Öljyn pääseminen palotilaan + tarinat

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

jaket

Viesti Kirjoittaja jaket » Ti Joulu 16, 2008 9:58 pm

Perkele kirjoitti:500e on sopiva hinta jos tuollanen on pakko saada.
+1

jos pari tonnia pistät, niin avk:llakin olis jotain 2000 mallisia kuussatasia, jotka vie tota 10-0, ja toimii muutenkin paremmin.

ei kannata paljon laskea lausunnoille, että kansi tehty, ei paljon auta jos kone on osina.

vaikka kone toimiskin, niin todennäköisesti pyörä on muutenkin aivan 90 tasolla, eli kaikki haarukkalinkut sököt ja takahaarukan laakerit sököt jne.

kannattaa sitäkin miettiä, että nyt ei ole enää mikään syyskuu, kevääseen ei ole kuin ~3-4kk. jos ajaa meinaa kesällä, niin ei mitään mahotonta projektia kannata hommata. :blah:
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Captain Awesome
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Captain Awesome » Ti Joulu 16, 2008 10:09 pm

jaket kirjoitti:+1:
Juuri näin :deal:

Kannattaa ainakin tuo kyseinen laitos unohtaa.
Tossa on tollasen kawan tietoja http://www.bikez.com/motorcycles/kawasa ... 0_1990.php

Taisto

Viesti Kirjoittaja Taisto » Ti Joulu 16, 2008 10:27 pm

http://www.nettimoto.com/688924 osta multa toi niin ei tarvi koneeseen rahoja upottaa... :deal:
Ei setä paha ole vaikka setä ruma onkin...<br>

Ghostrider

Viesti Kirjoittaja Ghostrider » Ti Joulu 16, 2008 10:27 pm

Jos haluaa ZXR 750:n ostaa, niin suosittelisin -91 ja sitä uudempia. Niihin saa viriviripalikkaa huomattavasti paremmin kuin noihin vanhempiin. Ja ainakin omasta mielestä kokonaisuus on fighterin rakentamista ajatellen parempi.

jouhka

Viesti Kirjoittaja jouhka » Ti Joulu 16, 2008 10:56 pm

Osta joku muu, kuin zxr. Kai niitä hyviäkin on, mutta kukaan tuntemani ei sellaista ole tunnustanut omistaneensa tai edes tunteneen ketään kuka olisi. Ja sitten jos siinä on jo ostettaessa "pikkuvikaa".... :nono: Niin, ja olen myös itse vast. rakkineen omistanut ja siitä viisastuneena en edes harkitse kyseisen merkin alla olevia pyöriä...
Todellinen herrasmies ei koskaan lyö naista hattu päässä.

cebardi600

Viesti Kirjoittaja cebardi600 » Ke Joulu 17, 2008 12:13 am

Ostin syksyllä toimivan -90 zxr 750 kawan 1100€, nojoo halpa oli... Mut ihan perus huoltoon/säätöön jo menee kasa rahaa jos kunnollisen haluaa. Sulle ylikoko mäntäsarja jo taitaa maksaa jotain 700€ paikkeilla? Ja sit se pitäis viel saada näyttämään hyvältä? Osta ehjä ja rakenna siitä. Tietysti jos sen saa muutamalla satasella, pyynti on :nono:

GertMüller

Viesti Kirjoittaja GertMüller » Ke Joulu 17, 2008 3:40 am

Olisi kiva tietää, että kuinka monella on tuollainen pyörä ollut?
Moni tuntuu tietävän, että kuinka huono se on :freak:

Kyllä minä menisin paikanpäälle katsomaan, että mikä voisi tuon öljynkarkailun aiheuttaa, ja muutenkin tsekkaamaan koneen kunnon.

Voi olla, että olen tyhmä, mutta voisin tuollaisesta rapian tonnin maksaa aika helpostikin. Ajettavuudeltaan kuitenkin ollut 10vuotta muita edellä.

