tonninen rautapää

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
haapapuru
Viestit: 197
Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am

tonninen rautapää

Viesti Kirjoittaja haapapuru » Ke Elo 03, 2016 7:08 pm

tuli vihdoinkin hankittua iso pyörä. oli sopivan halvalla ja vieläpä lähellä, niin pakkohan se oli käydä omaan talliin hakemassa.

ostin pyörän sähkövikaisena projektina. projekti se kyllä tosiaan onkin, kunto on sen mukainen. ruostetta ja hapattumaa siellä täällä. sähköt ihan päin vittua, öljysäiliö puuttuu, kaasari puuttuu ja toinen putki puuttuu. edellä mainittuja osia voipi tarjota jos nurkista löytyy kohtuu hinnalla.

ja tuo on näemmä 17.6 tuotu suomeen ameriikasta. south carolinasta. muita papereita tälle ei ole kuin tullin lippulappuset. eikös niillä pitäisi saada paperi asiat kuntoon ja katsastettua?
ja papruihin on merkitty vuosimalliksi 1991, mutta minusta tuo näyttää enemmän 70 luvun harrikalle?

mitään isoja suunnitelmia tälle ei vielä ole. siistitään ja maalataan tarvittavat osat ensiksi ja
ajellaan ensi kesä siltään. keulan voisi vaihtaa risukeulaan. lokarit ja tankki on ihan siististi joskus maalattu. onhan niissä toki vähän kolhuja, mutta menee noinkin. :D

vielä loppuun muutamat kuvat.

Kuva

Kuva

Kuva

Avatar
kawa6r
Viestit: 1623
Liittynyt: To Huhti 04, 2002 12:00 am
Paikkakunta: 2-kilpinen
Viesti:

Re: tonninen rautapää

Viesti Kirjoittaja kawa6r » Ke Elo 03, 2016 7:41 pm

Kattelin itekkin tuon pyörän myynti ilmotusta, mutta oli niin kaukana, etten jaksanu soitella.

Vähän ihmetytti kyllä tuo vuosimalli, kun näyttää paljon vanhemmalta.
ja mun muistin mukaan -91 sportsterit on 883cc tai 1200cc ja paljon vanhemmat on tonnisella koneella. ainakin nettimoton ilmotuksien perusteella.

papereista en osaa tarkkaan sanoa, kyllä kai siinä joku "title" tai muu rekisteröintiä osoittava paperi pitäs olla. noitahan voi ostaa jenkeistä varaosiksi ilman "titleä". Tullin lippulappusia tulee ihan jos kiinasta tilaa tarpeeks kalliin osan.
toisaalta tullin lippulappuset voi tarkoittaa myös verotuspäätöstä.
Kannattanee ihan ensin selvittää tuo rekisteröinti asia. Ota laput mukaan konttorille ja vaikka kuva runkonumerosta.

Tomi

haapapuru
Viestit: 197
Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am

Re: tonninen rautapää

Viesti Kirjoittaja haapapuru » Ke Elo 03, 2016 8:00 pm

juu kyllä siihen on tuo "state of south carolina certificate of title of a vehicle" lappu. pitää joku päivä konttorilla käydä asiaa selvittelemässä.

tässä title lapussa on tuo -91 vuosimalli.. vaikka ei tuo kyllä netistä kerätyn datan perusteella ysiykkönen ole.

Avatar
Jube666
Viestit: 265
Liittynyt: La Elo 30, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Hurley-Anderson

Re: tonninen rautapää

Viesti Kirjoittaja Jube666 » Ke Elo 03, 2016 10:56 pm

Rautis loppui vuoteen 85, joten ysiykkönen se ei missään tapauksessa ole. Rautis on raaka peli, oman vaihoin just buelliin kun ei kroppa kestäny jalat eellä ajamista.
thelittleone kirjoitti:Ne sun JUBEMURA "vaimentimet" on yksi syy

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: tonninen rautapää

Viesti Kirjoittaja Smokie » To Elo 04, 2016 9:12 am

Oliskohan toi 70-luvun lopusta. Eihän toi niin pahalta näytä, tässä omani :D

Kuva

Toi pakoputki taitaa olla vakiosta katkaistu ja hitsailtu, onko kaupanpäälle tyhjä? Kannattaa suosiolla kattella molemmat tai asennoitua tekemään itse uudet. Sähköähän näis ei paljon oo.

Mulla olis joutilas läppäkeihin millä saat tuon kyllä käyntiin ja jos jostain netin syövereistä löydät suuttimien koot niin voit saada toimimaankin. Mun muistiinpanot aiheesta on kadonneet.. 50€
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
thelittleone
Viestit: 1482
Liittynyt: Pe Huhti 14, 2006 12:00 am
Paikkakunta: 1040cc jossa ahdin määrää tahdin

Re: tonninen rautapää

Viesti Kirjoittaja thelittleone » To Elo 04, 2016 1:59 pm

Kannattaa varmaan kattella sitä vuosimallia VIN decoderin kanssa.
Jenkeissä noi "titelit" nyt on vähän miten sattuu riippuen osavaltiosta. Autoissa sen ajoneuvon saattaa määritellä esim kori jossa VIN on eikä runko ...mistäkö tiedän???
Olin joskus tuomassa Blazeria missä kuplan kori niin otteessa luki että on vm.72 koppelo niin kun selvittelin sitä Suomessa niin ei ne sille leimaa ois ikinä antanut vaikka siihen oli eriteltykkin akselit, runkorakenne, kone laatikko, painot etc. Autohan siis oli ulkoisesti Kupla niin siksi sen täytyi olla "titlessäkin" Kupla eikä Blazeri...jenkkien logiikkaa parhaimmillaan. :D
In three words I can sum up everything I've learned about life: It goes on.

