Minicrossia uudellamaalla?

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Mikä kiinnostaa?

Pelkkä ajelu
0
Ei ääniä
Ajoa ja grillausta
3
20%
Ajoa, ruokaa + kuperkeikka juomaa
12
80%

Ääniä yhteensä: 15

Tomi-

Viesti Kirjoittaja Tomi- » Pe Joulu 23, 2011 2:11 pm

Itellä ollut tollanen 125cc BSE reilun vuoden ja moitittavaa ei oikeestaan löydy. Tanko menee todennäköisesti ekana vaihtoon jos tollasen hommaa, itellä katkes ihan varottamatta vakio stonga kun neppas vähän keulaa ilmaan. Seuraava sijoituksen kohde on todennäkösesti sitten noi kiinanrenkaat jotka kuluu ihan älytöntä vauhtia. Toki jousitus ym. tuskin on ihan PitPron sun muiden kalliiden vehkeiden tasolla, mutta itsellä ei oo niistä kokemusta joten vaikea lähteä niihin vertaamaan.

Muuten ihan kestäviä laitteita ovat hintaansa nähden ja siihen mitä sikaa oma mopo on ainakin saanut, niin kesällä kun talvisinkin sitten.

Itse kruisailu kuullostais helvetin mukavalta mutta valitettavasti joutuu tolloin vielä olemaan homehtumassa aina niin rakkaassa Santahaminassa joten ei pääse täältä ainakaan osallistumaan.

-Ape-

Viesti Kirjoittaja -Ape- » Pe Joulu 23, 2011 8:30 pm

Pommikoneella on käytössä tommonen saman merkkinen kuin kuvassa, mutta siitä se halvempi malli. Eli se on kaiketi aavistuksen pienemmällä koneella ja ilman öljynjäähdytintä. En tiedä onko muita eroja. Ihan käsittämättömän kestävä kone siinä on ainakin. Huudatettiin sitä tallikekkereissä varmaan tunti putkeen rajotinta vasten, eikä mopo ottanut siitä itseensä yhtään. Kerran luultiin että nyt se hajosi, mutta kyseessä olikin se legendaarisin ja yleisin vika mitä pyöriin tulee, eli bensa loppui. :D

Sen mitä mä olen sitä itse kokeillut ja kokemuksia kuullut, niin kyllä mä tommosen uutena 400-600€ uskaltaisin ihan ehdottomasti ostaa, jos vain nyt olisi rahaa.
"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."

noze1975

Viesti Kirjoittaja noze1975 » Pe Joulu 23, 2011 10:39 pm

Kyllä mä ainakin olen ollu tyytyväinen siihen mun bse 140cc. siellä se tallilla on. Huomenna ajattelin mennä aamusta laittaa leveämmän stongan ja ehkä vähän rääkkäämään sitä. Ens viikolla pitäis hakea siihen nastarenkaat niin sit onkin ihan sama kuinka paljon tulee lunta. :D Ja keskiviikkona sit vedetään taas täysillä. :firing:
Kyllä lääkäri korjaa rikkinäiset luut. ;)

sudittelija

Viesti Kirjoittaja sudittelija » Pe Joulu 23, 2011 10:53 pm

mä tuun ainaki mönkiällä ajamaan :wavey:

noze1975

Viesti Kirjoittaja noze1975 » Pe Joulu 23, 2011 10:56 pm

Ja jos jollain kyydillä pääsee tallille ja pois, niin kai sitä vois vähän höpöjuomaakin ottaa... :D

(olisin laittanut kuvan crossista mut en oikein osaa lisätä niitä tänne)
Kyllä lääkäri korjaa rikkinäiset luut. ;)

pommikone

Viesti Kirjoittaja pommikone » La Joulu 24, 2011 12:04 am

Tosiaan toi mikä mulla on käytössä, (siis ei oma vaan laina peli) on honkkarista ostettu alta 500€! On oikeesti ihan soiva laite, mulla on hajonnut siitä toinen etupumpun suoja ja yksi jalkatappi rungon pultti tippunut matkalle. Pesun jälkeen joutuu aina rasvaamaan kaikki osat että toimii, esim. kerran pesun jälkeen ihmettelin kun kytkin ei palauta niin kytkimen kaikki vivustot mitkä ei ui öljyssä oli niin hapettunut että jumitti :deal: hytti pystyssä ei pysty vaihtamaan vaihteita ja välillä kolmoselta alas vaihdettaessa menee suoraan vapaalle muuten ei pahaa sanottavaa. Mä oon sillä tossa kesän aikana keulinut ajallisesti ainakin kymmenen tuntia ja ajanut muutenkin joku 30h. Talli kemuissa apen kanssa kiusattiin rajotinta yksi tankillinen. Siis, kone huusi rajotinta vasten koko tankillisen, huudattaja vaan vaihtui lennosta. Eikä ollu moksiskaan. Vähän se kävi kuumana kun putkessa olevat thermotecitkin otti itteensä ja kannesta pysty sytyttämään röökin. :deal: Muutaman viikon seisomisen jälkeen lähti vissiin tokalla polkasulla tulille :-?

Nyt jos ton sais ostettua kaverilta halvalla niin meinasin lykkää 150 daytonan koneen siihen, vahvike hitsata rungon ja vaihtaa linkun puslat laakereiksi.

Ja on noissa oikeesti laite kohtasia eroja ihan vitusti, samana päivänä ostettu toisen kaverin mopo kulkee n.5km/h kovempaa vaikka tossa on kaiken näköstä "viripalikkaa" siinä taas on alusta aivan kyrpä tälläsen 75kg hepun alla, mutta muuten se on paljon kankeampi ajaa.

