Taxilla kohti Bonnevilleä

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Jouniri
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am

Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja Jouniri » Pe Elo 05, 2011 2:11 pm

Tällä hetkellä TFM Taxilla/Tenhulttiolla on siis krediittinä luokkamme (ahtamaton, puolikatteinen mp) 0-1609m eli seisovan mailin ME nopeudella 373,77kmh. Tulos syntyi Hallissa 18.6.2011 "pikkuvikaisena" joten nyt on kaasujen linjastot muutoksen alla järeämmiksi, suodatin uusittu ja 250hp Revoventtiilin tilalle Englannista tulossa 500hp Revoventtiili jotta jatkossa ei pikku nöyhtät linjastoa tuki ja varoja kaasupanoksen lisäämiseen enemmän kuin tarpeeksi. Lähiaikoina on tarkoitus käyttää Taxi vielä kentällä ja kenttä onkin varattu peräti 10 tunniksi joten jos vaivoja ilmenee niin on aikaa sit vaikka koneen vaihtoon tarvittaessa. Tarkoitus on laittaa Taxiin paukkua siihen malliin jotta loppuvuodeksi ei jää epäselvää siitä mikä laite kulki Eniten vuonna 2011 Härmässä!

http://www.teamforcemajor.com/blog/defa ... e=8/4/2011

nomatter
Viestit: 279
Liittynyt: Ma Marras 05, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja nomatter » Pe Elo 05, 2011 9:49 pm

hoplaa. :wavey:

nomatter
Viestit: 279
Liittynyt: Ma Marras 05, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja nomatter » Pe Elo 05, 2011 9:59 pm

laitan tänään +1 tmf lle ,mutta ei noilla mausteilla oo vastusta jormalle. Its only power.

ZX-14R
Viestit: 579
Liittynyt: Ti Marras 26, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Kawasaki tietty.

Viesti Kirjoittaja ZX-14R » Pe Elo 05, 2011 10:27 pm

nomatter kirjoitti:laitan tänään +1 tmf lle ,mutta ei noilla mausteilla oo vastusta jormalle. Its only power.
Kyllä rupee Taxilla olemaan oikeasti kohta sen verran resurssia takana, että pidän ihmeenä jos ei rupee kulkemaan :lol:
Jorma koittaa duunaripalkalla panna kampoihin, toistaiseksi kärkisijalla mutta katotaan kuinka kauan?
Itse jeesaan Jormaa ruuvaamalla minkä pystyn, mutta tosiasia vaan on että rahalla saa ja hevosella pääsee, ilman huomattavaa taloudellista panostusta ei noita turbovehkeitäkään saa sen nopeammaksi, eli saattaa hyvinkin olla että Taxi on vuoden 2011 nopein. Se selvinnee runsaan kuukauden sisään :drin:

Avatar
Bomber#1
Viestit: 2297
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » La Elo 06, 2011 12:09 am

ZX-14R kirjoitti: Kyllä rupee Taxilla olemaan oikeasti kohta sen verran resurssia takana, että pidän ihmeenä jos ei rupee kulkemaan :lol:
Jorma koittaa duunaripalkalla panna kampoihin, toistaiseksi kärkisijalla mutta katotaan kuinka kauan?
Itse jeesaan Jormaa ruuvaamalla minkä pystyn, mutta tosiasia vaan on että rahalla saa ja hevosella pääsee, ilman huomattavaa taloudellista panostusta ei noita turbovehkeitäkään saa sen nopeammaksi, eli saattaa hyvinkin olla että Taxi on vuoden 2011 nopein. Se selvinnee runsaan kuukauden sisään :drin:
Noh noh, onko Mikalla kankkunen kun on noin vaatimaton vastaus? :lol:

Btw. Mikä on TFM tiimin haavetavoite nopeus 2011? Riittääkö olla Suomen nopein vai pitääkö esim. 390km/h rikkoutua?

