halvalla.. gs500 ja GR650 ja DR650scrambler
- kawa6r
- Viestit: 1623
- Liittynyt: To Huhti 04, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: 2-kilpinen
- Viesti:
halvalla.. gs500 ja GR650 ja DR650scrambler
Halvalla pitäs tehdä. Työt ei paina ja aikaakin olis, rahaa ei kuitenkaan tulvi ikkunoista eikä ovista.
AVK:ltä kun ei mitään halpaa enää saa, niin päätin viime kesänä ostaa muutaman caferacer,scrambler tms. aihion, ettei moottoripyörien kanssa ropaaminen ihan kokonaan loppuisi.
Hienoja aihioita tulikin hommattua, oli dominaattoria ja oli cx500:stakin, hyvät vietiin käsistä osto kunnossa.
Jäljelle jäi pari hylkiötä.
Ensimmäiseksi tämä: GS500
Sitä olikin jo valmiiksi tehty fighteriksi...hieno?... makuasioita.
Tälläinen ei liene halutuin rakentelu aihio. GS500:sessa on kuitenkin pomminvarma tekniikka, näin olen kuullut. Ja tässä yksilössä tekniikka on vakio, pilaamaton.
Cafe scrambler tracker, en edes tiedä tarkalleen mitä eroa noissa on, mutta sellanen piti tehdä.
Turhat osat purkuun ja jotain sain jopa myytyä, väärinpäin käännetty fatbarkin sai lähteä vaikka ilmeisesti sillä oli haettu cafe henkeä.
tallilla lojunut cafe kate sopi tarpeekse hyvin, joten tein siitä kopion lasikuidusta. Orkkis kun on varattu yhteen Ducatiin.
GS:n runkoa olikin jo sahailtu, joten lisää sahaa, huonekaluputkea ja sähköliimaa.
Sähkö osille kiinnitys. Tohon tein vielä pohjalevyn mutta siitä ei taida olla kuvaa.
Koska halvalla piti tehdä, en arvannut ihan digimittaria ostaa, tilasin kiinasta analogisen mittarin muutamalla varoitusvalolla. Maksoi se tämäkin yli kympin kotiin tuotuna. Kiinan pojalla on eri käsitys esimerkiksi tuosta vapaan merkkivalosta, sekun ei ole maadoittava vaan tarvitsee +12v että alkaa palamaan, tämähän ei oikein suizan logiikkaan sovi, joten mittari auki ja muutosta kehiin, samalla modasin vilkun merkkivalon öljyvaloksi.
Maalaukset tein päivämäärältään vanhaksi menneillä lentokone maaleilla, taattua teollisuuslaatua. Värivalikoima on todella rajattu. Sininstä luulin sellaiseksi tummansiniseksi, oli vähän pliisu tuo valkoinen ja vaalea. Musta teippi pelasti tilanteen.
Osien mallailua. Pakkokai se on mustaksi laittaa runko kun tuli noin vaaleella maalattua osat.
Seuraavaksi tapahtui jotain käsittämätöntä, nimittäin rahan lisäksi yritän säästää myös aikaa ja vaivaa. Tempaisin siitä huolimatta koko rungon irti ja maalasin sen mustaksi. Olipas hommaa. Vähän bilteman hiekkapuhallus settiäkin tarvittiin ruosteen poistoon jostain pahoista paikoista. Mutta onhan se kiva nyt mustana. Samalla mustasin muitakin osia.
Melkein uusi arrowin putki. Toisen romu on toisen aarre.
Vähän vasaraa, poraa ja sahaa. motonetistä auton putkea ja ihan passeli tuli tälläseen. Kiinnitykset bilteman pakoputki jousilla ja liitoskohdat valmiina motonetin autonpakoputkissa.
Tollanen siitä tuli. Rahaa ei paljoa mennyt, mutta kauhee työmaa tollanen on. Vaikka kuvittelis, että pieni mopo = pieni työmaa. Tekniikka jäi täysin vakioksi. Myös ilmanputsari kotelo jäi orkkiksena paikalleen ja on melko huomaamaton. Akuksi suunnittelin ensin pientä lennokkikaupan lifepo4 akkua, mutta tuo caferacer kuuppa antaa myöten myös tavalliselle lyijyakulle joka lienee toimintavarmempi ja ainakin halvempi. Orkkis tekniikan luulisi toimivan ja jos meneekin rikki, on tilalle helppo vaihtaa orkkis osaa, jota näihin tuntuu olevan tyrkyllä aikatavalla.