Tehoa tuollaiseen ei saa muuten kuin ahtamalla, ja jos/kun päätät niin tehdä, niin täältä löytyy pari ylimääräistä korotuspalaa syl.ryhmän alle :deal:
-Unknown Fighters SFC-

juupetti

Viesti Kirjoittaja juupetti » Ke Joulu 17, 2008 9:06 am

jaket kirjoitti:
Perkele kirjoitti:500e on sopiva hinta jos tuollanen on pakko saada.
+1

jos pari tonnia pistät, niin avk:llakin olis jotain 2000 mallisia kuussatasia, jotka vie tota 10-0, ja toimii muutenkin paremmin.

ei kannata paljon laskea lausunnoille, että kansi tehty, ei paljon auta jos kone on osina.

vaikka kone toimiskin, niin todennäköisesti pyörä on muutenkin aivan 90 tasolla, eli kaikki haarukkalinkut sököt ja takahaarukan laakerit sököt jne.

kannattaa sitäkin miettiä, että nyt ei ole enää mikään syyskuu, kevääseen ei ole kuin ~3-4kk. jos ajaa meinaa kesällä, niin ei mitään mahotonta projektia kannata hommata. :blah:
On tässä mulla viel kaks kevättä aikaa rassata! :wavey:
Ja muutenki eka nelaripyörä mulle, joten tosiaan ehkä mun kantsis miettiä mitä ostaa pikkase tarkemmin?! :mad:

Mut jos ei muuta "parempaa" tule etee, ni saatan tosta tarjota sen 500,- paikanpäällä jos kone yhtää on sen näköne et siitä kalun vois saada.

Jotain muutaki piti sanoa, mut en muista mitä. :-?

ESKIL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ESKIL » Ke Joulu 17, 2008 4:02 pm

juupetti kirjoitti:Noh, sanotaanko näin että en mielellää 600 cbrää halua ostaa, koska tuntuu että niistä on tehty 99% Suomen vaittereista.
... Siihenkin on syynsä, että miksi on niin yleinen rakennusaihio perustaistelijaksi. Ymmärrän kyllä hyvin, että sen oman tulisi mielellään olla mahdollisimman erillainen verrattunan kaverin pyörään ja siten joku muu merkki vaihtoehto kiinnostaa...
juupetti kirjoitti:On tässä mulla viel kaks kevättä aikaa rassata!
... Ja jos sulla on vielä noin "paljon" aikaa rakentaa, niin malttia metsästykseen ja kuten Jaketti jo sanoi avk:lta tuorempaa tekniikkaa alle...

juupetti

Viesti Kirjoittaja juupetti » Ke Joulu 17, 2008 4:10 pm

ESKIL kirjoitti:
juupetti kirjoitti:Noh, sanotaanko näin että en mielellää 600 cbrää halua ostaa, koska tuntuu että niistä on tehty 99% Suomen vaittereista.
... Siihenkin on syynsä, että miksi on niin yleinen rakennusaihio perustaistelijaksi. Ymmärrän kyllä hyvin, että sen oman tulisi mielellään olla mahdollisimman erillainen verrattunan kaverin pyörään ja siten joku muu merkki vaihtoehto kiinnostaa...
juupetti kirjoitti:On tässä mulla viel kaks kevättä aikaa rassata!
... Ja jos sulla on vielä noin "paljon" aikaa rakentaa, niin malttia metsästykseen ja kuten Jaketti jo sanoi avk:lta tuorempaa tekniikkaa alle...
Itte olen kyllä tota avk:n "foorumiaki" seurannu ja katellu josko löytys sopivan näkönen ja hintanen..
Ei ainakaa vielä ole "sitä oikeaa" tullut vastaan.

Itse vaan en oikein noist avk:n vehkeist tiedä, ku pitäs runko mittauttaa ym. Että pitäs eka laittaa "katsastuskuntoo" ja viedä näytille konttorille ja saada kilpii + sitte viel katsastaa se 25kW.
Oma hommasa, joten ajattelin että jos valitsen pyörän jostain muualta pääsen hieman helpommalla..

Enkä siitäkää enää ole varma! :lol:

EDIT: Nii ja nyt tosiaa on pientä juttua yhdestä Suzukilaisesta Gsx-r:stä!

klones

Viesti Kirjoittaja klones » Ke Joulu 17, 2008 9:54 pm

Itse vaan en oikein noist avk:n vehkeist tiedä, ku pitäs runko mittauttaa ym. Että pitäs eka laittaa "katsastuskuntoo" ja viedä näytille konttorille ja saada kilpii + sitte viel katsastaa se 25kW.
Meinaatko että moottoriremontin tekeminen on jotenkin helpompaa? Voin kertoa, että menee sormi äkkiä suuhun jos et ennen ole moottoreihin paljoa tutustunut.
Sanoit vielä että aiot rakentaa pyörää, joten osien vaihto edessä joka tapauksessa?

