Klassiset tavat lipata kikkaillessa

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Avatar
Santtu
Viestit: 130
Liittynyt: To Kesä 06, 2002 12:00 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Santtu » Su Tammi 16, 2005 9:33 pm

Bomber#1 kirjoitti:Tämä ei ole ehkä niistä järkevemmistä tempuista kokeilla.., mut ku ne Jenkitki ja sillee...

1. Yrität burnata takaperin jalat tapeilla, vaatii tietysti kunnolla rundeja, pito irtoaa kunnes se äkillisesti palaakin takaisin(unohdit et takarengas on ihan löysä), peli rupeaa keulimaan, säikähdät sitä, sinulla menee kaasu, kytkin ja etujarru sekaisin, keula putoaa alas, sulla on etujarru pohjassa, se lähtee alta, et enään tiedä mitä pitäisi tehdä ja miksi, lennät kyljellesi/selällesi suoraan ison takarattaan päälle joka pyörii vielä miljoonaa ja löysän perseesi nahka menee takarattaan ja ketjujen väliin sattuen saatanasti, samalla nopeasti miettien, että milloin sinne väliin imaisee kassit ja hepin.
Ihminen pystyy hyppäämään yllättävästi ilmaan pelkillä perselihaksilla ja yllättävän korkealle, kun on menettämässä paljon arvostaman hepin ja ne pari pähkinää :eek:

Joo, näitähän sattuu treenatessa ja ottakaa ihmeessä opiksenne näistä hauskoista "stunt"tempuista. :upto: :wavey:
Ihan helmi, tää pitäis saada jo tuonne kokoelmaan: http://www.tpeltola.net/nolot.htm

Avatar
Bomber#1
Viestit: 2297
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » Su Tammi 16, 2005 9:51 pm

santtu kirjoitti:
Bomber#1 kirjoitti:Tämä ei ole ehkä niistä järkevemmistä tempuista kokeilla.., mut ku ne Jenkitki ja sillee...

1. Yrität burnata takaperin jalat tapeilla, vaatii tietysti kunnolla rundeja, pito irtoaa kunnes se äkillisesti palaakin takaisin(unohdit et takarengas on ihan löysä), peli rupeaa keulimaan, säikähdät sitä, sinulla menee kaasu, kytkin ja etujarru sekaisin, keula putoaa alas, sulla on etujarru pohjassa, se lähtee alta, et enään tiedä mitä pitäisi tehdä ja miksi, lennät kyljellesi/selällesi suoraan ison takarattaan päälle joka pyörii vielä miljoonaa ja löysän perseesi nahka menee takarattaan ja ketjujen väliin sattuen saatanasti, samalla nopeasti miettien, että milloin sinne väliin imaisee kassit ja hepin.
Ihminen pystyy hyppäämään yllättävästi ilmaan pelkillä perselihaksilla ja yllättävän korkealle, kun on menettämässä paljon arvostaman hepin ja ne pari pähkinää :eek:

Joo, näitähän sattuu treenatessa ja ottakaa ihmeessä opiksenne näistä hauskoista "stunt"tempuista. :upto: :wavey:
Ihan helmi, tää pitäis saada jo tuonne kokoelmaan: http://www.tpeltola.net/nolot.htm
Saa mun puolesta laittaa sinne ja sen voi samalla kirjoittaa vähän (ajatuksella) selkeämmäksi. :upto:
Sieltähän löytyi muittenkin tuttujen koomisia tempauksia. :lol:

ViolatoR
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Honda

Viesti Kirjoittaja ViolatoR » La Tammi 29, 2005 5:00 pm

Viime kesänä kävi hassusti, kun sateen jälkeen n.50km tuntivauhissa pomppasin tankin päälle seisomaan ja tankki olikin yllättävän liukas... Siitä sitten tankin päältä seisten pääedellä asvalttiin, ja kaveri meinas vielä tulla Aprilialla päälle :lol:
F**k the Nation!

