Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
Tuppuzx6
-
-
Viesti
Kirjoittaja Tuppuzx6 » Ti Marras 09, 2004 9:04 pm
kawa6r kirjoitti:
jerry125 veteli tollasella exc:llä ihan sikana katuajoa ja kikkailua ja räppäilyä, eikä kone ollu moksiskaan.
Sinuna mä ostasin tollasen EXC:n ja siihen enska kamat, niin voit vetää kesät, talvet satoi tai paistoi. Ja missä vaan. Pellolla, krossi montulla, metsässä, supermoto radalla, nakkiksella ja parkkiksella ja vaikka tsadissa tai jossain pikkukylässä, lähiössä.
Ainut missä joku lcnepa tai smc vois olla parempi on motari ja sekin vasta jonkun rautaperse 30km matkan jälkeen. (huom siis yhtäkyytiä pelkkää suoraa 30km) kyllähän tollasella EXC:llä äkkiä 30kilsaa taittuu kun valitsee reitin vaan oikein.
Erittäin mukava vaihtoehto olisikin juuri sen monipuolisuuden/ kisamaisuuden vuoksi. Jos se vaan yhtään toimii katuajossa.
Onko mitään tietoa miten usein jerry- poika sitä EXC:tään joutui huoltelemaan/ huolteli?
-
opa82
-
-
-
Viesti
Kirjoittaja opa82 » Ke Marras 10, 2004 3:31 am
Itse valitsen myös EXC:n tosta sun listasta. Tässä pari syytä:
1. Kevyt käsitellä
2. Helppo kikkailla
3. Monikäyttöisempi
4. Hienompi
Jos et vaadi kauheasti mukavuutta, niin kyllä exc on sun valinta.
ps. ei näihin pyöriin tuu kilsoja kauheesti vaikka yrittäis ajaa. Sen estää jo pelkästään se, ettei tee mieli lähteä kauas pienen tankin ja perseen puutumisen takia. Tuskin tota exc:tä joutuu joka viikko huoltaa. Vaihtaa öljyt ja suodattimen parin tuhannen välein ja säätää venttiilit kerran tai kaks kesässä, niin kai se siitä
-
Motohörhö
-
-
Viesti
Kirjoittaja Motohörhö » Ke Marras 10, 2004 7:34 pm
Omakohtaisena kolmen vuoden kokemuksella EXCstä, voin kyllä suositella katukäyttöön...

Öljyjä vaihdellu kohtuu ajoin ja suodattimen jokatoinen kerta. Venat oon kattony kerran kesässä. Noin kympin jälkeen vaihdoin männän ja laakerit, ku takaraivossa kilkatti, et mitäs JOS se laukee... Osat oli ihan uuden verosia, eikä missään ollu kulumisen jälkiä.
Ja jos EXCtä ja LC4 vertaa mukavuudessa, ni ei mun kokeilujen perusteella LC4 ainakaan parempi oo.. Tärisee enemmän ja paljon kankeampi. Ja massan todella huomaa.. EXC on kuin polkupyörää veis.
Dukella ajoin 150km enkä ikinä koske enään.
-
opa82
-
-
-
Viesti
Kirjoittaja opa82 » Ke Marras 10, 2004 8:48 pm
Mitäs vikaa Dukessa oli?
Mun edellinen pyörä oli myös n. 100 kiloinen moto ja sitä oli kyllä niin kevyt käsitellä ja ajaa, että huh huh. Sen pysty melkein heittään selkään ja kantaan mukana
-
Motohörhö
-
-
Viesti
Kirjoittaja Motohörhö » Ke Marras 10, 2004 10:06 pm
Ehkä odotin Duken olevan hauskempi kuin mitä se oli. Tosin sitä tuli verrattua silloin vakio 525 EXC motokiekoilla. Tärinä oli suuri yllätys. Odotin, että kun se on kerran kedulle tehty, niin se olisi hienostuneempi kuin 525. Ja penkki oli mun mielestä puuduttavampi (liian pehmeä) eikä siinä pystynyt liikkumaan niin hyvin. EXCn penkin kovuuteen ja kapeuteen tottuu tosi nopeasti.
-
Tuppuzx6
-
-
Viesti
Kirjoittaja Tuppuzx6 » Ke Marras 10, 2004 10:20 pm
Motohörhö kirjoitti:Ehkä odotin Duken olevan hauskempi kuin mitä se oli. Tosin sitä tuli verrattua silloin vakio 525 EXC motokiekoilla. Tärinä oli suuri yllätys. Odotin, että kun se on kerran kedulle tehty, niin se olisi hienostuneempi kuin 525. Ja penkki oli mun mielestä puuduttavampi (liian pehmeä) eikä siinä pystynyt liikkumaan niin hyvin. EXCn penkin kovuuteen ja kapeuteen tottuu tosi nopeasti.
Onko sulla EXC:iin myös endurovanteet eli ajeletko ympäri vuoden? Paljon sulla tulee kesässä kilometrejä "katuajossa"? Ja onko etujarru, sm- vanteilla, vakio jarrulevyllä ja puristimella? Vai isommalla, miten on toiminu?
-
Motohörhö
-
-
Viesti
Kirjoittaja Motohörhö » Ke Marras 10, 2004 11:10 pm
Molemmat löytyy. Rossia enskaa jäätä ja motoo ajetaan. Edessä 320 levy orggis puristajalla, toimii ihan loistavasti. Ahvenistolla vähän nesteen on lämmenny liikaa, mut ei muualla.
Alkuun tuli katukilsoja aika paljonkin kesässä, ku ei tullu pahemmin rupuleita alle laitettua. Mut viime kesänä ei tainnu paria touhoo enempää tulla. Iski innostus ajaa motoo vähän kisaa (xrideen ilmottauduttiin ja Hakuninmaalle jo sit päästiinkin.) ja reenata vähän enemmän rossia.
Jouset on vähän löysät motoon, vaikka kyllä niillä aika kovaa pääseekin. Kulku riittää vakiona ihan hyvin, vaikkei tehoo ikinään liikaa oo.
Kaikin puolin oon ollu tyytyväinen, enkä oo aikeissa merkkiä vaihtaa.
-
Tuppuzx6
-
-
Viesti
Kirjoittaja Tuppuzx6 » To Marras 11, 2004 12:11 am
Itelläki on aiempaa crossitaustaa muutaman vuoden takaa kun tuli ajettua kilpaakin useampi vuosi. Katupyörä ollut nyt pari vuotta ja hinku vaihtaa motoon olis kyllä kova. Jos olis talli ja kunnon kuljetuskalusto niin ehdottomasti laittaisin kisapyörän. Tilanne on kuitenki vielä toinen ja siihen vaivaan tuntuis paras lääke olevan tollanen valkokilpinen 450- 525 EXC. Nyt talvella olis kyllä mahdollista säilöä pyörää muualla ja päästä nautiskelemaan talven ajokeleistä.
-
opa82
-
-
-
Viesti
Kirjoittaja opa82 » To Marras 11, 2004 2:52 am
Ite ajattelin joskus myös Dukea, mutta päätin ostaa täysin katupyörän, enkä mitään sekasikiötä. Täytyy ens kesänä käydä ajamassa tollanen, niin tietää taas paremmin