tonninen rautapää
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am
tonninen rautapää
tuli vihdoinkin hankittua iso pyörä. oli sopivan halvalla ja vieläpä lähellä, niin pakkohan se oli käydä omaan talliin hakemassa.
ostin pyörän sähkövikaisena projektina. projekti se kyllä tosiaan onkin, kunto on sen mukainen. ruostetta ja hapattumaa siellä täällä. sähköt ihan päin vittua, öljysäiliö puuttuu, kaasari puuttuu ja toinen putki puuttuu. edellä mainittuja osia voipi tarjota jos nurkista löytyy kohtuu hinnalla.
ja tuo on näemmä 17.6 tuotu suomeen ameriikasta. south carolinasta. muita papereita tälle ei ole kuin tullin lippulappuset. eikös niillä pitäisi saada paperi asiat kuntoon ja katsastettua?
ja papruihin on merkitty vuosimalliksi 1991, mutta minusta tuo näyttää enemmän 70 luvun harrikalle?
mitään isoja suunnitelmia tälle ei vielä ole. siistitään ja maalataan tarvittavat osat ensiksi ja
ajellaan ensi kesä siltään. keulan voisi vaihtaa risukeulaan. lokarit ja tankki on ihan siististi joskus maalattu. onhan niissä toki vähän kolhuja, mutta menee noinkin.
vielä loppuun muutamat kuvat.
ostin pyörän sähkövikaisena projektina. projekti se kyllä tosiaan onkin, kunto on sen mukainen. ruostetta ja hapattumaa siellä täällä. sähköt ihan päin vittua, öljysäiliö puuttuu, kaasari puuttuu ja toinen putki puuttuu. edellä mainittuja osia voipi tarjota jos nurkista löytyy kohtuu hinnalla.
ja tuo on näemmä 17.6 tuotu suomeen ameriikasta. south carolinasta. muita papereita tälle ei ole kuin tullin lippulappuset. eikös niillä pitäisi saada paperi asiat kuntoon ja katsastettua?
ja papruihin on merkitty vuosimalliksi 1991, mutta minusta tuo näyttää enemmän 70 luvun harrikalle?
mitään isoja suunnitelmia tälle ei vielä ole. siistitään ja maalataan tarvittavat osat ensiksi ja
ajellaan ensi kesä siltään. keulan voisi vaihtaa risukeulaan. lokarit ja tankki on ihan siististi joskus maalattu. onhan niissä toki vähän kolhuja, mutta menee noinkin.
vielä loppuun muutamat kuvat.
- kawa6r
- Viestit: 1623
- Liittynyt: To Huhti 04, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: 2-kilpinen
- Viesti:
Re: tonninen rautapää
Kattelin itekkin tuon pyörän myynti ilmotusta, mutta oli niin kaukana, etten jaksanu soitella.
Vähän ihmetytti kyllä tuo vuosimalli, kun näyttää paljon vanhemmalta.
ja mun muistin mukaan -91 sportsterit on 883cc tai 1200cc ja paljon vanhemmat on tonnisella koneella. ainakin nettimoton ilmotuksien perusteella.
papereista en osaa tarkkaan sanoa, kyllä kai siinä joku "title" tai muu rekisteröintiä osoittava paperi pitäs olla. noitahan voi ostaa jenkeistä varaosiksi ilman "titleä". Tullin lippulappusia tulee ihan jos kiinasta tilaa tarpeeks kalliin osan.
toisaalta tullin lippulappuset voi tarkoittaa myös verotuspäätöstä.
Kannattanee ihan ensin selvittää tuo rekisteröinti asia. Ota laput mukaan konttorille ja vaikka kuva runkonumerosta.
Tomi
Vähän ihmetytti kyllä tuo vuosimalli, kun näyttää paljon vanhemmalta.
ja mun muistin mukaan -91 sportsterit on 883cc tai 1200cc ja paljon vanhemmat on tonnisella koneella. ainakin nettimoton ilmotuksien perusteella.
papereista en osaa tarkkaan sanoa, kyllä kai siinä joku "title" tai muu rekisteröintiä osoittava paperi pitäs olla. noitahan voi ostaa jenkeistä varaosiksi ilman "titleä". Tullin lippulappusia tulee ihan jos kiinasta tilaa tarpeeks kalliin osan.
toisaalta tullin lippulappuset voi tarkoittaa myös verotuspäätöstä.
Kannattanee ihan ensin selvittää tuo rekisteröinti asia. Ota laput mukaan konttorille ja vaikka kuva runkonumerosta.
Tomi
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am
Re: tonninen rautapää
juu kyllä siihen on tuo "state of south carolina certificate of title of a vehicle" lappu. pitää joku päivä konttorilla käydä asiaa selvittelemässä.
tässä title lapussa on tuo -91 vuosimalli.. vaikka ei tuo kyllä netistä kerätyn datan perusteella ysiykkönen ole.
tässä title lapussa on tuo -91 vuosimalli.. vaikka ei tuo kyllä netistä kerätyn datan perusteella ysiykkönen ole.