Nämä kuvat viimesyksyltä. Penkki jäi tekemättä. Nyt talven aikana senkin sain tehtyä. Foorumin rakentelu tarinoita seuranneena ja niistä innostuneena kokeilin senkin itse tehdä. Kuvat pitää vielä siirtää puhelimesta.
suzuki gs500 custom cafe racer
AVK:ltä kun ei mitään halpaa enää saa, niin päätin viime kesänä ostaa muutaman caferacer,scrambler tms. aihion, ettei moottoripyörien kanssa ropaaminen ihan kokonaan loppuisi.
Hienoja aihioita tulikin hommattua, oli dominaattoria ja oli cx500:stakin, hyvät vietiin käsistä osto kunnossa.
Jäljelle jäi pari hylkiötä.
Ensimmäiseksi tämä: GS500
Sitä olikin jo valmiiksi tehty fighteriksi...hieno?... makuasioita.
Tälläinen ei liene halutuin rakentelu aihio. GS500:sessa on kuitenkin pomminvarma tekniikka, näin olen kuullut. Ja tässä yksilössä tekniikka on vakio, pilaamaton.
Cafe scrambler tracker, en edes tiedä tarkalleen mitä eroa noissa on, mutta sellanen piti tehdä.
Turhat osat purkuun ja jotain sain jopa myytyä, väärinpäin käännetty fatbarkin sai lähteä vaikka ilmeisesti sillä oli haettu cafe henkeä.
tallilla lojunut cafe kate sopi tarpeekse hyvin, joten tein siitä kopion lasikuidusta. Orkkis kun on varattu yhteen Ducatiin.
GS:n runkoa olikin jo sahailtu, joten lisää sahaa, huonekaluputkea ja sähköliimaa.
Sähkö osille kiinnitys. Tohon tein vielä pohjalevyn mutta siitä ei taida olla kuvaa.
Koska halvalla piti tehdä, en arvannut ihan digimittaria ostaa, tilasin kiinasta analogisen mittarin muutamalla varoitusvalolla. Maksoi se tämäkin yli kympin kotiin tuotuna. Kiinan pojalla on eri käsitys esimerkiksi tuosta vapaan merkkivalosta, sekun ei ole maadoittava vaan tarvitsee +12v että alkaa palamaan, tämähän ei oikein suizan logiikkaan sovi, joten mittari auki ja muutosta kehiin, samalla modasin vilkun merkkivalon öljyvaloksi.
Maalaukset tein päivämäärältään vanhaksi menneillä lentokone maaleilla, taattua teollisuuslaatua. Värivalikoima on todella rajattu. Sininstä luulin sellaiseksi tummansiniseksi, oli vähän pliisu tuo valkoinen ja vaalea. Musta teippi pelasti tilanteen.
Osien mallailua. Pakkokai se on mustaksi laittaa runko kun tuli noin vaaleella maalattua osat.
Seuraavaksi tapahtui jotain käsittämätöntä, nimittäin rahan lisäksi yritän säästää myös aikaa ja vaivaa. Tempaisin siitä huolimatta koko rungon irti ja maalasin sen mustaksi. Olipas hommaa. Vähän bilteman hiekkapuhallus settiäkin tarvittiin ruosteen poistoon jostain pahoista paikoista. Mutta onhan se kiva nyt mustana. Samalla mustasin muitakin osia.
Melkein uusi arrowin putki. Toisen romu on toisen aarre.
Vähän vasaraa, poraa ja sahaa. motonetistä auton putkea ja ihan passeli tuli tälläseen. Kiinnitykset bilteman pakoputki jousilla ja liitoskohdat valmiina motonetin autonpakoputkissa.
Tollanen siitä tuli. Rahaa ei paljoa mennyt, mutta kauhee työmaa tollanen on. Vaikka kuvittelis, että pieni mopo = pieni työmaa. Tekniikka jäi täysin vakioksi. Myös ilmanputsari kotelo jäi orkkiksena paikalleen ja on melko huomaamaton. Akuksi suunnittelin ensin pientä lennokkikaupan lifepo4 akkua, mutta tuo caferacer kuuppa antaa myöten myös tavalliselle lyijyakulle joka lienee toimintavarmempi ja ainakin halvempi. Orkkis tekniikan luulisi toimivan ja jos meneekin rikki, on tilalle helppo vaihtaa orkkis osaa, jota näihin tuntuu olevan tyrkyllä aikatavalla.
