YAMAHA FZR 1000 TURBO ROJEKTI

Valvojat: ESKIL, btseppo

then
Viestit: 82
Liittynyt: Ke Elo 05, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha FZR 1000 ja KX 125

YAMAHA FZR 1000 TURBO ROJEKTI

Viesti Kirjoittaja then » Ti Kesä 26, 2012 11:23 am

sain tuossa eilis iltana vaimolta saunassa ollessa luvan rupee tuhlaamaan rahaa tälläiseen pikku kikkareeseen+ pieneen oheis sälään.

Budjetiksi sain 1000e ja kaikki mikä menee yli niin ei kerrota.
tämä homma lähtee kyl hitaasti käyntiin.

tässä olis lähtö kohta, susi ruma ja saa olla.
Kuva

Kuva

kilsoja sen verran että koneen avaus edessä.
Kuva

jostain 1200 hondasta ne oli ja tarkotus istuttaa tähän hommaan
Kuva

ja tässä olis oleellisimmat tähän hommaan mutta pieni ongelma on vaan kun kumpikin on laakeri vikaisia eli uuden ostoon joutuu.
Kuva


hyviä vinkkejä kyllä kuunnellaan.

then
Viestit: 82
Liittynyt: Ke Elo 05, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha FZR 1000 ja KX 125

Viesti Kirjoittaja then » Ti Kesä 26, 2012 6:21 pm

noniin uusi ahdin tilattu.

Avatar
Snowmad
Viestit: 263
Liittynyt: La Touko 29, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1300R BUSSI

Viesti Kirjoittaja Snowmad » Ti Kesä 26, 2012 7:21 pm

then kirjoitti:noniin uusi ahdin tilattu.
Jos ei ole hyviä työsuhde etuja osien kanssa niin tiukka budjetti kyllä on! Nostan hattua kyllä jos pysyt pudjetissa :)

Millaista perää olet miettinyt tai yleensäkin kate muutoksia?

Avatar
tjs68
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Touko 24, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Ahdettu Jammu ja raiskattu Wingi

Viesti Kirjoittaja tjs68 » Ti Kesä 26, 2012 10:25 pm

Tossa on mun projekti parin vuoden takaa. Jouset piti sitten tilata kuitenkin Tanskasta jousipajasta mutta pari vuotta ajeltu ja tuoreet takapyörätehot 197 hv 0.8 barin paineilla. Niin ja suunnilleen tonni meni. Pääsuuttimet on 157:

Tässä olis hieman vastauksia vanhan Jammun ahtamiseen. Eli kyselin täältä tossa jokin aika sitten tonnisen FZR:n turbottamisesta ja nyt alkaa olla homma puikoissa.

Eli setti on seuraava:
- turbo 2l nissan Skylinesta (rb20det)
- bensapaineen säädin Malpass mopo-sportista
- bensapumppu Biltemasta (turbosaab)
- pakosarja 38 millisistä mutkista
- painekotelo 1.5 mm pellistä
- 2 mm korotuspala sylinteriryhmän alle
- pitot putki 8 mm putkesta 5 mm reiällä
- öljyn paluu pohjaproppuun bajonettiliittimellä
- öljy ahtimelle suodattimen alta korotuspalalla, tarkoitettu öljynpaine/lämpöanturille
- seosmittari + lambda motonetista
- ilmanputsari biltemasta
- paineputket motonetista
- jäykemmät kytkinjouset storm-motorista
- öljyletkut yms hi-flexistä

Vaikeuksia meinas olla pakosarjan teossa että saa turbon riittävän ylös ja painekotelon mahduttamisessa tankin alle. Eli kun tekee kahteen kertaan niin sopii paremmin :-)

Pitot reiän tein eka 4 milliseksi ja kasvatin sitten 5 milliin. Ei kuitenkaan vieläkään nosta tarpeeksi painetta kohokammioon -> pääsuutin piti kasvattaa 125 -> 135, pitää vielä kokeilla 140 ja 145.

Mutta nyt voi jo sanoa että pelottaa kokeilla noita pääsuuttimia. Seoksien seurailuun ei oikein pysty kun pitää koittaa pysyä kyydissä!

