Yamaha fzr 600 "part 2"

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
Masap
Viestit: 1086
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: k1 1000 gsxr

Viesti Kirjoittaja Masap » Ti Helmi 22, 2011 6:35 pm

cybress kirjoitti:
Tessustelija kirjoitti:eikös tuo vanne ole aika leveä 170:lle renkaalle? Vai eikö sinne oikeasti mahu pyörimään isompaa kummia

tessustelija: siinä o nyt päällä 170 ja vanne on 5,5"
ei siihen kannata laittaa leveempää ku alkaa tehot loppuu kesken... :lol:

jeffe: takavaloksi tulee bilteman ledi valo,tuttu ja turvalllinen ja toimiva ratkaisu :wavey: raudat lähtee toistaseksi pois,,,kattelee sitte myöhemmin jos tekasis ne loppuun...juu,todellakin näyttää hyvältä tuo leveä vanne mutta eilen kun kattelin pyörää ja polttelin tupakkia niin keula alkoi näyttää jotenki rimpulalta verrattuna tuohon takapäähän.... no saa mennä toistaseks tuolla keulalla,kattoo jos jossain välissä tulis joku näppärä usd keula vastaan kaikilla romuilla.... :firing: :firing:
nyt alat pääseen painiin samojen ongelmien kans ku minä...
aina rupes vituttaan ku näki pyörän romun pajan nurkassa... keula on rimpu ja kaikki vituttaa :mad:
No brain , No pain

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » To Helmi 24, 2011 9:40 pm

no niin, tässä pientä vertaus kuvaa.

Kuva


huomattava ero uuden ja vanhan välillä :D :D

swingiin ei tarvitse edes tehdä isoja muutoksia että saa koko kiristys alueen käyttöön...

jarrusatulan tuelle tehtävä uusi kiinnitys paikka ja lyhennettävä sitä rautaa..

jarrusatula vaatii pienen adapterin että sen saa kunnolla kiinni,udessa vanteessa isompi jarrulevy niin jarrusatula ei laskeudu tarpeeksi alas mutta adapterin avulla jarruvoimat säilyvät ennallaan..

oli siitäkin kuva mutta hukkui näköjään johonkin :D

Avatar
Kaihola
Viestit: 144
Liittynyt: Ma Joulu 28, 2009 1:00 am
Paikkakunta: sc33

Viesti Kirjoittaja Kaihola » Pe Helmi 25, 2011 10:38 am

Mistä meinasit eturattaan laittaa? Vakiolla ei taida ketjulinja jäädä ihan suoraksi :D

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » Pe Helmi 25, 2011 4:28 pm

Kaihola kirjoitti:Mistä meinasit eturattaan laittaa? Vakiolla ei taida ketjulinja jäädä ihan suoraksi :D

se on vielä suunnittelu vaiheessa ja takapakkaa pystyy mulkkaamaan sen verran että se menee pikkusen enemmän sisään päin ja eturatas ei ole ongelma...laittaa vaikka 160 kumin niin ei mee liian vinkkeliin ketjulinja ja tuon uuden vanteen keskiö on melkein 3 cm kapeampi kuin edellinen...

kyllä siitä hyvä tulee ja jos ei onnistu ni töytyy koneistaa semmonen ratas että se skulaa,,,

kaikki on mahdollista kun yritystä riittää :D :D

onhan nuo viriviri ukot tehny noita offset rattaita ni joku semmonen..

2 ratasta,toisesta leikkaa keskiön irti niin että jää poori osa ja sen liittää toiseen rattaaseen ja ulommasta hitusen sorvaa pois että muttarin ja lukitus prikan saa paikalleen...ratas tulee silloin ulommas rattaan paksuuden verran mikä on ketjulinjalla jo aika paljon...eikä sen millilleen tarvii kohillaan olla ... kyllä se toimii vaikka siinä pieni heitto olisi... :D

ja voi olla että menee ihan vakiolla eturattaalla.aikaisemmassa projektissa oli sama homma ja siinä ei tullut sitä ongelmaa että olisi ketju linja ollut ihan viturallaan, vaikka muutos oli yhtä raju kuin nyt, ja voihan sitä laittaa uudemman kuussatkun vetoakselin ni se on pidempi kuin tuossa vanhassa,jos on tarvetta..

