600cc Hornetin tehot ?

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vezku^R
Viestit: 3
Liittynyt: La Syys 01, 2001 12:00 am
Paikkakunta: nelipy
Viesti:

600cc Hornetin tehot ?

Viesti Kirjoittaja Vezku^R » To Huhti 24, 2003 4:33 pm

Morjensta!

Kyseessä olisi suutinsarjalla ja sliparilla varustettu 600cc Hornet, "kaveri" sanoi että kulkee mittarinopeutta 240km/h ja "VARAA OLI".
Lisäksi pyörä keulii ykkösellä ja kakkosella kaasusta ja kolmosella pyörän saa pystyyn "kytkintä livauttamalla". Onko Hornet todellakin noin kova pyörä keulimaan ja kulkemaan?

Tietääkseni pyörässä on vakiovälkät.

pallihirvi
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Tammi 16, 2002 1:00 am
Paikkakunta: kolmivärinen

Viesti Kirjoittaja pallihirvi » Pe Huhti 25, 2003 3:22 pm

Mittarinopeus hyvinkin mahdollista mutta toi kaasusta keuliminen vähän epäilyttää.. Siinä on sellaset 100 heppaa noin abaut.

Jenkkikyttä
Viestit: 304
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2002 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Jenkkikyttä » Pe Huhti 25, 2003 9:10 pm

:type:
Viimeksi muokannut Jenkkikyttä, Su Tammi 27, 2013 5:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pasiyzf
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Thunderace

Hornetti

Viesti Kirjoittaja pasiyzf » Su Touko 11, 2003 9:25 pm

Mulla oli ko. mopo. Laserin slipari ja omat säädöt. Siukolan penkissä 91 hp takarenkaalta.
Mulla oli 1 piikki isompi takaratas eli pikasen tiheämpi välitys. Ykkösellä keuli kaasusta vaikka ympäri. Kakkosella tarttee lipasta kytkintä tai oikeen vitusti vetästä tangosta. Kolmosella sain pari kertaa sen ylös. Piti olla sopiva vauhti, sopiva ilma, helvetinmoinen lipasu kytkimestä ja tangosta.

ajh
Viestit: 34
Liittynyt: To Touko 15, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Honda CB 600 Hornet

Viesti Kirjoittaja ajh » To Kesä 05, 2003 8:45 am

Tosta mittarinopeudesta vielä. Mulla on vuosimallia -03 oleva 600:nen hornetti ja "viritin" sitä viimeviikolla eli laitoin eteen piikkii pienemmän etulätkän ja nyt jaksaa vetaa kutosellakin paremmin. Nyt olen saanut mittarinopeudeksi 255km/h , kierrosten ollessa n. 12000 eli rajottimelle on vielä varaa. Pyörä on tosiaan ihan vakio kunnossa. Kakkosella keulii hyvin ku livauttaa kytkimellä kolmosella en oo vielä kokeillu, mutta en usko että nousee ku kuski painaa 85kg. On meinaan keulalla aikapaljon painoa nostettavana.

vane
Viestit: 204
Liittynyt: Su Syys 02, 2001 12:00 am

Viesti Kirjoittaja vane » To Kesä 05, 2003 10:38 am

nousee kolmosella kun rykäsee kunnolla mut pelkällä kytkimellä eip toimi.

Avatar
Tylyttäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: Ke Marras 21, 2001 1:00 am
Paikkakunta: GSX-R 1070 K5

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » Ti Elo 05, 2003 9:27 am

Kokeilin eilen keulia kaverin -03 600 Hornetilla.. Olin pettynyt kuinka huonosti se nousee pystyyn kaasulla. Nousisko sitten vanhemmat ilman kattia olevat helpommin.

Eihän tuo noussut edes ykkösellä puhtaasti kaasulla, siis ilman mitään kikkoja tai repimistä. Kytkimellä nousi kyllä, kiekkoja sai olla kuitenkin ihan sopivasti. Helppo sillä oli muuten keulia kunhan vai nosti keulan kytkimellä, mutta olin pettynyt siihen ettei se noussut kaasulla vaikka tässäkin topikissa niin kerrotaan..

