... Kysymyksiä lehdelle...

Valvoja: ESKIL

Avatar
ESKIL
Viestit: 1855
Liittynyt: To Heinä 29, 2004 12:00 am
Paikkakunta: 2x1000rr
Viesti:

... Kysymyksiä lehdelle...

Viesti Kirjoittaja ESKIL » Ke Maalis 14, 2012 9:30 pm

... Kukas vitun sälli tää Jule on???

Kuva

Avatar
tanskude
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 1100 i/ö

Viesti Kirjoittaja tanskude » Ke Maalis 14, 2012 9:35 pm

Juliste? :-?

Avatar
ESKIL
Viestit: 1855
Liittynyt: To Heinä 29, 2004 12:00 am
Paikkakunta: 2x1000rr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ESKIL » To Maalis 15, 2012 12:00 am

Kuva
????
Viimeksi muokannut ESKIL, To Maalis 15, 2012 1:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » To Maalis 15, 2012 9:32 am

tanskude kirjoitti:Juliste? :-?
Eipä ollut se, etkö muka löytänyt Julea?
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
Fear_factory
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ...

Viesti Kirjoittaja Fear_factory » Su Touko 06, 2012 8:33 pm

mitäs sukisuki tsubamelle kuuluu?
siitä ei hetkeen aikaan oo ollu mitään juttua lehdissä.
onko vaiheessa vielä?
entä onkohan siitä mahdollisesti tulossa tarkempaa esittelyä/koeajoa+samanlaista listaa ''mitä tehty,mikä makso ja paljo'' niinku aikoinaan B-moton kans? :cool:

Avatar
Kamikaze
Viestit: 416
Liittynyt: Ti Heinä 02, 2002 12:00 am
Paikkakunta: SMC-R, dnepr mt-09, KTM SX380

Viesti Kirjoittaja Kamikaze » Su Touko 06, 2012 8:39 pm

Ja vois laittaa kuvan vaikka olisikin "vaiheessa" ja budjettilaskelman vaikka pikkujuttuna jollekkin sivulle.

Ja mites jos ois pari tyttökuvaakin lehteen lisää? :blah:
Keulii ilman viagraa

Avatar
MadeInFinland
Viestit: 1240
Liittynyt: Ke Syys 08, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Honda CBR RR, Suzuki GS500E -83, Kawasaki KX250F + 688c Suzuki DR

Viesti Kirjoittaja MadeInFinland » La Touko 12, 2012 10:28 pm

Onks Jule löytyny???

Mun Google löys tälläsen Julen heti kun kirjotti nimen sinne. Onks tää oikee? :-? Kuvassakin lukee JULE!

Kuva
-Piiloanarkisti mustassa puvussa-
Kuva
http://www.mmaf.fi/forum

vaparikuski
Viestit: 122
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 12:00 am
Paikkakunta: hayabusa - tappajatalitintti

Re: ... Kysymyksiä lehdelle...

Viesti Kirjoittaja vaparikuski » La Tammi 19, 2013 11:02 pm

Missä lehdessä oli juttua palotilapinnoitteista ?

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: ... Kysymyksiä lehdelle...

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Tammi 20, 2013 12:49 am

Bomberissa.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

tenhulttio
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2011 1:00 am

Re: ... Kysymyksiä lehdelle...

Viesti Kirjoittaja tenhulttio » Ke Tammi 30, 2013 9:44 am

Race-bensavertailu numerossa 1/2013
Jäikö mittapaikalta tieto, että paljonki kunkin bensan tapauksessa piti rikastaa/hoikentaa seosta?

Ja pienenä moitteena, AFR on lambdasta laskettava arvo. Esim etanolilla stökiömetrinen seos on 9:1. Eli E85:lla stökiömetrinen seos pitäis olla noin 9.8:1 (vastaa rikkaudelta siis normibensan 14.7:1 taikka lambda 1).
Suomen hitain ja ensimmäinen +240mph kuski

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: ... Kysymyksiä lehdelle...

Viesti Kirjoittaja tamyam » Pe Helmi 01, 2013 6:41 pm

tenhulttio kirjoitti:Race-bensavertailu numerossa 1/2013
Jäikö mittapaikalta tieto, että paljonki kunkin bensan tapauksessa piti rikastaa/hoikentaa seosta?

Ja pienenä moitteena, AFR on lambdasta laskettava arvo. Esim etanolilla stökiömetrinen seos on 9:1. Eli E85:lla stökiömetrinen seos pitäis olla noin 9.8:1 (vastaa rikkaudelta siis normibensan 14.7:1 taikka lambda 1).


Aiheellista ihmettelyä, kumma kun kukaan järjestäjien taholta ei ole kommentoinut. :freak:

Oisko tuo rikkaampi säätö E85:lla jäänyt tekemättä pumpun tai suutinten
keskenloppumisen vuoksi ?

Ja tuo AFR - luku 13.5 ei tietenkään ole "hirveän" laihalla, vaan se on varmaan vaan kirjattu
penkin lamdan perusteella suoraan.
Ja se olisi pitänyt esittää tietenkin todellisena AFR:änä E85:lle. ( kuten vähän vihjaisit :) )



Itse ihmettelen myös, ettei nyt näissä polttoaine/tulppavertailuissa oteta enempää kantaa
mittausten virhemarginaaleihin.

Uskoisin, ettei noissa mittauksissa kyllä päästä prosenttia suurempiin mittaustarkkuuksiin.
Tasolla 200 heppaa se olisi 2 hp, ja tasolla 300hp 3hp ja jne.

mm. Tulppatestissä eroa parhaimman ja huonoimman välillä oli 1,6 hp (300hp), ja 0.9 hp (200hp)


Lehdessä ihan mukavia testejä ja vertailuja, (toivottavasti on jatkossakin!)
kiva lukea, mutta viihdearvoa enempää näille ei kyllä voi laskea.

