla? Ite en ole rääkänny yli punasen, pitääpä läydä entistä omistajaa jututtamassa...
-
Oztku
- Viesti:
-
Oztku
- Viesti: