Minicrossia uudellamaalla?
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- Tomi-
- Viestit: 254
- Liittynyt: Su Heinä 18, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: pc25 Honda & minicross
Itellä ollut tollanen 125cc BSE reilun vuoden ja moitittavaa ei oikeestaan löydy. Tanko menee todennäköisesti ekana vaihtoon jos tollasen hommaa, itellä katkes ihan varottamatta vakio stonga kun neppas vähän keulaa ilmaan. Seuraava sijoituksen kohde on todennäkösesti sitten noi kiinanrenkaat jotka kuluu ihan älytöntä vauhtia. Toki jousitus ym. tuskin on ihan PitPron sun muiden kalliiden vehkeiden tasolla, mutta itsellä ei oo niistä kokemusta joten vaikea lähteä niihin vertaamaan.
Muuten ihan kestäviä laitteita ovat hintaansa nähden ja siihen mitä sikaa oma mopo on ainakin saanut, niin kesällä kun talvisinkin sitten.
Itse kruisailu kuullostais helvetin mukavalta mutta valitettavasti joutuu tolloin vielä olemaan homehtumassa aina niin rakkaassa Santahaminassa joten ei pääse täältä ainakaan osallistumaan.
Muuten ihan kestäviä laitteita ovat hintaansa nähden ja siihen mitä sikaa oma mopo on ainakin saanut, niin kesällä kun talvisinkin sitten.
Itse kruisailu kuullostais helvetin mukavalta mutta valitettavasti joutuu tolloin vielä olemaan homehtumassa aina niin rakkaassa Santahaminassa joten ei pääse täältä ainakaan osallistumaan.
- -Ape-
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La Tammi 15, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: Läjä romuja.
Pommikoneella on käytössä tommonen saman merkkinen kuin kuvassa, mutta siitä se halvempi malli. Eli se on kaiketi aavistuksen pienemmällä koneella ja ilman öljynjäähdytintä. En tiedä onko muita eroja. Ihan käsittämättömän kestävä kone siinä on ainakin. Huudatettiin sitä tallikekkereissä varmaan tunti putkeen rajotinta vasten, eikä mopo ottanut siitä itseensä yhtään. Kerran luultiin että nyt se hajosi, mutta kyseessä olikin se legendaarisin ja yleisin vika mitä pyöriin tulee, eli bensa loppui. 
Sen mitä mä olen sitä itse kokeillut ja kokemuksia kuullut, niin kyllä mä tommosen uutena 400-600€ uskaltaisin ihan ehdottomasti ostaa, jos vain nyt olisi rahaa.
Sen mitä mä olen sitä itse kokeillut ja kokemuksia kuullut, niin kyllä mä tommosen uutena 400-600€ uskaltaisin ihan ehdottomasti ostaa, jos vain nyt olisi rahaa.
"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."
-
- Viestit: 311
- Liittynyt: Pe Elo 22, 2008 12:00 am
Kyllä mä ainakin olen ollu tyytyväinen siihen mun bse 140cc. siellä se tallilla on. Huomenna ajattelin mennä aamusta laittaa leveämmän stongan ja ehkä vähän rääkkäämään sitä. Ens viikolla pitäis hakea siihen nastarenkaat niin sit onkin ihan sama kuinka paljon tulee lunta.
Ja keskiviikkona sit vedetään taas täysillä.
Kyllä lääkäri korjaa rikkinäiset luut. ;)
-
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: Jatkettu 1400 gsx turbo
- pommikone
- Viestit: 1522
- Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: ni sutii
Tosiaan toi mikä mulla on käytössä, (siis ei oma vaan laina peli) on honkkarista ostettu alta 500€! On oikeesti ihan soiva laite, mulla on hajonnut siitä toinen etupumpun suoja ja yksi jalkatappi rungon pultti tippunut matkalle. Pesun jälkeen joutuu aina rasvaamaan kaikki osat että toimii, esim. kerran pesun jälkeen ihmettelin kun kytkin ei palauta niin kytkimen kaikki vivustot mitkä ei ui öljyssä oli niin hapettunut että jumitti
hytti pystyssä ei pysty vaihtamaan vaihteita ja välillä kolmoselta alas vaihdettaessa menee suoraan vapaalle muuten ei pahaa sanottavaa. Mä oon sillä tossa kesän aikana keulinut ajallisesti ainakin kymmenen tuntia ja ajanut muutenkin joku 30h. Talli kemuissa apen kanssa kiusattiin rajotinta yksi tankillinen. Siis, kone huusi rajotinta vasten koko tankillisen, huudattaja vaan vaihtui lennosta. Eikä ollu moksiskaan. Vähän se kävi kuumana kun putkessa olevat thermotecitkin otti itteensä ja kannesta pysty sytyttämään röökin.
Muutaman viikon seisomisen jälkeen lähti vissiin tokalla polkasulla tulille
Nyt jos ton sais ostettua kaverilta halvalla niin meinasin lykkää 150 daytonan koneen siihen, vahvike hitsata rungon ja vaihtaa linkun puslat laakereiksi.
Ja on noissa oikeesti laite kohtasia eroja ihan vitusti, samana päivänä ostettu toisen kaverin mopo kulkee n.5km/h kovempaa vaikka tossa on kaiken näköstä "viripalikkaa" siinä taas on alusta aivan kyrpä tälläsen 75kg hepun alla, mutta muuten se on paljon kankeampi ajaa.
Ennen keskiviikkoa olis tarkotus huoltaa keula, vaihtaa öljyt sekä tulppa ja putsata kaasari! Onpahan sitte pelit rähinä kunnossa
Meinasin niin että käydään vetää kaksi lenkkiä, aluksi noin tunnin rähinä mihin yritetään saada sisällettyä kaikkea kivaa
Tämä sopii vaikka ikä miehille ja sitten toinen mettä lenkki. Tai kattellaan nyt millä mielin "ratsastajat" on?
Sen verran voin paljastaa tosta ekasta setistä että:
-nopeeta hiekkatietä
-nopeeta maastoa
-vähän hidasta maastoa
-vähän hyppyjä (ehkä)
-pommitusta
Toi eka lenkki voi olla aika heavy setti vetää kömpijällä. On meinaan suht kapeeta latua. Toi toinen setti olis sitten sellasta että menee vaikka maasturilla. Tai sama kai se on miten päin niitä ajetaan?
Nyt jos ton sais ostettua kaverilta halvalla niin meinasin lykkää 150 daytonan koneen siihen, vahvike hitsata rungon ja vaihtaa linkun puslat laakereiksi.
Ja on noissa oikeesti laite kohtasia eroja ihan vitusti, samana päivänä ostettu toisen kaverin mopo kulkee n.5km/h kovempaa vaikka tossa on kaiken näköstä "viripalikkaa" siinä taas on alusta aivan kyrpä tälläsen 75kg hepun alla, mutta muuten se on paljon kankeampi ajaa.
Ennen keskiviikkoa olis tarkotus huoltaa keula, vaihtaa öljyt sekä tulppa ja putsata kaasari! Onpahan sitte pelit rähinä kunnossa
Meinasin niin että käydään vetää kaksi lenkkiä, aluksi noin tunnin rähinä mihin yritetään saada sisällettyä kaikkea kivaa
Sen verran voin paljastaa tosta ekasta setistä että:
-nopeeta hiekkatietä
-nopeeta maastoa
-vähän hidasta maastoa
-vähän hyppyjä (ehkä)
-pommitusta
Toi eka lenkki voi olla aika heavy setti vetää kömpijällä. On meinaan suht kapeeta latua. Toi toinen setti olis sitten sellasta että menee vaikka maasturilla. Tai sama kai se on miten päin niitä ajetaan?
Arbeit macht frei
-
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: Jatkettu 1400 gsx turbo
- mökkimopo
- Viestit: 1053
- Liittynyt: To Elo 29, 2002 12:00 am
-
- Viestit: 553
- Liittynyt: La Syys 13, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: GSX-R750 -88, BSE 125 + kourallinen mopoja.
Me ostettiin broidin ja kaverin kanssa viime talvena Kone Glansilta ne 500€ 125cc BSE:t kotiin tuotuna. Voi saatana että niillä oli hauska rällää talvella ku kaikki kulki lähes saman. Suurempia ongelmia ei ole ollu paitti broidilta särky sytkäpuola ja mulla oli kaasarissa jotain häikkää että kierrokset jäi ihan vähä leijumaan eikä säädöllä helpottanut. Takuu toimii mainiosti ja uudet ehjät osat sai nopsaan. On omasta mielestä 500€ arvoinen. Kaikki kyllä ostettiin sitten 26mm kaasarit niihin. Vähän lisää ruutia, ehkä.
Nykyään siitä koneesta kyllä kuuluu jotakin epämääräisiä ääniä välillä ja kaasuun vastaus on huonoa, mut en ole niistä välittänyt. Ajaa vaan perkeleesti.
Nykyään siitä koneesta kyllä kuuluu jotakin epämääräisiä ääniä välillä ja kaasuun vastaus on huonoa, mut en ole niistä välittänyt. Ajaa vaan perkeleesti.
- pommikone
- Viestit: 1522
- Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: ni sutii
Mulla on kanssa heinasirkkoja koneessa välillä mutta en ole jaksanut välittääHSuomi kirjoitti:Voi saatana että niillä oli hauska rällää talvella ku kaikki kulki lähes saman.
Nykyään siitä koneesta kyllä kuuluu jotakin epämääräisiä ääniä välillä ja kaasuun vastaus on huonoa, mut en ole niistä välittänyt. Ajaa vaan perkeleesti.
Arbeit macht frei
- esko-70
- Viestit: 288
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: Honta
-Ape- kirjoitti:Pommikoneella on käytössä tommonen saman merkkinen kuin kuvassa, mutta siitä se halvempi malli. Eli se on kaiketi aavistuksen pienemmällä koneella ja ilman öljynjäähdytintä. En tiedä onko muita eroja. Ihan käsittämättömän kestävä kone siinä on ainakin. Huudatettiin sitä tallikekkereissä varmaan tunti putkeen rajotinta vasten, eikä mopo ottanut siitä itseensä yhtään. Kerran luultiin että nyt se hajosi, mutta kyseessä olikin se legendaarisin ja yleisin vika mitä pyöriin tulee, eli bensa loppui.
Sen mitä mä olen sitä itse kokeillut ja kokemuksia kuullut, niin kyllä mä tommosen uutena 400-600€ uskaltaisin ihan ehdottomasti ostaa, jos vain nyt olisi rahaa.
--Kyllähän se köyhiä vituttaa, mutta ei se meitä koske ! <br>
-
- Viestit: 553
- Liittynyt: La Syys 13, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: GSX-R750 -88, BSE 125 + kourallinen mopoja.