Painetta on vakio kellolla 0.7-0.8 paikkeilla ja saa riittää kyllä toistaiseksi. Painetta alkaa keräämään tossa 3500-4000 välissä ja sitten mennään
Ainoat esteet harrastuksille:
- aika
- taito
- raha

Avatar
eemeli20
Viestit: 673
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 12:00 am
Paikkakunta: 12r T

Viesti Kirjoittaja eemeli20 » Ti Kesä 26, 2012 10:59 pm

ai ehdit tilata jo uuden.. mulla olis ollu edullisesti kiinankopio mitsu tarjolla:) jäädään seurailemaan tilanteita :)

then
Viestit: 82
Liittynyt: Ke Elo 05, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha FZR 1000 ja KX 125

Viesti Kirjoittaja then » Ke Kesä 27, 2012 6:21 am

tjs68 kirjoitti:Tossa on mun projekti parin vuoden takaa. Jouset piti sitten tilata kuitenkin Tanskasta jousipajasta mutta pari vuotta ajeltu ja tuoreet takapyörätehot 197 hv 0.8 barin paineilla. Niin ja suunnilleen tonni meni. Pääsuuttimet on 157:

Tässä olis hieman vastauksia vanhan Jammun ahtamiseen. Eli kyselin täältä tossa jokin aika sitten tonnisen FZR:n turbottamisesta ja nyt alkaa olla homma puikoissa.

Eli setti on seuraava:
- turbo 2l nissan Skylinesta (rb20det)
- bensapaineen säädin Malpass mopo-sportista
- bensapumppu Biltemasta (turbosaab)
- pakosarja 38 millisistä mutkista
- painekotelo 1.5 mm pellistä
- 2 mm korotuspala sylinteriryhmän alle
- pitot putki 8 mm putkesta 5 mm reiällä
- öljyn paluu pohjaproppuun bajonettiliittimellä
- öljy ahtimelle suodattimen alta korotuspalalla, tarkoitettu öljynpaine/lämpöanturille
- seosmittari + lambda motonetista
- ilmanputsari biltemasta
- paineputket motonetista
- jäykemmät kytkinjouset storm-motorista
- öljyletkut yms hi-flexistä

Vaikeuksia meinas olla pakosarjan teossa että saa turbon riittävän ylös ja painekotelon mahduttamisessa tankin alle. Eli kun tekee kahteen kertaan niin sopii paremmin :-)

Pitot reiän tein eka 4 milliseksi ja kasvatin sitten 5 milliin. Ei kuitenkaan vieläkään nosta tarpeeksi painetta kohokammioon -> pääsuutin piti kasvattaa 125 -> 135, pitää vielä kokeilla 140 ja 145.

Mutta nyt voi jo sanoa että pelottaa kokeilla noita pääsuuttimia. Seoksien seurailuun ei oikein pysty kun pitää koittaa pysyä kyydissä!

Painetta on vakio kellolla 0.7-0.8 paikkeilla ja saa riittää kyllä toistaiseksi. Painetta alkaa keräämään tossa 3500-4000 välissä ja sitten mennään
kiitos tiedosta, siinä olikin sitten paljon jo sellasta mitä ei vielä ole tullut miettinyt.

niinku aikasemmin taisin sanoa kaikki mikä menee yli tonnin niin sitä ei kerrota vaimolle.

ebaystä sai sen verran halvalla uuden k03 pienen ahdistimen ettei tarvinut miettiä suomalaisia kauppiata. pieni siksi että saadaan se mahdollisimman alhaalta lähtemään mukaan.
kuvia laitan projektista kun vaan saan talliin mennä, vaimo pakotti eilenkin yläkerran vessan laatotukseen.
ei ne harrastukset vaan niin etene.

Avatar
hellboy
Viestit: 1375
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Viesti Kirjoittaja hellboy » Ke Kesä 27, 2012 8:23 pm

Kannattaa joissain öljyletkuissa sekunti pohtia, voisiko banjopultin tilalla käyttää kartioliitintä (mikä lie oikea nimi). Jatkuvan pura-kokoa jumpan jälkeen on kivempi kun kartio tiivistää, eikä joka kerta tarvitse ampua oranssia tasoliimaa ja kupariprikkoja väliin. Sopivilla koiras-koiras-adaptereilla saa säästettyä lohkon kierteitäkin. Pneumatiikan pistoliittimiä ja letkua kannattaa myös suosia. Kivoja nipsutella auki ja kiinni jos vaikka sattuisi joutumaan purkamaan jotain.

just my 2 cents
Nomex est omen

then
Viestit: 82
Liittynyt: Ke Elo 05, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha FZR 1000 ja KX 125

Viesti Kirjoittaja then » To Kesä 28, 2012 5:04 pm

voisiko joku kertoa tuosta pitot putkesta, wikipedia osas kyllä kertoa sen toiminta periaatteen mutta imu vai paine puolelle vai? mitä putken toiseen päähän?

