Suzuki GSX-R K6 600 -c28 vika

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Antro

Suzuki GSX-R K6 600 -c28 vika

Viesti Kirjoittaja Antro » To Maalis 03, 2011 2:47 pm

Pyörässä joku mystinen vika ilmoittaa -c28 vikaa eli secondary throttle valve mootori(STVA) ei toisinsanoen toimi.Tutkittuani asiaa ties miltä foorumilta sain tietoja että vika voisi olla itse laitteessa olen purkanut ko laitteen putsannut kasannut ja vastus arvot eivät muuttuneet miksikään siitä 7 ohm niinkuin ohje-arvo on, ja olen mitannut kaikki johtimet tähän liityen. Kävin kaverin luona ja purin häneltä vastaavan pyörän ja kokeilin askelmoottoriani siihen ja siinä se pyöri aivan moitteetta.Omassani se vai nytkähtää (irtonaisena sen näkee ja kiinni niin tuntee läpissä pienen nytkähdyksen) Lisäksi olen kalibroinut STPS anturin eli asento tunnistimen ja mitannut sen arvot (tehtaan merkki ko anturissa antaa 743ohm ja vastaava oli kaverinikin laitteessa)ja kaikki ok. Onkohan tuo ecu nyt sitten paskana, ei oikein viitsisi ostaa uutta ennenkuin saan varmuuden asiaan. Eihän vaan tuolla kun pyörä on käynyt säädettävänä(vakio boxi) niin olla muutettu jotain arvoja tai ecu vain olisi sekaisin, kannattaisiko ekaksi käyttää jossain missä on SDS diagnostic tool niin näyttämässä vehettä ennen uuden boxin ja virtalukkojen tilausta? Olisiko kellään tietoa vastaavasta asiasta?

micco

Viesti Kirjoittaja micco » To Maalis 03, 2011 4:33 pm

Olisiko mahdollista purkaa siitä kaverin pyörästä läppärungot kaikkine hiluineen ja kokeilla niitä omaan pyörääsi?

Antro

Viesti Kirjoittaja Antro » To Maalis 03, 2011 4:53 pm

Voihan se ehkä olla mahdollista, mutta tietty pelottaa et jos se mun ecu on paskana niin ettei se vaan riko mitään...Olen mä kyllä kaikki mitannut mitä läppärunko sisältää (siis anturit) että ne on niinkuin korjaus ohjeessa on ohje-arvot, et kaiken pitäis olla ok... ihmetyttää vaan kun kokeilin niinkuin irrallisena sita stva moottoria toiseen niin se pyöri ihan siinä, mut omassa tosiaan vaan nytkähtää..

simppask4

Viesti Kirjoittaja simppask4 » Pe Maalis 04, 2011 5:46 pm

Itse painin saman perkeleen STVA:n kanssa viime kesänä. Mulla oli kolvaukset pettänyt piirilevystä siitä kohtaa mihin sähköliitin tuli kiini. Pari kertaa kaverini (elektroniikka asentaja) sitä kolvaili mutta aina vaan hajos uudestaan. Oli kuulemma jotkut pädit (tai jotain sinneppäin) menny paskaks ja sen takia kolvaukset ei enää kestäny. Sen jälkee kaveri vetäs sitte suoraa liittimeltä johdot oikeisiin paikkoihin. Ja nyt toimi ongelmitta!

:firing:

Antro

Viesti Kirjoittaja Antro » La Maalis 05, 2011 7:31 pm

simppask4 kirjoitti:Itse painin saman perkeleen STVA:n kanssa viime kesänä. Mulla oli kolvaukset pettänyt piirilevystä siitä kohtaa mihin sähköliitin tuli kiini. Pari kertaa kaverini (elektroniikka asentaja) sitä kolvaili mutta aina vaan hajos uudestaan. Oli kuulemma jotkut pädit (tai jotain sinneppäin) menny paskaks ja sen takia kolvaukset ei enää kestäny. Sen jälkee kaveri vetäs sitte suoraa liittimeltä johdot oikeisiin paikkoihin. Ja nyt toimi ongelmitta!

:firing:
Juu olen kyseisen tempun tehnyt jo, ja lisäksi hionut moottorin pinnat puhtaiksi kun oli aivan mustana....N'yttikö se sinullekin 7 ohm vastusta mittarilla ennen kolvausta, itse kolvasin varmuuden vuoksi kaikki liitoskohdat uudestaan, ja piirilevy näytti ainakin silmällä ja mittarilla olevan kunnossa

Vastaa Viestiin