Neuvoja uudelle pommittajalle?

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Avatar
Genesis
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Elo 02, 2010 12:00 am
Paikkakunta: JKL

Neuvoja uudelle pommittajalle?

Viesti Kirjoittaja Genesis » Ke Elo 04, 2010 9:43 pm

Morjens vaan kaikille Bomber lehden lukijoille ja foorumien käyttäjille.

Itse olen vasta alkaja fillaroinnissa yleensäkin, kortti on ollut taskussa viikon. 4 kuukautta sitten hommasin itselleni erään kilpailuvoiton kautta halvalla 72' CB500 rämän josta rakensin yhdessä isäukon kanssa bobbertyylisen rodin.

Rodi vaihtui tehokkaampaan, eli FZR 1000 93' Genesikseen, USA:n import versio avarammalla putkistolla. Ensimmäinen moottoripyöräni jolla ajoharjoittelu alkaa, ja ensimmäinen kulkuneuvoni ikinä. :cool:

Kuva

Noh eniveis. Extremelajeja harrastaneena ja Bomber lehteä 7 vuotta lukeneena ajattelin että fillarista voisi tehdä stunttipelin ja alkaa opettelemaan kikkailua, kun tuo liikenteessä ajelu tuntuu nyt jo vähän tasapaksulta vaikka nautittavaa touhua onkin. Toinen vaihtoehto oli näyttelyyn sopivan fighterin rakentaminen mutta veikkaan että stuntista riittäisi itselle tekemistä pidemmäksi aikaa.

Olisinkin siis kysellyt kokeneemmilta pommittajilta vinkkejä pyörän varusteluun kikkailua varten. Osaatteko suositella jotain hyvää ja luotettavaa liikettä josta keulimisraudat/kylkiraudat ja tatit voisi tilata? Tutoriaaleja omatekoisiin?

Muita modifikaatioita joita tulee mieleen? Käsitakajarru nyt on ainakin tullut vastaan useampaan otteeseen, mutta onnistuneeko ilman sitä?

Danke etukäteen niille jotka vastaavat.

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Viesti Kirjoittaja GertMüller » To Elo 05, 2010 1:15 am

Pakko sen verran jeesustella ja aiheuttaa vihaa Yamaha-miehissä, mutta tee tuosta se näyttelypeli, ja hommaa kikkailuun joku muu kuin 20v yamaha.

Tuossa välikansi kerää niin paljon öljyä, ettei todellakaan olla pitkiä aikoja etupyörä ilmassa... Rakenteluun ihan hyvä aihio!

No hard feelings :wavey:
-Unknown Fighters SFC-

Avatar
Genesis
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Elo 02, 2010 12:00 am
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Genesis » To Elo 05, 2010 12:08 pm

Samapa tuo miksi tuota alkaa talven aikana rakentamaan. Jos ei kerran temppuiluun sovellu niin ei mahda mitään. :shine:

jaska01
Viestit: 76
Liittynyt: La Syys 06, 2003 12:00 am
Paikkakunta: cbr 600f+ Gas Gas 280 trial

Viesti Kirjoittaja jaska01 » To Elo 05, 2010 12:22 pm

Olen kanssa samaa mieltä että toi yamaha ei ole kyllä paras vaihto ehto stuntti touhuihin. Kyllä mä suosittelisin stuntti peliksi vaikka vanhempaa cbr hondaa. niihin kun saa netin kautta todella helposti kaikki lisä stuntti varusteetkin. Kuten kaatumaraudat ja isompia rattaita jos ei saa itse tehtyä...

Avatar
Genesis
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Elo 02, 2010 12:00 am
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Genesis » To Elo 05, 2010 12:55 pm

Valmiudet kyllä löytyisi osien tekoon itsekkin ja pyörään liittyen kokonainen maalauslinjakin olisi käytettävissä.

Mutta ei siinä tosiaan mitään, hommaa sitten jonkun sopivamman pyörän tulevaisuudessa. Onhan se jopa taloudellisesti järkevämpääkin rakentaa kaatumatonta täysin toimivaa fillaria näyttelyyn kuin asfaltille ruhjoutumaan. Itseäni molemmat kiinnostavat ihan yhtä paljon.

Tiedän että lienee enempi design puolen kysymys, mutta aihe kun alkoi stunt aiheisena niin kysympä kumminkin. Olen tutustunut jonkinverran fighter tekniikkaan ja mitä pyöriltä yleensä odotetaan. Peräkate ja etumaski eivät vielä tee 'fighteria.

Omissa suunnitelmissa ovat;
-Etumaski, takakate, bellypan, etulokari, takapyörän päälle taipuva kilven teline
-Vilkut, valot, peilit
-Venytetty takaswingi
-Hieman suurempi takarengas
-Digimittarit
-Jokin tyylikkäämpi ratkaisu pakoputkelle + tehoputki (takakatteen alta tms.)
-Värilliset ketjut
-Kromattua palasta (rattaita, ketju, runko?)
-Kynäruiskumaalaukset + helmiäisväri katteisiin, osittain runkoon sekä vanteisiin

Onko jotain muuta jota tulisi ottaa huomioon, must settiä fillariin? Olen itse graafinen suunnittelija, ja veikkaan että fightereissa kuten muissakin pyörissä ja ulkoasun suunnitteluun liittyvissä asioissa on tiettyjä tyylioletuksia, ja virheitä. Varsinki yleisistä teknisen puolen muutoksista olisi mukava kuulla.

Mietin jotain tämmöistä (Photoshop säätöä)

Orig
Kuva

Edit
Kuva
Viimeksi muokannut Genesis, To Elo 05, 2010 10:33 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jerbona
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Marras 05, 2008 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Jerbona » To Elo 05, 2010 2:39 pm

Mun mielestä vois tankkiin laittaa vähän muotoa ku nyt on tommonen aika mitäänsanomaton tankki tossa. Myös pienet yksityiskohdat tuo aina lisää näköä pyörään(esim pipari levyt yms.tingentangeli)Ihan hyvältä noi sun suunnitelmat kuulostaa :firing:

Avatar
pommikone
Viestit: 1522
Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ni sutii

Viesti Kirjoittaja pommikone » To Elo 05, 2010 4:19 pm

IronFist kirjoitti:Pakko sen verran jeesustella ja aiheuttaa vihaa Yamaha-miehissä, mutta tee tuosta se näyttelypeli, ja hommaa kikkailuun joku muu kuin 20v yamaha.

Tuossa välikansi kerää niin paljon öljyä, ettei todellakaan olla pitkiä aikoja etupyörä ilmassa... Rakenteluun ihan hyvä aihio!

No hard feelings :wavey:
+1 ja noissa ei laatikko kestä mitään hirveetä repimistä.
Arbeit macht frei

Vastaa Viestiin