Stoppi j

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Avatar
tero t.
Viestit: 1764
Liittynyt: Su Huhti 27, 2003 12:00 am
Paikkakunta: K5 tonninen+kawa kx+blatakopsu

Viesti Kirjoittaja tero t. » Su Tammi 11, 2004 9:31 pm

ExCKO kirjoitti:
yahamaha kirjoitti:Vinkkejä tohon jäällä / lumella stoppailuun ? Ei se tule kyllä varmaan kovinkaan helppoo olemaan mut katellaan nyt mihin päin tää tästä lähtee menemään :upto:
Tänään kävin piikkirenkailla jo vähän ajelemassa ja muutaman metrin pituisen endon onnistuin tolleen äkkiseltään tekemään. Ja tuo oli lumisella tiellä parhaat päivänsä nähneellä enduro renkaalla vedetty. No tallissa jo odottaa uudet trelleborkit niin pitää sitten niillä reenata.
Ja niitä vinkkejä...??? No rohkeasti vaan kokeileen. Silleen sopivasti oikealla hetkellä satulassa heijaamalla saa taka pyörän helpommin ilmaan ja vaikka etunen välillä luistaa niin perkeleesti niin se lähtee kuitenkin niin rauhallisesti luistoon että ei aiheuta mitään ylimääräisiä sydämen lyöntejä. Ja vaikka nurin meniski niin mitä sitten? Kivahan siinä lumella/jäällä on liukua, ainakin asfalttiin verrattuna...
Ja nämä vinkit annan tasan neljän lumella tehdyn stopin mukanaan tuomalla rautaisen kokemuksen syvällä rinta äänellä :lol:
oletkos excko saanut jäärata renkaat jo alle? mä kävin enskapiikeillä tänään jäällä mut ei kyl noilla ainakaan keula sen paremmin kun persekään noussut :-? ei vaan pito riitä vaik ihan pienillä kierroksillakin yritin keulaa ylös ja stopeissa vaan etupää lopulta luisuu alta pois..tiedän et tekniikka lajihan tämä on mut tiellä kuitenki joten kuten onnistuu..mut oottelen nyt mielipiteitäsi pitkäpiikkisistä renkaista,muuten ihan sikakivaa vetää pitkää sladia jäällä :)

Avatar
yahamaha
Viestit: 474
Liittynyt: To Joulu 19, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha WR400F Suppamotartti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja yahamaha » Su Tammi 11, 2004 9:34 pm

Joo mullaki on tommoset kuluneet enskaNASTAT nii ei noilla ainakaan keulii eikä perää nostella. Ehkä nostellaan mut ei ainakaan paljoa.

Avatar
tero t.
Viestit: 1764
Liittynyt: Su Huhti 27, 2003 12:00 am
Paikkakunta: K5 tonninen+kawa kx+blatakopsu

Viesti Kirjoittaja tero t. » Su Tammi 11, 2004 9:53 pm

mulla aika hyvätkin mut vaikeeta on siltin..perse nousee jos vähän sora pinnassa mut muuten kyllä luistaa keula alta..yhtä tuskasta on myös saada keula ilmaan ainakin 2 tahtisella..mitenköhän nelareilla mahtaa sujua?

Avatar
yahamaha
Viestit: 474
Liittynyt: To Joulu 19, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha WR400F Suppamotartti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja yahamaha » Su Tammi 11, 2004 10:15 pm

Luulisin et ei se nelarillakaan nouse sen herkemmin. Ja ainaki ku toi mun rautalehmä painaa sen yli 120 kg nii ei sitä saa nousee ilmaan talvella ees tunkin kans. Jätetään siis kikkailut kesään ja ajetaan talvella muuten vaan kovaa :P

ExCKO
Viestit: 166
Liittynyt: Ti Syys 02, 2003 12:00 am
Paikkakunta: KTM 525 exc moto/enska ja 750 GSX-R SRAD

