Rakenteluneuvoja tarvittais?

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

outlaw

Viesti Kirjoittaja outlaw » To Maalis 14, 2002 10:00 pm

Öö..totanoi,on taas unohtunu noi säädökset mopojen rakentelusta,eli: Nykyiset säädökset takalokkarin muuttamiseen,kui pitkä,kui alas tarvii yltää? Ajatuksena Z900;n hanurin muuttaminen hieman customisemmax,et loksu loppuis suurinpiirtein takafillarin päälle,ehk. vähä ohiyli,ja kilpi sivuun,joten vastauksia kiitoosh?
Member of 13mcc

Bart

Viesti Kirjoittaja Bart » Pe Maalis 15, 2002 1:28 am

Ei ole sääntöjä takalokarin mitoille enää, itse asiassa koko lokasuojapakko on poistunut jo pari vuotta sitten. On siis mahdollista, että tieto asiasta alkaa pikkuhiljaa saavuttaa myös asiaa valvovat viranomaiset.
Lisää aiheesta mm.
http://www.mmaf.fi
tai tarkemmin
http://www.mmaf.fi/arkisto1999.html#eilokasuojapakkoa

outlaw

Viesti Kirjoittaja outlaw » Pe Maalis 15, 2002 9:49 am

Gracias,Bart! Jotai tollasta muistelinki,mut en ollu iha varma,et koskeex toi lokkarisääntö myös takaloksuu.Oon ollu muutaman vuoden sivussa pyörätouhuista muksujen takii,ja nyt rupee olee "syyhy" liian voimakas vastustaa.
Member of 13mcc

Tommy

Viesti Kirjoittaja Tommy » Pe Maalis 15, 2002 12:40 pm

Rakenteluneuvoja tarvittais tännekin! Löysin netistä todella asiallisen näköisen undertailin ja lähetin siitä kuvan liitetiedostona ajoneuvohallintokeskukseen. Ukot vastas parin päivän päästä ja sanoivat, että ongelmat liittyy siihen ettei rekisterikilvelle ole varsinaista valoa eikä takavilkkujen välimatka kuvasta päätellen ole 180 mm:ä, vilkkujen sisäreunista mitattuna. Onko jollain kokemusta vastaavista ongelmista ja kuinka tarkasti noita oikeesti syynätään!? Lähinnä pelottaa, jos mahdollisen kolarin yhteydessä vakuutustarkastajat alkaisi mittailee jotain vilkkujen välimatkoja ja toteaisivat, että tää pyörähän on laiton eikä vakuutus mitään korvaa! Kokeneemmat rakentelijat vois vastailla miten edetä asian kanssa, kiitos!

outlaw

Viesti Kirjoittaja outlaw » Pe Maalis 15, 2002 8:02 pm

Okay, mä en oo tietenkään varma,et puhunko mä aivan bullshittivä Tommylle,mut ekax noihin vilkkuihin: oisko ns.stonganpää vilkut olis ainski tarpeex etäällä toisistaan,mut ox nekään lailliset,en tiä. Toinen paikka vilkuille(snadeille)tulis takana mieleen Svingin päädyt? Oon josku nähny joissain koptereissa moisia asennuksia. Sit siihen rekkarivaloon:mä josku vuosia takaperin rakensin japsikopterin yhest vanhast CB;stä,ja siihen löysin tosi snadin kromatun rekisterikilven valon muistaakseni Hessumobiilista.Oli ihan v...n snadi,ja istui kilven päällä,kuin sialla kiikarit(törkeen snadi,mut sopi tyyliin)

Vastaa Viestiin