Neuvoja uudelle pommittajalle?
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- Genesis
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Elo 02, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: JKL
Neuvoja uudelle pommittajalle?
Morjens vaan kaikille Bomber lehden lukijoille ja foorumien käyttäjille.
Itse olen vasta alkaja fillaroinnissa yleensäkin, kortti on ollut taskussa viikon. 4 kuukautta sitten hommasin itselleni erään kilpailuvoiton kautta halvalla 72' CB500 rämän josta rakensin yhdessä isäukon kanssa bobbertyylisen rodin.
Rodi vaihtui tehokkaampaan, eli FZR 1000 93' Genesikseen, USA:n import versio avarammalla putkistolla. Ensimmäinen moottoripyöräni jolla ajoharjoittelu alkaa, ja ensimmäinen kulkuneuvoni ikinä.
Noh eniveis. Extremelajeja harrastaneena ja Bomber lehteä 7 vuotta lukeneena ajattelin että fillarista voisi tehdä stunttipelin ja alkaa opettelemaan kikkailua, kun tuo liikenteessä ajelu tuntuu nyt jo vähän tasapaksulta vaikka nautittavaa touhua onkin. Toinen vaihtoehto oli näyttelyyn sopivan fighterin rakentaminen mutta veikkaan että stuntista riittäisi itselle tekemistä pidemmäksi aikaa.
Olisinkin siis kysellyt kokeneemmilta pommittajilta vinkkejä pyörän varusteluun kikkailua varten. Osaatteko suositella jotain hyvää ja luotettavaa liikettä josta keulimisraudat/kylkiraudat ja tatit voisi tilata? Tutoriaaleja omatekoisiin?
Muita modifikaatioita joita tulee mieleen? Käsitakajarru nyt on ainakin tullut vastaan useampaan otteeseen, mutta onnistuneeko ilman sitä?
Danke etukäteen niille jotka vastaavat.
Itse olen vasta alkaja fillaroinnissa yleensäkin, kortti on ollut taskussa viikon. 4 kuukautta sitten hommasin itselleni erään kilpailuvoiton kautta halvalla 72' CB500 rämän josta rakensin yhdessä isäukon kanssa bobbertyylisen rodin.
Rodi vaihtui tehokkaampaan, eli FZR 1000 93' Genesikseen, USA:n import versio avarammalla putkistolla. Ensimmäinen moottoripyöräni jolla ajoharjoittelu alkaa, ja ensimmäinen kulkuneuvoni ikinä.
Noh eniveis. Extremelajeja harrastaneena ja Bomber lehteä 7 vuotta lukeneena ajattelin että fillarista voisi tehdä stunttipelin ja alkaa opettelemaan kikkailua, kun tuo liikenteessä ajelu tuntuu nyt jo vähän tasapaksulta vaikka nautittavaa touhua onkin. Toinen vaihtoehto oli näyttelyyn sopivan fighterin rakentaminen mutta veikkaan että stuntista riittäisi itselle tekemistä pidemmäksi aikaa.
Olisinkin siis kysellyt kokeneemmilta pommittajilta vinkkejä pyörän varusteluun kikkailua varten. Osaatteko suositella jotain hyvää ja luotettavaa liikettä josta keulimisraudat/kylkiraudat ja tatit voisi tilata? Tutoriaaleja omatekoisiin?
Muita modifikaatioita joita tulee mieleen? Käsitakajarru nyt on ainakin tullut vastaan useampaan otteeseen, mutta onnistuneeko ilman sitä?
Danke etukäteen niille jotka vastaavat.
- GertMüller
- Viestit: 2360
- Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r
Pakko sen verran jeesustella ja aiheuttaa vihaa Yamaha-miehissä, mutta tee tuosta se näyttelypeli, ja hommaa kikkailuun joku muu kuin 20v yamaha.
Tuossa välikansi kerää niin paljon öljyä, ettei todellakaan olla pitkiä aikoja etupyörä ilmassa... Rakenteluun ihan hyvä aihio!
No hard feelings
Tuossa välikansi kerää niin paljon öljyä, ettei todellakaan olla pitkiä aikoja etupyörä ilmassa... Rakenteluun ihan hyvä aihio!
No hard feelings
-Unknown Fighters SFC-
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: La Syys 06, 2003 12:00 am
- Paikkakunta: cbr 600f+ Gas Gas 280 trial
Olen kanssa samaa mieltä että toi yamaha ei ole kyllä paras vaihto ehto stuntti touhuihin. Kyllä mä suosittelisin stuntti peliksi vaikka vanhempaa cbr hondaa. niihin kun saa netin kautta todella helposti kaikki lisä stuntti varusteetkin. Kuten kaatumaraudat ja isompia rattaita jos ei saa itse tehtyä...