- Jube666
- Viestit: 265
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 12:00 am
- Paikkakunta: Hurley-Anderson
Re: tonninen rautapää
Rautis loppui vuoteen 85, joten ysiykkönen se ei missään tapauksessa ole. Rautis on raaka peli, oman vaihoin just buelliin kun ei kroppa kestäny jalat eellä ajamista.
thelittleone kirjoitti:Ne sun JUBEMURA "vaimentimet" on yksi syy
- Smokie
- Viestit: 3037
- Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: Vanha mutta paska
Re: tonninen rautapää
Oliskohan toi 70-luvun lopusta. Eihän toi niin pahalta näytä, tässä omani
Toi pakoputki taitaa olla vakiosta katkaistu ja hitsailtu, onko kaupanpäälle tyhjä? Kannattaa suosiolla kattella molemmat tai asennoitua tekemään itse uudet. Sähköähän näis ei paljon oo.
Mulla olis joutilas läppäkeihin millä saat tuon kyllä käyntiin ja jos jostain netin syövereistä löydät suuttimien koot niin voit saada toimimaankin. Mun muistiinpanot aiheesta on kadonneet.. 50€
Toi pakoputki taitaa olla vakiosta katkaistu ja hitsailtu, onko kaupanpäälle tyhjä? Kannattaa suosiolla kattella molemmat tai asennoitua tekemään itse uudet. Sähköähän näis ei paljon oo.
Mulla olis joutilas läppäkeihin millä saat tuon kyllä käyntiin ja jos jostain netin syövereistä löydät suuttimien koot niin voit saada toimimaankin. Mun muistiinpanot aiheesta on kadonneet.. 50€
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!
- thelittleone
- Viestit: 1482
- Liittynyt: Pe Huhti 14, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: 1040cc jossa ahdin määrää tahdin
Re: tonninen rautapää
Kannattaa varmaan kattella sitä vuosimallia VIN decoderin kanssa.
Jenkeissä noi "titelit" nyt on vähän miten sattuu riippuen osavaltiosta. Autoissa sen ajoneuvon saattaa määritellä esim kori jossa VIN on eikä runko ...mistäkö tiedän???
Olin joskus tuomassa Blazeria missä kuplan kori niin otteessa luki että on vm.72 koppelo niin kun selvittelin sitä Suomessa niin ei ne sille leimaa ois ikinä antanut vaikka siihen oli eriteltykkin akselit, runkorakenne, kone laatikko, painot etc. Autohan siis oli ulkoisesti Kupla niin siksi sen täytyi olla "titlessäkin" Kupla eikä Blazeri...jenkkien logiikkaa parhaimmillaan.
Jenkeissä noi "titelit" nyt on vähän miten sattuu riippuen osavaltiosta. Autoissa sen ajoneuvon saattaa määritellä esim kori jossa VIN on eikä runko ...mistäkö tiedän???
Olin joskus tuomassa Blazeria missä kuplan kori niin otteessa luki että on vm.72 koppelo niin kun selvittelin sitä Suomessa niin ei ne sille leimaa ois ikinä antanut vaikka siihen oli eriteltykkin akselit, runkorakenne, kone laatikko, painot etc. Autohan siis oli ulkoisesti Kupla niin siksi sen täytyi olla "titlessäkin" Kupla eikä Blazeri...jenkkien logiikkaa parhaimmillaan.
In three words I can sum up everything I've learned about life: It goes on.
"The Fosse Way" better than good blowjob...
"The Fosse Way" better than good blowjob...
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am
Re: tonninen rautapää
eipä nuo vin decoderit näytä mitään tuolla runkonumerolla.
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am
Re: tonninen rautapää
on romuja taas vähän värkkäilty..
eihän tuo vakiona näytä juuri miltään, niin oli pakko visioida uusi runko. perus bobberityylinen.
ensin mallailtiin vanhan rungon pohjalta mitat ja moottorin kiinnitykset kohdilleeen, uusi runko suurinpiirtein samoilla mitoilla kuin vanha. emäputkea nostettu 10cm ylemmäksi ja maavaraa jää joku +12cm?
jigi valmiina, niin sitten päästiin itse asiaan. rungon kasaamiseen.
vanhasta rungosta käytin moottorin etummaiset kiinnitykset.
sitten räköstiin tigillä putkia kiinni.
suurinpiirtein valmis.
välillä piti moottoria testata paikoilleen. hyvinhän se sinne meni!
tankkikin löysi paikkansa. öljysäiliö tuleee vanhasta palosammuttimesta.
eihän tuo vakiona näytä juuri miltään, niin oli pakko visioida uusi runko. perus bobberityylinen.