Mjuh
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 05, 2008 12:00 am
Paikkakunta: MT-01

Etuunen

Viesti Kirjoittaja Mjuh » Pe Helmi 25, 2011 9:12 pm

cybress kirjoitti:
Kaihola kirjoitti:Mistä meinasit eturattaan laittaa? Vakiolla ei taida ketjulinja jäädä ihan suoraksi :D

se on vielä suunnittelu vaiheessa ja takapakkaa pystyy mulkkaamaan sen verran että se menee pikkusen enemmän sisään päin ja eturatas ei ole ongelma...laittaa vaikka 160 kumin niin ei mee liian vinkkeliin ketjulinja ja tuon uuden vanteen keskiö on melkein 3 cm kapeampi kuin edellinen...

kyllä siitä hyvä tulee ja jos ei onnistu ni töytyy koneistaa semmonen ratas että se skulaa,,,

kaikki on mahdollista kun yritystä riittää :D :D

onhan nuo viriviri ukot tehny noita offset rattaita ni joku semmonen..

2 ratasta,toisesta leikkaa keskiön irti niin että jää poori osa ja sen liittää toiseen rattaaseen ja ulommasta hitusen sorvaa pois että muttarin ja lukitus prikan saa paikalleen...ratas tulee silloin ulommas rattaan paksuuden verran mikä on ketjulinjalla jo aika paljon...eikä sen millilleen tarvii kohillaan olla ... kyllä se toimii vaikka siinä pieni heitto olisi... :D

ja voi olla että menee ihan vakiolla eturattaalla.aikaisemmassa projektissa oli sama homma ja siinä ei tullut sitä ongelmaa että olisi ketju linja ollut ihan viturallaan, vaikka muutos oli yhtä raju kuin nyt, ja voihan sitä laittaa uudemman kuussatkun vetoakselin ni se on pidempi kuin tuossa vanhassa,jos on tarvetta..

Tai sitte säästät aikaa ja vaivaa ja haet tuallasen kawan 636 eturattaan, siinon offsettiä ja menöö pooriltansa

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Re: Etuunen

Viesti Kirjoittaja cybress » Pe Helmi 25, 2011 11:56 pm

Mjuh kirjoitti:
cybress kirjoitti:
Kaihola kirjoitti:Mistä meinasit eturattaan laittaa? Vakiolla ei taida ketjulinja jäädä ihan suoraksi :D

se on vielä suunnittelu vaiheessa ja takapakkaa pystyy mulkkaamaan sen verran että se menee pikkusen enemmän sisään päin ja eturatas ei ole ongelma...laittaa vaikka 160 kumin niin ei mee liian vinkkeliin ketjulinja ja tuon uuden vanteen keskiö on melkein 3 cm kapeampi kuin edellinen...

kyllä siitä hyvä tulee ja jos ei onnistu ni töytyy koneistaa semmonen ratas että se skulaa,,,

kaikki on mahdollista kun yritystä riittää :D :D

onhan nuo viriviri ukot tehny noita offset rattaita ni joku semmonen..

2 ratasta,toisesta leikkaa keskiön irti niin että jää poori osa ja sen liittää toiseen rattaaseen ja ulommasta hitusen sorvaa pois että muttarin ja lukitus prikan saa paikalleen...ratas tulee silloin ulommas rattaan paksuuden verran mikä on ketjulinjalla jo aika paljon...eikä sen millilleen tarvii kohillaan olla ... kyllä se toimii vaikka siinä pieni heitto olisi... :D

ja voi olla että menee ihan vakiolla eturattaalla.aikaisemmassa projektissa oli sama homma ja siinä ei tullut sitä ongelmaa että olisi ketju linja ollut ihan viturallaan, vaikka muutos oli yhtä raju kuin nyt, ja voihan sitä laittaa uudemman kuussatkun vetoakselin ni se on pidempi kuin tuossa vanhassa,jos on tarvetta..

Tai sitte säästät aikaa ja vaivaa ja haet tuallasen kawan 636 eturattaan, siinon offsettiä ja menöö pooriltansa

ok,thänks :wavey:

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » La Helmi 26, 2011 9:45 pm

rojekti etenee, irtosäiliöllä oleva etujarru puristin tilattu...

pääsee asentelee bling blong letkua :lol:

kaikille niille jotka sitä epäili tai ihmetteli että toimiiko se niin kyllä se puuilon letku toimii....

eli tämä

Kuva

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » To Maalis 03, 2011 11:10 pm

no niin, jotain pientä taas saatu aikaiseksi,vaikka kyllä se tuntuu että ei valmistu millään.

no pääasia on se että tuota omaa takaswingiä ei tarvitse alkaa levittämään, 170 nakki pyörii aika soppelisti siellä välissä,,

kikserin etujarrupuristinkin saapui perille ja paikalle,myös blimblom letkusäiliö systeemi löysi paikkansa.
Kuva


vielä olisi yksi holkin teettäminen takanapaan ja oikean kokoisten laakereitten haku.
Kuva
Kuva

kawan laakereissa on sisähalkaisija 20 mm ja yamahan akseli on 17 mm , ei kaukaa liippaa että noila olisi saanut sen kasaan mutta tuleepahan uudet laakerit ja holkki taakse,


ketjulinjakin pysyy kohillaan,jos laskelmat pitää paikkaansa, heittoa saa olla +-5mm niin ei haittaa vielä mitään.
Kuva

