Hyvä päätös, vaikuttaa tosi paljon lopputulokseen. Sellainen kävi mielessä että kun vanteiden puolat todennäköisesti on kuitenkin hieman eri mallisia, niin kahdella värillä maalaamalla voisi saada vielä silmää hämättyä sen verran että eriparisuutta ei huomaisi ollenkaan.T.A kirjoitti:Etuvanteen suhteen olette aivan oikeassa ja Pekasukselta tilasinkin tuon Fz1 vanteen. Eräs toinenkin houkutteleva tarjous tuli, joten voi olla, että käyn hakemassa vielä toisenkin vannevaihtoehdon.
Kawasaki gpz500s low budjet showbike...
- -Ape-
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La Tammi 15, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: Läjä romuja.
Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...
"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."
-
- Viestit: 142
- Liittynyt: To Tammi 24, 2002 1:00 am
Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...
Miksei orkkisrunkoa saanut reksteriin josko kerran asiaan vaikuttavat seikat olisivat olleet noinkin hyvin jo selvillä?
- T.A
- Viestit: 1377
- Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: gpz 500,smr 511
Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...
Kaverin isä on ostanut tuon joskus 90-luvulla heräte ostoksena ja vanhan omistajan piti lähettää luovutuskirja postitse. Papereita ei kuitenkaan koskaan tullut ja vanha omistaja oli katkaissut luovarilla vakuutuksen. Perjaatteessa pyörä on ollut rekisterissä n.15 vuotta olematta kenenkään nimissä. Rekisteriin merkityn omistajan kanssa puhuin puhelimessa ja hän koitti saada papereita pyörään, mutta vakuutusyhtiö olisi karhunnut 4-vuoden vakuutusmaksut, joten ei mitään järkeä tämän hintaisessa pyörässä niitä maksaa. Rekisteriin merkitty omistaja sanoi myös myyneensä pyörän liikkeeseen mikä ei ole koskaan ottanut sitä nimiinsä ja konkurssiin mennessä myynyt ilmeisesti vehkeen pöydän alta kaverin isälle.Bad Jake kirjoitti:Miksei orkkisrunkoa saanut reksteriin josko kerran asiaan vaikuttavat seikat olisivat olleet noinkin hyvin jo selvillä?
Eli harvinaisen epäselvä tapaus...
-
- Viestit: 142
- Liittynyt: To Tammi 24, 2002 1:00 am
Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...
Hehheh, siltä vaikuttaa.T.A kirjoitti:Kaverin isä on ostanut tuon joskus 90-luvulla heräte ostoksena ja vanhan omistajan piti lähettää luovutuskirja postitse. Papereita ei kuitenkaan koskaan tullut ja vanha omistaja oli katkaissut luovarilla vakuutuksen. Perjaatteessa pyörä on ollut rekisterissä n.15 vuotta olematta kenenkään nimissä. Rekisteriin merkityn omistajan kanssa puhuin puhelimessa ja hän koitti saada papereita pyörään, mutta vakuutusyhtiö olisi karhunnut 4-vuoden vakuutusmaksut, joten ei mitään järkeä tämän hintaisessa pyörässä niitä maksaa. Rekisteriin merkitty omistaja sanoi myös myyneensä pyörän liikkeeseen mikä ei ole koskaan ottanut sitä nimiinsä ja konkurssiin mennessä myynyt ilmeisesti vehkeen pöydän alta kaverin isälle.Bad Jake kirjoitti:Miksei orkkisrunkoa saanut reksteriin josko kerran asiaan vaikuttavat seikat olisivat olleet noinkin hyvin jo selvillä?
Eli harvinaisen epäselvä tapaus...
- T.A
- Viestit: 1377
- Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: gpz 500,smr 511
Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...
Etuvanne tuli postiin pekasukselta hintaan 40€. Vanteessa pieni painauma kehällä ja se pitää viedä suoristettavaksi vielä tulevaisuudessa. Vanteelle heitin varastosta renkaan. Laakerit ei suoraan passaa tuohon tl:n etuakseliin vaan pitää ostaa vähän isommalla reijällä olevat, mutta sellaisiakin näyttää onneksi olevan saatavilla.
Keulan sovittamista varten pitää vaihtaa vakio ohjausakseli uuden keulan ala t-palaan.
Busan kolmiosta lähti vanha akseli pois tuollaisella auton pyöränlaakereihin tarkoitetulla ulosvetimellä.
Vakio t-palasta taas piti hioa akselin hitsaus-sauma pois ja se vaati suurta lekaa, että lähti irti.