Viesti Kirjoittaja ExCKO » Ma Tammi 12, 2004 2:02 am

tero t. kirjoitti:
oletkos excko saanut jäärata renkaat jo alle? mä kävin enskapiikeillä tänään jäällä mut ei kyl noilla ainakaan keula sen paremmin kun persekään noussut :-? ei vaan pito riitä vaik ihan pienillä kierroksillakin yritin keulaa ylös ja stopeissa vaan etupää lopulta luisuu alta pois..tiedän et tekniikka lajihan tämä on mut tiellä kuitenki joten kuten onnistuu..mut oottelen nyt mielipiteitäsi pitkäpiikkisistä renkaista,muuten ihan sikakivaa vetää pitkää sladia jäällä :)
En oo vielä sitä jääratarengasta saanut hommattua... oon keskittynyt viime aikoina lähinnä kelkkailuun, se on kuitenkin sen verran harvinaisempaa herkkua täälläpäin että pitää ottaa kaikki ilo irti. Mut enivei, kyllähän se rengaskin pitäisi jossain välissä hankkia niin pääsis sitten kevätjäille reenailemaan kun arskakin alkaa vähän paistelemaan :cool:

Enskapiikeillä on toki tullut jonkinverran ajeltua ja oon kans tullut siihen tulokseen että puhtaalla jäällä ei endo onnistu vaikka millaiset enskarenkaat olisi alla. Kyllähän mopon perseen jollakin lailla saa hetkellisesti ylös mutta tarkoituksena olisi kyllä rullata sillä etusella vähän matkaa... Mutta todella kovaksi tamppaantuneella lumella (=tiellä) endot kyllä onnistuu ihan kohtuu hyvin.

Ja kyllä se keuliminen jäällä onnistuu... jos tuntuu että pito ei riitä niin ei muuta kun seisaaltaan otat sen keulan ylös. Tuon tekniikan kun oppii niin kyllä se keula nousee vaikkei niitä nastoja kovin montaa enään jäljellä olisi.

Einari
Viestit: 1
Liittynyt: To Tammi 08, 2004 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Einari » Ma Tammi 12, 2004 5:45 pm

Kyllä onnistuu enskapiikeillä keuliminen helposti jäällä. Ja tosiaan tamppautunut lumi pitää sikasairaasti.

Avatar
tero t.
Viestit: 1764
Liittynyt: Su Huhti 27, 2003 12:00 am
Paikkakunta: K5 tonninen+kawa kx+blatakopsu

Viesti Kirjoittaja tero t. » Ma Tammi 12, 2004 6:03 pm

ExCKO kirjoitti:
tero t. kirjoitti:
oletkos excko saanut jäärata renkaat jo alle? mä kävin enskapiikeillä tänään jäällä mut ei kyl noilla ainakaan keula sen paremmin kun persekään noussut :-? ei vaan pito riitä vaik ihan pienillä kierroksillakin yritin keulaa ylös ja stopeissa vaan etupää lopulta luisuu alta pois..tiedän et tekniikka lajihan tämä on mut tiellä kuitenki joten kuten onnistuu..mut oottelen nyt mielipiteitäsi pitkäpiikkisistä renkaista,muuten ihan sikakivaa vetää pitkää sladia jäällä :)
En oo vielä sitä jääratarengasta saanut hommattua... oon keskittynyt viime aikoina lähinnä kelkkailuun, se on kuitenkin sen verran harvinaisempaa herkkua täälläpäin että pitää ottaa kaikki ilo irti. Mut enivei, kyllähän se rengaskin pitäisi jossain välissä hankkia niin pääsis sitten kevätjäille reenailemaan kun arskakin alkaa vähän paistelemaan :cool:

Enskapiikeillä on toki tullut jonkinverran ajeltua ja oon kans tullut siihen tulokseen että puhtaalla jäällä ei endo onnistu vaikka millaiset enskarenkaat olisi alla. Kyllähän mopon perseen jollakin lailla saa hetkellisesti ylös mutta tarkoituksena olisi kyllä rullata sillä etusella vähän matkaa... Mutta todella kovaksi tamppaantuneella lumella (=tiellä) endot kyllä onnistuu ihan kohtuu hyvin.