Nämä kuvat viimesyksyltä. Penkki jäi tekemättä. Nyt talven aikana senkin sain tehtyä. Foorumin rakentelu tarinoita seuranneena ja niistä innostuneena kokeilin senkin itse tehdä. Kuvat pitää vielä siirtää puhelimesta.
suzuki gs500 custom cafe racer
Viimeksi muokannut kawa6r, Ke Huhti 05, 2017 12:04 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Kkallioj
- Viestit: 855
- Liittynyt: Su Helmi 19, 2006 1:00 am
- Paikkakunta: origiSRAD, minisuper-Honda ja minimoto
Re: halvalla..
Hieno
- kawa6r
- Viestit: 1623
- Liittynyt: To Huhti 04, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: 2-kilpinen
- Viesti:
Re: halvalla..
tänks.
kaikki ideat ja visiot on törkeesti netistä kopioitu, ohjeet, osat jne kaikki netistä.
Penkin kuvat vetelin yhteen jollain photocollage sivulla. uuh..
Etolasta halvinta muovia pohjaksi. pehmusteeksi raksalta harmaata eristemattoa ja päälle kiinanosien pakkausmuovia.
Eurokankaasta langat, neulat ja tekonahat, youtubesta ohjeet ja ompelukone tulille. Tää olikin hauska tehä. Noh. sitä kun ite tekee niin saa just sellasen kun sattuu tulee. Itse olen enempikin ku tyytyväinen, toki tekisin nyt erilailla. Kyllä tossa istuu.
Penkki kamat makso melkein 50e yhteensä, mutta siitä taitaa tehä vielä toisenkin penkin. Piti tehä musta, mutta musta tekonahka oli jotenkin niin venyvää, että en uskaltanut siitä tehä. Toi ei veny kumpaankaan suuntaan niin lienee helpompi tehä ja pitkäikäisempi. Sitäpaitsi näin jossain nettikuvissa samankaltaiset värit niin uskalsin tosta tehä.
kaikki ideat ja visiot on törkeesti netistä kopioitu, ohjeet, osat jne kaikki netistä.
Penkin kuvat vetelin yhteen jollain photocollage sivulla. uuh..
Etolasta halvinta muovia pohjaksi. pehmusteeksi raksalta harmaata eristemattoa ja päälle kiinanosien pakkausmuovia.
Eurokankaasta langat, neulat ja tekonahat, youtubesta ohjeet ja ompelukone tulille. Tää olikin hauska tehä. Noh. sitä kun ite tekee niin saa just sellasen kun sattuu tulee. Itse olen enempikin ku tyytyväinen, toki tekisin nyt erilailla. Kyllä tossa istuu.
Penkki kamat makso melkein 50e yhteensä, mutta siitä taitaa tehä vielä toisenkin penkin. Piti tehä musta, mutta musta tekonahka oli jotenkin niin venyvää, että en uskaltanut siitä tehä. Toi ei veny kumpaankaan suuntaan niin lienee helpompi tehä ja pitkäikäisempi. Sitäpaitsi näin jossain nettikuvissa samankaltaiset värit niin uskalsin tosta tehä.
- ImaFinlanD
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 9:17 pm
- Paikkakunta: -Tön
Re: halvalla..
Nätin pyörän oot pikkubudjetilla tehny, nidoitko tuon penki kankaan kiinni pohjaan vai miten kiinnitetty?
Minkä mitta heittää sen hitsi peittää
- Kygä
- Viestit: 137
- Liittynyt: Ke Elo 12, 2009 12:00 am
Re: halvalla..
Tuttu pyörä, raiskattu ehjästä pyörästä mun tallilla kun piti tehdä lankomiehelle mukahieno güntheri. Tehty rahaa ja aikaa säästäen, kuristuksetkin poistettiin muistaakseni tekniikalla "leikkaa-ja-liimaa". Taisi olla 2011 joten rikos lienee jo vanhentunut.
Hyvä että on päässyt vähän parempiin käsiin.
E: kuva
Hyvä että on päässyt vähän parempiin käsiin.
E: kuva
Viimeksi muokannut Kygä, Ma Helmi 29, 2016 2:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- tanskude
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: 1100 i/ö
Re: halvalla..