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: ... Kysymyksiä lehdelle...

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Helmi 03, 2013 1:35 am

Komppaan joo ja ihmettelen myös että tolleen kun haarukka on joku ½ prosenttia tehosta niin mitä vittua. Edelleen imehtelen notta eikö tehty ennen/jälkeen vertailua edes parista ekasta vedosta kun kerran käytännössä uudella moottorilla aloitettiin. Mua on pidetty vähän outolintuna kun oon ollut aina sitä mieltä että 95:lla pitää kulkea ja nykyään olen myös sitä mieltä että vesiruiskut yms on perseestä. Toi on vähän sama kun itse söis monivitamiinia ja kuvittelis piristyvänsä.

Hyvä artikkeli tosin ja ihan suuntaa-antava.

Ja kun nyt näsäviisastellaan niin se on stoikiometrinen tai wikipedian mukaan voi olla wanhojen partojen (sä et vielä oo semmoinen eikä ole Teemukaan) mukaan stökiometrinen. Piti tarkistaa internettilästä kun lähetin kirjani Hotshotille kun pidän sitä niin mainiona nousevana kykynä. Itsehän olen soikhio metrinen mutta kohta ehkä kasvan isoksi pyöreäksi tyyriiksi tylleröksi.

http://www.youtube.com/watch?v=KWE8DBf9sn8
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Arttu
Viestit: 715
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX1100ti
Viesti:

Re: ... Kysymyksiä lehdelle...

Viesti Kirjoittaja Arttu » Su Helmi 03, 2013 4:49 pm

No ainahan fiksu lukija voi itsekin päätellä, että jos merkittäviä eroja ei tullut, niin sitten niitä ei tullut. Tulos se on sekin. Tosin kyllähän se kohottaisi artikkelin tasoa, jos siinä olisi ihan valmiiksi pohdiskeltu, että mitä näistä tuloksista nyt voidaan päätellä.

Tuo AFR-lukemien kanssa sekoilu eri polttoaineilla on kyllä valitettavan yleistä. Oikeastaan olisi selkeämpää käyttää pelkästään lambda-arvoja, mutta itsekin tulee edelleen pääsääntöisesti käytettyä AFR:ää. Mutta jos tekee oikein lehtijuttua polttoaineista, niin olisihan se kiva, että tällaisten yksityiskohtien kanssa oltaisiin tarkkoja.

Mutta kaikenkaikkiaan bensatesti oli ihan tervetullut juttu. Näistä ei turhan usein ole mittaustuloksia näkyvissä. Tosin sen verran pitää edelleen valittaa, että sytkäennakon optimointi joka sopalle olisi ollut tervetullut lisä. Äkkiseltään veikkaisin, että sillä olisi saanut suurimmat erot aikaiseksi. Tietty ymmärrän, että aikaa ja resursseja on aina rajallisesti, mutta sitten olisi voinut vaikka ottaa vähän vähemmän eri aineita testiin.
Arttu

tenhulttio
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2011 1:00 am

Re: ... Kysymyksiä lehdelle...

Viesti Kirjoittaja tenhulttio » Ma Helmi 04, 2013 1:42 pm

Näisse o. Testin lopputuloksena "ei eroa" on aivan yhtä hyvä kuin "suuret erot". Pieni yhteenveto tuloksista olis kuitenkin ollut paikallaan (odotellaan sitä vielä esim seuraavaan numeroon?).
Ja kyllä se silti se stökiö vaan kuulostaa paremmalta ko stokio. Tosin se partaversioko lienee stökio?

edit: Mitenkähän tarkasti se normibensankaan 14.7:1 pitää nykyjään paikkaansa kun normibensassakin on kaikenmaailman happijuttuja mukana? Pitäis punnita moottoriin menevä ilma ja bensa niin sittepähän tuon tietäis :saiyan:
Suomen hitain ja ensimmäinen +240mph kuski

Avatar
Bomber Magazine
Viestit: 857
Liittynyt: To Marras 27, 2003 1:00 am
Viesti:

Re: ... Kysymyksiä lehdelle...

Viesti Kirjoittaja Bomber Magazine » Pe Helmi 08, 2013 11:56 am

tamyam kirjoitti:
tenhulttio kirjoitti:Race-bensavertailu numerossa 1/2013
Jäikö mittapaikalta tieto, että paljonki kunkin bensan tapauksessa piti rikastaa/hoikentaa seosta?

Ja pienenä moitteena, AFR on lambdasta laskettava arvo. Esim etanolilla stökiömetrinen seos on 9:1. Eli E85:lla stökiömetrinen seos pitäis olla noin 9.8:1 (vastaa rikkaudelta siis normibensan 14.7:1 taikka lambda 1).

Aiheellista ihmettelyä, kumma kun kukaan järjestäjien taholta ei ole kommentoinut. :freak:
Tässä on ollut pari viikkoa messupainetta päällä ja foorumilla käynnit ovat olleet kaikilla toimituksen kavereilla vähissä, sori siitä.
Yritetään kasata läjä kysymyksiä, jotka liittyvät tähän bensavertailuun ja antaa niihin sitten jotain vastauksia, vaikka vain "viihteellisiä". :upto:

Fakta on kuitenkin se, mitä kerroimme jo tuolla toisaalla, että lehden sivutila ja rahalliset panostusmahdollisuudet tälläiseen vertailuun ovat kuitenkin hyvin rajalliset.., ikävä kyllä.
Tästä aiheesta saisi helposti yhden kirjan aikaiseksi.

P.S. Kyseessä oli bensavertailu, eikä E85:sta pitänyt alunperin ottaa edes mukaan bensavertailuun.

Vastaa Viestiin