Kawa GPX 750R -87 rakentelu

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
timo79
Viestit: 17
Liittynyt: La Helmi 11, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Vt600c

Kawa GPX 750R -87 rakentelu

Viesti Kirjoittaja timo79 » Ke Kesä 22, 2011 10:19 pm

Onkos kukaan vielä tämmöisestä jotain rakentanut tai löytyykö ideoita millä tavalla lähtisi liikkeelle?

Tuommoinen pyörä löytyisi täysin ylimääräisenä isän tallista, käyttöä ei pyörän omistajalla sille ole ja itse ajelen customilla.
Pyörä kun tosiaan on ylimääräisenä, meinasin josko siitä rakentaisi jotain jännempää fighter, cafe racer, tms-tyyliin ja siitä innostuneena vaikka opettelisi keulimaan :D

Hirveän suurta investointia ei pyörän jo valmiiksi pienen arvon vuoksi innosta tehdä, mutta millään ihan nollabudjetillakaan ei tarvitse olla liikkeellä.

Pyörä on siis tämmöinen:


Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut timo79, Ti Kesä 28, 2011 1:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
MustaSurma
Viestit: 567
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » To Kesä 23, 2011 12:02 am

Melko "mielenkiintoinen" aihio, ehkä siitä jonkun rottapyörän sais tehtyä... :D
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

teerdevil
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2011 12:00 am

Re: Kawa GPX 750R -87 rakentelua?

Viesti Kirjoittaja teerdevil » To Kesä 23, 2011 5:39 am

timo79 kirjoitti:Onkos kukaan vielä tämmöisestä jotain rakentanut tai löytyykö ideoita millä tavalla lähtisi liikkeelle?

Tuommoinen pyörä löytyisi täysin ylimääräisenä isän tallista, käyttöä ei pyörän omistajalla sille ole ja itse ajelen customilla.
Pyörä kun tosiaan on ylimääräisenä, meinasin josko siitä rakentaisi jotain jännempää fighter, cafe racer, tms-tyyliin ja siitä innostuneena vaikka opettelisi keulimaan :D

Hirveän suurta investointia ei pyörän jo valmiiksi pienen arvon vuoksi innosta tehdä, mutta millään ihan nollabudjetillakaan ei tarvitse olla liikkeellä.

Pyörä on siis tämmöinen:


Kuva
Kuva
Kyllähän siitä aika kireen vehkeen saa.....Jos vaan hermot kestää.
Itellä tismalleen sama! Vuosimallia myöten!!
Ei muuta kun onnee! Kone ainakin kestää tuossa! :firing: :firing: :firing: :firing:

teerdevil
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2011 12:00 am

Re: Kawa GPX 750R -87 rakentelua?

Viesti Kirjoittaja teerdevil » To Kesä 23, 2011 5:39 am

timo79 kirjoitti:Onkos kukaan vielä tämmöisestä jotain rakentanut tai löytyykö ideoita millä tavalla lähtisi liikkeelle?

Tuommoinen pyörä löytyisi täysin ylimääräisenä isän tallista, käyttöä ei pyörän omistajalla sille ole ja itse ajelen customilla.
Pyörä kun tosiaan on ylimääräisenä, meinasin josko siitä rakentaisi jotain jännempää fighter, cafe racer, tms-tyyliin ja siitä innostuneena vaikka opettelisi keulimaan :D

Hirveän suurta investointia ei pyörän jo valmiiksi pienen arvon vuoksi innosta tehdä, mutta millään ihan nollabudjetillakaan ei tarvitse olla liikkeellä.

Pyörä on siis tämmöinen:


Kuva
Kuva
Kyllähän siitä aika kireen vehkeen saa.....Jos vaan hermot kestää.
Itellä tismalleen sama! Vuosimallia myöten!!
Ei muuta kun onnee! Kone ainakin kestää tuossa! :firing:

teerdevil
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2011 12:00 am

Re: Kawa GPX 750R -87 rakentelua?

Viesti Kirjoittaja teerdevil » To Kesä 23, 2011 5:40 am

timo79 kirjoitti:Onkos kukaan vielä tämmöisestä jotain rakentanut tai löytyykö ideoita millä tavalla lähtisi liikkeelle?