2013 kesällä pyöri Haminan alueella, tuli jokusen kerran iltavapailla oluttuopin äärellä kateltua sitä kun toi kierti toria ympäri..
- kawa6r
- Viestit: 1623
- Liittynyt: To Huhti 04, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: 2-kilpinen
- Viesti:
Re: halvalla..
"Nahka" on kiinni niiteillä tuossa mustassa pohjalevyssä. Ja liimaa laitoin myös, että pysyy.
Ruuvit on näköjään väärin päin tuossa kuvassa, eli penkki on ruuvattu alhaalta päin lasikuidun läpi. ja penkin sisällä alumiini luiskat joissa kierre. Vähän jännitti osto vaiheessa, että uppooko ne niitit siine muoviin. Hyvin uppos.
Olishan se pitänyt arvata, että täällä tuo tunnistetaan. Erottui ainakin massasta, kun vieläkin muistetaan. Tuo gynther pyrstö ostettiin foorumin kautta, joten sen saattaa vielä bongata jossain.
Ruuvit on näköjään väärin päin tuossa kuvassa, eli penkki on ruuvattu alhaalta päin lasikuidun läpi. ja penkin sisällä alumiini luiskat joissa kierre. Vähän jännitti osto vaiheessa, että uppooko ne niitit siine muoviin. Hyvin uppos.
Olishan se pitänyt arvata, että täällä tuo tunnistetaan. Erottui ainakin massasta, kun vieläkin muistetaan. Tuo gynther pyrstö ostettiin foorumin kautta, joten sen saattaa vielä bongata jossain.
- mikzu
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Tammi 10, 2013 7:45 pm
- Paikkakunta: 954rr Blade -03, Suzuki RM 125 -97, Ex Yamaha FZR 1000 -93
Re: halvalla.. gs500
Tosi komea on. Minkä pyörän etulokari tuohon laitoit, vai leikkelitkö vakiosta?
-naukuva nippon-
- kawa6r
- Viestit: 1623
- Liittynyt: To Huhti 04, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: 2-kilpinen
- Viesti:
Re: halvalla.. gs500
Kiitos. Leikkelin tuosta mikä tuossa oli, lienee vakio.mikzu kirjoitti:Tosi komea on. Minkä pyörän etulokari tuohon laitoit, vai leikkelitkö vakiosta?
Laitoin pelin myyntiin, en tartte.
http://www.nettimoto.com/suzuki/gs/1970687
- Asis
- Viestit: 118
- Liittynyt: Ke Marras 14, 2007 1:00 am
- Paikkakunta: Pori
Re: halvalla.. gs500
Yksinkertainen ja tyylikäs pyörä. Voisin olla jopa hieman kiinnostunut käyttöpyörän virkaa toimittamaan.
Onko runko muuten maalattu millä maalilla? Teippaukset tankissa ja katteessa lakan alla vai vedetty vaan pintaan?
Onko runko muuten maalattu millä maalilla? Teippaukset tankissa ja katteessa lakan alla vai vedetty vaan pintaan?
- kawa6r
- Viestit: 1623
- Liittynyt: To Huhti 04, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: 2-kilpinen
- Viesti:
Re: halvalla.. gs500
Runkoon mipa merkkistä 2komponentti ruiskukamaa. Jotain uretaani teollisuus tai autokamaa, kovettimella sai ton mataksi tai oikeastaan satiiniksi.
Teipit ja tarrat on lakan alla.
Tuu hakee pois. Innostuin rakentamisesta enkä miettiny sen enempää mitä teen sillä.
Teipit ja tarrat on lakan alla.
Tuu hakee pois. Innostuin rakentamisesta enkä miettiny sen enempää mitä teen sillä.
- kawa6r
- Viestit: 1623
- Liittynyt: To Huhti 04, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: 2-kilpinen
- Viesti:
Re: halvalla.. gs500
Sit olis tällänen: GR 650
rakennettu vähän ennen tota GS:ää, mutta esim maalaukset tehty samaan aikaan.
Oli sellasessa kunnossa, ettei tarvinnut haikailla museo arvosta. sai siis huoletta "pilata"
kone käy ja kukkuu joten en sitä lähtenyt availemaan suotta. Taitaa olla myös melko hyvämaineinen kone.
Tästä piti flat tracker tyylinen tulla, kun sellainen tuntui ajatuksena niin hauskalta laitteelta. tilasin jopa flat track katteen kickstarter.de:stä.
