Yamaha XJR 1200 Turbo
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95
Re: Yamaha XJR 1200 Turbo
On rakentajalla edelleen
Eipä tälle ole mitään tehty,toinen harraste vehe vienyt nyt kaiken ajan ja varsinki rahat.Tosin Yammu pelaa edelleen kuin silloin kun sen sain valmiiksi ja tehoa on edelleen paljon liikaa
Penkitetty toisessa penkissäki uudestaa,289.9hv ja 250nm(takarenkaalta) ;)
Eipä tälle ole mitään tehty,toinen harraste vehe vienyt nyt kaiken ajan ja varsinki rahat.Tosin Yammu pelaa edelleen kuin silloin kun sen sain valmiiksi ja tehoa on edelleen paljon liikaa
Penkitetty toisessa penkissäki uudestaa,289.9hv ja 250nm(takarenkaalta) ;)
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95
- hellboy
- Viestit: 1375
- Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: GSXR12Ti MS3
Re: Yamaha XJR 1200 Turbo
Hyvä voima..varmasti riittävästi. Millaisilla ahto/pakopaineilla irtosi?Tepa76 kirjoitti:Penkitetty toisessa penkissäki uudestaa,289.9hv ja 250nm(takarenkaalta) ;)
Nomex est omen
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95
Re: Yamaha XJR 1200 Turbo
Pakopainetta ei ole mitattu ja ahtopainetta 1.2bar
-
- Viestit: 180
- Liittynyt: La Marras 23, 2013 3:26 pm
- Paikkakunta: Z1000 360 fat ass
Re: Yamaha XJR 1200 Turbo
No johan on kone jos kestää vakiona 1,2baria.. kestäisipä omakin kawasaatana
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95
Re: Yamaha XJR 1200 Turbo
Juu hyvin on kestänyt,kilometrejä ahdettuna reilu 15tkm takana ja lisää tulee kokoajanRasmusL kirjoitti:No johan on kone jos kestää vakiona 1,2baria.. kestäisipä omakin kawasaatana
Sopivan isoahdin niin ei pakopaineet rasita konetta ;)
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95
Re: Yamaha XJR 1200 Turbo
3000km tälle kesää ajettu ja nyt alkaa oleen kytkin aika finaalissa :/
Uus levysarja tilattu ja toinenki lautasjousi vaihtuu samalla jäykemmäksi,jospas tuo sen jälkeen alkaisi pitämään paremmin!
Takahaarukka myös tilattu, pitäisi koittaa jatkaa sitä n.100mm,pysyisi tuo keula toivottavasti sitten paremmin tiessä kiinni
Osaisiko joku neuvoa millaisen shifterin tälläiseen vanhukseen voisi asentaa,koittanut katella nuita mutta ei nyt ole oikeanlaista tullut vastaan :/
Uus levysarja tilattu ja toinenki lautasjousi vaihtuu samalla jäykemmäksi,jospas tuo sen jälkeen alkaisi pitämään paremmin!
Takahaarukka myös tilattu, pitäisi koittaa jatkaa sitä n.100mm,pysyisi tuo keula toivottavasti sitten paremmin tiessä kiinni
Osaisiko joku neuvoa millaisen shifterin tälläiseen vanhukseen voisi asentaa,koittanut katella nuita mutta ei nyt ole oikeanlaista tullut vastaan :/
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti Maalis 08, 2016 3:47 pm
- Paikkakunta: XJR 1300
Re: Yamaha XJR 1200 Turbo
Tämän ketjun johdosta tapahtui tallissa oman 1300 XJR:n ahtaminen talven aikana. Pissiköön koirat hautakivenne ;)
Jotain speksiä:
-uusi TD04-16G ahdin (kiinan ebay mikälie)
-alkuperäinen cooleri korvattu 13-rivisellä, tod. näk. vähän huonompi koska lyhyt
-Ahtoputki koneen alta swingin keskeltä ylös, takaa painekotelon keskelle
-malpassi paineensäädin bensalle
-kaasarit paineistettu
-bensanpaluu tankin päällä alup. korkin alle tehtyyn korokkeeseen
-huohotus toistaiseksi ulkoilmaan, mahd. jatkossa ennen ahdinta
-öljypaluu tällä hetkellä vielä banjolla öljyproppuun, jatkossa lohkosta läpi
-Innovate MTX-L laajakaista
-savuja ei vielä otettu, tänään tai huomenna...
Jotain speksiä:
-uusi TD04-16G ahdin (kiinan ebay mikälie)
-alkuperäinen cooleri korvattu 13-rivisellä, tod. näk. vähän huonompi koska lyhyt
-Ahtoputki koneen alta swingin keskeltä ylös, takaa painekotelon keskelle
-malpassi paineensäädin bensalle
-kaasarit paineistettu
-bensanpaluu tankin päällä alup. korkin alle tehtyyn korokkeeseen
-huohotus toistaiseksi ulkoilmaan, mahd. jatkossa ennen ahdinta
-öljypaluu tällä hetkellä vielä banjolla öljyproppuun, jatkossa lohkosta läpi
-Innovate MTX-L laajakaista
-savuja ei vielä otettu, tänään tai huomenna...
-
- Viestit: 509
- Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am
Re: Yamaha XJR 1200 Turbo
Onko tuota painekoteloa mitenkään muotoiltu enemmän ...
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti Maalis 08, 2016 3:47 pm
- Paikkakunta: XJR 1300
Re: Yamaha XJR 1200 Turbo
Jaa ei tule sähköpostiin ilmoitusta vastauksista...
