YAMAHA FZR 1000 TURBO ROJEKTI
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2009 12:00 am
- Paikkakunta: Yamaha FZR 1000 ja KX 125
YAMAHA FZR 1000 TURBO ROJEKTI
sain tuossa eilis iltana vaimolta saunassa ollessa luvan rupee tuhlaamaan rahaa tälläiseen pikku kikkareeseen+ pieneen oheis sälään.
Budjetiksi sain 1000e ja kaikki mikä menee yli niin ei kerrota.
tämä homma lähtee kyl hitaasti käyntiin.
tässä olis lähtö kohta, susi ruma ja saa olla.
kilsoja sen verran että koneen avaus edessä.
jostain 1200 hondasta ne oli ja tarkotus istuttaa tähän hommaan
ja tässä olis oleellisimmat tähän hommaan mutta pieni ongelma on vaan kun kumpikin on laakeri vikaisia eli uuden ostoon joutuu.
hyviä vinkkejä kyllä kuunnellaan.
Budjetiksi sain 1000e ja kaikki mikä menee yli niin ei kerrota.
tämä homma lähtee kyl hitaasti käyntiin.
tässä olis lähtö kohta, susi ruma ja saa olla.
kilsoja sen verran että koneen avaus edessä.
jostain 1200 hondasta ne oli ja tarkotus istuttaa tähän hommaan
ja tässä olis oleellisimmat tähän hommaan mutta pieni ongelma on vaan kun kumpikin on laakeri vikaisia eli uuden ostoon joutuu.
hyviä vinkkejä kyllä kuunnellaan.
- Snowmad
- Viestit: 263
- Liittynyt: La Touko 29, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: GSX 1300R BUSSI
- tjs68
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: Ahdettu Jammu ja raiskattu Wingi
Tossa on mun projekti parin vuoden takaa. Jouset piti sitten tilata kuitenkin Tanskasta jousipajasta mutta pari vuotta ajeltu ja tuoreet takapyörätehot 197 hv 0.8 barin paineilla. Niin ja suunnilleen tonni meni. Pääsuuttimet on 157:
Tässä olis hieman vastauksia vanhan Jammun ahtamiseen. Eli kyselin täältä tossa jokin aika sitten tonnisen FZR:n turbottamisesta ja nyt alkaa olla homma puikoissa.
Eli setti on seuraava:
- turbo 2l nissan Skylinesta (rb20det)
- bensapaineen säädin Malpass mopo-sportista
- bensapumppu Biltemasta (turbosaab)
- pakosarja 38 millisistä mutkista
- painekotelo 1.5 mm pellistä
- 2 mm korotuspala sylinteriryhmän alle
- pitot putki 8 mm putkesta 5 mm reiällä
- öljyn paluu pohjaproppuun bajonettiliittimellä
- öljy ahtimelle suodattimen alta korotuspalalla, tarkoitettu öljynpaine/lämpöanturille
- seosmittari + lambda motonetista
- ilmanputsari biltemasta
- paineputket motonetista
- jäykemmät kytkinjouset storm-motorista
- öljyletkut yms hi-flexistä
Vaikeuksia meinas olla pakosarjan teossa että saa turbon riittävän ylös ja painekotelon mahduttamisessa tankin alle. Eli kun tekee kahteen kertaan niin sopii paremmin :-)
Pitot reiän tein eka 4 milliseksi ja kasvatin sitten 5 milliin. Ei kuitenkaan vieläkään nosta tarpeeksi painetta kohokammioon -> pääsuutin piti kasvattaa 125 -> 135, pitää vielä kokeilla 140 ja 145.
Mutta nyt voi jo sanoa että pelottaa kokeilla noita pääsuuttimia. Seoksien seurailuun ei oikein pysty kun pitää koittaa pysyä kyydissä!