Mallailin sitten kuitenkin, GS500seen tilattua thaimaan penkkiä ja se näytti istuvan paremmin. Lisäksi tälläisellä penkillä ei välttämättä tarvitse hommata sikakalliita katunappulakumeja.
rungon takaosa oli vähän alhaalla tuon custom tyylin takia, niin joutui vähän nostamaan. katkaisin pystytolpat pois, tunkkia väliin, pystytolpat takaisin eri asennossa ja migillä kiinni. Eipä tarvinnut lähteä etsimään samanpaksuista putkea ja taivutuksetkin oli valmiina.
Sähköissä olikin enempi hommaa kun melkein kaikki sähköpurkit tuli eri paikkoihin ja halusin ne kaikki tonne pienen penkin alle jemmaan. Akkuna kokeilen tollasta lifepo4 lennokki akkua, siinä ei toistaiseksi ole mitään latauspiiriä, pitää kattoa miten tolla pärjäilee kun pääsee ajelemaan.
Penkille uudemmasta suizasta penkin lukkomekanismi ja siihen vaijeri josta vetämällä saa penkin ketterästi auki, tää oli ehkä vähän turhaa.
Lampuksi tallilla liian kauan lojunut mikälie etuvalo. pieni on, ehkä liiankin pieni. Orkkis lamppu oli kiinnikkeet käännettyinäkin aivan liian ylhäällä custom tyyliin, joten siihenkin olis kuitenkin kiinnikkeet joutunut tekemään.
Tässä oli jotkut tarvike putket 2-2, mutta tallilla lojui jonkun toisen toimesta arvottomaan kuntoon modattu titaani vaimennin. siitä oli korvakkeet purtu, revitty tai nakerrettu irti ja porattu jotain lisä kiinnikkeitä. Rälläköin ne kokonaan pois ja tein pannan rosterista. väliputket taas motonetin kamaa, jousi kiinnitys.
lokkarit leikkasin orkkiksista ja takavalo ja vilkutkin olivat tuossa jo kiinni. Flat tracker haaveissani hommasin tuohon uudemman gr:n pinnavanteet, mutta tajusin ettei noita orkkis valuvanteita varmaan kukaan halua ostaa. Joten pinnavanteet lähti foorumin kautta toiselle GR:n rakentajalle, ne on sentään haluttua kamaa. Tuossa kuva pinnavanteilla.
Tankissa olis ollut tosi kivat retro värit, mutta myös liian iso musta huonosti kitattu korjaus. Joten kittasin ja maalasin tuostakin tankin samalla kun maalasin GS:n. Samalla värilläkin. Himmeellä mustalla kaikkea mahdollista samalla kun noita gs:n osiakin. Lokarit ja takalamppu on kuitenkin kiiltävällä mustalla.
ihan hauska peli, mitä vähän sitä kokeilin, mikä tuo nyt sitten onkaan. scrambler, tracker, cafe, custom? Tossa se kuitenkin on valmiina. Jotain jarruletkua, peiliä ja jotain pientä saapui vielä talvella, joten ne ei noihin kuviin kerinneet. Vakio tekniikaltaan, ilmanputsari kotelo on poissa ja tilla tollaset töttöröt.
Ärsyttää kun keula on niin huono. mun piti siihen öljyt ja stefat laittaa, mutta eihän se perhanan yläpään sokka lähtenyt pois yksin. Jäi sitten huoltamatta, kun ei noin rimpula keula varmaan kullaksi muutu vaikka sen huoltaiskin. Enpä tiedä, samalla vaivalla tohon tietysti heittäis jonkun vähän uudemman keulan vähän pienemmällä vanteella, mutta sitten joutus varmaan vaihtamaan myös takavanteen ja sellasta ei varmaan saa rummulla joten myös takajarrut. Äh...
rakennettu vähän ennen tota GS:ää, mutta esim maalaukset tehty samaan aikaan.
Oli sellasessa kunnossa, ettei tarvinnut haikailla museo arvosta. sai siis huoletta "pilata"
kone käy ja kukkuu joten en sitä lähtenyt availemaan suotta. Taitaa olla myös melko hyvämaineinen kone.
Tästä piti flat tracker tyylinen tulla, kun sellainen tuntui ajatuksena niin hauskalta laitteelta. tilasin jopa flat track katteen kickstarter.de:stä.