Avatar
Fasaani
Viestit: 11
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Pari semmosta l

Viesti Kirjoittaja Fasaani » Ti Touko 24, 2005 10:00 am

Yks on kans wheelie komeesti hanskassa kunnes liikaa kaasua kilpi raappaa maata vasta tässä vaiheessa tajuaa painaa sitä takajarrua polkasee liian lujaa etupää paiskautuu maahan jää makaamaan mahalleen pyörän päälle pyörä ajautuu katukorotusta päin=nenällään! :crying:
Stunt riding is not a crime!

Avatar
takapihan tarzan
Viestit: 175
Liittynyt: Ma Heinä 19, 2004 12:00 am
Paikkakunta: kwaka 636

Viesti Kirjoittaja takapihan tarzan » Ti Touko 24, 2005 1:13 pm

aika nopeita tilanteita ainakin toi yks mukisen sammuminen aiheuttaa varsinkin kun keularauta on niin kaponen ettei meinaa mopo pystyynkään jäädä, mutta kai pitäs harjotella vähän jotai "action miehen" reflexejä ja ottaa tilanne haltuun.. kuin arska konsanaan... :firing:
STAINLESS STEEL www.stainlesssteel.fi satasessa tuulee!!
www.psry.net

Avatar
Fleec
Viestit: 2
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Lerbi

Viesti Kirjoittaja Fleec » Ti Touko 24, 2005 8:04 pm

Juu u... Tossa itte kynsin juuri asvalttia... Eiköhän se sillain taas kerran menny että etu-rengas alta kun poltteli rinkiä märällä asvaltilla.. Polvi auki ei sen pahempaa, mutta meno eikun jatkuu...
Y-City Rock

Vaakku
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Kiksutin

Re: Klassiset tavat lipata kikkaillessa

Viesti Kirjoittaja Vaakku » To Touko 26, 2005 9:34 am

jaket kirjoitti:Huomannut omista ajoistaan ja videoista, että muutama klassinen tapa kaatua toistuu. Heitän pari aluksi, jatkakaa listaa.

1.Burniksessa pitää jarrulla ja etupyörä lähtee luistamaan, eikä huomaa päästää irti, ->kyljelle.
Öhöm, ei ole onneks vielä lähtenyt luistamaan. Tarkennas vähän, siis mitä pitää tehä ettei menis kyljellelleen? :-?

Avatar
jaket
Viestit: 2709
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Viesti Kirjoittaja jaket » To Touko 26, 2005 12:50 pm

Pitää paino edessä ja niin paljon jengaa ettei takapyörä haukkaa pitoa. Valmiina kytkimellä, mutta älä luistata, muuten palaa kytkin.

Pitää olla vaan refleksit kunnossa, että tajuaa, että se lähtee nyt luistamaan.

JT
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Avatar
Spike
Viestit: 674
Liittynyt: Su Syys 12, 2004 12:00 am
Paikkakunta: liiterissä

Viesti Kirjoittaja Spike » To Touko 26, 2005 1:07 pm

jaket kirjoitti:Pitää paino edessä ja niin paljon jengaa ettei takapyörä haukkaa pitoa. Valmiina kytkimellä, mutta älä luistata, muuten palaa kytkin.

Pitää olla vaan refleksit kunnossa, että tajuaa, että se lähtee nyt luistamaan.

JT
viime kesänä oli hauskaa kun kaverini kanssa polteltiin kumia ja kysyin siinä sitte, että onko kaverini kokeillut tapeilta polttamista? noh, kaveri vastas että ei mutta kyllä se polttaa!! :upto:
kaveri teki pienen lenkin, tuli takas ja alko polttamaan normaalisti istuiltaan. mietin että mitäs vittua se meinaa......noh kai se tietää mitä se tekee... :freak: seuraavaks kaveri nosti jalat kylmän viileesti tapeille ja mä kerkesin vaan miettiä että "voi vittuuuu...." :nono:
takarengas haukkas täyden pidon ja meni keula pystyssä rengas savuten n. 5 metriä kunnes kaveri lenti selästä. pyörä meni kyljelleen vasemmalle puolelle ja kaveri lenti pyörän oikealle puolelle :nono:

läheinen varastorakennus otti osumaa kirosanoista ja kypärästä, mutta hyvää tässä on että tulipahan siitäkin pyörästä fighteri :D

ei mulle kyllä tulis mieleen olla nojaamatta eteen ja istuu satulassa :D

Avatar
Ernie
Viestit: 664
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2002 1:00 am
Paikkakunta: boosted gsxr1000

Viesti Kirjoittaja Ernie » To Touko 26, 2005 1:18 pm

siis TäH? :freak: Tekikö sen ton tempun jollain skuuterilla vai miten onnistui tuossa? Vai päästikö etujarrun nopeasti irti samalla?

