Ulostulo signaali vaihde anturilta

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

nobody4ever

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » Ti Huhti 21, 2009 8:56 pm

Ernie kirjoitti:Seuraava kyssäri onkin että mikä sen 12V sinne inputtiin ohjaa kun sen pitää tulla tuon anturin kautta jossa jo liikkuu se jännite X per vaihde.

Rautalanka malli ohjeestasi voisi selventää ajatusta.
Niin... siis tuossa aikaisemmin kommentoinkin tuosta sun anturistasi jossa on syöttö 5 volttia. Sen anturinhan se pitäisi syöttää sille controllerille se 12v jotta tunnistaa tilan 1 jos se controlleri on asetettu tunnistamaan se vaihde siitä 12 voltist eikä maatosta. Etkös sanonut että sen saa asetettua tunnistamaan maattoa tai 12 volttia?

Jotenkin tuntus tuossa tilanteessa että se sun anturin max. 5 volttia ei riitä sille controllerille. Joten jos saat tehtyä sen kotkauksen niin että ohjailet sillä anturilla vaan maadoitusta niin saat sen controllerin toimimaan.

Saisko siitä sun anturista tehtyä jonkinmoisen kompromissin? Että saisit sen inputin 1 maihin 2 vaihteella ja 3,4,5,6 vaihteella inputin 2 maihin?
Siis jotenkin niiin että saisit ne vastukset pois siitä anturista ja signaalijohdon löis suoraan maihin niin se menis sieltä kautta maihin aina eri vaihteilla?

Kohta mä olen niin pihalla että ei tästä ota pirukaan selvää pian :D

LEQ
Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LEQ » Ke Huhti 22, 2009 12:01 am

Keskustelu kävi bittitasolla, mutta jos oikein tajusin Ernien toiveet, niin hän haluaa ohjata bleedaus-venttiilejä vaihdetiedon mukaan.
GPS-sensori antaa niin epätarkkaa tietoa, että siihen tuskin kannattaa nojata, vaan ottaa tieto suoraan vaihtotapahtumia laskemalla. Siihen on myynnissä yksinkertainen varmatoiminen purkki, jossa kaupan päälle tulee shifteri:

http://www.mpsracing.com/products/Dyna/ig01ag.asp

Toimii kuin junan vessa.
Vaparit Sux - kirjaimellisesti
www.vamumc.org
www.pratkapaja.fi

Ernie

Viesti Kirjoittaja Ernie » Ke Huhti 22, 2009 7:47 am

nobody4ever kirjoitti: Siis jotenkin niiin että saisit ne vastukset pois siitä anturista ja signaalijohdon löis suoraan maihin niin se menis sieltä kautta maihin aina eri vaihteilla?

No just noin ajattelin sen toteuttaa tuolla aikaisemmin jo mutta kun olit niin innoissasi miettimään asiaa :lol:
Ernie kirjoitti: Mutta luulen että helpoin on toteuttaa se tosiaan siten että hoidan nuo vastukset pois anturista, teen ECU:lle "TRE" modin laittamalla esim 5. vaihteen vastusarvon sille ja käytän nuo kontaktipinnat anturista maan ohjaamiseen controllerille.
LEQ:n ehdottama laite on varmasti toimiva mutta liian monta eri purkkeja pyörässä on vaan liikaa. Kaikki erinäiset purkithan saisi pois kun investoisi standalone ruiskujärjestelmään josta nuo kaikki löytyy optioina. Vaan taisin ostaa taas niilläkin rahoilla rommia :P

nobody4ever

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » Ke Huhti 22, 2009 8:00 am

Ernie kirjoitti:
nobody4ever kirjoitti: Siis jotenkin niiin että saisit ne vastukset pois siitä anturista ja signaalijohdon löis suoraan maihin niin se menis sieltä kautta maihin aina eri vaihteilla?

No just noin ajattelin sen toteuttaa tuolla aikaisemmin jo mutta kun olit niin innoissasi miettimään asiaa :lol:
Ernie kirjoitti: Mutta luulen että helpoin on toteuttaa se tosiaan siten että hoidan nuo vastukset pois anturista, teen ECU:lle "TRE" modin laittamalla esim 5. vaihteen vastusarvon sille ja käytän nuo kontaktipinnat anturista maan ohjaamiseen controllerille.
LEQ:n ehdottama laite on varmasti toimiva mutta liian monta eri purkkeja pyörässä on vaan liikaa. Kaikki erinäiset purkithan saisi pois kun investoisi standalone ruiskujärjestelmään josta nuo kaikki löytyy optioina. Vaan taisin ostaa taas niilläkin rahoilla rommia :P

Vaihtoehtoja on monia.. koita nyt sitten valkata noista itselles paras vaihtoehto. Mulla oli jo visio miten sais sen "adapterin" tehtyä. Mutta antaapa olla nyt toistaseks ainakin sen
:D
Jatkakaa...

ruuvi

Viesti Kirjoittaja ruuvi » Ke Huhti 22, 2009 8:49 am

nobody4ever kirjoitti:
ruuvi kirjoitti:Mikä boost-controlleriboksi huolii gps-signaalin? Mun käsittääkseni gps-sensorilta tulee ulos jotakin raakakoordinaatti-dataa jollakin taajuudella. Gps-sensorin pitäisi siis maadoittaa jotakin vaihteiden vastuksia?
En tiedä käsitänkö minä väärin.. vai sinä.. mutta tässä ei taida olla kysymys satelliittipaikantimesta :D
Joo, G taitaa olla gear eikä global :) Jenkkien säännöissä sen käyttäminen on kieletty, koska sillä saa liian helposti tehtyä sutimiseneston yhdistettynä kierroksiin ja ahtopaineen säätöön. Olisi paljon selkeempä jos täälläkin olisi samat säännöt.
http://www.amadragbike.com/rules/Section_2.htm#2.8.4.4
http://www.amadragbike.com/rules/Section_2.htm#2.8.4.1

"Tietokonetta saa käyttää vain passiiviseen tiedon keruuseen.
Kaikkien pyörän ajamiseen liittyvien toimintojen tulee olla yksin ajajan hallinnassa" ei ole oikein tätäpäivää. Se kieltää kaikki ohjelmoitavat ruisku, ahtopaineen säätö ja sytkäboksit. Jos jollakin on dyna 4000 + kaasarit ja ei ahtopaineen säätöä, niin protestia kehiin ja voittaa koko sarjan :D
Viimeksi muokannut ruuvi, Ke Huhti 22, 2009 9:30 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

nobody4ever

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » Ke Huhti 22, 2009 9:05 am

ruuvi kirjoitti:
nobody4ever kirjoitti:
ruuvi kirjoitti:Mikä boost-controlleriboksi huolii gps-signaalin? Mun käsittääkseni gps-sensorilta tulee ulos jotakin raakakoordinaatti-dataa jollakin taajuudella. Gps-sensorin pitäisi siis maadoittaa jotakin vaihteiden vastuksia?
En tiedä käsitänkö minä väärin.. vai sinä.. mutta tässä ei taida olla kysymys satelliittipaikantimesta :D
Joo, G taitaa olla gear eikä global :) Jenkkien säännöissä sen käyttäminen on kieletty, koska sillä saa liian helposti tehtyä sutimiseneston yhdistettynä kierroksiin ja ahtopaineen säätöön. Olisi paljon selkeempä jos täälläkin olisi samat säännöt...
Kyllä :D No virheitä sattuu... :P

Vastaa Viestiin