Arttu
Viestit: 715
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX1100ti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arttu » To Kesä 28, 2012 6:50 pm

Arttu

then
Viestit: 82
Liittynyt: Ke Elo 05, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha FZR 1000 ja KX 125

Viesti Kirjoittaja then » To Kesä 28, 2012 7:21 pm

Arttu kirjoitti:Oisko tuosta apua?
http://www.turbo-bike.com/Pressurize%20 ... %20R1.html
kiitos, asia selvisi kun hetken taas tuota lontoon kieltä opiskeli.

then
Viestit: 82
Liittynyt: Ke Elo 05, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha FZR 1000 ja KX 125

Viesti Kirjoittaja then » Pe Kesä 29, 2012 9:15 am

mistäköhän tuollaisen öljyn suodattimenkorotus palan voisi ostaa?
olis hirveen kivaa jos jollain olis tietoa, viittis kaikkea naapurin metalli miehellä teettää.

Avatar
paye
Viestit: 291
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R 1000 K3 ja SMC 690 -08

Viesti Kirjoittaja paye » Pe Kesä 29, 2012 9:35 am

löytys ylimääräsenä malpassin b-paineensäädin ja uus turbosmartin ruuvi. laita pm jos kiinnostaa.

edit: mikä sulla on ö-suodattimen tasopinann halkasija (sisä ja ulko), voisin kattos löytyykö tota korotuspalaa jos tarkoitat semmosta missä 1/8" lähdöt.

Avatar
tjs68
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Touko 24, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Ahdettu Jammu ja raiskattu Wingi

Viesti Kirjoittaja tjs68 » Pe Kesä 29, 2012 9:51 pm

then kirjoitti:mistäköhän tuollaisen öljyn suodattimenkorotus palan voisi ostaa?
olis hirveen kivaa jos jollain olis tietoa, viittis kaikkea naapurin metalli miehellä teettää.
Korotuspalat löytyy vaikka Motonetista tai Biltemasta, Motonetista löytyy sekä milliselle että tuumaiselle kierteelle. Yamahassa on muistaakseni 20 millinen kierre. Ite ostin Biltemasta ja teetin sopivat jengat, näin vasta jälkeenpäin Motonetin versiot.
Ainoat esteet harrastuksille:
- aika
- taito
- raha

then
Viestit: 82
Liittynyt: Ke Elo 05, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha FZR 1000 ja KX 125

Viesti Kirjoittaja then » La Kesä 30, 2012 3:50 pm

tjs68 kirjoitti:
then kirjoitti:mistäköhän tuollaisen öljyn suodattimenkorotus palan voisi ostaa?
olis hirveen kivaa jos jollain olis tietoa, viittis kaikkea naapurin metalli miehellä teettää.
Korotuspalat löytyy vaikka Motonetista tai Biltemasta, Motonetista löytyy sekä milliselle että tuumaiselle kierteelle. Yamahassa on muistaakseni 20 millinen kierre. Ite ostin Biltemasta ja teetin sopivat jengat, näin vasta jälkeenpäin Motonetin versiot.
selvä homma, pitää rupee siis kyselee ja kattelee.
lampada asennettu ja vaparina käy vitun laihana, kiitos kaasareiden kolmin kertaisen ultraäänipesun.

then
Viestit: 82
Liittynyt: Ke Elo 05, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha FZR 1000 ja KX 125

Viesti Kirjoittaja then » Su Heinä 01, 2012 8:58 am

rojektin pitkitys, pitää kait tuo M5 sitten ensin tehdä ja sitten mopo.
kuvia ja tekstiä päivitellään kun jotain saadaan aikaseksi.

Vastaa Viestiin