Turbosta tihkuu öljyä?

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

ek@

Turbosta tihkuu öljyä?

Viesti Kirjoittaja ek@ » Pe Kesä 15, 2007 4:42 pm

Onko normaalia, että tippuu pari tippaa öljyä turbosta yön aikana lattialle? Ei sen kummemmin savuta, eikä muutakaan ihmeempää ole. Turbon ilma-aukko on alanpäin sivutuella ja öljy tulee ilmanputsarista.

Johdantona asiaan olin hirvikolarissa, tai se oli oikeastaan vuorikauris (jotain poron ja hirven välistä kooltaan), ja menin mukkelismakkelis. Tultuani tajuihin, sain ajettua rysän pois sieltä korvesta. Ilmaputsari oli irti, mutta ruuvasin sen paikoilleen. Ajoin lähemmäs sata kilsaa ja korjaamolla huomasin öljyä kyljessä ja pohjassa. Korjaamolla pari päivää sitten kun kävin, niin asentaja kertoi, että öljyä tulee turbosta tyhjäkäynnillä. Paluupumppu ei toiminut ja saatin vörkkimään kytkemällä kaikki uusiksi. Ilmeisesti oli jokin liitin oli irronnut rysäyksestä. Paluusäiliö oli täynnä öljyä. Olisiko se voinut jotenkin vaurioitua törmäyksessä tai laakerit vahingoittua, koska öljyn kierto ei ole pelittänyt normaalisti? Tuossa kuvassa näkyy rutussa oleva filtteri:
Kuva

Pitäisikö olla huolestunut?

ZX-14R

Viesti Kirjoittaja ZX-14R » Pe Kesä 15, 2007 8:04 pm

Kai se sun ahtimes/ilmanputsari on vaan niin täynnä sitä öljyä että tiputtelee sitä kunnes kuivuu.
Pura, pese ja kokoa.

ek@

Viesti Kirjoittaja ek@ » La Kesä 16, 2007 12:55 am

Joo olin tuon putsarin mopon saatuani pessyt, öljynnyt ja sen jälkeen ajellutkin, joten ilmanputsarista tuskin mitään valuu. Täytyi laittaa vanha ilmanputsari, kun en mistään löytänyt tähän hätään Espanjasta sopivaa tilalle. Maalaisjärjellä aateltuna luulisi ilmavirran kuljettavan ylimääräiset öljyt pois turbosta vauhdilla, mutta mistäpä minä mitään tiedän. No täytyy pari päivää kattella, jos loppuisi tiputtaminen.

Hevimies

Viesti Kirjoittaja Hevimies » La Kesä 16, 2007 8:11 pm

on näköjään tullu tontti-kosketusta :)

Vastaa Viestiin