Top fuel bike kuskit huomio

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Knny
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 1:00 am
Paikkakunta: R6

Top fuel bike kuskit huomio

Viesti Kirjoittaja Knny » Ke Helmi 22, 2012 10:30 am

For the Top Fuel Bike class a 6,99 sec index is mandatory for all participants. The proof must be with a time slip, not older than 3 years. The time slip may be from a UEM event or from a national FMN approved race. The time slip has to be shown in the Secretary before entering the first time participation.

Avatar
Samu
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 1:00 am
Paikkakunta: duke+Tribal Hornet900+leka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samu » Ke Helmi 22, 2012 8:37 pm

Eli siis pitää vetää 6.99s , et saa TF lisenssin? Onko muihin luokkiin tulos vastaavia vaatimuksia lisenssiin??

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn et, ehdottiko joku kuski tota sääntöä vai tuliko vaan juryn päästä?? :D

ruuvi
Viestit: 1251
Liittynyt: To Marras 13, 2003 1:00 am

Viesti Kirjoittaja ruuvi » Ke Helmi 22, 2012 9:50 pm

Tällainen sääntö löytyi:
"For the Top Fuel Bike class 6,99 sec. index is mandatory for non Nitromethane bikes. The
proof must be with a timeslip, maximum 3 years old. The timeslip can be from a UEM
event or from a national FMN approved race. The timeslip has to be shown in the
Secretary before entering."

Teknisiä sääntöjä ei taas löydy niiden linkistä :freak2:
http://www.uem-moto.eu/index.php/sport/ ... /drag-bike

Avatar
klix
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 1:00 am
Paikkakunta: HD

Viesti Kirjoittaja klix » To Helmi 23, 2012 1:58 am

Samu kirjoitti:Eli siis pitää vetää 6.99s , et saa TF lisenssin? Onko muihin luokkiin tulos vastaavia vaatimuksia lisenssiin??

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn et, ehdottiko joku kuski tota sääntöä vai tuliko vaan juryn päästä?? :D
Varmaan JURRYN päästä...?
Tällä haetaan varmaan huipputasoa "huipputasolle".
Tavallaan ymmärrettävää samoin kuin akselivälisääntö.
Osallistujilla ollut joskus hiukka itsekritiikin puutetta kun säännöt
olleet varsin vapaat...

VRT jos lähdet nollista tekemään "NewAgeFunnybike" versus 1speed
Twin; Molemmilla mahdollisuus päästä about yhtä lujaa...
Molempien kulkuun saattamiseen menee about 6 vuotta.
...Ja silloin tämä sääntökin lienee jo vanhentunut...
it ain�t sport if it can�t kill ya

Knny
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 1:00 am
Paikkakunta: R6

Viesti Kirjoittaja Knny » To Helmi 23, 2012 9:11 am

Neljä herraa(Ted Barlett, Geoff Mayers, Keith Barlett ja Ap Ruitenbeek) piti palaverin maanantaina ja sen tuloksena tuli tuo sääntö. Uusi sääntö on ilman tuota "non Nitromethane bikes".

Samalla päättivät:
Because the 2nd event at Tierp on the UEM calendar is already published as confirmed, there are now 3 events in 4 weeks with a long distance in between. Therefore we decided to have one “delete result” for the EC.

Ei varmaan ole epäselvää mikä järjestäjä/maa kärsi tästä päätöksestä


Jari

ruuvi
Viestit: 1251
Liittynyt: To Marras 13, 2003 1:00 am

Viesti Kirjoittaja ruuvi » To Helmi 23, 2012 11:19 am

Säilyykö TFB 50% nitroseos vaatimus ennallaan?

Knny
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 1:00 am
Paikkakunta: R6

Viesti Kirjoittaja Knny » Ti Helmi 28, 2012 3:28 pm

Ei säily. Uusi sääntö: metanol, nitro ja racing polttoaineet.

Knny
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 1:00 am
Paikkakunta: R6

Viesti Kirjoittaja Knny » To Maalis 01, 2012 10:52 am


Bart
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Elo 27, 2001 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Bart » Pe Maalis 02, 2012 12:35 pm

In an effort to ensure the Top Fuel Bike class truly displays only the fastest bikes in Europe a class index of 6.99 has been applied to all bikes wishing to run in Top Fuel.

Sanamuoto on herättänyt jonkin verran epäselvyyttä maailmallakin, eikä ihme.

Koskeeko vaatimus kuskia, pyörää vai sekä että?
Jos uusi kuski ostaa pyörän, joka on jonkun muun alla mennyt kutosen riittääkö se? Entä jos ostaa rungon joka mennyt kutosen? jne. Eli miten pyörä loppujen lopuksi yksilöidään kun niillä on monesti taipumus muuttua aika lailla.

Tai jos aiempina vuosina TFB:ssä lujaa ajanut kuski tekee seuraavalle kaudelle uuden pyörän. Pitääkö uuden pyörän mennä kutoselle ennen kuin hän pääsee kisaamaan sillä?

Tähän varmaan saadaan jokin tarkennus. On ehdotettu, mikä myös minusta olisi selkeintä, että aiempi min 6.99 aikalappu koskee kuskia. Säännön tarkoitus täyttyy sillä hyvin.

Voisi siis olla näin:
In an effort to ensure the Top Fuel Bike class truly displays only the fastest bikes in Europe a class index of 6.99 has been applied to all riders wishing to run in Top Fuel.

