Yamaha Tzr125 fighter proj: rottalook stunt rauta

Valvojat: ESKIL, btseppo

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Yamaha Tzr125 fighter proj: rottalook stunt rauta

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » Ma Elo 29, 2011 9:32 pm

Hitaasti edistyvä projekti, joka on lähtenyt -90 vuosimallisesta pyörästä jossa oli vähän enemmän kaiken näköistä korjattavaa mitä myyjät antoivat olettaa... Moottorin lohkot eivät olleet tiiviit joten kulutus oli huima (entisten omistajien mukaan normaalissa ajossa 9l/100km) , sekä kaasarin säädöillä oli koitettu korjata pyörän laiskaa kulkemista, 30mm dellorton phbe kaasari sisälsi 230 pääsuuttimen joka oli HIEMAN liian iso tähän tarkoitukseen.
Myös sähköviat on nyt korjattu, ulkoasumuutoksia tehty...
Paljon on vielä tekemättä/kesken johtuen kortin,vakuutuksien,polttoaineiden ja koulunkäynnin rahallisten tappioiden takia.
Viimeksi muokannut paveheiskanen, Ma Kesä 04, 2012 1:06 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Joulukuu-alkuvuosi

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » Ma Elo 29, 2011 9:51 pm

[img][img]http://i8.aijaa.com/b/00312/8588933.jpg[/img][/img][/url]

Joulukuun lomilla tuli otettua mottori irti rungosta, ajattelin tarkistaa männän mutta juttu karkasi käsistä ja päädyttiin mittaamaan pako/huuhtelukanavien aukioloaikoja jne. läppäventtiilitkin saivat pieniä muutoksia samalla... pakkasta oli muistaakseni 10-17 astetta, mukava ilta oli...

[img][img]http://i6.aijaa.com/b/00850/8588934.jpg[/img][/img]

Moottorin hyllylle jouduttua, ihastelin pyörän sähköjä... näytti oikein lupaavalta, puolet hallintalaitteista melkein toimi... pakkasen takia sähköt jäivät kesken joulukuun-tammikuun vaihteessa.

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Kaasari/kulutus

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » Ma Elo 29, 2011 9:57 pm

Kuva[/img]

Kun otin kaasarin auki, löytyi yksi suuurenkulutuksen tekiä... 30mm Dellorton kaasuttimen kätköissä oli 230 pääsuutin... Edellinen omistaja oli autonasentaja? ¨omasta mielestään¨


[/img]KuvaKuva

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Talvi...

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » Ma Elo 29, 2011 10:30 pm

No... niinhän siinä sitten kävi että talven tylsyys iski, kavereiden kanssa mietittiin erilaisia rakennus/muutos töitä... netistä tuli selattua sattumoisin tämän sivuston foorumia ja galleria osiota josta idea sitten osittain lähti... Illan hämärässä rälläkkä seinään ja silmä määräisesti puoli unessa suunnitelmien puutteessa runko poikki...

[img][img]http://i4.aijaa.com/b/00067/8589312.jpg[/img][/img]

...niinhän siinä kävi.... mopo karkas käsistä ja runko oli osina... nooh takahäkkiä koottiin erilaisista putkista jotka kaverin LÄMPIMÄSSÄ tallisa, jossa oli sentään +10 astetta vuorokauden ympäri, hitsattiin tunti tolkulla häkkiä eriasentoon ja hiottiin, katkottiin, hitsattiiin ja kirottiin... lopputulos oli hieman turhan jyrkkä kulma, mutta ei viitsinyt enää korjata... sai nyt tämänkerran kelvata...

[img][img]http://i4.aijaa.com/b/00896/8589363.jpg[/img][/img]

...sähkö ongelmat vaivasivat läpitalven... valomaskia ei löytynyt sopivaanhintaan ja aikaa ei ollut rakennella sellasita itse... sähköjen korjaamisessa meni monta helvetin kylmää tuntia pakkasessa näpit jääsä, mutta tulosta ei näkynyt, vanhojen omsitajien tarjoustalo/robinhood laatu etuvalo koristi keulaa huonoilla nippuside kiinnityksillä ja katkenneilla johdoilla... päätin repiä kaikki etupään sähköt hittoon ja miettiä niitä myöhemmin...

[img][img]http://i10.aijaa.com/b/00522/8589317.jpg[/img][/img]

...takate oli hankala löytyäää paikalleen... kolme erilaista katetta oli kiinni. Viimeisenä purkupyörästä jonkin kilpapyörän takahäkki lähti matkahuollossa tulemaan kotiapäin... kate oli 30cm liian leveä... lasikuitu häksätin joka oli tehty oikein ammattilaisen käsissä... pop-niittejä siellä täällä, reikiä, monttuja, puolikuivunutta lasikuitua. Kate halki ja lasikuidun kanssa leikkimään, kolme viikkoa meni katteen muotoon saamiseen, hiomiseen ja suunnitteluun koulun ohella...