Mallailin sitten kuitenkin, GS500seen tilattua thaimaan penkkiä ja se näytti istuvan paremmin. Lisäksi tälläisellä penkillä ei välttämättä tarvitse hommata sikakalliita katunappulakumeja.
rungon takaosa oli vähän alhaalla tuon custom tyylin takia, niin joutui vähän nostamaan. katkaisin pystytolpat pois, tunkkia väliin, pystytolpat takaisin eri asennossa ja migillä kiinni. Eipä tarvinnut lähteä etsimään samanpaksuista putkea ja taivutuksetkin oli valmiina.
Sähköissä olikin enempi hommaa kun melkein kaikki sähköpurkit tuli eri paikkoihin ja halusin ne kaikki tonne pienen penkin alle jemmaan. Akkuna kokeilen tollasta lifepo4 lennokki akkua, siinä ei toistaiseksi ole mitään latauspiiriä, pitää kattoa miten tolla pärjäilee kun pääsee ajelemaan.
Penkille uudemmasta suizasta penkin lukkomekanismi ja siihen vaijeri josta vetämällä saa penkin ketterästi auki, tää oli ehkä vähän turhaa.
Lampuksi tallilla liian kauan lojunut mikälie etuvalo. pieni on, ehkä liiankin pieni. Orkkis lamppu oli kiinnikkeet käännettyinäkin aivan liian ylhäällä custom tyyliin, joten siihenkin olis kuitenkin kiinnikkeet joutunut tekemään.
Tässä oli jotkut tarvike putket 2-2, mutta tallilla lojui jonkun toisen toimesta arvottomaan kuntoon modattu titaani vaimennin. siitä oli korvakkeet purtu, revitty tai nakerrettu irti ja porattu jotain lisä kiinnikkeitä. Rälläköin ne kokonaan pois ja tein pannan rosterista. väliputket taas motonetin kamaa, jousi kiinnitys.
lokkarit leikkasin orkkiksista ja takavalo ja vilkutkin olivat tuossa jo kiinni. Flat tracker haaveissani hommasin tuohon uudemman gr:n pinnavanteet, mutta tajusin ettei noita orkkis valuvanteita varmaan kukaan halua ostaa. Joten pinnavanteet lähti foorumin kautta toiselle GR:n rakentajalle, ne on sentään haluttua kamaa. Tuossa kuva pinnavanteilla.
Tankissa olis ollut tosi kivat retro värit, mutta myös liian iso musta huonosti kitattu korjaus. Joten kittasin ja maalasin tuostakin tankin samalla kun maalasin GS:n. Samalla värilläkin. Himmeellä mustalla kaikkea mahdollista samalla kun noita gs:n osiakin. Lokarit ja takalamppu on kuitenkin kiiltävällä mustalla.
ihan hauska peli, mitä vähän sitä kokeilin, mikä tuo nyt sitten onkaan. scrambler, tracker, cafe, custom? Tossa se kuitenkin on valmiina. Jotain jarruletkua, peiliä ja jotain pientä saapui vielä talvella, joten ne ei noihin kuviin kerinneet. Vakio tekniikaltaan, ilmanputsari kotelo on poissa ja tilla tollaset töttöröt.
Ärsyttää kun keula on niin huono. mun piti siihen öljyt ja stefat laittaa, mutta eihän se perhanan yläpään sokka lähtenyt pois yksin. Jäi sitten huoltamatta, kun ei noin rimpula keula varmaan kullaksi muutu vaikka sen huoltaiskin. Enpä tiedä, samalla vaivalla tohon tietysti heittäis jonkun vähän uudemman keulan vähän pienemmällä vanteella, mutta sitten joutus varmaan vaihtamaan myös takavanteen ja sellasta ei varmaan saa rummulla joten myös takajarrut. Äh...
- kawa6r
- Viestit: 1623
- Liittynyt: To Huhti 04, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: 2-kilpinen
- Viesti:
Re: halvalla.. gs500 ja GR650
Gs 500 cafe racer lähti nyt sitten uudelle omistajalle.
Pitänee herätellä gr650 talviunesta ja katella vaihtaako siihen keulan vai mitä sille keksii.
Pitänee herätellä gr650 talviunesta ja katella vaihtaako siihen keulan vai mitä sille keksii.
- kawa6r
- Viestit: 1623
- Liittynyt: To Huhti 04, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: 2-kilpinen
- Viesti:
Re: halvalla.. gs500 ja GR650 ja DR650scrambler
Hommasin muutaman projekti aihion tallille kun nuo edelliset lähtivät uusille omistajille.