Knny
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 1:00 am
Paikkakunta: R6

Viesti Kirjoittaja Knny » La Maalis 03, 2012 10:22 am

Tätä samaa asiaa on kysytty promottorilta ja vastaus oli:

6.99 sec is the minimum performance for any rider to qualify for entry into Top Fuel Bike (TFB) at any UEM European Drag Bike Championship event (round). This is not of course an ET for the class, or class index. It is as a level of performance and such is described as a performance index. Each rider must have achieved that performance level to be eligible to run in the UEM European Drag Bike Championships in the Top Fuel Bike (TFB) class. .this the rider may have done in other national or international competition or national competition, as long as it is at a permitted event.

There are two reasons as to why we have introduced this ‘performance index’ into the TFB class;

So that the class of Top Fuel bike really does have the best performing bikes in the premier class of the UEM European Drag Bike Championship and we do not have 9sec and 10sec Top Fuel Bikes entering or running in this class.

To allow the fastest bikes (FB) to also run in the Top Fuel Bike class. This has been the wish of so many riders including you to allow the Funny Bikes into the TFB class. Now at least we will only have competitive funny bikes running in the Top Fuel Bike class, instead of the embarrassment of what had been going on prior to 2011…...this means we are allowing non-nitro methane bikes into the class, provided they have run a 6.99 sec or better.

Yes I agree the 6.99 sec rule, needs very clear clarification. As I see it, this rule should apply to the rider and the bike that he wishes to enter into any round of the UEM European Drag Bike Championship. That must be made clear to everyone, otherwise you could have a rider who has run a 6.99 or better, entering on a bike that has not and cannot run a 6.99sec…so as I see it needs to be both rider and machine.

I will leave the UEM DRRC to make any rule alterations that are required.


Jari

Avatar
klix
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 1:00 am
Paikkakunta: HD

Viesti Kirjoittaja klix » To Maalis 08, 2012 2:37 am

Ilman polttoainemääritystä sääntö kohtelee kovin kaltoin esmes
vanhempaa valtiomiestä mr. Peter Andersson-Ström.
4cyl npanderilaite ollut about elämäntehtävänä mutta viime vuosina jäänyt mataliin seiskoihin...
Varsinkin nitrolaitteiden luonne on sellainen että arpakuution osuessa
kohdalleen on .2-.5 sek et -parannus eilisestä täysin mahdollista.

Mun mielestä riittäis tähän akselivälisääntö ja vaikka min 13-14rengas
niin rajooittaisi enimmät "museoProStock" -kyhäelmät.
Viisaammat ihmiset ovat tämän jo kuitenkin päättäneet...
Onkohan nää tyypit ikinä tehneet tai ajaneet näitä laitteita???

Kuihtunut ryhmä saattaa tällä kuihtua entisestään...?
it ain�t sport if it can�t kill ya

Avatar
klix
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 1:00 am
Paikkakunta: HD

Viesti Kirjoittaja klix » To Maalis 08, 2012 3:07 am

Knny kirjoitti:Neljä herraa(Ted Barlett, Geoff Mayers, Keith Barlett ja Ap Ruitenbeek) piti palaverin maanantaina ja sen tuloksena tuli tuo sääntö. Uusi sääntö on ilman tuota "non Nitromethane bikes".



Jari
Saatatko näille tyypeille tiedoksi jotta jenkeissäkään ei ole enää organisaatiota joka sais 8kaavion täyteen TopFuel inline -foureja!
Mitenköhän se mahtaa Euroopassa onnistua?
Autopuolen jutut ei vaan ole mielestäni kopioitavissa motukkaosastolle
koska vähintään 90% jengistä toimii harrasteella ja omalla kukkarolla...
it ain�t sport if it can�t kill ya

Knny
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 1:00 am
Paikkakunta: R6

Viesti Kirjoittaja Knny » Pe Maalis 16, 2012 1:24 pm

Ja sääntö muuttui taas:
Riders entering the Top Fuel Bike class must have previously run a minimum of 6,99 seconds on the actual machine entered. The proof must be with an official time slip issued within the last three years at a UEM or national FMN approved race. A copy of the time slip must be sent to the Secretary of the organising club with the entry for first time participation.
Riders entering machines running a minimum of 50% nitromethane as a fuel are exempt from this regulation.

This was an amendment as new top fuel bikes had no national events at which to qualify for the index.


Jari

Avatar
OpAQuE
Viestit: 46
Liittynyt: La Syys 01, 2001 12:00 am
Paikkakunta: CBR900

Viesti Kirjoittaja OpAQuE » Su Maalis 18, 2012 11:47 pm

klix kirjoitti: niin rajooittaisi enimmät "museoProStock" -kyhäelmät.
Joku prkl ko pääsi tuloksillelkki tollasella :-)
Eihän siinä mikää toimunu mut silti...
I'm not driving too fast, just flying too low...

Avatar
klix
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 1:00 am
Paikkakunta: HD

Viesti Kirjoittaja klix » To Maalis 22, 2012 3:15 am

OpAQuE kirjoitti:
klix kirjoitti: niin rajooittaisi enimmät "museoProStock" -kyhäelmät.
Joku prkl ko pääsi tuloksillelkki tollasella :-)
Eihän siinä mikää toimunu mut silti...
Ei mopolla motarille...:
http://www.youtube.com/watch?v=ofbm5LC9yG8
it ain�t sport if it can�t kill ya

Vastaa Viestiin