On siellä kaasareille lähtöjä pyöristetty, kotelohan on yhtä kulmikas kuin alkuperäisessä projektissa, väittäisin että tilavuuskin enemmän kohdallaan... ;)
Pyörähän tärähti käyntiin kaksi viikkoa sitten, jonka jälkeen piti melkein heti lähteä reissuun ulkomaille. Mutta näytti toimivan!
Edit: ja sori ketjun kaappaamisesta, pitää tehdä oma projektiketju johon jatkot, jos niitä tulee kirjoiteltua.
On siellä kaasareille lähtöjä pyöristetty, kotelohan on yhtä kulmikas kuin alkuperäisessä projektissa, väittäisin että tilavuuskin enemmän kohdallaan... ;)
Pyörähän tärähti käyntiin kaksi viikkoa sitten, jonka jälkeen piti melkein heti lähteä reissuun ulkomaille. Mutta näytti toimivan!
Edit: ja sori ketjun kaappaamisesta, pitää tehdä oma projektiketju johon jatkot, jos niitä tulee kirjoiteltua.
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95
Re: Yamaha XJR 1200 Turbo
Hienoa että muutki huomaa että Yammusta saa huipun turbopyörän
Ois mukava kuulla ja nähdä miten toimii ja millaisia tehoa saat tuolla ahtimella,toivottavasti rojut pysyy kasassa
Ois mukava kuulla ja nähdä miten toimii ja millaisia tehoa saat tuolla ahtimella,toivottavasti rojut pysyy kasassa
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti Maalis 08, 2016 3:47 pm
- Paikkakunta: XJR 1300
Re: Yamaha XJR 1200 Turbo
Sehän tuossa on hienoa että koska koneen vakiopuristukset on matalat ja kone muutenkin simppeli ilma/öljy jäähdytteisenä, niin vakiosta ahdetuksi ja takaisin rakentuu vaikka päivässä, nyt kun osat ovat valmiit.
Itsellä on alkukesästä pitkä ulkomaanreissu, joka ajetaan 'vakiona', reissun jälkeen olisi tarkoitun nakella ahtimen palikat takaisin kiinni ja perehtyä säätämiseen. Pyörä tosiaan oli perus käyntikunnossa muutaman päivän, nyt palikat on laatikossa, ja pyörä takaisin vakiona.
Suurin homma on ilmanputsari kotelon pujottelu ulos rungon sisältä, tämän takia pitää käyttää kaasarit ja imukaulat irti.
Jospa kesä-elokuussa pääsisi ottamaan vetoja.
Itsellä on alkukesästä pitkä ulkomaanreissu, joka ajetaan 'vakiona', reissun jälkeen olisi tarkoitun nakella ahtimen palikat takaisin kiinni ja perehtyä säätämiseen. Pyörä tosiaan oli perus käyntikunnossa muutaman päivän, nyt palikat on laatikossa, ja pyörä takaisin vakiona.
Suurin homma on ilmanputsari kotelon pujottelu ulos rungon sisältä, tämän takia pitää käyttää kaasarit ja imukaulat irti.
Jospa kesä-elokuussa pääsisi ottamaan vetoja.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti Maalis 08, 2016 3:47 pm
- Paikkakunta: XJR 1300
Re: Yamaha XJR 1200 Turbo
Onkos Tepalla vinkkiä miten lähteä haarukoimaan kaasarin suuttimia jne neulan asentoa? Tarkoitus olisi saada pyörä omin voimin katusäätöihin, huipputehoa en lähde hakemaan säätämällä dynossa, jos vain onnistuu ihan ajamalla loggaus kiinni lambdassa.
Ahdot olisi tarkoitus pitää alle kilossa.
Kaasarithan tässä on erit kuin sulla, kuten about kaikki muukin.
Ahdot olisi tarkoitus pitää alle kilossa.
Kaasarithan tässä on erit kuin sulla, kuten about kaikki muukin.
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95
Re: Yamaha XJR 1200 Turbo
Mulla paikallaan 117.5 pääsuuttimet ja neulat toisista alimmassa asennossa!Flamingot16 kirjoitti:Onkos Tepalla vinkkiä miten lähteä haarukoimaan kaasarin suuttimia jne neulan asentoa? Tarkoitus olisi saada pyörä omin voimin katusäätöihin, huipputehoa en lähde hakemaan säätämällä dynossa, jos vain onnistuu ihan ajamalla loggaus kiinni lambdassa.
Ahdot olisi tarkoitus pitää alle kilossa.
Kaasarithan tässä on erit kuin sulla, kuten about kaikki muukin.
Veikkaan ettei tuosta ole juuri mitään hyötyä sulle kun pyörät tehty aikalailla erillalailla!
Ois muuten Yammu myynnissä näin ohimenne ;)
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti Maalis 08, 2016 3:47 pm
- Paikkakunta: XJR 1300
Re: Yamaha XJR 1200 Turbo
Lähinnä tuo miten käytännössä lähtee esim. suuttimien haarukoiminen, laitoitko heti arvalla jonkun koon ja miten siitä päästään lähelle optimaalista kokoa ilman että kaasarit käy kymmentä kertaa pöydällä? Olet kuitenkin säätänyt pyörää jo ennen penkkiin menoa (säädettiinkö penkissä ollenkaan vai pelkkä lappu?)
Itsellä ei ole loggaus mahdollisuutta muuta kuin lambdassa, arveluttaa että kun ei näe ahtojen suhdetta seokseen että tuleeko mitään ilman painemittaria josta saa dataa ulos?
Itsellä ei ole loggaus mahdollisuutta muuta kuin lambdassa, arveluttaa että kun ei näe ahtojen suhdetta seokseen että tuleeko mitään ilman painemittaria josta saa dataa ulos?