ZX-14R
Viestit: 579
Liittynyt: Ti Marras 26, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Kawasaki tietty.

Viesti Kirjoittaja ZX-14R » La Elo 06, 2011 12:16 am

Bomber#1 kirjoitti:
ZX-14R kirjoitti: Kyllä rupee Taxilla olemaan oikeasti kohta sen verran resurssia takana, että pidän ihmeenä jos ei rupee kulkemaan :lol:
Jorma koittaa duunaripalkalla panna kampoihin, toistaiseksi kärkisijalla mutta katotaan kuinka kauan?
Itse jeesaan Jormaa ruuvaamalla minkä pystyn, mutta tosiasia vaan on että rahalla saa ja hevosella pääsee, ilman huomattavaa taloudellista panostusta ei noita turbovehkeitäkään saa sen nopeammaksi, eli saattaa hyvinkin olla että Taxi on vuoden 2011 nopein. Se selvinnee runsaan kuukauden sisään :drin:
Noh noh, onko Mikalla kankkunen kun on noin vaatimaton vastaus? :lol:

Btw. Mikä on TFM tiimin haavetavoite nopeus 2011? Riittääkö olla Suomen nopein vai pitääkö esim. 390km/h rikkoutua?
Nousuhumala vasta :D

ruuvi
Viestit: 1251
Liittynyt: To Marras 13, 2003 1:00 am

Viesti Kirjoittaja ruuvi » La Elo 06, 2011 9:43 am

.
Viimeksi muokannut ruuvi, To Maalis 21, 2013 4:32 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Bomber#1
Viestit: 2297
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » La Elo 06, 2011 3:12 pm

[quote="ruuvi"]Löytyykö jotakin listaa ME-tuloksista? Mika voi rauhoitella itseään sillä, että vapari-ilokaasukoneella on olemassa tehon nostamiselle yläraja[quote]

Mikäs se yläraja vapari-ilokaasutetulle Busan koneelle on?

ZX-14R
Viestit: 579
Liittynyt: Ti Marras 26, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Kawasaki tietty.

Viesti Kirjoittaja ZX-14R » La Elo 06, 2011 3:18 pm

ruuvi kirjoitti:Löytyykö jotakin listaa ME-tuloksista? Mika voi rauhoitella itseään sillä, että vapari-ilokaasukoneella on olemassa tehon nostamiselle yläraja ja turbokoneella ei ole ja ainahan sitä voi tunkea ilokaasua turbokoneeseen. Onnea kuitenkin TFM-tiimille ilokaasu luokassa...
Joo en mä sitä meinannu etteikö tosta saatais huomattavasti enemmän voimaa tarvittaessa ulos. Ongelma on vaan se, että ollaan niin persaukista sakkia ettei oikein oo kapasiteettia rakentaa moottoria joka sen voiman myös kestäis. Ja jos se oksentaa ni vuoden ajot oli sitten siinä :D

ruuvi
Viestit: 1251
Liittynyt: To Marras 13, 2003 1:00 am

Viesti Kirjoittaja ruuvi » Su Elo 07, 2011 9:37 am

.
Viimeksi muokannut ruuvi, To Maalis 21, 2013 3:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
J-R
Viestit: 429
Liittynyt: Su Elo 20, 2006 12:00 am

Viesti Kirjoittaja J-R » Su Elo 07, 2011 3:52 pm

.
Viimeksi muokannut J-R, Pe Elo 02, 2013 11:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
hellboy
Viestit: 1375
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Viesti Kirjoittaja hellboy » Su Elo 07, 2011 5:01 pm

J-R kirjoitti:"Saatanan tunarit!" lainaten UKK:ta
Keskustelu oli ennen sinun avautumistasi hyvin asiallista. Keräisit nyt itsesi.
Nomex est omen

