Gixxerin tyhj

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

m

Gixxerin tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja m » Ma Syys 01, 2003 9:52 pm

Eli kyseessä on siis Suzuki GSX-R 750 vuodelta 1994 :D

Ongelma on se, että kierrokset ei palaudu normaaliin tyhjäkäyntiin(1500-2000 rpm) kun kaasun päästää vaan neula jumahtaa 3000:n rpm:n kohdalle pitkäksikin aikaa. Tätä tapahtuu etenkin kaupunkiajossa. Joskus(muutaman kerran)kierrokset on hypänneet ihan itsekseenkin 3000:n paikkeille liikennevaloissa seistessä. :-?
Itse kaasukahva palauttaa ihan normaalista ja keväällä huollossa itse kahvaosa vaihdettiin sekä kaasuvaijerin palautinvaijeri(varmaan sillä on joku parempikin nimi?). Eli niissä tuskin vika piilee! :nono:

Eli osaisko joku fiksua neuvoa tai edes arvailla mistä kannattaisi vikaa haeskella. Toi kierrosten "jumahtaminen" ei ole mukavaa erityisen kaupunkiajossa...

Talvella voisi sitten korjailla....ja kiitokset etukäteen neuvoista :drin:

Manza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Manza » Ti Syys 02, 2003 2:12 pm

Mulla on tästä aika heikosti tietoa, kun en ole joutunut itse korjailemaan, mutta siellähän on jokin alipaine- tai mekaanisesti toimiva piiri, joka laskee tyhjäkäynnin hitaasti alas. Tuon piirin mekaaniset osat voi olla rasvausta vaille, tai joku alipainekalvo rikki tai vuotaa.

Joku ongelmaan paremmin perehtynyt voisi jeesata enemmän... ? :-?
-Manza-
Bitch Fighter

tero t.

Viesti Kirjoittaja tero t. » Ti Syys 02, 2003 6:59 pm

sanohan toimiiko ja palautuuko kaasu kylmänä paremmin? mulla 88 750 ja painiskelin saman vian kanssa kauan ja lopulta vika alipainevuodoissa kuten alipaine kalvoissa,kaasarin kyljissä olevissa alipaine putkissa sekä imukauloissa :wavey:

m

Viesti Kirjoittaja m » Ti Syys 02, 2003 7:18 pm

Ongelmaa ei tosiaan esiinny kun moottori on kylmä vaan sitten vasta kun se on lämmennyt. Mitä kuumempi sen todennäköisemmin sitä esiintyy. :-?

Tässä muuten linkki kaasuttimen räjäytyskuvaan josko siitä olisi apua! :)
http://www.motofiches.com/sites/TYRBUW/ ... W&id=GR7BB

ja kuvat 11-1 ja 12-1(ei linkitä suoraan tää systeemi) :nono:

Muuten tossa itse kaasareita katsella huomasin että se kohta mistä kaasutin kiinnittyy pannalla ilmanpuhdistinkoteloon oli hieman "märkä" putken alapäästä...sielä nyt ei pitäisi olla kosteutta käsittääkseni :nono:

Vastaa Viestiin