Ja kyllä se keuliminen jäällä onnistuu... jos tuntuu että pito ei riitä niin ei muuta kun seisaaltaan otat sen keulan ylös. Tuon tekniikan kun oppii niin kyllä se keula nousee vaikkei niitä nastoja kovin montaa enään jäljellä olisi.
saisko pienen vinkin tuohon tekniikkaan ja olis hyvä nyt jotain oppia kun kesällä pitäis taas katupyörällä kokeilla samaa ja pelkään et tuloksena iso kasa romua :lol: :lol:

NC Jzz

Viesti Kirjoittaja NC Jzz » La Tammi 24, 2004 7:56 pm

--
Viimeksi muokannut NC Jzz, Su Loka 23, 2005 11:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
tero t.
Viestit: 1764
Liittynyt: Su Huhti 27, 2003 12:00 am
Paikkakunta: K5 tonninen+kawa kx+blatakopsu

Viesti Kirjoittaja tero t. » Su Tammi 25, 2004 8:42 pm

kai noilla renkailla pito riittääkin mut onks kellään tietoa mistä noita saa vai onko ite tehtyjä? :cigar:

Avatar
peppe1987
Viestit: 876
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2003 12:00 am
Paikkakunta: 954rr -03

Viesti Kirjoittaja peppe1987 » Su Tammi 25, 2004 9:13 pm

NC Jzz kirjoitti:tommonen kuva osu silmään jos jotain kiinnostaa karva R1 stoppie jäällä potaatti mc foorumilta :) [/url]
aika vitun näyttävä!! :blah:

Avatar
stunt-91
Viestit: 41
Liittynyt: La Tammi 03, 2004 1:00 am
Paikkakunta: kx 125cc, kx 80cc ja 750cc kawa

Viesti Kirjoittaja stunt-91 » Ma Tammi 26, 2004 10:03 pm

mun tuttu tekee noita renkaita... :)

Avatar
Nakki_
Viestit: 424
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 12:00 am
Paikkakunta: tellu, kurapy�r�

Viesti Kirjoittaja Nakki_ » Ma Tammi 26, 2004 11:54 pm

Mullakin olis nyt jääratagummi edes ja takana enskanastat. Noihin on tyydyttävä kun kerran ilmaseks sain. En oo vielä kauheesti kerenny ajaa, mut etunen piti ainakin tamppautuneella lumella ihan sairaasti ja kyllä se persekin jo vähän meinas nousta.

Silu
Viestit: 110
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 1:00 am
Paikkakunta: GSXR

Viesti Kirjoittaja Silu » La Helmi 07, 2004 12:26 am

tero t. kirjoitti:kai noilla renkailla pito riittääkin mut onks kellään tietoa mistä noita saa vai onko ite tehtyjä? :cigar:
Ite pitää tehä, kelkka miehenä tiedät missä noita piikkejä yleensä käytetään (matossa).

saa ihan vaikka allrightista, eikä maksa ku 153 ecuu 48 kpl setti, niit sit laitetaan jotain 150 kpl etuseen ja 200 kpl takaseen,
et tonnilla saa jo noi nastat,

ei mitkään pahan hintaset.

NC Jzz

Viesti Kirjoittaja NC Jzz » Su Helmi 08, 2004 6:49 pm

--
Viimeksi muokannut NC Jzz, Su Loka 23, 2005 11:53 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jadi
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2004 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DTRE '04

Viesti Kirjoittaja Jadi » Ke Helmi 25, 2004 6:47 pm

Voihan burnistaki jäälläki kokeilla, mutta savua ei varmaan tule ku pakoputkesta :D

http://foto.vtr.nu/MC/040207-R6_on_ICE/PICT0023.JPG

Vastaa Viestiin