Avatar
J-R
Viestit: 429
Liittynyt: Su Elo 20, 2006 12:00 am

Viesti Kirjoittaja J-R » Su Elo 07, 2011 6:13 pm

.
Viimeksi muokannut J-R, Pe Elo 02, 2013 11:20 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
hellboy
Viestit: 1375
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Viesti Kirjoittaja hellboy » Su Elo 07, 2011 8:34 pm

J-R kirjoitti:EDIT: Täällähän oli jo Seisovamaili & landspeed topic!, miksi tämä piti aloittaa uutena aiheena??
Oliko täällä joku raja kuinka paljon saa muutenkin harvinaisia drag race-topiceja tehdä? Jos on, niin oletko jonossa valvojaksi tai onko sinut valittu siihen hommaan? Tulee sullakin raskas herätys maanantaina, jos oot vielä tähän aikaan tuossa kunnossa.
Nomex est omen

Jouniri
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Jouniri » Su Elo 07, 2011 11:23 pm

Bomber#1 kirjoitti:
ZX-14R kirjoitti: Kyllä rupee Taxilla olemaan oikeasti kohta sen verran resurssia takana, että pidän ihmeenä jos ei rupee kulkemaan :lol:
Jorma koittaa duunaripalkalla panna kampoihin, toistaiseksi kärkisijalla mutta katotaan kuinka kauan?
Itse jeesaan Jormaa ruuvaamalla minkä pystyn, mutta tosiasia vaan on että rahalla saa ja hevosella pääsee, ilman huomattavaa taloudellista panostusta ei noita turbovehkeitäkään saa sen nopeammaksi, eli saattaa hyvinkin olla että Taxi on vuoden 2011 nopein. Se selvinnee runsaan kuukauden sisään :drin:
Noh noh, onko Mikalla kankkunen kun on noin vaatimaton vastaus? :lol:

Btw. Mikä on TFM tiimin haavetavoite nopeus 2011? Riittääkö olla Suomen nopein vai pitääkö esim. 390km/h rikkoutua?
Tavoitteet kaudelle 2011 on kässärin mukaan ME tulos 368kmh rikki eli se on hanskassa sekä SE tulos "avoimessa" luokassa joka siis vaatii vähintään sen 380,1kmh/mile.

Jo Hallissa Taxin tulos kunto ilman napanöyhtää kaasujärjestelmän suodattimessa oli teoriassa laskettuna 65% kaasuilla 2m/s myötäisessä n.+380kmh ja 80% kaasuilla +-390kmh/mile.

Nytkun huomattaviakin parannuksia/satsauksia Hallin jäljiltä on tehty niin kyllä alle 390kmh lukemat on pettymyksiä (kelin ollessa vähänkin myöten). Sitä isoa kovaa tässä haetaan jo nyt, mutta laji on herkkä kuten kaikki "kärkiukot" tietää.

Jorman kovaa tulosta ei kenenkään helppo lyödä, mutta yritys on ainakin totinen joten se miten käy nähdään piakkoin??

Mika puhuu asiaa siitä, jotta "tiimin" taustat piitää "tällä" tasolla olla kunnossa, meidän taustoja on rakennettu määrätietoisesti 6 vuotta ja vasta nyt tilanne alkaa olla hyvä jotta voidaan alkaa oikeasti kehittämään uusia moottoreita ja tekniikoita. Parasta mitä meille olisi edes voinut toivoa on nyt toteutunut kun saimme "Kummisedän" projektillemme. Mutta huom kaikille, mikään ei meille ole kuitenkaan tullut itsesään vaan kaikki on ollut määrätietoisen tekemisen kautta hankittua oli sit kyseessä uusi osa tai kontakti tai tukija.

http://www.teamforcemajor.com/blog/defa ... e=8/4/2011

Yhtenä isona osana ettenpäin menolle on ollut saamamme julkisuus ja siitä kiitos esim Bomber lehdelle joka oli ensimmäinen lehti joka oikeasti antoi meille palstatilaa!!

Vastaa Viestiin