Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Jone

Viesti Kirjoittaja Jone » Su Loka 14, 2001 8:34 am

Morjens,
Oisko jollain tietoa et minkäkokoisia pääsuuttimia tarvii käyttää 1100 ärrä Suikan 90 vm. kaasareissa, kun K&N vapaafilsut kiinni? Olen jo kokeillut kaikenlaista, mitä Dynojetin satsista löytyy. 144 suuttimilla kävi sikarikkaana, vaikka asennusohjeessa kehutaan et ne ois hyvät. Heitin sitte 136 kiinni ja parani, mutta rikkaalla vieläki. Hyvin pelaa keskellä ja ylhäällä, mutta röplöttää pikkukierroksilla 2000-4000 tasakaasulla ja neulan säätö alkaa olla lopussa. Ja pienempiä suuttimia ei saa kuulemma mistään, kun Mikunin suuttimet ei tietenkään sovi Dynon kanssa yhteen. Jos jollain on kokemusta aiheesta nii ois hauska kuulla et millä säädöillä, pitäs suurinpiirtein pelittää.

S.F.J

Viesti Kirjoittaja S.F.J » Su Loka 14, 2001 8:56 am

voi olla et noi 144 olis hyvät tehoputken kans...mitkä kaasarit muuten siinä on? suuttimia saa tietty teettämällä mut hinta... :grayno:

B12

Viesti Kirjoittaja B12 » Su Loka 14, 2001 9:08 am

Jos se ei pelaa pienillä kierroksilla pintakaasulla, vika ei ole pääsuuttimissa. Tuo on juuri tyhjäkäyntisuuttimien ominta aluetta. Tai sitten tyhjäkäyntisuuttimien ja neulojen siirtymävaiheessa menee rikkaalle. Pääsuuttimet tulevat mukaan vasta n 6000rpm ylöspäin ja silloinkin vasta isommilla kaasun avauksilla. Puhun nyt gsxr 1100:sta mikunin alkup. kaasareilla. Pääsuuttimet säädetään antamaan suurin teho yläkierroksilla ja täydellä kaasulla. Katso esim. http://www.factorypro.com josta löytyy kaasuttimen säätöohjeita suht kansantajuisesti esitettynä. Ei kannata ruuvata itse, jos ei ole hajulla asiasta. Mikunin suuttimet käy Dynojetin kanssa. Itse lähtisin kokeilemaan n. 150 koolla tai jopa vähän yli. Onko sinulla siis erilliset putsarit ilman alkup putsarikoteloa, kuten ymmärsin? Jos on, niin onko Dynojetin satsi stage 3, kuten pitäisi kyseisillä putsareilla?

<font size=-1>[ Tätä viestiä on muokannut: B12 2001-10-14 09:23 ]</font>

Jone

Viesti Kirjoittaja Jone » Ma Loka 15, 2001 10:46 am

Erillisfiltterit on joo. Dynon stage 3 sarja ja vakio 36 Mikunit. Ja on vielä varmuudella oikea sarjakin. Suurimmat on noi 144 kokoiset pääsuuttimet mitä siinä on mut ne vaikuttaa liian suurilta, kun seos mittarin kans on mittailtu. Siinä ei sitte sarjassa vaihtoehtoina ole kuin 136 kokoiset, joita käsketään käyttää jos edelliset liian suuret.Yllättävästi suutinkoko pomppaa alaspäin olis kuvitellu et sarjass olis jotain tuosta väliltäki esim.140 ja 138
Jep suurinpiitein tiedän nuo eri suutinalueet, et millä kierroksilla vaikuttaa. Nuo 136 vaikuttaa riittäviltä niin että seos on hyvä, sanotaanko 5000rpm:n yli, mutta alempana turhan rikas.Ei tekis mieli kyllä alkaa tyhjäkäynti suuttimia vaihtaan mutta ehkä täytyy tehdä nii kuitenkin.Jos vielä yrittäs neulan säätöä yks ylemmäs ja kävis sitte ottaa seosarvot, jos se alkais pelittää.Taitaa olla kuiteski ens kevään hommia.
Kiitokset neuvoista!

ps.Ne ei muuten just käy nuo Mikunin suuttimet kun ärrän sarjassa on Dynon omat suutinputket ja suuttimet eri jengalla! Ja vaikuttaa et Dynon sopivia suuttimia ei saa mistään, kun ne myy vain sarjoja.

