Helsinki Bike Show 2011

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Santtu » Su Kesä 26, 2011 10:08 am

serious-sam kirjoitti:Mä ymmärrän myös senkin että luokkia tarvii yhdistellä jos niitä mopoja ei paikalla sitten ole, mutta käsittääkseni tuollakin oli ollut noita fightereita aika paljon?
Luokkajakohan pitää päättää hyvissä ajoin etukäteen jo palkintojen ja painotuotteiden takia. Niitä on hankala tai mahdotonta yhdistellä lennossa, paitsi jos ei meinaa jakaa niitä pyttyjä ja palkintoja jolloin se olisi helppoa. Tänäkin vuonna jokaiselle luokkavoittajalle oli luvassa myös rahassa mitattuna todella arvokas läjä joten luokkajako piti lyödä lukkoon jo talvella.

Se minkä luokan karsinaan mikäkin pyörä menee päätetään yleensä omistajan kanssa portilla. Siinä on kiire ja kaikenlaista hässäkkää. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että pyörä ei kisaisi yllättäen jossain toisessa luokassa. Pyöriä on joskus myös työnnelty kesken näyttelyn karsinasta toiseen.

Näissä näyttelyissä voittajista äänestävät rakentajat itse (pl. tuomariston ja yleisön valinnat). Kukin pyöränsä näytille tuonut siis saa äänestyslipun jolla voi äänestää kunkin luokan ykköstä. Tämä on todettu käytännössä kaikkein parhaaksi ja oikeudenmukaisimmaksi metodiksi eikä jälkeenpäin tule sitten kitinöitä tuomariston puolueellisuudesta tjsp. Näin myös tulee voittajiksi absoluuttinen totuus, kukas muu sen määrittelee patsi harrastajat itse?

Tiety jos paikalla on 80 kpl Chopper, Custom ja muiden perinteisten luokkien pyöriä ja 3kpl fightereita niin äänestystulos on myös sen mukainen.

Tämä kuitenkin tarkoittaa myös sitä, että joskus on esim Street Fighter-karsinasta voitettu Cafe Racer -luokan pytty. Tällaisessa tilanteessa pitää vain todeta, että portilla on tehty jako väärin ja rakentajien kollektiivinen mielipide on puhunut.

Luokkajako näissä näyttelyissä on tietenkin se ainainen väännön kohde. Kysynkin (taas, kuten myös aikaisempina vuosina olen kysellyt tällä foorumilla), että minkälainen luokkajako ja tyylimääritelmä olisi bommittajien mielestä oikea ottaen samalla huomioon, että kuhunkin luokkaan pitäisi saada ainakin 10 pyörään niin, että luokassa olisi jotain mielekkyyttä näyttelyn kannalta?

Plaaf
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Plaaf » Su Kesä 26, 2011 10:41 am

Santtu kirjoitti: Luokkajako näissä näyttelyissä on tietenkin se ainainen väännön kohde. Kysynkin (taas, kuten myös aikaisempina vuosina olen kysellyt tällä foorumilla), että minkälainen luokkajako ja tyylimääritelmä olisi bommittajien mielestä oikea ottaen samalla huomioon, että kuhunkin luokkaan pitäisi saada ainakin 10 pyörään niin, että luokassa olisi jotain mielekkyyttä näyttelyn kannalta

KAIKKI samaan häkkiin niin mä olen tyytyväinen] :deal: TOP10 palkitaan.. Helppoa!

Fightereille oma luokkansa ja cafe laitteille voi varmaankin kohta myös tehdä omansa (Sekin kyllä riippuu osallistujista) Muoviluodit voisi kanssa pistää omaan karsinaan, kun ei minusta niissä ole pätkääkään Fighteria.. Ihan omanlainen rakentaminen molemmissa.

Tämäkin postaus on aivan täyttä paskaa, kun pitäisi saada enemmän kalustoa paikalle, että voisi tehdä näitä luokkiakin.. Se vaatii sitten taas enemmän rahaa järjestäjiltä yms.. Sitten, kun saadaan yli 50kpl:tta japanilaisia pyöriä paikalle niin mietitään sitten uudestaan näitä luokkien jakoja.

Vastaa Viestiin