Ennen keskiviikkoa olis tarkotus huoltaa keula, vaihtaa öljyt sekä tulppa ja putsata kaasari! Onpahan sitte pelit rähinä kunnossa :firing: :firing: :firing: :firing: :firing: :firing:

Meinasin niin että käydään vetää kaksi lenkkiä, aluksi noin tunnin rähinä mihin yritetään saada sisällettyä kaikkea kivaa :deal: Tämä sopii vaikka ikä miehille ja sitten toinen mettä lenkki. Tai kattellaan nyt millä mielin "ratsastajat" on?

Sen verran voin paljastaa tosta ekasta setistä että:
-nopeeta hiekkatietä
-nopeeta maastoa
-vähän hidasta maastoa
-vähän hyppyjä (ehkä)
-pommitusta :firing: :firing: :firing:

Toi eka lenkki voi olla aika heavy setti vetää kömpijällä. On meinaan suht kapeeta latua. Toi toinen setti olis sitten sellasta että menee vaikka maasturilla. Tai sama kai se on miten päin niitä ajetaan?
Arbeit macht frei

sudittelija

Viesti Kirjoittaja sudittelija » La Joulu 24, 2011 12:35 am

pitäskö värkätä sinne tallille isompi grilli. semmonen aikuisten oikee :lol:

mökkimopo

Viesti Kirjoittaja mökkimopo » La Joulu 24, 2011 12:39 am

pommikone kirjoitti:...Tämä sopii vaikka lappikselle ja sitten toinen mettä lenkki. Tai kattellaan nyt millä mielin "ratsastajat" on? ...
harmaa hapsea tarkotit kuitenki vai onko se puol sokee pappa jo värjänny tukkansa :-?
Tyylillä ei taidolla!!!

pommikone

Viesti Kirjoittaja pommikone » La Joulu 24, 2011 12:57 am

sudittelija kirjoitti:pitäskö värkätä sinne tallille isompi grilli. semmonen aikuisten oikee :lol:
Maanantaina menossa tekemään The Yyber Grillin :deal: Sitten on missä paistaa saatana :P
Arbeit macht frei

HSuomi

Viesti Kirjoittaja HSuomi » La Joulu 24, 2011 3:55 am

Me ostettiin broidin ja kaverin kanssa viime talvena Kone Glansilta ne 500€ 125cc BSE:t kotiin tuotuna. Voi saatana että niillä oli hauska rällää talvella ku kaikki kulki lähes saman. Suurempia ongelmia ei ole ollu paitti broidilta särky sytkäpuola ja mulla oli kaasarissa jotain häikkää että kierrokset jäi ihan vähä leijumaan eikä säädöllä helpottanut. Takuu toimii mainiosti ja uudet ehjät osat sai nopsaan. On omasta mielestä 500€ arvoinen. Kaikki kyllä ostettiin sitten 26mm kaasarit niihin. Vähän lisää ruutia, ehkä.
Nykyään siitä koneesta kyllä kuuluu jotakin epämääräisiä ääniä välillä ja kaasuun vastaus on huonoa, mut en ole niistä välittänyt. Ajaa vaan perkeleesti.

Harqe

Viesti Kirjoittaja Harqe » La Joulu 24, 2011 4:55 am

Voisin tulla paikalle autolla.. Voin myös kyyditä porukkaa pois jos ihmiset ottaa taikajuomaa illalla!

pommikone

Viesti Kirjoittaja pommikone » La Joulu 24, 2011 2:17 pm

HSuomi kirjoitti:Voi saatana että niillä oli hauska rällää talvella ku kaikki kulki lähes saman.
Nykyään siitä koneesta kyllä kuuluu jotakin epämääräisiä ääniä välillä ja kaasuun vastaus on huonoa, mut en ole niistä välittänyt. Ajaa vaan perkeleesti.
Mulla on kanssa heinasirkkoja koneessa välillä mutta en ole jaksanut välittää :D Lisää runtua niin sirinä loppuu!
Arbeit macht frei

Ride-

Viesti Kirjoittaja Ride- » Ti Joulu 27, 2011 10:34 am

Tapaninpäivältä fiilistelykuva!

Kuva

Ottakaahan kuvia ajohommista, ens kerralla sit itsekin mukana!
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Kuva

esko-70

Viesti Kirjoittaja esko-70 » Ti Joulu 27, 2011 12:15 pm

-Ape- kirjoitti:Pommikoneella on käytössä tommonen saman merkkinen kuin kuvassa, mutta siitä se halvempi malli. Eli se on kaiketi aavistuksen pienemmällä koneella ja ilman öljynjäähdytintä. En tiedä onko muita eroja. Ihan käsittämättömän kestävä kone siinä on ainakin. Huudatettiin sitä tallikekkereissä varmaan tunti putkeen rajotinta vasten, eikä mopo ottanut siitä itseensä yhtään. Kerran luultiin että nyt se hajosi, mutta kyseessä olikin se legendaarisin ja yleisin vika mitä pyöriin tulee, eli bensa loppui. :D

Sen mitä mä olen sitä itse kokeillut ja kokemuksia kuullut, niin kyllä mä tommosen uutena 400-600€ uskaltaisin ihan ehdottomasti ostaa, jos vain nyt olisi rahaa.
:upto: Kestääkö noi halpisvehkeet oikeesti tämmöstä 90 kilosta ruhoa :lol:
--Kyllähän se köyhiä vituttaa, mutta ei se meitä koske ! <br>

HSuomi

Viesti Kirjoittaja HSuomi » Ti Joulu 27, 2011 4:32 pm

Kestää. Tosin en mä mistään hyppyreistä tolla ole ajanu mut metsä- ja peltorynkytystä ainakin kestää. Muistaa vaan kiristellä välillä pultteja ja muttereita että ei esim takarunko putoa.

Vastaa Viestiin