magnesiumin hitsaaminen?
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- tmz
- Viesti:
magnesiumin hitsaaminen?
elikkäs pystyykös tommosta magnesiumseoksesta tehtyä koppaa hitsaamaan millään ilveellä? on omasta pärrästä vesipumpunkotelo syöpynyt niin pahasti että puskee jäähdytysnestettä vaihdelaatikon puolelle...
-
teardrops
ÄLÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA yritä hitsata itse jos et ole ammattimies! Ne kopat saattaa olla mitä ihmeellisempiä seoksia ja kokemuksesta voin sanoa, se on yksi suhaus (varsinkin puikolla) ja kopasta ei saa ehjää edes ammattilainen. Nyt joku varmaan kommentoi että "kyllä täällä osataan" tee niin ja niin mutta ÄLÄ USKO!
- -Makke-
- tmz
- Viesti:
ei oo vielä ihan toivottomaksi syöpynyt.muutamia pari milliä syviä koloja ja pari parinmillin halkaisijalla olevaa reikää pumpun kotelosta vaihdelaatikon puolelle.saa ton vielä paikattua vaikka kemiallisella metallilla tai jollain muulla vastaavalla tökötillä kun ei toi joudu edes rasitukselle alttiiksi.jollain vastaavilla tököteillä jätkät on noita paikkailleet ja hyvin on kestäneet.aattelin vaan tota hitsausta et ois sit saanut kerralla kunnollisen.mätsky kirjoitti:KTM tyypivika... Kannattaa viedä pelimiehen hitsattavaksi ja siltikin voi olla että ei saa ehjättyä. Riippuu tietysti kuinka pahasti syöpyny...![]()
- Vauhti-V
Jeps kuten jo tuossa sanottiinkin niin kyllä siellä se kemiallinen metallikin pysyy. Kerran oon kokeillut itse hitsata alumiiniseosta ja ei siitä tullut kuin sanomista. Siinä saa olla todella varovainen jos alat hitsaamaan itse. Se ei ihan vielä reikä saattaa muuttua todella isoksi reiäksi hetkessä. Kokeile esim plastic badding kemiallista metallia ensin, jos tuntuu ettein toimi niin käytä ammattimiehellä hitsattavana.
- kawa6r
- Viesti:
Itse tein ja säästin... ihan hyvä siitä tulee kun vähän viitsii nähdä vaivaa... OHO
Mun vanhasta krossista syöpy vesipumpun alue ihan reikäseksi, tosin reijät sojotti ulkoilmaan eikä laatikon sisään. Korjasin sen rakenneliimalla, sitä on helppo työstää.
sitten mattamusta pintaan ja ei korjatuksi huomannut. Ja kesti ainakin sen mitä itse sillä ajelin .
Kannattaa käyttää glykolia syylarissä niin näin ei pääse käymään.
Tosin tässä tapauksessa joku ruudinkeksijä oli tehnyt vielä mahtavamman korjauksen. Vesipumpun stefa oli ilmeisesti vuotanut siihen tarkoitukseen poratusta reijästä, jotta se stefa tajuttaisiin vaihtaa.
Eipä hätää joku nikkari keksikin paikata ko. reijän tapilla joka oli valmistettu KUPARISTA... tais jäädä nikkarilta jo peruskoulun kemiikat ja fysiat väliin.
Mun vanhasta krossista syöpy vesipumpun alue ihan reikäseksi, tosin reijät sojotti ulkoilmaan eikä laatikon sisään. Korjasin sen rakenneliimalla, sitä on helppo työstää.
sitten mattamusta pintaan ja ei korjatuksi huomannut. Ja kesti ainakin sen mitä itse sillä ajelin .
Kannattaa käyttää glykolia syylarissä niin näin ei pääse käymään.
Tosin tässä tapauksessa joku ruudinkeksijä oli tehnyt vielä mahtavamman korjauksen. Vesipumpun stefa oli ilmeisesti vuotanut siihen tarkoitukseen poratusta reijästä, jotta se stefa tajuttaisiin vaihtaa.
Eipä hätää joku nikkari keksikin paikata ko. reijän tapilla joka oli valmistettu KUPARISTA... tais jäädä nikkarilta jo peruskoulun kemiikat ja fysiat väliin.
-
Jykke
Tästä vois olla apua.
http://gamma.nic.fi/~marlin/techweld.htm
-
BlackR6
- PowerKing
Asiallisata kamaa, mutta vielä parempaa on svedujen Alutite, siinä on parempi pintajännitys, joten voi paikkailla isompia reikiä.Jykke kirjoitti:Tästä vois olla apua.
Tota svedujen kamaa käytän itekki ja on varsin ainutlaatuista
Vai osaako teistä joku hitsata alu syylärin kennoa keskeltä kennoa?
PowerKing