Avatar
Jukke
Viestit: 86
Liittynyt: Pe Touko 07, 2004 12:00 am
Paikkakunta: köyhällä ei oo varaa

Viesti Kirjoittaja Jukke » To Touko 26, 2005 1:40 pm

Ernie kirjoitti:siis TäH? :freak: Tekikö sen ton tempun jollain skuuterilla vai miten onnistui tuossa? Vai päästikö etujarrun nopeasti irti samalla?
Tossa varmaan tapahtu niin, että kun tää hemmo nousi tapeille painopiste siirty alemmaks ja takanakki sai paremman pidon. Niin siinä ei enään etujarrut pidättele ku keula nousee

Avatar
Spike
Viestit: 674
Liittynyt: Su Syys 12, 2004 12:00 am
Paikkakunta: liiterissä

Viesti Kirjoittaja Spike » To Touko 26, 2005 3:02 pm

Jukke kirjoitti:
Ernie kirjoitti:siis TäH? :freak: Tekikö sen ton tempun jollain skuuterilla vai miten onnistui tuossa? Vai päästikö etujarrun nopeasti irti samalla?
Tossa varmaan tapahtu niin, että kun tää hemmo nousi tapeille painopiste siirty alemmaks ja takanakki sai paremman pidon. Niin siinä ei enään etujarrut pidättele ku keula nousee
siis se alko polttamaan rengasta niikun normaalisti jalat maassa ja sit istu satulaan ja samalla nosti jalat tapeille :D

oli aika räväkkä lähtö :D

Vaakku
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Kiksutin

Viesti Kirjoittaja Vaakku » Pe Touko 27, 2005 8:22 am

jaket kirjoitti:Pitää paino edessä ja niin paljon jengaa ettei takapyörä haukkaa pitoa. Valmiina kytkimellä, mutta älä luistata, muuten palaa kytkin.

Pitää olla vaan refleksit kunnossa, että tajuaa, että se lähtee nyt luistamaan.

JT
Jeps, refleksit on onneks salamannopeet :) Hyvin on tosiaan etunen paikallaan toistaiseks pysynyt... jos lähtee liukuun niin kytkintä ilmeisesti sitten vaan.

Avatar
jaket
Viestit: 2709
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Viesti Kirjoittaja jaket » Pe Touko 27, 2005 9:36 am

" jos lähtee liukuun niin kytkintä ilmeisesti sitten vaan."

tai päästät etujarrua, pyörä lähtee liikkeelle, mutta pito/ohjattavuus palautuu.

burnaus on hauskempaa vanhoilla isoilla pyörillä, joku 130 takanakki ja pyörä painaa ihan helvetisti. Ei paljon keuli. Halpoja renkaitakin nuo 130:set, verrattuna 190:siin. Ja tietty 190 pitää vähän enemmän, varsinkin jos on jotain kisakumilaatua.

J
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

raato
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Heinä 14, 2004 12:00 am

Viesti Kirjoittaja raato » Pe Touko 27, 2005 10:00 am

Tiedä sitten onko niin klassinen tapa, mutta joskus ajelin kaverin perässä pyörällä ja herra rupes vetämään oikein kunnon keulia bladella ja sittenhän siinä kävi niin, ettei se takajarrun käyttö oikein ollut hallussa ja jostain 100+vauhdista lähti lapasesta. Yllättävää, miten ihminen pystyy liikkumaan noin satasta pitkän matkaa ennen mahalleen päätymistä. Sääli Bladea.

Vastaa Viestiin