Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
storbacka
-
-
-
Viesti
Kirjoittaja storbacka » Pe Huhti 30, 2010 7:07 pm
Haastaja kirjoitti:Laatikkoöljyä koneeseen, kyllä se laakeri tiivistyy

... tarkennuksesksi siis, esm sellasta 80w-90
Milläs se sen tiivistää?
Taitaa ainakin viskositeetilta olla aikalailla yhtä norjaa tuo esittämäsi laatikkoöljy kun perus moottoriöljyt.
-
juupetti
-
-
Viesti
Kirjoittaja juupetti » Pe Huhti 30, 2010 7:28 pm
Usko pois, joku laakeri päässy ajansaatossa nuljaantumaa...
Nehä just niit oikukkait on, ku ei tärisytä tai pidä ääntä koko aikaa..
-
sradder
-
-
-
Viesti
Kirjoittaja sradder » Pe Huhti 30, 2010 8:34 pm
Veivin laakeri nelosesta. Hopefully not...
I don't need Google. My wife knows everything.
-
Läski
-
-
Viesti
Kirjoittaja Läski » La Touko 01, 2010 9:33 am
Startin kilkkeistä ääni ei tule. Otin välirattaan pois ja käytin lämpimäksi. Ei muutosta. Nyt vielä kun ehtii koputella männät ja purkaa kykän niin sitten homma alkaa olla taputeltu ja otan koneen irti.
Pääseekö Sradin koneen veivit tarkistamaan heittämällä koneen nenälleen, halkaisemalla alakerran ilman että purkaa yläkertaa?
-
Smokie
-
-
-
Viesti
Kirjoittaja Smokie » La Touko 01, 2010 10:02 am
Mun ruohonleikkuri alkoi oleen vähän kranttu niin pumppasin tuubillisen vaseliinia koneeseen, johan loppui kalkatus ja öljyn ulostaminen. Seuraava kylmästartti oli kyllä aika mielenkiintoinen. Kylmästartti muuten tehdään aina silloin kun kone on alle 80 astetta selsiusta astetta vinossa.
Nyt sun läski pitää sammuttaa tietokonees ja ruveta tutkimaan asiaa, ei se täälä netissä parane.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!
-
Whaeva
-
-
Viesti
Kirjoittaja Whaeva » La Touko 01, 2010 2:47 pm
Jos koneessa laakeri hajalla ja pienemmillä kierroksilla kolkottaa, harvemmin se ääni korkeilla kierroksilla häviää, vaan muuttuu ns. "huutamiseks". Jos siellä laakeri kehineen pyörii, ei sillä pyörällä enää montaa kilsaa varmasti pääse.
Olis kiva kuulla, että kuinka kova se kolkotus on. Ja millanen. Vauhtipyörä/syttypyörä kunnolla kampuran päissä kiinni?
-
Läski
-
-
Viesti
Kirjoittaja Läski » Su Touko 02, 2010 11:03 am
Smokie: Näin se on. Kyllä tässä on tallilla oltu. Ei se siitä jää kiinni
On vaan toi kilpuri homma päällimmäisenä tällä hetkellä ja sitten tätä projektia aina silloin tällöin kun ehtii.
Onhan tässä jo aikalailla käyty tällaiset perusvaihtoehdot läpi ja eiköhän purku ole edessä sitten kun aika löytyy.
Ääni ei ole kova eikä sitä kuulu ollenkaan ennen kuin kone on lämminnyt kunnolla. Noita kampuran päässä olevia kilkkeitä puran seuraavaksi, samalla kun tarkistan myös kytkimen. Katotaan mitä sieltä löytyy.
-
JonttuKing
-
-
-
Viesti
Kirjoittaja JonttuKing » Su Touko 02, 2010 3:21 pm
mulla pitää 3000 kilometriä ajettu b-kingi ihan täsmälleen kuvauksia vastavaa ääntä ja menossa ensi viikolla takuuseen tutkittavaksi. ääni on kylläkin todella hiljainen mutta ei kuulu muilla kierrosalueilla niin jotenkin jäänyt mieltä painamaan... voisiko olla jonkunlainen suutin ääni?
-
Läski
-
-
Viesti
Kirjoittaja Läski » Su Touko 02, 2010 6:46 pm
Laita postia kun saat tietää mistä on kyse. Ihan mielenkiinnosta että mistä on kyse.
Tänään purin kampuran päästä pilkkeet pois ja kaikki näytti siistiltä eikä mitään jälkiä näkynyt. Samoin kurkistin kytkin puolelle ja siistiä sielläkin.
En ehtinyt vielä purkamaan kokonaan ja yksi teoria on että kyse olisi kytkin akselin laakerista. Sinänsä saattaisi olla ihan järkeenkäypä teoria ajatellen mistä ääni kuuluu.
No puretaan lisää.
Ilmeisesti alakerran saa halkaistua ilman että purkaa yläkertaa.
-
kimmkorh
-
-
Viesti
Kirjoittaja kimmkorh » Su Touko 02, 2010 8:48 pm
Morjens,
Katoppas ettei olisi mennyt veiven yläpäät väljiksi. Minulla oli samanlainen pyörä vastaavalla kalkutuksella ja syyksi osoittautui väljät veivien yläpäät.
Terv,
Kimmo
Läski kirjoitti:Laita postia kun saat tietää mistä on kyse. Ihan mielenkiinnosta että mistä on kyse.
Tänään purin kampuran päästä pilkkeet pois ja kaikki näytti siistiltä eikä mitään jälkiä näkynyt. Samoin kurkistin kytkin puolelle ja siistiä sielläkin.
En ehtinyt vielä purkamaan kokonaan ja yksi teoria on että kyse olisi kytkin akselin laakerista. Sinänsä saattaisi olla ihan järkeenkäypä teoria ajatellen mistä ääni kuuluu.
No puretaan lisää.
Ilmeisesti alakerran saa halkaistua ilman että purkaa yläkertaa.
-
Smokie
-
-
-
Viesti
Kirjoittaja Smokie » Su Touko 02, 2010 9:03 pm
Täristikö käsille? Mulla on ollut pari tapausta missä veivien yläpäät oli väljät, molemmat tärisi aika hervottomasti. Väljä alapää tuppaa vain kilisemään ja kolisemaan.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!
-
Läski
-
-
Viesti
Kirjoittaja Läski » Ma Touko 03, 2010 8:41 am
Enköhän mä vaan pudota kattilan pois rungosta ja aloita siitä sitten eteenpäin. Tulee sitten katottua kaikki.
Kiitokset kaikille kommenteista
-
The_Hooligan
-
-
-
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja The_Hooligan » Ma Touko 03, 2010 9:37 am
Läski kirjoitti:Enköhän mä vaan pudota kattilan pois rungosta ja aloita siitä sitten eteenpäin. Tulee sitten katottua kaikki.
Pitäskö samalla vähän virittää, jos ihan vähän vaan ahdetaan..?
-
NoFuel
-
-
-
Viesti
Kirjoittaja NoFuel » Ma Touko 03, 2010 9:44 am
Läski kirjoitti:Enköhän mä vaan pudota kattilan pois rungosta ja aloita siitä sitten eteenpäin. Tulee sitten katottua kaikki.
Kiitokset kaikille kommenteista
Tuttavan 2002 Suzukista kuuluin vastaava ääni, kun kytkin oli päässyt tiensä päähän. Muutama kytkinlevy oli antautunut.
Samallahan tuo selviää, kun olet motin ottanut pois rungosta.
With a name like NoFuel, it has to be good.
NoFuel motorcycles. The power on your side.