B12

Viesti Kirjoittaja B12 » Ma Loka 15, 2001 1:15 pm

Jaa. En tiennyt niistä suutinputkista. En nyt muista, mutta onkohan Keihinissä eri kierre, kuin mikunissa? Tai äkkiäkös niihin suutinputkiin tekee uudet kierteet. Tai ehkä parempi kokeilla muun merkkisiä ensin. Ilman suutinputkia olevissa DJ satseissa on kyllä luonnollisesti sama kierre, kuin vakiossa. Ja sitten asiaan. Neulojen nostaminen RIKASTAA seosta. Eli jos pidät neulaa pystyssä samassa asennossa kuin se on kaasuttimessa (eli urat yläpäässä) lukkorengas ylimmässä urassa on laihin asento ja alin ura rikkain. Pintakaasua laihentaa myös bensasapinnan laskeminen, joka ei ole ihan paras tapa, mutta käy hätätilassa. Omassa ärrässä stage 3 suurimmatkin suuttimet olivat liian pienet. Samaa olen havainnut muillakin pyörillä. Ärrä ainakin potkii parhaiten hieman rikkaalla ja käy viileämpänä. Itse säädän aina täyskaasun riittävän rikkaalle ja pintakaasun laihalle. Säästyy nääs bensaa matka-ajossa. Toivottavasti rupeaa pelittämään.:yellow:

<font size=-1>[ Tätä viestiä on muokannut: B12 2001-10-15 13:17 ]</font>

Jone

Viesti Kirjoittaja Jone » Ma Loka 15, 2001 1:28 pm

Joo, tarkotin just et neulan sokkaa yks ylös eli neula menee alemmas, voisin kokeilla. täytyy varmaan ottaa siitä viimisen päälle seosarvot, jos ny menee paremmaksi. Ehkä sulla on ollu hieman erilainen dynosatsi jos ei löytyny riittävän suuria suuttimia.Mulla se oli kyllä kun laitto suurimmat (144) mitä paketista löyty nii se sai ylhäälläki liikaa.Siinämäärin et tulpat tummana ja penkatessa bensa hais ja löysätessä poksu kivasti sekä seosmittari meni pohjaan.

No sitähän on ny helppo ruuvata ku se orkkis kotelo on pois sieltä rungon välistä.

Pantse

Viesti Kirjoittaja Pantse » Ke Loka 17, 2001 12:05 pm

tuo on kyllä tosi että 1100 ärrä pelaa paremmain hieman rikkaalla seoksella.Aina mielummin rikkaammalla kuin liian laihalla.Mulla on itellä 40mm alip.kaasarit ja niissä on vaparit sekä jokin suutinsarja,en tiedä valitettavasti mikä.putki on suora ja pääsuuttimet kokoa 155. en ole käynyt mittaamassa seoksia penkissä mutta ainakin hyvin tuntuu käyvän niin kuin pitääkin,ylä sekä alakiekoilla.ei epämääräisiä mustia tai harmaita pöllähdyksiä kovaa kierrätettäessä sekä tulpan värit suklaanruskeat.
Kyllä minä sinuna alkaisin 150-155 suuttimista raplaamaan sitä oikeeta,olettaen että sliparikaan ei ole mikään kammiovaimennettu vaan ihan suora reikärauta.
Tosin tiedä sitten sitä onko noilla 36mm ja 40mm kaasareilla paljoakaan eroa.

Jone

Viesti Kirjoittaja Jone » Ke Loka 17, 2001 2:30 pm

Joo tuntuu et kaverit käyttää suurempia suuttimia laitteissaan mitä mulla nyt kiinni. Taika vain voi olla siinä et kun on noi Dynon omat suutinputket nii se on vähä eri juttu.Ja noi Dynon neulatki on kaksportaiset et 1/3 alhaalta huomattavasti ohuemmat et se kyllä saa keski ja yläkiekoilla eri malliin ainetta kun vakio neuloilla.Et vois kuvitella et sitte voi käyttää hiekkasen pienempiä suuttimia kuin normaali neuloilla, nii kuin tuon suutinkitin ohje kertoo.
Mut surkea sarja kyllä kun ei ole noita suutinvaihtoehtoja kuin kahet erilaiset vv-filsuilla käytettäessä.(136 ja 144)
Putkena mulla on Yoshimuran duplex-kokoputkisto.Ja ääntä piisaa!
Täytyy ruuvailla sitä prätkää taas jossain vaihees ku ehtii ja varmistua et se ei sitte ny oo laihalla noilla suuttimilla.Kiitti vinkeistä!

Vastaa Viestiin