Tuommoinen pyörä löytyisi täysin ylimääräisenä isän tallista, käyttöä ei pyörän omistajalla sille ole ja itse ajelen customilla.
Pyörä kun tosiaan on ylimääräisenä, meinasin josko siitä rakentaisi jotain jännempää fighter, cafe racer, tms-tyyliin ja siitä innostuneena vaikka opettelisi keulimaan :D

Hirveän suurta investointia ei pyörän jo valmiiksi pienen arvon vuoksi innosta tehdä, mutta millään ihan nollabudjetillakaan ei tarvitse olla liikkeellä.

Pyörä on siis tämmöinen:


Kuva
Kuva
Kyllähän siitä aika vehkeen saa.....Jos vaan hermot kestää.
Itellä tismalleen sama! Vuosimallia myöten!!
Ei muuta kun onnee! Kone ainakin kestää tuossa! :firing:

Avatar
riotmaker
Viestit: 38
Liittynyt: La Tammi 30, 2010 1:00 am

Viesti Kirjoittaja riotmaker » To Kesä 23, 2011 8:01 am

http://imageshack.us/photo/my-images/811/sdc11007m.jpg/

tommosen "virityksen" sain vastaavasta aikaseks toissa talvena... koko viime kesä meni hyvin ja huoletta... siisti peli mut kät nopeesti aika laiskaks...

Avatar
timo79
Viestit: 17
Liittynyt: La Helmi 11, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Vt600c

Viesti Kirjoittaja timo79 » To Kesä 23, 2011 9:49 am

riotmaker kirjoitti:http://imageshack.us/photo/my-images/811/sdc11007m.jpg/

tommosen "virityksen" sain vastaavasta aikaseks toissa talvena... koko viime kesä meni hyvin ja huoletta... siisti peli mut kät nopeesti aika laiskaks...
Wau, justiinsa tämän tyylistä hieman "klassisempaa" lookkia olin mielessäni miettinyt!

Maltatko laittaa lisäinfoa mitä tuohon on tehty?

KilpuR1
Viestit: 62
Liittynyt: To Marras 12, 2009 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha YZF-R1

Re: Kawa GPX 750R -87 rakentelua?

Viesti Kirjoittaja KilpuR1 » To Kesä 23, 2011 3:37 pm

timo79 kirjoitti:Onkos kukaan vielä tämmöisestä jotain rakentanut tai löytyykö ideoita millä tavalla lähtisi liikkeelle?

Tuommoinen pyörä löytyisi täysin ylimääräisenä isän tallista, käyttöä ei pyörän omistajalla sille ole ja itse ajelen customilla.
Pyörä kun tosiaan on ylimääräisenä, meinasin josko siitä rakentaisi jotain jännempää fighter, cafe racer, tms-tyyliin ja siitä innostuneena vaikka opettelisi keulimaan :D

Hirveän suurta investointia ei pyörän jo valmiiksi pienen arvon vuoksi innosta tehdä, mutta millään ihan nollabudjetillakaan ei tarvitse olla liikkeellä.

Pyörä on siis tämmöinen:


Kuva
Kuva
Samanlainen oli itselläni aikoinaan. Jos keulimista haikailet, muuta välitykset. Mutta muista että pyörä on putkirunkoinen ja wobblaus saattaa yllättää.. Jos aiot enemmänkin ajella yli 200 km/h vauhteja, kannattaa ehkä alkuperäispleksi vaihtaa spoileripleksiin. Pyörästähän saa niin mieluisan kuin viitsii rahaa "sijoittaa" projektiin.. :)

Avatar
timo79
Viestit: 17
Liittynyt: La Helmi 11, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Vt600c

Re: Kawa GPX 750R -87 rakentelua?

Viesti Kirjoittaja timo79 » To Kesä 23, 2011 4:41 pm

KilpuR1 kirjoitti:
timo79 kirjoitti:Onkos kukaan vielä tämmöisestä jotain rakentanut tai löytyykö ideoita millä tavalla lähtisi liikkeelle?

