Suzuki kolisee

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
petska

Suzuki kolisee

Viesti Kirjoittaja petska » Su Joulu 14, 2003 8:36 pm

kaverillani on suzuki gsxr 750 vm92 eli eka vesiärrä ja jossa kone kalisee ja ihmetyttää mistä se kalina lähtee kun se alkaa kuuluun silloin kun kone lämpenee kylmänä ei kuulu mitään ja käy ihan hyvin... Ekaksi epäiltiin laakeri vikaa mutta ainakaan öljynpaineissa ei ole vikaa ja jakoketjun kiristäjässä ei ainakaan ollut hämminkiä joutuu varmaan pistään kaverin mopon atomeiksi että saa vian selvitettyä kun kytkinkin oli kunnossa että ei vika sieltäkään lähtenyt mutta voisiko vesipumppu aiheuttaa kyseistä vikaa??? Olis hauska kuulla asiantuntia kommenttia eikä mitään turhan päiväisiä arvailuja se pyörä on kesän seissyt kun ei ole oikein pyörän omistajaa korjaaminen napannut niin ajatteli vähän auttaa miestä mäessä eli antakaa vinkkiä varmaan on jollain tullut samanlaista vikaa eteen...

mikkomoe

Viesti Kirjoittaja mikkomoe » Ma Joulu 15, 2003 1:09 am

siis kalina häviää lämmetessään? jos niin on, nii epäilisin kasvaneita venttiilivälyksiä...eli tarkista välykset ja säädä tarvittaessa.

voi myös olla kuluneet männät tai sitten koneessa on oikein hienot takomännät, esim wisecot tjms..

LEQ
Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LEQ » Ma Joulu 15, 2003 1:20 pm

Mikkomoe taisi ymmärtää väärin. Itse ymmärsin niin, että ääni siis kasvaa lämmetessään, joten ääni ei johdu Wisecoista tmv.

Jos lämmetessään alkaa kalkattamaan, voisi vika johtua osittain huonoista öljyistä. Männäntapit ja kiertokankien yläpään silmät kannattanee ainakin tarkistaa - ovat tonikäisissä jo vaihtokunnossa miltei poikkeuksetta, jollei ole jo vaihdettu.

Ääntä voi pikkasen paikallistaa laittamalla esim puupalikan kiinni pataan ja toinen pää korvaan. Pitäisi kuulua kovempaa lähempää äänen lähtöpistettä (alapää-yläpää).

T.LEQ

petska

Viesti Kirjoittaja petska » Ma Joulu 15, 2003 8:13 pm

itse epäilisin kanssa jotain laakeri vikaa tai jotain muuta hämminkiä kun pyorä on saksan tuontia ja 50tkm ajettu ja mistä sitä tietää minkälaisilla litkuilla sillä on ajettu

LEQ
Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LEQ » Ma Joulu 15, 2003 8:32 pm

petska kirjoitti:itse epäilisin kanssa jotain laakeri vikaa tai jotain muuta hämminkiä kun pyorä on saksan tuontia ja 50tkm ajettu ja mistä sitä tietää minkälaisilla litkuilla sillä on ajettu
Ja mistä sitäkään tietää, paljon sillä on ajettu.
5000 km/vuosi ei ole kauhean paljon, kun kausi on 9kk/vuosi ja liikennekulttuuri suosii kaksipyöräisiä.
Todellinen kilometrimäärä näkyy paremmin, kun pata on auki.

T.LEQ

Gixxeri

Kone loppu tai kaasareiden säädöt?

Viesti Kirjoittaja Gixxeri » Ti Joulu 16, 2003 12:19 pm

Mulla oli saman tyyppistä ääntä keväällä 1100 öljy/ilma ärrässä.
Ensin epäilin että kannesta tuli liian matala sit tarksitin kytkimen.
Vika löytykin kaasareista (RS38)!
Kaasareita paikalleen laittaessa yks kaasari oli kääntynyt eri asentoon ja synkronointikaan ei ollu kohallaan...
Parivuotta sitten saman tyyppisen äänen aiheutti männäntappiin leikkautunut kiertokanki ja osa syy oli varmaan myös väljä kone :D
Että näin mulla :wavey:

LEQ
Viesti:

Re: Kone loppu tai kaasareiden säädöt?