Akselin pään koko heittää vain 0.3mm, että olisi ollut täysin vastaava busan akselin kanssa. Akseli pitää vielä täytehitsata ja sorvata sopivaan mittaan.
Akselin toisesta päästä piti sorvata pari milliä pois, että se mahtuu ylä t-palan reijästä läpi.
Huomenna tarkoitus mennä lisää puuhastelemaan ja tavoitteena olisi saada runko rullaavaksi viikonlopun aikana.
Keulan sovittamista varten pitää vaihtaa vakio ohjausakseli uuden keulan ala t-palaan.
Busan kolmiosta lähti vanha akseli pois tuollaisella auton pyöränlaakereihin tarkoitetulla ulosvetimellä.
Vakio t-palasta taas piti hioa akselin hitsaus-sauma pois ja se vaati suurta lekaa, että lähti irti.
Akselin pään koko heittää vain 0.3mm, että olisi ollut täysin vastaava busan akselin kanssa. Akseli pitää vielä täytehitsata ja sorvata sopivaan mittaan.
Akselin toisesta päästä piti sorvata pari milliä pois, että se mahtuu ylä t-palan reijästä läpi.
Huomenna tarkoitus mennä lisää puuhastelemaan ja tavoitteena olisi saada runko rullaavaksi viikonlopun aikana.
- T.A
- Viestit: 1377
- Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: gpz 500,smr 511
Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...
Sain muokattua rungon sopivaksi triumphin takahaarukan akselille.
Seuraavaksi vuorossa rungon levitys takahaarukalle sopivaksi. Triumphin haaarukka on vain 6.5cm leveämpi kiinnityskohdastaan kuin vakio. Päätin levittää runkoa ainoastaan vasemmalta puolelta, koska takavanne on 2" leveämpi,kun vakio triumphin vanne niin pitäisi kumminkin tuoda haarukkaa enemmän vasemmalle.
Ensiksi rungosta sopiva pala pois.
Takahaarukka runkoon kiinni ja suunnittelemaan täytepaloja rungon osien väliin.
Ensimmäiset palat hitsattuna kiinni.
Rungon yläputken taittelin näin. Ehkä vähän rujon näköinen, mutta en usko paljoa pistävän silmään kun tankki yms. on kiinni.
Osien sovittelua paikoilleen.
Vanne pitää vielä passata keskilinjaan tulevan kiinnityspalikan kanssa.
Laitoin vielä ylimääriseksi jääneet fatbarin ja raiserit kiinni.
Takahäkin valmistus on varmasti erittäin mielenkiintoista epäsymmetrisen rungon kanssa.
Seuraavaksi vuorossa rungon levitys takahaarukalle sopivaksi. Triumphin haaarukka on vain 6.5cm leveämpi kiinnityskohdastaan kuin vakio. Päätin levittää runkoa ainoastaan vasemmalta puolelta, koska takavanne on 2" leveämpi,kun vakio triumphin vanne niin pitäisi kumminkin tuoda haarukkaa enemmän vasemmalle.
Ensiksi rungosta sopiva pala pois.
Takahaarukka runkoon kiinni ja suunnittelemaan täytepaloja rungon osien väliin.
Ensimmäiset palat hitsattuna kiinni.
Rungon yläputken taittelin näin. Ehkä vähän rujon näköinen, mutta en usko paljoa pistävän silmään kun tankki yms. on kiinni.
Osien sovittelua paikoilleen.
Vanne pitää vielä passata keskilinjaan tulevan kiinnityspalikan kanssa.
Laitoin vielä ylimääriseksi jääneet fatbarin ja raiserit kiinni.
Takahäkin valmistus on varmasti erittäin mielenkiintoista epäsymmetrisen rungon kanssa.
-
- Viestit: 477
- Liittynyt: Ma Syys 13, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: cbr
Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...
moro .. toi näyttää vähän avk kylki kolarilta ...heh
- Perkele
- Viestit: 613
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 12:00 am
- thelittleone
- Viestit: 1482
- Liittynyt: Pe Huhti 14, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: 1040cc jossa ahdin määrää tahdin
Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...
Nyt jumalauta T.A!!
Rälläkkä käteen ja vittuun tollaiset "siitä yli mistä aita matalin" ratkaisut helvettiin!!
Rälläkkä käteen ja vittuun tollaiset "siitä yli mistä aita matalin" ratkaisut helvettiin!!
In three words I can sum up everything I've learned about life: It goes on.
"The Fosse Way" better than good blowjob...
"The Fosse Way" better than good blowjob...
