Säädön tarve sliparia vaihdettaessa
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
Rockster
Säädön tarve sliparia vaihdettaessa
Oma kiuluon tulossa huollosta takaisin. Eli kaasarit synkattu, venat uusittu jne. Ja slipari odottaa kiinni laittamista. Kyseessä on FZR 600 ja Micronin slipari. Vaatiiko sliparin vaihtaminen nyt sitten jotain säätämistä? Vai tietääkö vasta kiinni heittämisen jälkeen? Kertokaa tyhmälle...
- Mannerheim
- serious-sam
Jotta saat edes jotain muuta kuin ulkonäkö hyötyä tilaat siihen esmes.dynojetin suutin sarjan ja vaparisuodattimen omaan koteloonsa... Siitä sitten vaan suutinrumballa kokeilemaan milloin tulee hyvä... Dynojetti maksaa varmaan 130e ja suodatin 60e... Liikkeeseen jos viet niin kyllä ne sitä muutaman tunnin hieroo ja nykyisillä tuntitaksoilla taitaa maksaa siis ihan mukavasti
Vaikea sitä on ilman tuota suutinsarjaa säätää...
- Mannerheim
- Mannerheim
Jos viet liikkeeseen siisserious-sam kirjoitti:Dynojetti maksaa varmaan 130e ja suodatin 60e... Liikkeeseen jos viet niin kyllä ne sitä muutaman tunnin hieroo ja nykyisillä tuntitaksoilla taitaa maksaa siis ihan mukavasti![]()
Why should we tolerate pansy faggot shit?!
Not even in an animal world male sucks male dick!
Not even in an animal world male sucks male dick!
-
Rockster
Kiitoksia vaan. Eli suutinsarja haalimaan siis. Pitänee odotella vielä jonkin aikaa, että palkka tulee...serious-sam kirjoitti:Jotta saat edes jotain muuta kuin ulkonäkö hyötyä tilaat siihen esmes.dynojetin suutin sarjan ja vaparisuodattimen omaan koteloonsa... Siitä sitten vaan suutinrumballa kokeilemaan milloin tulee hyvä... Dynojetti maksaa varmaan 130e ja suodatin 60e... Liikkeeseen jos viet niin kyllä ne sitä muutaman tunnin hieroo ja nykyisillä tuntitaksoilla taitaa maksaa siis ihan mukavasti![]()
- Ghost Slider
Ja siis Sliparin vaihtohan ei vaadi säätämistä, pyörä toimii ihan ilman säätöjäkin, mutta jos haluaa sen lisätehon mitä putkivalmistajat lupaa, eli putki asennetaan tehon lisäys mielessä, niin silloin se vaatii säädön, jolla otetaan ne muutamat hevoset hyödyksi.
Itse olen käyttänyt noita pönttöjä vaan äänen lisäys mielessä, enkä ole säätänyt kaasari enkä ruisku vehkeitä.
Itse olen käyttänyt noita pönttöjä vaan äänen lisäys mielessä, enkä ole säätänyt kaasari enkä ruisku vehkeitä.
-
Rockster
Näin tosiaan väitti tuo Stormin kuvastokin, ettei säätö ole välttämätöntä tuolle Micronille. Ei vaan olisi samaan syssyyn rahaa ostaa sliparia ja säätää mopoa, kun kypäränkin tuossa juuri hankin. Tarkoituksena olisi kyllä saada äänten lisäksi myös pieni tehon lisäys. Olen ajellut oman pyörän huollon ajan Yamahan FZ1S:llä ja paukkua löytyy siis 50 hepoa enemmän kuin omastani, joten pientä tehon puutetta voi olla havaittavissa. Tosin slipari ja säätö ei taida ihan samoille lukemille viedäGhost Slider kirjoitti:Ja siis Sliparin vaihtohan ei vaadi säätämistä, pyörä toimii ihan ilman säätöjäkin, mutta jos haluaa sen lisätehon mitä putkivalmistajat lupaa, eli putki asennetaan tehon lisäys mielessä, niin silloin se vaatii säädön, jolla otetaan ne muutamat hevoset hyödyksi.
Eli sliparin voi siis heittää kiinni ja säätää vasta ensi kuussa ilman pelkoa siitä, että kiulu lopettaa toimintansa? Jotkut ovat pelotelleet sillä, että seokset menevät vituilleen ja ei tee koneelle hyvää.
-
shakes
Tehosliparin asentaminen vakion tilalle saa aikaan tarpeen rikkaammille seoksille. Liian laihoista seoksista voi (tehohäviöiden lisäksi) ääritapauksessa seurata nakutusta ja sitä kautta jopa täydellinen konerikko. En kuitenkaan usko, että saat aikaan merkittäviä nakutusvaurioita pelkästään ajamalla kuukauden tehosliparilla ilman seosten säätämistä, jos kaikki muu on kunnossa, joten se siitä pelottelusta.Rockster kirjoitti:Eli sliparin voi siis heittää kiinni ja säätää vasta ensi kuussa ilman pelkoa siitä, että kiulu lopettaa toimintansa? Jotkut ovat pelotelleet sillä, että seokset menevät vituilleen ja ei tee koneelle hyvää.
-
Rockster
Ja seoksetko siis säädellään noilla suuttimilla? Olen näissä jutuissa vielä aikalaisen ummikkoshakes kirjoitti:En kuitenkaan usko, että saat aikaan merkittäviä nakutusvaurioita pelkästään ajamalla kuukauden tehosliparilla ilman seosten säätämistä, jos kaikki muu on kunnossa, joten se siitä pelottelusta.Rockster kirjoitti:Eli sliparin voi siis heittää kiinni ja säätää vasta ensi kuussa ilman pelkoa siitä, että kiulu lopettaa toimintansa? Jotkut ovat pelotelleet sillä, että seokset menevät vituilleen ja ei tee koneelle hyvää.
- Mannerheim
- Mannerheim
-
Rockster