Tässä olis tälläinen "hieno" matkaenduro SUZUKI DR650RS muistaakseni. Ei ollut edes käynti kunnossa ja seissyt ties kuinka kauan jossain ulkona missä puista tippuneet havunneulaset olivat tunkeutuneet ihan jokapaikkaan.
Dr650rs malli, kickstarterilla ja 19tuumaisella etuvanteella. Mahtavat lähtökohdat scrambler tyyliselle projektille.
Päätin taas olla laittamatta tähän isoja rahasummia kun tuo aihiokaan ei kallis ollut.
Näyttää aika rohjolta noilla muovikatteilla ja jätti tankilla. Ennen urakkaa piti kone saada käyntiin ja koeajaa. Kone lähti käyntiin kaasarin,hanan ja tankin putsauksella ja imukurkunvaihdolla.
osat irti ja pyörä pesuun.
Sitten tallilla lojuvien tankkien mallailua runkoon....xl hondan tankki tuntui istuvan ilman runko tai tankkimuutoksia.
vaati vain pikkuhitsailut tankin kiinnikkeille.
Sitten penkki. Orkkis penkki oli niin huonossa kunnossa, ettei sitä kuitenkaan olisi saanut myytyä, lisäksi se sopii ainakin takakiinnikkeiltään suoraan suzukin takarunkoon.
ja vähän rälläkällä pienemmäksi, ehkä aavistuksen liian pieneksi.
Takarunko lyhyemmäksi ja siihen tuollainen mutka jonka taivutin putkentaivutuskoneella. pohjalle alsa levy jonka päälle voi kätkeä kaikki sähköt. Kilpiteline josta piti tehdä aika pitkä, koska penkki jäi ehkä pikkasen turhan lyhyeksi. Ilmanputsarikotelo pois, tilalle vaahtomuovinen pikkusuodatin.
penkki kiinni ja vielä pikkasen muokkailua, että istuu tuohon mutkaputkeen kivasti.
Runko on sininen. En jaksanut sitä ruveta irroittamaan ja maalaamaan. Kokeilin photoshopilla vähän miten keltainen sopisi tuohon siniseen runkoon.
Tässä olis tälläinen "hieno" matkaenduro SUZUKI DR650RS muistaakseni. Ei ollut edes käynti kunnossa ja seissyt ties kuinka kauan jossain ulkona missä puista tippuneet havunneulaset olivat tunkeutuneet ihan jokapaikkaan.
Dr650rs malli, kickstarterilla ja 19tuumaisella etuvanteella. Mahtavat lähtökohdat scrambler tyyliselle projektille.
Päätin taas olla laittamatta tähän isoja rahasummia kun tuo aihiokaan ei kallis ollut.
Näyttää aika rohjolta noilla muovikatteilla ja jätti tankilla. Ennen urakkaa piti kone saada käyntiin ja koeajaa. Kone lähti käyntiin kaasarin,hanan ja tankin putsauksella ja imukurkunvaihdolla.
osat irti ja pyörä pesuun.
Sitten tallilla lojuvien tankkien mallailua runkoon....xl hondan tankki tuntui istuvan ilman runko tai tankkimuutoksia.
vaati vain pikkuhitsailut tankin kiinnikkeille.
Sitten penkki. Orkkis penkki oli niin huonossa kunnossa, ettei sitä kuitenkaan olisi saanut myytyä, lisäksi se sopii ainakin takakiinnikkeiltään suoraan suzukin takarunkoon.
ja vähän rälläkällä pienemmäksi, ehkä aavistuksen liian pieneksi.
Takarunko lyhyemmäksi ja siihen tuollainen mutka jonka taivutin putkentaivutuskoneella. pohjalle alsa levy jonka päälle voi kätkeä kaikki sähköt. Kilpiteline josta piti tehdä aika pitkä, koska penkki jäi ehkä pikkasen turhan lyhyeksi. Ilmanputsarikotelo pois, tilalle vaahtomuovinen pikkusuodatin.
penkki kiinni ja vielä pikkasen muokkailua, että istuu tuohon mutkaputkeen kivasti.
Runko on sininen. En jaksanut sitä ruveta irroittamaan ja maalaamaan. Kokeilin photoshopilla vähän miten keltainen sopisi tuohon siniseen runkoon.