Tuommoinen pyörä löytyisi täysin ylimääräisenä isän tallista, käyttöä ei pyörän omistajalla sille ole ja itse ajelen customilla.
Pyörä kun tosiaan on ylimääräisenä, meinasin josko siitä rakentaisi jotain jännempää fighter, cafe racer, tms-tyyliin ja siitä innostuneena vaikka opettelisi keulimaan :D

Hirveän suurta investointia ei pyörän jo valmiiksi pienen arvon vuoksi innosta tehdä, mutta millään ihan nollabudjetillakaan ei tarvitse olla liikkeellä.

Pyörä on siis tämmöinen:


Kuva
Kuva
Samanlainen oli itselläni aikoinaan. Jos keulimista haikailet, muuta välitykset. Mutta muista että pyörä on putkirunkoinen ja wobblaus saattaa yllättää.. Jos aiot enemmänkin ajella yli 200 km/h vauhteja, kannattaa ehkä alkuperäispleksi vaihtaa spoileripleksiin. Pyörästähän saa niin mieluisan kuin viitsii rahaa "sijoittaa" projektiin.. :)
Kiitokset neuvoista. Tämä on tosiaan faijan ylimääräinen pyörä, joten mitään kovin ahkeraa käyttöä sille ei ole suunnitteilla. Ainakaan huippuja ei varmasti tällä kokeilla...
Keulimista voisin tosiaan ehkä opetella, mutta pääideana nyt oli rakentaa tästä jotain jänskää. Jos päädyn takaisin rata-ajoa harrastamaan, tulee siihen varmasti hankittua ihan siihen paremmin soveltuva pyörä.

Villejä ideoita tietenkin pyörii mielessä... josko räjäyttäisi tämän täysin osiin ja pikku hiljaa rakentaen vaihtaisi leveän takavanteen, modernimman etuhaarukan ja koneeseen lisää tehoa vaikka jollain pienellä ahtimella ;)

Avatar
timo79
Viestit: 17
Liittynyt: La Helmi 11, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Vt600c

Re: Kawa GPX 750R -87 rakentelua?

Viesti Kirjoittaja timo79 » To Kesä 23, 2011 4:42 pm

KilpuR1 kirjoitti:Samanlainen oli itselläni aikoinaan. Jos keulimista haikailet, muuta välitykset. Mutta muista että pyörä on putkirunkoinen ja wobblaus saattaa yllättää.. Jos aiot enemmänkin ajella yli 200 km/h vauhteja, kannattaa ehkä alkuperäispleksi vaihtaa spoileripleksiin. Pyörästähän saa niin mieluisan kuin viitsii rahaa "sijoittaa" projektiin.. :)
Kiitokset neuvoista. Tämä on tosiaan faijan ylimääräinen pyörä, joten mitään kovin ahkeraa käyttöä sille ei ole suunnitteilla. Ainakaan huippuja ei varmasti tällä kokeilla...
Keulimista voisin tosiaan ehkä opetella, mutta pääideana nyt oli rakentaa tästä jotain jänskää. Jos päädyn takaisin rata-ajoa harrastamaan, tulee siihen varmasti hankittua ihan siihen paremmin soveltuva pyörä.

Villejä ideoita tietenkin pyörii mielessä... josko räjäyttäisi tämän täysin osiin ja pikku hiljaa rakentaen vaihtaisi leveän takavanteen, modernimman etuhaarukan ja koneeseen lisää tehoa vaikka jollain pienellä ahtimella ;)

Avatar
riotmaker
Viestit: 38
Liittynyt: La Tammi 30, 2010 1:00 am

Viesti Kirjoittaja riotmaker » To Kesä 23, 2011 5:19 pm

timo79 kirjoitti:
riotmaker kirjoitti:http://imageshack.us/photo/my-images/811/sdc11007m.jpg/

tommosen "virityksen" sain vastaavasta aikaseks toissa talvena... koko viime kesä meni hyvin ja huoletta... siisti peli mut kät nopeesti aika laiskaks...
Wau, justiinsa tämän tyylistä hieman "klassisempaa" lookkia olin mielessäni miettinyt!

