Tietoa ketjusta?
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- Junnu
Tietoa ketjusta?
Yksinkertainen kysymys mutten löytänyt vastausta haulla.
Eli jos ketju on esim. 525 niin mitä se tarkoittaa?
Olen käsittänyt että se on jokin ketjun fyysinen mitta, mutta mikä?
Eli jos ketju on esim. 525 niin mitä se tarkoittaa?
Olen käsittänyt että se on jokin ketjun fyysinen mitta, mutta mikä?
- Ghostrider
Osoitteesta http://www.didchain.com/spec.html#Premium%20X-Ring löytynee joitain vastauksia.
- Junnu
Kyllähän tuolla tietoutta oli. Kiitos vaan linkinstä.
Monen moista sivua ja kuvastoa olen jo selaillut ja tähän käsitykseen olen tullut:
Eli jos ketjussa lukee esim. 525 se ei ole mikään yksittäinen mitta, vaan kaiketi jokin standardi jossa määritellään ketjun tärkeimmät mitat. Ilmeisesti kaikki 520 sarjan ketjut sopivat samoille rattaille jne. Tuo luku ei myöskään kerro ketjun lujuudesta mitään, eli laadukas 520 ketju voi olla lujempi kuin 525 halpismalli.
Sillä tätä rupesin pähkäilemään kun CBR haluaa tiheät välit ensi kesän temppuiluihin ja vakioihin 525 ketjuihin ei tahdo löytyä tarpeeksi isoa takaratasta. Vahvimmat ketjut mitä crossi pyörissä käytetään, näyttää olevan 520 ja niihin löytyy jos jonkin kokoista ratasta.
Monen moista sivua ja kuvastoa olen jo selaillut ja tähän käsitykseen olen tullut:
Eli jos ketjussa lukee esim. 525 se ei ole mikään yksittäinen mitta, vaan kaiketi jokin standardi jossa määritellään ketjun tärkeimmät mitat. Ilmeisesti kaikki 520 sarjan ketjut sopivat samoille rattaille jne. Tuo luku ei myöskään kerro ketjun lujuudesta mitään, eli laadukas 520 ketju voi olla lujempi kuin 525 halpismalli.
Sillä tätä rupesin pähkäilemään kun CBR haluaa tiheät välit ensi kesän temppuiluihin ja vakioihin 525 ketjuihin ei tahdo löytyä tarpeeksi isoa takaratasta. Vahvimmat ketjut mitä crossi pyörissä käytetään, näyttää olevan 520 ja niihin löytyy jos jonkin kokoista ratasta.
-
hevonen123
Jos 47 takaratas riittää, niin tietääkseni Honda Varaderossa on semmoinen 525 ketjulla ja sama sopii CBR:äänkin...Sillä tätä rupesin pähkäilemään kun CBR haluaa tiheät välit ensi kesän temppuiluihin ja vakioihin 525 ketjuihin ei tahdo löytyä tarpeeksi isoa takaratasta. Vahvimmat ketjut mitä crossi pyörissä käytetään, näyttää olevan 520 ja niihin löytyy jos jonkin kokoista ratasta.
JT:n tekemissä rattaissa tyyppimerkinnät:
JTR1304.47 -Varadero
JTR1304.42 -CBR900RR
Asia kannattaa tietenkin tarkistaa jostain kuvastosta tai jälleen myyjältä, mutta näin luulisin asian olevan.
- Palde69
Juup, kyl se käy heittämällä. Hondissa on hyvin pitkälti sama vetolaite...rtd kirjoitti:Jos 47 takaratas riittää, niin tietääkseni Honda Varaderossa on semmoinen 525 ketjulla ja sama sopii CBR:äänkin...Sillä tätä rupesin pähkäilemään kun CBR haluaa tiheät välit ensi kesän temppuiluihin ja vakioihin 525 ketjuihin ei tahdo löytyä tarpeeksi isoa takaratasta. Vahvimmat ketjut mitä crossi pyörissä käytetään, näyttää olevan 520 ja niihin löytyy jos jonkin kokoista ratasta.
JTR1304.47 -Varadero
Mulla on just toi JT:n 47-piikkinen takana ja edessä Renthalin 14-piikkinen(Renthalin rattaita voi "erikois tilauksena" Allright:sta kysellä). Mut välityksen pitäs olla vieläkin tiuhempi. Esim. F4 cebariin Renthalin tarjonnasta tiuhin välitys ois 13-48 -> http://www.renthal.com/cw_master_page.asp?make=3
Entä raakaratas? Löytyykö niitä 525 jaolla?
- Junnu
Kyllä tuon perusteella näyttää sopivan päikseen, mutta mulla kun on CBR 600, veikkaisin että siihen ei käy tuo sama. Toisaalta ei väliä, koska tuo 47 piikkinen ei kyllä riitä. Ajattelin lähteä siitä että taakse 10 piikkiä isompi eli 53.rtd kirjoitti: Jos 47 takaratas riittää, niin tietääkseni Honda Varaderossa on semmoinen 525 ketjulla ja sama sopii CBR:äänkin...
JTR1304.47 -Varadero
JTR1304.42 -CBR900RR
Asia kannattaa tietenkin tarkistaa jostain kuvastosta tai jälleen myyjältä, mutta näin luulisin asian olevan.
En tiedä löytyykö raakarattaita 525 ketjulle, mutta epäilen. Ajattelin siirtyä suoraan 520 ketjuun, koska se on crossipyörissä yleinen ja sen takia pitäisi löytyä isojakin raakarattaita.
Mietin myöskin sitä, että jos 520 ratas on kapeampi kuin alkuperäinen, niin ketjulinja saatta mennä muutaman millin pieleen. Riippuu tietysti eturattaan kiinnityksestä. Sitä en ole vielä edes vilkaissut.
- jaket
Itsellä oli dominaattori josta jäi 50 takaratas 520 sarjaa, kokeiltiin sitä kaverin CBR600:seen, mutta pulttijako ei sovi. en muista oliko vähemmän vai enemmän, ei kuitenkaan käy. Erääseen thunderaceen laitoin 52 hampaisen takarattaa GSX-R1100:sesta, se on suurin vakioratas. Keskiön joutui sorvaamaan sopivaksi.
520 DID gold ketjuja jätkät käyttävät TL1000R:sissä, ja kestää. Kyllä se 600cc:ssä kestää kunhan on laadukas.
Mutta oon kuullut 530:senkin katkenneen kesken keulimisen TL:ssä.
Jos ajaa kadulla, niin ei tietty kannata ihan hirveää LP levyä taakse laittaa.
JT
520 DID gold ketjuja jätkät käyttävät TL1000R:sissä, ja kestää. Kyllä se 600cc:ssä kestää kunhan on laadukas.
Mutta oon kuullut 530:senkin katkenneen kesken keulimisen TL:ssä.
Jos ajaa kadulla, niin ei tietty kannata ihan hirveää LP levyä taakse laittaa.
JT
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------
------------------
-
Vinski