Painetta on vakio kellolla 0.7-0.8 paikkeilla ja saa riittää kyllä toistaiseksi. Painetta alkaa keräämään tossa 3500-4000 välissä ja sitten mennään
Tässä olis hieman vastauksia vanhan Jammun ahtamiseen. Eli kyselin täältä tossa jokin aika sitten tonnisen FZR:n turbottamisesta ja nyt alkaa olla homma puikoissa.
Eli setti on seuraava:
- turbo 2l nissan Skylinesta (rb20det)
- bensapaineen säädin Malpass mopo-sportista
- bensapumppu Biltemasta (turbosaab)
- pakosarja 38 millisistä mutkista
- painekotelo 1.5 mm pellistä
- 2 mm korotuspala sylinteriryhmän alle
- pitot putki 8 mm putkesta 5 mm reiällä
- öljyn paluu pohjaproppuun bajonettiliittimellä
- öljy ahtimelle suodattimen alta korotuspalalla, tarkoitettu öljynpaine/lämpöanturille
- seosmittari + lambda motonetista
- ilmanputsari biltemasta
- paineputket motonetista
- jäykemmät kytkinjouset storm-motorista
- öljyletkut yms hi-flexistä
Vaikeuksia meinas olla pakosarjan teossa että saa turbon riittävän ylös ja painekotelon mahduttamisessa tankin alle. Eli kun tekee kahteen kertaan niin sopii paremmin :-)
Pitot reiän tein eka 4 milliseksi ja kasvatin sitten 5 milliin. Ei kuitenkaan vieläkään nosta tarpeeksi painetta kohokammioon -> pääsuutin piti kasvattaa 125 -> 135, pitää vielä kokeilla 140 ja 145.
Mutta nyt voi jo sanoa että pelottaa kokeilla noita pääsuuttimia. Seoksien seurailuun ei oikein pysty kun pitää koittaa pysyä kyydissä!
Painetta on vakio kellolla 0.7-0.8 paikkeilla ja saa riittää kyllä toistaiseksi. Painetta alkaa keräämään tossa 3500-4000 välissä ja sitten mennään
Ainoat esteet harrastuksille:
- aika
- taito
- raha
- aika
- taito
- raha
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2009 12:00 am
- Paikkakunta: Yamaha FZR 1000 ja KX 125
kiitos tiedosta, siinä olikin sitten paljon jo sellasta mitä ei vielä ole tullut miettinyt.tjs68 kirjoitti:Tossa on mun projekti parin vuoden takaa. Jouset piti sitten tilata kuitenkin Tanskasta jousipajasta mutta pari vuotta ajeltu ja tuoreet takapyörätehot 197 hv 0.8 barin paineilla. Niin ja suunnilleen tonni meni. Pääsuuttimet on 157:
Tässä olis hieman vastauksia vanhan Jammun ahtamiseen. Eli kyselin täältä tossa jokin aika sitten tonnisen FZR:n turbottamisesta ja nyt alkaa olla homma puikoissa.
Eli setti on seuraava:
- turbo 2l nissan Skylinesta (rb20det)
- bensapaineen säädin Malpass mopo-sportista
- bensapumppu Biltemasta (turbosaab)
- pakosarja 38 millisistä mutkista
- painekotelo 1.5 mm pellistä
- 2 mm korotuspala sylinteriryhmän alle
- pitot putki 8 mm putkesta 5 mm reiällä
- öljyn paluu pohjaproppuun bajonettiliittimellä
- öljy ahtimelle suodattimen alta korotuspalalla, tarkoitettu öljynpaine/lämpöanturille
- seosmittari + lambda motonetista
- ilmanputsari biltemasta
- paineputket motonetista
- jäykemmät kytkinjouset storm-motorista
- öljyletkut yms hi-flexistä
Vaikeuksia meinas olla pakosarjan teossa että saa turbon riittävän ylös ja painekotelon mahduttamisessa tankin alle. Eli kun tekee kahteen kertaan niin sopii paremmin :-)
Pitot reiän tein eka 4 milliseksi ja kasvatin sitten 5 milliin. Ei kuitenkaan vieläkään nosta tarpeeksi painetta kohokammioon -> pääsuutin piti kasvattaa 125 -> 135, pitää vielä kokeilla 140 ja 145.
