Fillarin digimittari crossiin?
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- =HANHAN=
Olen muutamassa crossi-ja katupyörässä havainnut polkupyöriin tarkoitetun digimittarin. Itsekkin yritin kyseistä vehjettä(Sigma Sport BC1200) asentaa mutta se tyssäsi pariin juttuun. Ensinnäkin anturi oli suunniteltu ohuille polkupyörän pinnoille eli se ei suostunut menemään paikoilleen. Toiseksi se jäi aivan liian kauas toisesta anturista (eli se joka roikkuu johdon päässä ja pitäisi kiinnittää etupamppuun). Onko kellään asennuskokemuksia näistä nippeleistä ja voisi auttaa tällaista teknillisesti silloin tällöin hölmöä motoristia?
-
DaFighter
No enpä crossista tiedä mutta kyykkypyöriin on moni asentanut.
Itse myös ihmettelin asennusta kunnes oivalsin pari konstia eli laitoin johdollisen osan lokasuojan taakse liimalla ja toisen osan laitoin suoraan jarrulevyyn kiinni myöskin liimalla ja hyvin pysyy.
Aivan loistava kapistus...nyt onnistuu myös pimeäajo sigmalla
Itse myös ihmettelin asennusta kunnes oivalsin pari konstia eli laitoin johdollisen osan lokasuojan taakse liimalla ja toisen osan laitoin suoraan jarrulevyyn kiinni myöskin liimalla ja hyvin pysyy.
Aivan loistava kapistus...nyt onnistuu myös pimeäajo sigmalla
-
street fighters
- gsx750
Tästä ei ehkä ole apua tähän asennusongelmaan, mutta mulla oli kerran KX:ssä kiinni tuollainen sigman mittari. Sattu vaan olemaan sellainen nopeustesti kyseessä, joten ulkonäöllä ei ollut väliä. Asennus tapahtui kätevästi ilmastointiteipillä. Minäkin huomasin että pinna oli liian paksu sille "napille", mutta teipillä siitäkin selvittiin. Oikea etäisyys löytyi sopivan puupalikan avulla.
Mutta jos rotta-look ei iske, niin älä sovella katupyörään.
Mutta jos rotta-look ei iske, niin älä sovella katupyörään.
-
DaFighter
-
street fighters
Niin ja vinkkinä senverran,että se magneetti mikä siinä mukana tulee,joutaa roskiin.Korvasin sen legopaketista(???) löytämälläni samankokoisella magneetilla,joka oli huomattavasti helpompi kiinnittää.Eli magneetti kuin magneetti ymmärtääkseni käy,kunhan on helppo asentaa.Mulla ainakin toimi mainiosti.
burrrrnnn!!!
- gsx750
On 2002-02-21 21:16, husky kirjoitti:
Puupalikka idea oli hyvä! Jäi vielä hämäämään että miten saan sen napin kiinni pinnaan jeesusteipillä, sillä se ei vissiin ota signaalia jos vetää teippiä kokonaan ympäri?
[/quote]
Niin joo, kyllä kai tuon puupalikkakikan voi siistimminkin toteuttaa kuin minä tein. Ja pinnan suhteen taisi olla niin, että se nappi oli siinä paksummassa pinnassa vähän heikonnäköisesti kiinni, joten teipillä vaan vähän varmistelin napin pysyvyyttä. Ei siis ollut nyrkinkokoista harmaata palloa pinnan ympärillä
Jos se nappi kuitenkin menee siihen pinnan ympärille, muttei näytä pysyvältä, niin itse ehkä varmistaisin vaikkapa epoksiliimalla tms. Jos siis katupyörä kyseessä...
Itse kun tuota joskus väkersin niin ens yrittämällä ei homma toiminut, mutta kun sovittelin palikat niin ettei anturin ja napin välissä ollut enää juurikaan tilaa niin sitten toimi hyvin. Eli ne pitää tosiaan olla aika lähekkäin.
Nopeustestin tulos oli muuten säälittävät 102,5 km/h. Tosin välitykset oli krossiin ja mettäpoluille mitoitettu. Niin ja pyörä oli KX125.
Puupalikka idea oli hyvä! Jäi vielä hämäämään että miten saan sen napin kiinni pinnaan jeesusteipillä, sillä se ei vissiin ota signaalia jos vetää teippiä kokonaan ympäri?
[/quote]
Niin joo, kyllä kai tuon puupalikkakikan voi siistimminkin toteuttaa kuin minä tein. Ja pinnan suhteen taisi olla niin, että se nappi oli siinä paksummassa pinnassa vähän heikonnäköisesti kiinni, joten teipillä vaan vähän varmistelin napin pysyvyyttä. Ei siis ollut nyrkinkokoista harmaata palloa pinnan ympärillä
Jos se nappi kuitenkin menee siihen pinnan ympärille, muttei näytä pysyvältä, niin itse ehkä varmistaisin vaikkapa epoksiliimalla tms. Jos siis katupyörä kyseessä...
Itse kun tuota joskus väkersin niin ens yrittämällä ei homma toiminut, mutta kun sovittelin palikat niin ettei anturin ja napin välissä ollut enää juurikaan tilaa niin sitten toimi hyvin. Eli ne pitää tosiaan olla aika lähekkäin.
Nopeustestin tulos oli muuten säälittävät 102,5 km/h. Tosin välitykset oli krossiin ja mettäpoluille mitoitettu. Niin ja pyörä oli KX125.
- Ghostrider
-
The frog
Mulla on ollu fillarin digimittari 500:ssa CR:ssä jo toista vuotta kiinni ja hyvin on toiminu, vaikka onkin mallia Biltema. Tosin mittausalue on vain 0-99,9 km/h, mittari lähtee nollilta kun nopeus ylittää maximin, mutta siihen on helppo lisätä se 100km/h. Tärinääkin mittari kestää yllättävän hyvin (ja viissatanen kyllä tärisee). Magneetin kiinnitin etupyörän navassa (ainakin Hondassa) olevaan muovisuojaan ja anturin etuteleskoopin putkeen nippusiteillä, etäisyyskin sattu olemaan sopiva, hyvin ovat suojassa, eikä niitä edes huomaa vaikka yrittää katella. Sitten vaan piuha jarruletkua myöten ylös mittarille, ja hyvin rokkaa...