[img][img]http://i8.aijaa.com/b/00301/8589321.jpg[/img][/img]

[img][img]http://i4.aijaa.com/b/00696/8589415.jpg[/img][/img]

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » Ma Elo 29, 2011 11:06 pm

kesä alkoi iskeä päälle, moottori ei ollu kiinni, kaasarin säädöistä ei ollut hajuakaan... gianellin tehari eksyi matkaan käytetyiltä markkinoilta ja uudet suuttimet liikeestä, mäntä vaihtui uuteen...
[img][img]http://i2.aijaa.com/b/00330/8589364.jpg[/img][/img]
[img][img]http://i7.aijaa.com/b/00372/8589365.jpg[/img][/img]
[img][img]http://i5.aijaa.com/b/00817/8589366.jpg[/img][/img]
(kaverin tallissa takahäkin ja katesuunnittelun kimpussa)

projekti oli montaviikkoa tekemättä koulun ja töiden takia, rahat olivat lopussa ja kesätyöt alkaisivat toisella puolella suomea parin kuukauden sisällä... kun sitten ysiltä päästiin, moottori oli kiinni viikonlopun jälkeen, mutta ei lähtenyt käyntiin... säätöjen löytäminen toimivalle mottorille ja imukaulalle oli vaikeaa... lopulta pieni pealstus ja itsari käynnnistyi, seuraavat päivät olivat pyörän kasaamista kunnes imukaula halkesi... säätöjä jatkettiin ja ihmeteltiin miksi mikään ei vaikuta. Imuvuoto löydettiin uudessa painemittauksessa ja pyörän säätäminen aloitettiin uudestaan... lopulta saimme kaverin kanssa pyörän liikkeelle ja pääsimme säätämään ajamalla... muutama kokonainen päivä meni hakemalla tyhjäkäynti, pääsuutinta ja neulanasentoa... ongelmia oli vähän väliä, välityksiä tihennettiin säätämisen helpottamiseksi ja huippunopeus mitattiin sigman tarkalla ohjelmoinnilla kesähelteellä nakupyörän katteilla (joita ei ollut) 144.51km/h (14-46 välit) kaikki näytti toimivan... Y.P.V.S oli korjattu ja muutettu tehokkaammaksi ja säädetty moneen otteeseen... voimaa löytyi n. 11000 kierrokseen ja kiertoja oli 12krpm asti kunnes rajotin otti kiinni...
[img][img]http://i8.aijaa.com/b/00738/8589493.jpg[/img][/img]

pyörä siirrettiin pohjoiskarjalan alueelle ja huonoissa olosuhteissa kasattiin loput osat paikalleen ja yritettiin saaada harjoittelulupia kuntoon... työt alkoivat ja pyörässsä oli sähkö ongelmaa... jokin sekoitti y.p.v.s:n ohjausyksikköä oikosulun kautta... ypvs venttiili ei avautunut jotan pyörä oli kuristettu työjakson ajan... moneen otteeeseen otettiin sähköjä irti ja mittailtiin, korjauksessa ei löydetty ongelmia... lopulta kaikki sekosi ja valot eivät toimineet kun tyhjäkäynnillä... kyllästyttiin isäpuolen kanssa ja toimme pyörän kotia, irroitimme sähköt johto johdolta ja avasimme kaikki liittime/iitokset ja teimme ne uudestaan... löytyi huonoja paljon huonoja liitoksia ja huonokuntoisia johtoja joita uusittiin urakalla... sähköt takaisin kiinni, y.p.v.s liikkui ja tehot palasivat normaaliin, vilkut valot ja kaikki muu toimivat ny normaalisti.

Kun kaasari säädettiin keskikesän helteillä, tällä hetkellä ajaminen tuntuu hieman voimattomammalta, huippunopus on alhaisempi ja pyöränlämpötila ongelmien takia (käy liian viileänä) voimaa ja vetoja ei saa kaikkea irti... tämän viikon aikana pitäisi säätää kaasaria uudestaan ja korjata termostaatti ongelma (ilman tiheys vaihtelee lämpötilan mukaan joten suuttimien kokoja pitäisi muuttaa kesähelteestä-syksyn ja kevään ajojen ajaksi)
pyörä jaksaa imeä tankkia tyhjäksi kaasun ollessa täysin auki, parhaat lukemat kaupunki kruisailussa on ollut 5l/30km, mutta matka ajossa 14-46 välityksillä 5.5-7l/100km.

matkalla takaisin kotipuoleen pyörä kaatui kuljetuksessa, ja siitä seurasi juurimaalattujen (tankin ja takakatteen) vauriot, tankista lähti maaleja sekä kiinnikevaurioit, pilkälle itsetehty takakate halkesi keskeltä ja kiinnityspisteet irtosivat 100kg pyörän alla... siinä sitten nopeasti taiottiin kate kasaan ja jätettiin maalaamatta talven rakentuluaikaa odotellessa.