Mutta nyt voi jo sanoa että pelottaa kokeilla noita pääsuuttimia. Seoksien seurailuun ei oikein pysty kun pitää koittaa pysyä kyydissä!
Painetta on vakio kellolla 0.7-0.8 paikkeilla ja saa riittää kyllä toistaiseksi. Painetta alkaa keräämään tossa 3500-4000 välissä ja sitten mennään
niinku aikasemmin taisin sanoa kaikki mikä menee yli tonnin niin sitä ei kerrota vaimolle.
ebaystä sai sen verran halvalla uuden k03 pienen ahdistimen ettei tarvinut miettiä suomalaisia kauppiata. pieni siksi että saadaan se mahdollisimman alhaalta lähtemään mukaan.
kuvia laitan projektista kun vaan saan talliin mennä, vaimo pakotti eilenkin yläkerran vessan laatotukseen.
ei ne harrastukset vaan niin etene.
- hellboy
- Viestit: 1375
- Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: GSXR12Ti MS3
Kannattaa joissain öljyletkuissa sekunti pohtia, voisiko banjopultin tilalla käyttää kartioliitintä (mikä lie oikea nimi). Jatkuvan pura-kokoa jumpan jälkeen on kivempi kun kartio tiivistää, eikä joka kerta tarvitse ampua oranssia tasoliimaa ja kupariprikkoja väliin. Sopivilla koiras-koiras-adaptereilla saa säästettyä lohkon kierteitäkin. Pneumatiikan pistoliittimiä ja letkua kannattaa myös suosia. Kivoja nipsutella auki ja kiinni jos vaikka sattuisi joutumaan purkamaan jotain.
just my 2 cents
just my 2 cents
Nomex est omen
-
- Viestit: 715
- Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: GSX1100ti
- Viesti:
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2009 12:00 am
- Paikkakunta: Yamaha FZR 1000 ja KX 125
kiitos, asia selvisi kun hetken taas tuota lontoon kieltä opiskeli.Arttu kirjoitti:Oisko tuosta apua?
http://www.turbo-bike.com/Pressurize%20 ... %20R1.html
- paye
- Viestit: 291
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: GSX-R 1000 K3 ja SMC 690 -08
- tjs68
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: Ahdettu Jammu ja raiskattu Wingi
Korotuspalat löytyy vaikka Motonetista tai Biltemasta, Motonetista löytyy sekä milliselle että tuumaiselle kierteelle. Yamahassa on muistaakseni 20 millinen kierre. Ite ostin Biltemasta ja teetin sopivat jengat, näin vasta jälkeenpäin Motonetin versiot.then kirjoitti:mistäköhän tuollaisen öljyn suodattimenkorotus palan voisi ostaa?
olis hirveen kivaa jos jollain olis tietoa, viittis kaikkea naapurin metalli miehellä teettää.
Ainoat esteet harrastuksille:
- aika
- taito
- raha
- aika
- taito
- raha
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2009 12:00 am
- Paikkakunta: Yamaha FZR 1000 ja KX 125
selvä homma, pitää rupee siis kyselee ja kattelee.tjs68 kirjoitti:Korotuspalat löytyy vaikka Motonetista tai Biltemasta, Motonetista löytyy sekä milliselle että tuumaiselle kierteelle. Yamahassa on muistaakseni 20 millinen kierre. Ite ostin Biltemasta ja teetin sopivat jengat, näin vasta jälkeenpäin Motonetin versiot.then kirjoitti:mistäköhän tuollaisen öljyn suodattimenkorotus palan voisi ostaa?
olis hirveen kivaa jos jollain olis tietoa, viittis kaikkea naapurin metalli miehellä teettää.
lampada asennettu ja vaparina käy vitun laihana, kiitos kaasareiden kolmin kertaisen ultraäänipesun.