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » Ma Maalis 07, 2011 3:53 pm

elikkä hommannimi on nyt semmonen että aamu tuimaan tuli purettua pyörä nippeleiksi, keskiviikkona olisi tarkoitus tukkia kaikki pultinreiät ja muut paikat,

torstaina olisi tarkoitus toimittaa runko,swingi ja vanteet pulveri maalaukseen,melkein naapuri rakennukseen.saman tien varteen...

sattuipa kerranki oikein sopivasti että kaikki tarvittava on tallin ympärillä, tasanko oy, storm, ja pulverimaalaamo,(sah-ko oumet)

eikä ollut edes pahan hintainen paikka kun soitin ja kysyin.

65 e tunti ,alv 0 ja tuntihinta sisältää puhalluksen,maalit ja työt.

työkalukauppakin on ihan kiven heiton päässä,täytyy melkein joku varikko mopo ostaa ni pääsee näppärästi liikkumaan :firing: :firing:

Avatar
PalleX2
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Elo 31, 2010 12:00 am
Paikkakunta: bsa thunderbolt & raato fäsäri

Viesti Kirjoittaja PalleX2 » Ma Maalis 07, 2011 5:39 pm

hyvä meisinki! siis sulla on vakio vanhammallin swingi tuossa?

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » Ma Maalis 07, 2011 5:46 pm

PalleX2 kirjoitti:hyvä meisinki! siis sulla on vakio vanhammallin swingi tuossa?

joo kyllä on ja siihen tulee 91-92 vm 1100 zzr kawasakin takavanne joka on 5,5 tuumaa levee .

tosin jos ei levitä swingiä niin koko kiristys aluetta ei sa käyttöön.

tällä hetkellä kiristys aluetta on käytössä noin 3/4 osaa.

ja tuo kawan vanne on keskeltä 2 cm kapeampi kuin yamahan oma vanne. eli jos vanne ei mahu kunnolla paikalleen niin vetopakkaa pystyy modaamaan sen verran että se menee sisemmäs, ja ainahan holkeilla pystyy pelaamaan...helpompaa olisi tietty ollut laittaa uudemmasta yamahasta esim 94 vm fzr:rästä koko takapaketti mutta mä tykkään haasteista ja soveltaa kaikkea keskenään... ja tällä hetkellä ilman swingin levitystä mahtuu pyörimään 170/17 kumi...

ja itse asiassa äsken tilasin vetopakan ja kumit tuohon kawan vanteeseen.. :wavey: :firing: :firing:

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » Ke Maalis 16, 2011 7:45 am

no niin, jtn pientä päivitystä tännekkin, laakereitten kanssa meinasi tulla probleema mutta ne löytyi vihdoin...kiitos pohjolan laakerin, vetopakkakin tuli,,,

projekti hieman jäissä tällä hetkellä..

ei meinaa löytyä puhallus paikkaa osille...

maalari kyllä olisi... :firing:

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » To Maalis 17, 2011 7:52 am

projekti etenee, puhalluspaikka löytyi,osat pitäisi tänään toimittaa eteenpäin....

maalaus hommissakin suunnitelmat muuttui, värit tulevat käänteiseksi :D

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » Ti Maalis 22, 2011 5:29 pm

swingin levitys tuli kuitenkin toteutettua, kiitos siitä perusjätkälle ja sille toiselle welholle :D

swingi leveni 30mm per puoli eli yht 60mm

kuulemma aivan sick oossom ja varmasti uniikki kappale, kuvan laitan heti kun sellaisen saan...

viimeistään loppu viikon aikana...tai tulevana :upto:

seuraavaksi olisikin osien puhallus ja pulveri maalaukseen vienti,

sillä välin pitäisi kate muoveihin suihkia värit..tulisi vaan se uusi tankinkate sieltä saksan päästä ni pääsis työstämään... :firing: :firing:

jatkoa seuraa kun on jtn uutta :firing:

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » Ke Maalis 23, 2011 11:45 pm

no niin, swingistä kuvaa


Kuva


siinä alkaa olee vanne kohillaan vanhassa kuussatkussa :D

ja eronhan huomaa jo kun kattelee topiccia vähän taaksepäin ni siellä näkyy se uusi ja vanha rengas kuva.. :firing:

Vastaa Viestiin