- kawa6r
- Viestit: 1623
- Liittynyt: To Huhti 04, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: 2-kilpinen
- Viesti:
Re: halvalla.. gs500 ja GR650 ja DR650scrambler
Kaapista löytyi vanhaa keltaista maalia. Kittasin ja pohjustin tankin uudelleen, koska tuo punainen oli jotain tinnerillä irtoavaa spray kamaa ja kittaukset rumat. En tiedä mitä kävi ja miksi. liian kylmä, liian vanhaa maalia, väärä tekniikka, väärät litkut?
keltainen maali ei tarttunut pohjiin ollenkaan, sen pystyi isoina siivuina irrottamaan. kuva vähän huono, koska on niin kirkas tuo keltainen.
muovi lokkarissa se pysyi paljon paremmin.. ?
vähän kirkas tuo keltainen muutenkin, eli uusiksi meni, ja uudella värillä. Netistä tuollainen kiva retro suzuki väritys. sinisetkin löyty vanhana hyllystä. Valkoinen sitten taas oli ihan kirkkaan valkoista, siihen sekoitin vapaalla kädellä saman merkkisiä muita värejä.
keltaista, sinistä, punaista, mustaa... valkoinen muuttui vähän sävykkäämmäksi. pitää seuraavaksi sekoittaa sitä enempi.
suzuki tarran tilasin netistä.
sähköt... huh. ne oli revittävä taas auki. orkkis versiossa menee hurjasti johtoja keulaan, mittaristolle, sulakerasialle yms...
nyt tässä scramblerissä laitoin kaikki tuonne penkin alle. maalasin pelkän takarungon sinisellä, niin ei tarvinnut alkaa purkamaan pyörää palasiksi.
Akkua en laittanut ollenkaan, sen tilalle tilasen ison kondensaattorin (sininen murkula), joka vie pienemmän tilan ja painaa vähemmän. Riittää vallan hyvin pitämään valot kirkkaina. tuossahan on kuitenkin potkustartti.
kaikki sähköt mahtuivat hyvin penkin alle. tasasuuntaajan laitoin levyn alapuolelle jäähdytyksen takia.
Orkkis valot,vilkut ja mittaristo sai jäädä pois ja tilalle tilailin ebaystä perus settiä. Halpoja vilkkuja ja valoja ja tollanen vaijerimittari ja siihen modasin öljy yms valot (samalla tavalla kuin noissa edellisissäkin). töötti ja katkaisimet on vakiot.
keltainen maali ei tarttunut pohjiin ollenkaan, sen pystyi isoina siivuina irrottamaan. kuva vähän huono, koska on niin kirkas tuo keltainen.
muovi lokkarissa se pysyi paljon paremmin.. ?
vähän kirkas tuo keltainen muutenkin, eli uusiksi meni, ja uudella värillä. Netistä tuollainen kiva retro suzuki väritys. sinisetkin löyty vanhana hyllystä. Valkoinen sitten taas oli ihan kirkkaan valkoista, siihen sekoitin vapaalla kädellä saman merkkisiä muita värejä.
keltaista, sinistä, punaista, mustaa... valkoinen muuttui vähän sävykkäämmäksi. pitää seuraavaksi sekoittaa sitä enempi.
suzuki tarran tilasin netistä.
sähköt... huh. ne oli revittävä taas auki. orkkis versiossa menee hurjasti johtoja keulaan, mittaristolle, sulakerasialle yms...
nyt tässä scramblerissä laitoin kaikki tuonne penkin alle. maalasin pelkän takarungon sinisellä, niin ei tarvinnut alkaa purkamaan pyörää palasiksi.
Akkua en laittanut ollenkaan, sen tilalle tilasen ison kondensaattorin (sininen murkula), joka vie pienemmän tilan ja painaa vähemmän. Riittää vallan hyvin pitämään valot kirkkaina. tuossahan on kuitenkin potkustartti.
kaikki sähköt mahtuivat hyvin penkin alle. tasasuuntaajan laitoin levyn alapuolelle jäähdytyksen takia.
Orkkis valot,vilkut ja mittaristo sai jäädä pois ja tilalle tilailin ebaystä perus settiä. Halpoja vilkkuja ja valoja ja tollanen vaijerimittari ja siihen modasin öljy yms valot (samalla tavalla kuin noissa edellisissäkin). töötti ja katkaisimet on vakiot.
Viimeksi muokannut kawa6r, Ke Huhti 05, 2017 3:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.