Kaikkea pientä on tullut väsättyä kiinni, esim: mittariston muutoksia (parempilämpömittari&volttimittari nopeusmittarin tilallem sigma ja vakio kiekkamittari)
parempi sylinterikansi on suunnitteilla, sylinterin kanavien suurentaminen ¨porttaaminen¨boostbottle antamaan kaasuunvastaavuutta, sekä magneeton kevennys ja tasapainotus olisivat seuraava rahanreikä... myös pc:llä ohjelmoitava sytytysjärjestelmä ja y.p.v.s ohjausyksikön uusiminen pc ohjelmoitavaan ja puristusten nosto... paljon olisi erialista hiomista, maalausta, kuiduttamista, maskimuutoksia, vannemuutokset, katemuutokset, putki/äänenvaimennin muutokset........ jne. kaikkea pientä modausta...


Avatar
MustaSurma
Viestit: 567
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Ma Elo 29, 2011 11:54 pm

paveheiskanen kirjoitti:...parempi sylinterikansi on suunnitteilla, sylinterin kanavien suurentaminen ¨porttaaminen¨boostbottle antamaan kaasuunvastaavuutta, sekä magneeton kevennys ja tasapainotus olisivat seuraava rahanreikä... myös pc:llä ohjelmoitava sytytysjärjestelmä ja y.p.v.s ohjausyksikön uusiminen pc ohjelmoitavaan ja puristusten nosto... paljon olisi erialista hiomista, maalausta, kuiduttamista, maskimuutoksia, vannemuutokset, katemuutokset, putki/äänenvaimennin muutokset
Jos haluat tuosta tehoa enemmän niin kannen muotoilu: sieltä se olake pois. Eikä sitten dremelillä vaan jäljen on oltava tasainen.

Unohda kanavien porttaukset ja boostbottlet: katso mieluummin että kanavat avautuvat kokonaan - nosta sylinteriä niin että kaikki kanavat on auki kun mäntä on yläkuolokohdassa. Sen jälkeen sylinterin päältä ja kannesta riittävästi ainetta pois varmaan jotain 7 ja 15mm väliltä- squishband 0,5 - 0,7mm ja puristukset kohdilleen.

Tuo vehje kulkee jo tarpeeksi kovaa noilla muutoksilla. Ohjelmoitava sytkä ja pakoaukonsäädin? Älä lähde tuohon ellet itse osaa kolvaa noita piirilevyjä, sä et ikinä saa rahojas tollasista takas ja sit sua vituttaa kun ois isoon pyörään vaihto edessä ja ne rahat on kiinni vanhassa viritetyssä ja suurimmalle osalle laittomassa 2t-piikissä, jota kukaan ei halua ostaa...

Jos toi taas on ihan pelkästään harrastevekotin niin siitä vaan sitten...
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » To Syys 01, 2011 12:35 am

MustaSurma kirjoitti:
paveheiskanen kirjoitti:...parempi sylinterikansi on suunnitteilla, sylinterin kanavien suurentaminen ¨porttaaminen¨boostbottle antamaan kaasuunvastaavuutta, sekä magneeton kevennys ja tasapainotus olisivat seuraava rahanreikä... myös pc:llä ohjelmoitava sytytysjärjestelmä ja y.p.v.s ohjausyksikön uusiminen pc ohjelmoitavaan ja puristusten nosto... paljon olisi erialista hiomista, maalausta, kuiduttamista, maskimuutoksia, vannemuutokset, katemuutokset, putki/äänenvaimennin muutokset
Jos haluat tuosta tehoa enemmän niin kannen muotoilu: sieltä se olake pois. Eikä sitten dremelillä vaan jäljen on oltava tasainen.

Unohda kanavien porttaukset ja boostbottlet: katso mieluummin että kanavat avautuvat kokonaan - nosta sylinteriä niin että kaikki kanavat on auki kun mäntä on yläkuolokohdassa. Sen jälkeen sylinterin päältä ja kannesta riittävästi ainetta pois varmaan jotain 7 ja 15mm väliltä- squishband 0,5 - 0,7mm ja puristukset kohdilleen.

Tuo vehje kulkee jo tarpeeksi kovaa noilla muutoksilla. Ohjelmoitava sytkä ja pakoaukonsäädin? Älä lähde tuohon ellet itse osaa kolvaa noita piirilevyjä, sä et ikinä saa rahojas tollasista takas ja sit sua vituttaa kun ois isoon pyörään vaihto edessä ja ne rahat on kiinni vanhassa viritetyssä ja suurimmalle osalle laittomassa 2t-piikissä, jota kukaan ei halua ostaa...

