magnesiumin hitsaaminen?

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
tmz
Viesti:

magnesiumin hitsaaminen?

Viesti Kirjoittaja tmz » La Syys 13, 2003 5:37 pm

elikkäs pystyykös tommosta magnesiumseoksesta tehtyä koppaa hitsaamaan millään ilveellä? on omasta pärrästä vesipumpunkotelo syöpynyt niin pahasti että puskee jäähdytysnestettä vaihdelaatikon puolelle...

Kovis

Viesti Kirjoittaja Kovis » La Syys 13, 2003 6:07 pm

pystyy. hae rautakaupasta alumiiniseos-hitsauspuikkoja sillä pitäis onnistua hitsaamaan.
eli kysymyksessä on kaiketi silumiini??? sitten vaan varovaisuutta kuumenee aika rajusti

teardrops

Viesti Kirjoittaja teardrops » La Syys 13, 2003 9:35 pm

ÄLÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA yritä hitsata itse jos et ole ammattimies! Ne kopat saattaa olla mitä ihmeellisempiä seoksia ja kokemuksesta voin sanoa, se on yksi suhaus (varsinkin puikolla) ja kopasta ei saa ehjää edes ammattilainen. Nyt joku varmaan kommentoi että "kyllä täällä osataan" tee niin ja niin mutta ÄLÄ USKO!

-Makke-

Viesti Kirjoittaja -Makke- » La Syys 13, 2003 9:44 pm

Niin ja jos siihen nyt normi pulliainen sauman sais(joka jopa pitäis vähäsen) niin eka tuulensuhaus ja sauma lentää helvettiin. Ammattilaiselle hitsattavaks.
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May

m

Viesti Kirjoittaja m » Su Syys 14, 2003 9:21 am

KTM tyypivika... Kannattaa viedä pelimiehen hitsattavaksi ja siltikin voi olla että ei saa ehjättyä. Riippuu tietysti kuinka pahasti syöpyny... :nono:

tmz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tmz » Su Syys 14, 2003 11:16 am

mätsky kirjoitti:KTM tyypivika... Kannattaa viedä pelimiehen hitsattavaksi ja siltikin voi olla että ei saa ehjättyä. Riippuu tietysti kuinka pahasti syöpyny... :nono:
ei oo vielä ihan toivottomaksi syöpynyt.muutamia pari milliä syviä koloja ja pari parinmillin halkaisijalla olevaa reikää pumpun kotelosta vaihdelaatikon puolelle.saa ton vielä paikattua vaikka kemiallisella metallilla tai jollain muulla vastaavalla tökötillä kun ei toi joudu edes rasitukselle alttiiksi.jollain vastaavilla tököteillä jätkät on noita paikkailleet ja hyvin on kestäneet.aattelin vaan tota hitsausta et ois sit saanut kerralla kunnollisen.

Vauhti-V

Viesti Kirjoittaja Vauhti-V » Su Syys 14, 2003 11:29 am

Jeps kuten jo tuossa sanottiinkin niin kyllä siellä se kemiallinen metallikin pysyy. Kerran oon kokeillut itse hitsata alumiiniseosta ja ei siitä tullut kuin sanomista. Siinä saa olla todella varovainen jos alat hitsaamaan itse. Se ei ihan vielä reikä saattaa muuttua todella isoksi reiäksi hetkessä. Kokeile esim plastic badding kemiallista metallia ensin, jos tuntuu ettein toimi niin käytä ammattimiehellä hitsattavana.

kawa6r
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kawa6r » Su Syys 14, 2003 1:27 pm

Itse tein ja säästin... ihan hyvä siitä tulee kun vähän viitsii nähdä vaivaa... OHO :eek:

Mun vanhasta krossista syöpy vesipumpun alue ihan reikäseksi, tosin reijät sojotti ulkoilmaan eikä laatikon sisään. Korjasin sen rakenneliimalla, sitä on helppo työstää.
sitten mattamusta pintaan ja ei korjatuksi huomannut. Ja kesti ainakin sen mitä itse sillä ajelin .

Kannattaa käyttää glykolia syylarissä niin näin ei pääse käymään.
Tosin tässä tapauksessa joku ruudinkeksijä oli tehnyt vielä mahtavamman korjauksen. Vesipumpun stefa oli ilmeisesti vuotanut siihen tarkoitukseen poratusta reijästä, jotta se stefa tajuttaisiin vaihtaa.
Eipä hätää joku nikkari keksikin paikata ko. reijän tapilla joka oli valmistettu KUPARISTA... tais jäädä nikkarilta jo peruskoulun kemiikat ja fysiat väliin. :nono:

Jykke

Viesti Kirjoittaja Jykke » Su Syys 14, 2003 2:38 pm

BlackR6

Viesti Kirjoittaja BlackR6 » Su Syys 14, 2003 4:27 pm

Aikaa vievää hommaa on. Kun hitsaat sitä, niin sinne jää aika huokosta saumaa, joten hioo sen auki ja hitsaa päälle. Joutuu tekemään useamman kerran, mutta kun sauman hioo useamman kerran auki niin loppujen lopuksi huomaa kyllä kun se alkaa olla hyvä ja huokoset ovat hävinneet......

PowerKing

Viesti Kirjoittaja PowerKing » Ma Syys 15, 2003 8:04 am

Jykke kirjoitti:Tästä vois olla apua.
http://gamma.nic.fi/~marlin/techweld.htm
Asiallisata kamaa, mutta vielä parempaa on svedujen Alutite, siinä on parempi pintajännitys, joten voi paikkailla isompia reikiä.
Tota svedujen kamaa käytän itekki ja on varsin ainutlaatuista :)
Vai osaako teistä joku hitsata alu syylärin kennoa keskeltä kennoa?
PowerKing

ry
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ry » Ma Syys 15, 2003 9:55 am

mulla oli samanlainen rako samassa paikkaa, heitin kemiallista metallia päälle ja hyvin on pysyny!

Vastaa Viestiin