- T.A
- Viestit: 1377
- Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: gpz 500,smr 511
Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...
Eipä tuo vielä valmis ole vaan siihen tulee vielä lisätuki ja täytepalaa tuohon rungon ulkopuolelle, että ei jää noin terävää kulmaa runkoon.
Haarukkaa, jos olisi kaventanut,niin siitä ei olisi paljoa jäljelle jäänytkään.
Fiksuin ratkaisu olisi ollut pitää vfr:n takahaarukka minkä myin eedelille ja sovittaa se tuohon niin ei olisi tarvinnut runkoon koskea.
Turvallisuus pidetään myös mielessä tuon rungon muokkauksen kanssa, että säilyy varmasti yhtä tukevana kuin vakionakin.
Haarukkaa, jos olisi kaventanut,niin siitä ei olisi paljoa jäljelle jäänytkään.
Fiksuin ratkaisu olisi ollut pitää vfr:n takahaarukka minkä myin eedelille ja sovittaa se tuohon niin ei olisi tarvinnut runkoon koskea.
Turvallisuus pidetään myös mielessä tuon rungon muokkauksen kanssa, että säilyy varmasti yhtä tukevana kuin vakionakin.
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma Maalis 30, 2009 12:00 am
- Paikkakunta: Haaveissa
Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...
Ei jumalauta. Toivottavasti tästä pyörästä tulee sitten pelkästään show pyörä
- Los_Bastardos
- Viestit: 3295
- Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: f4i
Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...
Ja paskan vitut, ihan oikee meninki, laikkaa ja liimaa vuorotellen vaan! Kerrankin joku tekee!
WHEN IN DOUBT THROTTLE OUT
www.lbstunts.blogspot.com
www.lbstunts.blogspot.com
- YodasTi
- Viestit: 321
- Liittynyt: Ke Helmi 22, 2006 1:00 am
- Paikkakunta: R6 -05
Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...
Ihan samaa mieltä, nyt on oikee asenne!!Los_Bastardos kirjoitti:Ja paskan vitut, ihan oikee meninki, laikkaa ja liimaa vuorotellen vaan! Kerrankin joku tekee!
Mielenkiinnolla seurataan
- Tessustelija
- Viestit: 1391
- Liittynyt: Su Syys 11, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: pc25, pc12, pv60
- Viesti:
Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...
Hei! Täällähän tehhään jotain erilaista. Ei piä arvostella keskenerästä työtä. Tämähän muuttu juuri astetta mielenkiintosemmaksi, kun harvemmin ihmiset päärunkoa svingin tieltä paloittelee noin paljon. Sait ainaki minun huomion tuolla ;) katotaan.
Honda - Aja koko kausi!
Dt:n piikkirenkaat vanteineen kaupan
http://www.youtube.com/watch?v=2OT-LSG7JXw
Dt:n piikkirenkaat vanteineen kaupan
http://www.youtube.com/watch?v=2OT-LSG7JXw
- T.A
- Viestit: 1377
- Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: gpz 500,smr 511
Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...
Vähän ollut mielenkiinto vähissä mitään tehdä lieköhän johtua syys masennuksesta tai mistä lie. Pari tuntia kumminkin parina viikonloppuna oon jaksanut tallilla häärätä.
Moottorin sain nostettua vanhasta rungosta pois.
Ja asennettua uuteen runkoon.
Seuraavaksi jännitin, että mahtuuko takahaarukka moottorin kanssa vielä paikalleen, kun on trumpan haarukka kiinnityskohdastaa "vähän" paksumpi, kuin vakio. Onneksi haarukka mahtui hyvin kiinni, vaikka aika millipeliä onkin.
Viimeisestä kuvasta näkee myös tuohon rungon levityskohtaan hitsattu pala, mikä pyöristää terävää kulmaa ja vahvistaa runkoa. Yksi tuki täytyy vielä tuohon levityskohtaan hitsata.
Moottorin sain nostettua vanhasta rungosta pois.
Ja asennettua uuteen runkoon.
Seuraavaksi jännitin, että mahtuuko takahaarukka moottorin kanssa vielä paikalleen, kun on trumpan haarukka kiinnityskohdastaa "vähän" paksumpi, kuin vakio. Onneksi haarukka mahtui hyvin kiinni, vaikka aika millipeliä onkin.
Viimeisestä kuvasta näkee myös tuohon rungon levityskohtaan hitsattu pala, mikä pyöristää terävää kulmaa ja vahvistaa runkoa. Yksi tuki täytyy vielä tuohon levityskohtaan hitsata.