"The Fosse Way" better than good blowjob...

haapapuru
Viestit: 197
Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am

Re: tonninen rautapää

Viesti Kirjoittaja haapapuru » To Elo 04, 2016 2:13 pm

eipä nuo vin decoderit näytä mitään tuolla runkonumerolla.

haapapuru
Viestit: 197
Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am

Re: tonninen rautapää

Viesti Kirjoittaja haapapuru » Ke Helmi 08, 2017 10:00 pm

on romuja taas vähän värkkäilty..

eihän tuo vakiona näytä juuri miltään, niin oli pakko visioida uusi runko. perus bobberityylinen.

ensin mallailtiin vanhan rungon pohjalta mitat ja moottorin kiinnitykset kohdilleeen, uusi runko suurinpiirtein samoilla mitoilla kuin vanha. emäputkea nostettu 10cm ylemmäksi ja maavaraa jää joku +12cm?

Kuva

jigi valmiina, niin sitten päästiin itse asiaan. rungon kasaamiseen.
vanhasta rungosta käytin moottorin etummaiset kiinnitykset.

Kuva

sitten räköstiin tigillä putkia kiinni.

Kuva

suurinpiirtein valmis.

Kuva

välillä piti moottoria testata paikoilleen. hyvinhän se sinne meni!

Kuva

tankkikin löysi paikkansa. öljysäiliö tuleee vanhasta palosammuttimesta.

Kuva

Janneli
Viestit: 48
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: suzuki 1100 gsx-r -90, Suzuki 1100 GSX E TIC

Re: tonninen rautapää

Viesti Kirjoittaja Janneli » To Touko 25, 2017 11:54 am

Onko projekti edenny kuvat kiinnostaa....

haapapuru
Viestit: 197
Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am

Re: tonninen rautapää

Viesti Kirjoittaja haapapuru » Pe Touko 26, 2017 11:09 am

eipä se nyt hirveämmin ole edennyt. jottain pientä kuitenkin värkätty...

runkoa piti vielä muutella pienen mittavirheen takia.. perä oli liian kapea, niin ei ketjulinja oikein asettunut kohdilleen. ketjut osui runkoputkiin.

perälle pientä levitystä.

Kuva

sitten perä jigissä kohdilleen.
Kuva

hitsattu ja hiottu.
Kuva

bensatankille etummainen kiinnitys.
Kuva

tankin korkin sorvasin alumiinista.
Kuva

ohjaustanko.
Kuva

takaratas ja adapteri. mutta näillänäkymin tulee vakio rumpujarru.
Kuva

siinä vielä joku kuva kasassa. öljysäiliökin on valmiina.
Kuva


eipä tuosta enää paljoa puutu. akulle kiinnitykset, lokari ja jakkara niin alkas olemaan maalausta vaille.jalkatapit saa jäädä moottorin kylkeen toistaiseksi. näyttää paljon paremmalle. tein yhdet siirtosarjat mutta ne näytti jostain syystä nii tökeröiltä.

haapapuru
Viestit: 197
Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am

Re: tonninen rautapää

Viesti Kirjoittaja haapapuru » Ke Loka 18, 2017 8:52 pm

kai se on välillä kuvia laitettava tännekkin.

suurinpiirtein tälle pyörä näyttää nyt.
Kuva

Kuva

Kuva

ohjaustangon kiinnityspultit. vaihtui kylläkin kuuskulmiin.
Kuva

sorvailin uuden ilmanputsari kotelon alumiinista.

Kuva
vielä puuttuu kiinnityspulttien upotukset.
Kuva
kannen kuviointi sama kuin öljy ja bensatankin korkeissa. kuljet pitää vielä jyrsiä auki.
Kuva

t-paloihin rorvasin tuommoset tulpat niin näyttää siistimmälle kun ei korkit törrötä.
Kuva

joskus jotakin huiluja värkkäilin pakoputkiin. olikohan 200mm pitkät ja sisähalkaisija 25? ja reijitetty. päihin hitsattu rikat stigillä.
Kuva
Viimeksi muokannut haapapuru, Pe Loka 20, 2017 9:48 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: tonninen rautapää

Viesti Kirjoittaja Smokie » To Loka 19, 2017 2:08 pm

Photoämpäri on nykyään mennyttä kalua
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

haapapuru
Viestit: 197
Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am

Re: tonninen rautapää

Viesti Kirjoittaja haapapuru » To Loka 19, 2017 5:11 pm

Niin näyttää olevan.. :nono:

Avatar
Kkallioj
Viestit: 855
Liittynyt: Su Helmi 19, 2006 1:00 am
Paikkakunta: origiSRAD, minisuper-Honda ja minimoto

Re: tonninen rautapää

Viesti Kirjoittaja Kkallioj » To Loka 19, 2017 10:40 pm

Kuvat saa toimimaan vielä, kun laittaa linkin perään ~original

haapapuru
Viestit: 197
Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am

Re: tonninen rautapää

Viesti Kirjoittaja haapapuru » Pe Loka 20, 2017 9:49 am

Noni. Nyt ne toimii. :)

Vastaa Viestiin