Maltatko laittaa lisäinfoa mitä tuohon on tehty?
voi kun muistais... koitetaan... tavotteena oli et ei sais mikään "maksaa mitään"... alle 500e meni tekemiseen täysin alkuperäsestä... -94 zxr perä (häkki ym kaikki)n suht helppo laittaa semmosenaan mut jätti "vittumaisen välin penkin ja tankin väliin... orkkispenkistä sai tehtyä pienen välipalan joka tosin sai kenkää, ompahan kolo mihin sijottaa omat pussit ettei tarvii valittaa ajokivuista... :D joku mopo-osan tarvikemaski (kiinnikkeitä piti lyhentää), minivilkut, paisari oli soda stream limupullokoneen hiilihappopatruuna :D (näitä vielki itellä joku 10kpl, saa kirkkonummelta hakea jos haluaa, helppo kiillottaa tai maalata), normi letkuklemmareilla sai runkoon katteiden kiinnityspisteisiin, stormilta katoin superbike kiinnikesarjaa stongalle mut oli nii hepposen olonen lärpäke et päädyin irtoraisereihin, oli hankala saada paikalleen ku alkup kolmio on valu/kenno rakenteinen, meni kumminkin jotenkin ja pysy hyvin... superbike 22mm terästanko, punosjarruletku... crashball päätypainot, koso db01r mittaristo ihan vaa stongaan, orkkis sähkoistä piti pätkiä joku 40cm et ei jääny hirveetä piuhanippua jemmattavaks... vittumainen mut ei vaikee homma... kaikki toiminnot sai toimimaan helposti orkkispiuhoista, jotku hondan 1000/1100 änkkärit (sain ilmaseks kaverilta)... kiinnikkeet alulistasta takajalkatappien juureen... peilit/kiinnikkeet stormin perushalpissälää... alakate ja etuloksu leikkelemällä orkkiksia... maalattu kilikolilla mut hyvin ja huolellisesti... tankista piti lyödä katteiden kiinnikkeet sisään ja täyttää kemiallisella metallilla et sai siistiks...

siinä ainaki tärkeimmät... :D

Avatar
lappis
Viestit: 725
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 1:00 am
Paikkakunta: K3 1000 Fighter

Viesti Kirjoittaja lappis » To Kesä 23, 2011 8:13 pm

riotmaker kirjoitti: paisari oli soda stream limupullokoneen hiilihappopatruuna :D (näitä vielki itellä joku 10kpl, saa kirkkonummelta hakea jos
Kuvaa paisarista ?

Avatar
jaket
Viestit: 2709
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Viesti Kirjoittaja jaket » To Kesä 23, 2011 8:15 pm

se on muuten ihme, kuinka paljon vääntävämpi se 900:nen on tohon 750 verrattuna, muutenhan melko sama pyörä.

hommaa ne puna hopeiset katteet, vähän tarroja ja tom cruise tyyppinen top gun nahkarotsi. :P
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Avatar
timo79
Viestit: 17
Liittynyt: La Helmi 11, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Vt600c

Viesti Kirjoittaja timo79 » To Kesä 23, 2011 8:42 pm

jaket kirjoitti:se on muuten ihme, kuinka paljon vääntävämpi se 900:nen on tohon 750 verrattuna, muutenhan melko sama pyörä.

hommaa ne puna hopeiset katteet, vähän tarroja ja tom cruise tyyppinen top gun nahkarotsi. :P
900:lla en olekaan ajellut, mutta tehoeron kyllä huomaa omaan ex -92 ZXR750:een verrattuna. Eipä silti, ei tuossa kyllä tuolle orggisalustalle liian vähän tehoa ole :D
Kone tuntuu olevan ihan tolkussaan, keula irtoaa kyllä ihan ilman kytkintä ykkösellä tarvittaessa maasta. Juurikaan en ole vaan uskaltanut vielä urheilla...

Tosiaan jos siitä ihan oikeasti tehokkaan saisi tehtyä, pitää ehdottomasti varsinkin etupään jousitus saada päivitettyä tehoille asianmukaiseksi.

Katettua "orggis"tyylistä peliä tästä ei tule, eli jos rakennetaan niin rakennetaan sitten jotain ihan muuta kuin tehtaalta tullessa :)

Avatar
riotmaker
Viestit: 38
Liittynyt: La Tammi 30, 2010 1:00 am

Viesti Kirjoittaja riotmaker » To Kesä 23, 2011 9:08 pm

Kuva

huono kännykyva mut suunnan saa...

Vastaa Viestiin