Avk laitteen saat uudemman. Kyllä ne ajo-ominaisuudet vaan 10 vuotta uudemmassa on aivan erilaiset, joten pelkästään sen takia katselisin uudempaa pyörää.

Katsastus ei nyt mikään suuri ja ihmeellinen asia ole. Viet pyörän liikkeeseen ja siellä ne mittaa sen rungon, josta saat tarvittavat paperit. Laitat kaikki valot ja rikkinäiset osat kuntoon ja katsastukseen.
Ei riemulla rajaa kun hussella ajaa...

juupetti

Viesti Kirjoittaja juupetti » To Joulu 18, 2008 9:14 am

klones kirjoitti:
Meinaatko että moottoriremontin tekeminen on jotenkin helpompaa? Voin kertoa, että menee sormi äkkiä suuhun jos et ennen ole moottoreihin paljoa tutustunut.
Sanoit vielä että aiot rakentaa pyörää, joten osien vaihto edessä joka tapauksessa?

Avk laitteen saat uudemman. Kyllä ne ajo-ominaisuudet vaan 10 vuotta uudemmassa on aivan erilaiset, joten pelkästään sen takia katselisin uudempaa pyörää.

Katsastus ei nyt mikään suuri ja ihmeellinen asia ole. Viet pyörän liikkeeseen ja siellä ne mittaa sen rungon, josta saat tarvittavat paperit. Laitat kaikki valot ja rikkinäiset osat kuntoon ja katsastukseen.
On niitä moottoreita ennenki rassailtu..
Siinä se onki ku pitäs kaikki rikkinäiset osat uusia, ku muoveja en halua ostaa että pääsee katsastuksesta läpi tjsp.

Ois vaa mun mielestä helpompi jos pyörä on jo kilvissä (tt tai 25kw) ja pääsis sitte suoraa rakentamaa.
Tietysti jos AVK:lta ostaa pyörän jossa on keula kiero ni uuden mä siihen laitan jokatapauksessa.
Tai sitte jos takahaarukka on kiero ni ykspuoleisen siihe kuitenki laitan vai miten se meni.

Mut nyt tosiaan on yks pikkunäppärä Suzuki gsx-r sitä vaille valmis että sais aikaseks lähtä kattomaa sitä 150km päähä :P

Ghostrider

Viesti Kirjoittaja Ghostrider » To Joulu 18, 2008 11:23 am

Voihan AVK-pelinkin rakentaa fighteriksi ja sen jälkeen käydä leimaamassa. Ei siis ole pakko laittaa orkkiskuosiin leimaa varten.

juupetti

Viesti Kirjoittaja juupetti » To Joulu 18, 2008 12:10 pm

Ghostrider kirjoitti:Voihan AVK-pelinkin rakentaa fighteriksi ja sen jälkeen käydä leimaamassa. Ei siis ole pakko laittaa orkkiskuosiin leimaa varten.
Eikös se ole helpompi saada leimoihin jos pyörä on semmonen ku "sedät ja kyyt" tykkää?

Voivat leimassaki rokottaa pikkuasioista (esim. kytkinkahvan nuppi vedetty poikki ym.). Ja sit kaikki nää perkeleen vilkut, maski, valot ym. pitäs olla E-hyväksyttyjä :freak:

jompe

Viesti Kirjoittaja jompe » To Joulu 18, 2008 1:33 pm

juupetti kirjoitti:
Ghostrider kirjoitti:Voihan AVK-pelinkin rakentaa fighteriksi ja sen jälkeen käydä leimaamassa. Ei siis ole pakko laittaa orkkiskuosiin leimaa varten.
Eikös se ole helpompi saada leimoihin jos pyörä on semmonen ku "sedät ja kyyt" tykkää?

Voivat leimassaki rokottaa pikkuasioista (esim. kytkinkahvan nuppi vedetty poikki ym.). Ja sit kaikki nää perkeleen vilkut, maski, valot ym. pitäs olla E-hyväksyttyjä :freak:
Kyllä ne siat rokottaa tien päälläkin jos ajalet pärrällä joka on e-hyväksymättömistä osista kasattu.
Ei muutaku tarvittavat e-hyväksytyt romut kiinni ja katiska leimalle.(oli se sitten faitteri tai katepyssy)
45700

Vastaa Viestiin