ensin mallailtiin vanhan rungon pohjalta mitat ja moottorin kiinnitykset kohdilleeen, uusi runko suurinpiirtein samoilla mitoilla kuin vanha. emäputkea nostettu 10cm ylemmäksi ja maavaraa jää joku +12cm?
jigi valmiina, niin sitten päästiin itse asiaan. rungon kasaamiseen.
vanhasta rungosta käytin moottorin etummaiset kiinnitykset.
sitten räköstiin tigillä putkia kiinni.
suurinpiirtein valmis.
välillä piti moottoria testata paikoilleen. hyvinhän se sinne meni!
tankkikin löysi paikkansa. öljysäiliö tuleee vanhasta palosammuttimesta.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: suzuki 1100 gsx-r -90, Suzuki 1100 GSX E TIC
Re: tonninen rautapää
Onko projekti edenny kuvat kiinnostaa....
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am
Re: tonninen rautapää
eipä se nyt hirveämmin ole edennyt. jottain pientä kuitenkin värkätty...
runkoa piti vielä muutella pienen mittavirheen takia.. perä oli liian kapea, niin ei ketjulinja oikein asettunut kohdilleen. ketjut osui runkoputkiin.
perälle pientä levitystä.
sitten perä jigissä kohdilleen.
hitsattu ja hiottu.
bensatankille etummainen kiinnitys.
tankin korkin sorvasin alumiinista.
ohjaustanko.
takaratas ja adapteri. mutta näillänäkymin tulee vakio rumpujarru.
siinä vielä joku kuva kasassa. öljysäiliökin on valmiina.
eipä tuosta enää paljoa puutu. akulle kiinnitykset, lokari ja jakkara niin alkas olemaan maalausta vaille.jalkatapit saa jäädä moottorin kylkeen toistaiseksi. näyttää paljon paremmalle. tein yhdet siirtosarjat mutta ne näytti jostain syystä nii tökeröiltä.
runkoa piti vielä muutella pienen mittavirheen takia.. perä oli liian kapea, niin ei ketjulinja oikein asettunut kohdilleen. ketjut osui runkoputkiin.
perälle pientä levitystä.
sitten perä jigissä kohdilleen.
hitsattu ja hiottu.
bensatankille etummainen kiinnitys.
tankin korkin sorvasin alumiinista.
ohjaustanko.
takaratas ja adapteri. mutta näillänäkymin tulee vakio rumpujarru.
siinä vielä joku kuva kasassa. öljysäiliökin on valmiina.
eipä tuosta enää paljoa puutu. akulle kiinnitykset, lokari ja jakkara niin alkas olemaan maalausta vaille.jalkatapit saa jäädä moottorin kylkeen toistaiseksi. näyttää paljon paremmalle. tein yhdet siirtosarjat mutta ne näytti jostain syystä nii tökeröiltä.
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am
Re: tonninen rautapää
kai se on välillä kuvia laitettava tännekkin.
suurinpiirtein tälle pyörä näyttää nyt.
ohjaustangon kiinnityspultit. vaihtui kylläkin kuuskulmiin.
sorvailin uuden ilmanputsari kotelon alumiinista.
vielä puuttuu kiinnityspulttien upotukset.
kannen kuviointi sama kuin öljy ja bensatankin korkeissa. kuljet pitää vielä jyrsiä auki.
t-paloihin rorvasin tuommoset tulpat niin näyttää siistimmälle kun ei korkit törrötä.
joskus jotakin huiluja värkkäilin pakoputkiin. olikohan 200mm pitkät ja sisähalkaisija 25? ja reijitetty. päihin hitsattu rikat stigillä.
suurinpiirtein tälle pyörä näyttää nyt.
ohjaustangon kiinnityspultit. vaihtui kylläkin kuuskulmiin.
sorvailin uuden ilmanputsari kotelon alumiinista.
vielä puuttuu kiinnityspulttien upotukset.
kannen kuviointi sama kuin öljy ja bensatankin korkeissa. kuljet pitää vielä jyrsiä auki.
t-paloihin rorvasin tuommoset tulpat niin näyttää siistimmälle kun ei korkit törrötä.
joskus jotakin huiluja värkkäilin pakoputkiin. olikohan 200mm pitkät ja sisähalkaisija 25? ja reijitetty. päihin hitsattu rikat stigillä.
Viimeksi muokannut haapapuru, Pe Loka 20, 2017 9:48 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Smokie
- Viestit: 3037
- Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: Vanha mutta paska
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am
Re: tonninen rautapää
Niin näyttää olevan..
- Kkallioj
- Viestit: 855
- Liittynyt: Su Helmi 19, 2006 1:00 am
- Paikkakunta: origiSRAD, minisuper-Honda ja minimoto
Re: tonninen rautapää
Kuvat saa toimimaan vielä, kun laittaa linkin perään ~original
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am
Re: tonninen rautapää
Noni. Nyt ne toimii.