Jos toi taas on ihan pelkästään harrastevekotin niin siitä vaan sitten...
Puhut ihan asiaa... mulla löytyy sylinterikannen muutoksia varten koneistus kaavat, on vaan ajan/rahan kysymys milloin kansi lähtee koneistettavaksi...

ja noista piirilevyistä, isäpuoli on käynyt sähköpuolen ammattikoulussa ja ollut ikänsä töissä sähköhommissa, hän onneks osaa tehä noita HIEMAN vaikeampia komponentti juttuja... ja tuo ohjelmoitava maksaa ulkomailla joku 120-180€ ja netti on täynnä sytyskaavoja, ja enskesänä pyörän voisi saada erään tutun dynopenkkiin...
eihän tosta tällähetkelläkään saa omiaan pois, mutta eipä voi mitään, harrastus on harrastus! :upto:

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Kesä -11

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » To Syys 01, 2011 12:44 am

Kuva

Kuva

voi olla että joku kaunis päivä vielä saa sanoo hyvästit kortille....

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » Su Syys 18, 2011 10:24 pm

http://www.youtube.com/watch?v=lCMwn4_Bah4

Pirellin polttovideo, 1-3 vaihde, kolmosella ei viittiny antaa hanaaa enää 7krpm... kallis rengas

Avatar
Plaaf
Viestit: 1936
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Ei se ikinä ole valmis..
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Plaaf » Ke Syys 21, 2011 8:48 pm

paveheiskanen kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=lCMwn4_Bah4

Pirellin polttovideo, 1-3 vaihde, kolmosella ei viittiny antaa hanaaa enää 7krpm... kallis rengas
Noh asenne on kohdillaan.. :lol:

Melkein tipahdin tuohon 3 vaihteen booooaaamiseen!!!

Avatar
P.D
Viestit: 183
Liittynyt: La Elo 28, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Z110J

Viesti Kirjoittaja P.D » Ke Syys 21, 2011 9:06 pm

Plaaf kirjoitti:
paveheiskanen kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=lCMwn4_Bah4

Pirellin polttovideo, 1-3 vaihde, kolmosella ei viittiny antaa hanaaa enää 7krpm... kallis rengas
Noh asenne on kohdillaan.. :lol:

Melkein tipahdin tuohon 3 vaihteen booooaaamiseen!!!
Sehän johtuu varmaan vaan ton kalliin renkaan tuomasta pidosta... :freak:

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » Pe Loka 14, 2011 9:30 pm

jep! ens viikolla uus takarengas, vanne, ketjut ja rattaaaat + kytkin hajonneeen tilalle.... yks sakara katkes kytkinkruunusta sählätessä, omaa tyhmyyyttä huonooilla työkaluilla.

Löyty myös ¨pientä¨ kulumaa eikä levyt suostunu irtoamaan kruunusta ollenkaan, vilaa ja taas ajossa kunnes uusi tulee tilalle...

Kuva

ja tottakai rikoin vieläpä kytkinkäden nimettömän nivelen ja jänteen... varmaan enimmät syksyn ajot nytten ajettu kun ei kytkintä oikein pysty liikuttaa kahdellakaan sormella muita koskettamatta...

Kuva
Tuorevoitelun ratas halki ja sokat ja muut krääsät oli onneks pysyny laatikosta erossa...

Kuva
Kuva
(Puolivalmis look takakate,vanteet.....)

Käden parantumista jo odotellessa, välitykset on vaihettu 16-45 ja kaikkee pientä on tehty valmiiks... viimeisiä ajoja odotellessa!

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » Pe Loka 14, 2011 9:57 pm

ööö.miten olis rossi tanko ja vaikka joku koson pieni mittari tuohon härveliin,saattaisi tulla hitusen siistimpi kuin noillla original romuilla....

jusutus
Viestit: 984
Liittynyt: Ke Loka 08, 2003 12:00 am

Viesti Kirjoittaja jusutus » La Loka 15, 2011 1:59 am

Motot.net on tuollapäin ->

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » Ma Loka 17, 2011 3:09 pm

cybress kirjoitti:ööö.miten olis rossi tanko ja vaikka joku koson pieni mittari tuohon härveliin,saattaisi tulla hitusen siistimpi kuin noillla original romuilla....
tanko + raiserit ollu hyllyllä joulukuusta asti, syksyn jälkeen kiinni...
koson mittaria en vahingossakaan osta ku se on jo kalliimpi kun mitä pyörästä maksoin kun sen ostin. :deal:
Tzr50cc:stä saattaa digi mittari tulla ( kierros+nopeus+merkkivalot)
=puolet kapeempi ja pienempi mittaristo kuin nyt. :blah:

Vastaa Viestiin