Ketjutko?
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- Tusi
Ketjutko?
Tänään ajellessani huomasin/kuulin kun mopon takapäästä kuului välillä kova naksahdus ja kolkatus,varsinkin hiljasessa vauhdissa. Ajelin tallille ja kattoin et ketjut on aikas hyvin löystyny,joten kiristin niitä. No hetken jälleen ajelleena alkoi sama ongelma..Prkl.
Suuresti tässä kaljan kanssa olen ihmetellyt,että voiko n. 2000 km ajetut ketjut olla jo siinä pisteessä,et ne alkaa paukkuun?!? Onko kellään ollu samaa vikaa? Ketjut on didit. Ja kyseessä on siis smoto. Kaikki laahaimet ja ja rullat on paikallaan.
Takapään laakerit yms mistä toi ääni vois ennemminkin tulla on kunnossa...
Suuresti tässä kaljan kanssa olen ihmetellyt,että voiko n. 2000 km ajetut ketjut olla jo siinä pisteessä,et ne alkaa paukkuun?!? Onko kellään ollu samaa vikaa? Ketjut on didit. Ja kyseessä on siis smoto. Kaikki laahaimet ja ja rullat on paikallaan.
Takapään laakerit yms mistä toi ääni vois ennemminkin tulla on kunnossa...
Minusta minä oon minä...
-
meikkis01
- Tusi
En ny muista mitkä didin ketjut ne on,enkä ny muistanu kattoo ku tänään kävin lenkin heittää. Taidan maanantaina marssia ostaa uudet,oli se rutina ja pauke sellaasta! En vaan oiken jaksa ymmärtää,et noinkin vähän ajetut ketjut voi mennä paskaks. Kun on oikein viel huollettu ja säädetty,ni 2000 km on minusta aikas vähän didin ketjuille.
Minusta minä oon minä...
- tmz
- Viesti:
tarkasta ihmeessä se ketjun ja rattaiden kunto ennen ku meet uudet ostaa...Tusi kirjoitti:En ny muista mitkä didin ketjut ne on,enkä ny muistanu kattoo ku tänään kävin lenkin heittää. Taidan maanantaina marssia ostaa uudet,oli se rutina ja pauke sellaasta! En vaan oiken jaksa ymmärtää,et noinkin vähän ajetut ketjut voi mennä paskaks. Kun on oikein viel huollettu ja säädetty,ni 2000 km on minusta aikas vähän didin ketjuille.![]()
ketjun lenkit ei sais jumittaa ja tsekkaat samalla, että istuu rattaille hyvin.
ootko varma, että sulla on ketjulinja suorassa? ettei vaan kiipeis ketju siihen hampaan päälle ja sen takia rutisee...
- tmz
- Viesti:
jos ketjut istuu rattaille hyvin ja ketjulinja on suorassa, niin ei se pauke ja rutina voi niistä oikeen tulla. onhan ne ketjut varmasti sopivalla tiukkuudella (eli riittävän löysällä)?Tusi kirjoitti:Ketjulinja on suorassa. Ja rattaat on ok,sekä ketjut istuu hyvin. Täytynee jatkaa huomen tutkimista enemmän.. Nyt menee sipuli!
onkos takavanteen pinnat kaikki tiukalla, ettei pääse napa elämään?
- Tusi
Rutina ei ole sellaista niin kuin se on jos linja on päin peetä. Vaan enemmänkin sellaista pauketta ja kolahtelua hiljasella vauhdilla. Samat kolinat tulee tiukemmilla ja löysemmillä ketjuasetuksilla.Tarkistin tänään pinnat,olivat tiukalla. Taidan päästä helpoimmalla,ku venailen maanantaihin ja käyn ostaa uuden setin. Pitäs ainakin sillä selvitä. Ja joskushan ne olis uudet ostettava
Minusta minä oon minä...
-
cooleri
Satavarma juttu!
Mikäli ketjut on oikeanlaiset ja oikealla kireydellä pyörässäsi,et niitä 2000:n kilometrin matkalla saa "kulutettua" loppuun vaikka periaatteessa mitä tekisit.Ketjut on tehtaalta lähtiessä varmasti niin hyvin rasvassa,ettei niitä 2000km:n matkalla saa ajettua edes kuiviksi.Kyllä minä lähtisin hakemaan syytä "paukkeelle" jostain muualta kuin ketjuista.Uusien ketjujen ja rattaiden ostaminen on rahan haaskausta.