talven aikana koko motti vietiin paikalliseen alan liikkeeseen jossa nämä osat laitettiin kasaan, ja kun ajokelit rupes oleen kohillaan mun pyörä oli valmis kesäkauteen!!! mutta kuinka kävikään...?!
ajettua muutatamia viikkoja kakkosvaihde rupesi hyppimään ja tiedossa oli vaihteiston remontti joka kesti noin kaksi kuukautta...
kun vaihteisto ja alakerta saatiin rempattua motti uudelleen läjään ja eikun kovvaa ajoa!!!! tais siinä mennä kaksi päivää kun huomasin et ny ei kaikki ole kohillaan öljy muuttui "kermaksi" ei muuta ku pyörä pajalle ja selvittää mikä on probleema...eli täsä ny oollaan kuukauden verran purettu ja kasattu mottia jos jonkun verran ja vaihdettu osaa...
eli aluksi testattiin vesipumppu se oli ookoo...
si avattii yläkerta kansi koeponnistettiin se oli ookoo....
löytyi vika kakkos sylinteriputki halki ylhäältä n.15mm tilasin uuden wiseco putken.
sylinteri sarja kävi paikallisessa kone pajassa uus putki prässättiin kuumentamalla syl.sarja paikalleen... ja plaanattii suoraksi.
motti tänään kasaan ja koe käytettiin n.20min ja saatana ette arvaa kuinka kävi öljy ja vesi sekaisin!!! täsä vaiheessa jo VITUTUSKÄYRÄ on sanoin ,......?!!!!
yksi asia jäi epäselväksi ku on vakio syl.putkissa sielä alla on kumiset o-renkaat ja kovasti ihmettelin että täsä mun wiseco putken ala päässä ei semmoista ollu...? (vai käytetäänkö siinä jotain liimaa??? ) niin voisiko se olla niin että kun istuttaa wiseco putket ensimmäisen kerran prässi liitoksesta saadaan pitävä mut toisella kerralla välys onkin liikaa....???
onko kellään alan miehellä ollu vastaavaa projektia ja tietoisuuta asiaan kun mulla rupee olee aivot "narikassa" tälläisen koneen kanssa???
tänään puretaan yläkerta "taas" ja koitetaan sovittaa putkiin o-renkaat + tsekataan kansi värillä jos sieltä nyt löytyis sittenkin halkio...
projektin plussat+++
opin motin läpikotaisin vaikka silmät kiinni....
sain tämän kesän boonukset!!! eikä tarvinnut edes ajaaa..
en saannut sakkoja tänä kesänä ja korttikin on taskus!!!
ja meille tuli viha/rakkaus suhde paikallisen pajan sällin kaa....ainakin mun pyörään
pieni kipinä kyllä kytee että pääsen vielä ehkäpä tänä syksynä ajamaan....mutta se on TOD.PIENI....