Viesti Kirjoittaja LEQ » Ti Joulu 16, 2003 2:23 pm

Gixxeri kirjoitti: Parivuotta sitten saman tyyppisen äänen aiheutti männäntappiin leikkautunut kiertokanki ja osa syy oli varmaan myös väljä kone :D
Että näin mulla :wavey:
Epäilisin juuri tätä.

T.LEQ

Läski

Viesti Kirjoittaja Läski » Ti Joulu 16, 2003 2:27 pm

Mulla RS40 mikunit ja kyllä kolisee kylmällä ja lämpimällä. Jos padan avaus onnistuu suht helposti niin auki vaan ja osat tarkistukseen. edellä mun mielestä hyviä ideoita.

petska

Viesti Kirjoittaja petska » Ke Joulu 17, 2003 10:25 pm

Eikohän pikku kalina ole suoravetoisten ominaisuus ja varsinkin silloin jo ne ei ole synkroissa kuulostaa pahalta mutta ei se haittaa kun se tietää joskus oikei tuppas naurattaan kun asiosta tietämätön luuli ties mitä kun kaverin ärrässä luistit liplatti... luuli että kohta kone hajoaa...

RoadRunner

Viesti Kirjoittaja RoadRunner » To Joulu 18, 2003 4:00 pm

Mulla kans penkityksessä "asiantuntija" epäili ettei pyörää uskalla ajaa penkissä, kun kolisee niin paljon. Sitten huuli pyöreenä, kun sanoin, että johtuu karboista...Ei ollut kuullutkaan litteistä luisteista.
Control is nothing without power.

tero t.

Viesti Kirjoittaja tero t. » Su Joulu 21, 2003 1:38 pm

mulla teki pelkästään noiden alipaine kaasareiden alipaine vuodot käynnin lämmetessään todella kamalaks ja itekin luulin että koko paska leviää siihen joten pienestä on kiinni sekin..joten tuokin vika tekee ihmeitä käyntiin etenkin lämmettyään :freak:

petska

Viesti Kirjoittaja petska » Ke Joulu 31, 2003 5:23 pm

Suzukin kone on aukaistu yhden suzuki gurun toimesta ja kolmosen kiertokanki ja mäntä hajalla ja laakerit kanssa ja toivoa sopii että kampi tulee kiillottamalla kuntoon ja huvitti vain kun kyseinen henkilö arvasi tai tiesi vian vaikkei kuullut etes koneen käyntiä me vaan otimme motin irti ja kiikutettiin remonttiin kun se halusi tehdä remontin koska ei ollut aikaisemmin purkanut vesikonetta vaikka 1100 öljy pannuja useita kertoja ja oli kuulemma kisa koneet niputettu ja ylimääräistä aikaa oli muuten kyseisen henkilön pyörä näytillä kesällä B-WEEKENDISSÄ ja näkyi olevan lähettäjänäkin kiihdytys baanallakin... Iski ohimennen hieman turbo kuume kun kattelin projekteja mutta kun on se pakokaasu testikin niin kallis tehdä turbo hilujen lisäksi...

NorthernBomber

Viesti Kirjoittaja NorthernBomber » Ke Joulu 31, 2003 5:44 pm

petska kirjoitti:Suzukin kone on aukaistu yhden suzuki gurun toimesta ja kolmosen kiertokanki ja mäntä hajalla ja laakerit kanssa ja toivoa sopii että kampi tulee kiillottamalla kuntoon ja huvitti vain kun kyseinen henkilö arvasi tai tiesi vian vaikkei kuullut etes koneen käyntiä me vaan otimme motin irti ja kiikutettiin remonttiin kun se halusi tehdä remontin koska ei ollut aikaisemmin purkanut vesikonetta vaikka 1100 öljy pannuja useita kertoja ja oli kuulemma kisa koneet niputettu ja ylimääräistä aikaa oli muuten kyseisen henkilön pyörä näytillä kesällä B-WEEKENDISSÄ ja näkyi olevan lähettäjänäkin kiihdytys baanallakin... Iski ohimennen hieman turbo kuume kun kattelin projekteja mutta kun on se pakokaasu testikin niin kallis tehdä turbo hilujen lisäksi...
Aikuisten oikeesti eikä millään pahalla, mutta käyttäisit noita pilkkuja ja pisteitä niin sais paremmin selvää sun tekstistä. :deal:

Vastaa Viestiin