- Genesis
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Elo 02, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: JKL
Valmiudet kyllä löytyisi osien tekoon itsekkin ja pyörään liittyen kokonainen maalauslinjakin olisi käytettävissä.
Mutta ei siinä tosiaan mitään, hommaa sitten jonkun sopivamman pyörän tulevaisuudessa. Onhan se jopa taloudellisesti järkevämpääkin rakentaa kaatumatonta täysin toimivaa fillaria näyttelyyn kuin asfaltille ruhjoutumaan. Itseäni molemmat kiinnostavat ihan yhtä paljon.
Tiedän että lienee enempi design puolen kysymys, mutta aihe kun alkoi stunt aiheisena niin kysympä kumminkin. Olen tutustunut jonkinverran fighter tekniikkaan ja mitä pyöriltä yleensä odotetaan. Peräkate ja etumaski eivät vielä tee 'fighteria.
Omissa suunnitelmissa ovat;
-Etumaski, takakate, bellypan, etulokari, takapyörän päälle taipuva kilven teline
-Vilkut, valot, peilit
-Venytetty takaswingi
-Hieman suurempi takarengas
-Digimittarit
-Jokin tyylikkäämpi ratkaisu pakoputkelle + tehoputki (takakatteen alta tms.)
-Värilliset ketjut
-Kromattua palasta (rattaita, ketju, runko?)
-Kynäruiskumaalaukset + helmiäisväri katteisiin, osittain runkoon sekä vanteisiin
Onko jotain muuta jota tulisi ottaa huomioon, must settiä fillariin? Olen itse graafinen suunnittelija, ja veikkaan että fightereissa kuten muissakin pyörissä ja ulkoasun suunnitteluun liittyvissä asioissa on tiettyjä tyylioletuksia, ja virheitä. Varsinki yleisistä teknisen puolen muutoksista olisi mukava kuulla.
Mietin jotain tämmöistä (Photoshop säätöä)
Orig
Edit
Mutta ei siinä tosiaan mitään, hommaa sitten jonkun sopivamman pyörän tulevaisuudessa. Onhan se jopa taloudellisesti järkevämpääkin rakentaa kaatumatonta täysin toimivaa fillaria näyttelyyn kuin asfaltille ruhjoutumaan. Itseäni molemmat kiinnostavat ihan yhtä paljon.
Tiedän että lienee enempi design puolen kysymys, mutta aihe kun alkoi stunt aiheisena niin kysympä kumminkin. Olen tutustunut jonkinverran fighter tekniikkaan ja mitä pyöriltä yleensä odotetaan. Peräkate ja etumaski eivät vielä tee 'fighteria.
Omissa suunnitelmissa ovat;
-Etumaski, takakate, bellypan, etulokari, takapyörän päälle taipuva kilven teline
-Vilkut, valot, peilit
-Venytetty takaswingi
-Hieman suurempi takarengas
-Digimittarit
-Jokin tyylikkäämpi ratkaisu pakoputkelle + tehoputki (takakatteen alta tms.)
-Värilliset ketjut
-Kromattua palasta (rattaita, ketju, runko?)
-Kynäruiskumaalaukset + helmiäisväri katteisiin, osittain runkoon sekä vanteisiin
Onko jotain muuta jota tulisi ottaa huomioon, must settiä fillariin? Olen itse graafinen suunnittelija, ja veikkaan että fightereissa kuten muissakin pyörissä ja ulkoasun suunnitteluun liittyvissä asioissa on tiettyjä tyylioletuksia, ja virheitä. Varsinki yleisistä teknisen puolen muutoksista olisi mukava kuulla.
Mietin jotain tämmöistä (Photoshop säätöä)
Orig
Edit
Viimeksi muokannut Genesis, To Elo 05, 2010 10:33 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jerbona
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ke Marras 05, 2008 1:00 am
- pommikone
- Viestit: 1522
- Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: ni sutii
+1 ja noissa ei laatikko kestä mitään hirveetä repimistä.IronFist kirjoitti:Pakko sen verran jeesustella ja aiheuttaa vihaa Yamaha-miehissä, mutta tee tuosta se näyttelypeli, ja hommaa kikkailuun joku muu kuin 20v yamaha.
Tuossa välikansi kerää niin paljon öljyä, ettei todellakaan olla pitkiä aikoja etupyörä ilmassa... Rakenteluun ihan hyvä aihio!
No hard feelings
Arbeit macht frei