Onkohan porukoilla eri käsitykset kaasulla keulimisesta? Mun mielestä se tarkoittaa sitä, että hytti nousee vaikka väkisin pystyyn kunhan vain kaasusta vääntää. Eikä tartte tehdä mitään on/off liikettä kahvalla, vaan nousee vaikka ihan kesken kiihdytyksen. Näin mä sen käsitän.

Avatar
s
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Syys 04, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Bandit 600S with Holeshot

Viesti Kirjoittaja s » Ti Elo 05, 2003 10:16 am

Tylyttäjä kirjoitti:Onkohan porukoilla eri käsitykset kaasulla keulimisesta? Mun mielestä se tarkoittaa sitä, että hytti nousee vaikka väkisin pystyyn kunhan vain kaasusta vääntää. Eikä tartte tehdä mitään on/off liikettä kahvalla, vaan nousee vaikka ihan kesken kiihdytyksen. Näin mä sen käsitän.
Minä olen kyllä siinä käsityksessä, että kaasulla keulimiseksi lasketaan kaasun off/on kikkailulla keulan nostaminen.
Tuo mitä sinä tarkoitat on mielestäni power wheelie.

Avatar
WilleP
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Touko 28, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Pikku-Bandit

Viesti Kirjoittaja WilleP » To Elo 07, 2003 10:13 pm

ajh kirjoitti:Tosta mittarinopeudesta vielä. Mulla on vuosimallia -03 oleva 600:nen hornetti ja "viritin" sitä viimeviikolla eli laitoin eteen piikkii pienemmän etulätkän ja nyt jaksaa vetaa kutosellakin paremmin. Nyt olen saanut mittarinopeudeksi 255km/h , kierrosten ollessa n. 12000 eli rajottimelle on vielä varaa.
Eikös hornetissakin ole nopeusanturi eturattaalla? Eli saattaa siinä välityksiä lyhentämällä mittarinopeus kasvaa, mutta huiput oikeasti putoaa, ellei kone jaksa sitten kiertää reilusti enemmän kuin pitemmillä väleillä, mutta luulisi silloin huippujen löytyvän jo 5-vaihteella orkkiksesta?

PS. kukaan koittanut 600-pandittiin vaihtaa -1 eteen, voiko enää ajaa matkaa, paljonko nousee rundit n.120km/h?

ajh
Viestit: 34
Liittynyt: To Touko 15, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Honda CB 600 Hornet

Viesti Kirjoittaja ajh » Pe Elo 08, 2003 1:05 pm

TOi on kyllä totta, että mittari virhe kasvaa ku muuttaa välityksiä. Ajoin tässä joku aika sitten ton Hornetin mittarin "tyrmään" eli valehtelee niin Per....sti. Mutta ei toi mittarivirhe haittaa mitään ku on paljon hauskempi ajaa lyhyemmällä välityksellä. Radalla varsinki huomas sen, että toi vakiovälitys on ihan liian pitkä ja keula on todella pehmee rata olosuhteisiin.

Tehoa tarttis edelleen lisää eikö kukaan oo tosiaankaan vielä virittäny tota -03 mallia, että sais kokemuksia käykö -02 mallin suutinsarjat tohon uuteen. Slipari ei ainakaan käy suoraan ( kokemusta on).

Avatar
trendkill
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:00 am
Paikkakunta: Nishiki

Viesti Kirjoittaja trendkill » Pe Elo 08, 2003 4:14 pm

WilleP kirjoitti:
PS. kukaan koittanut 600-pandittiin vaihtaa -1 eteen, voiko enää ajaa matkaa, paljonko nousee rundit n.120km/h?
Muakin kiinnostaisi tietää toi, tulee aika paljon ajettua Kuopio - Siilinjärvi väliä motarilla 140km/h mittarin mukaan, näissä nopeuksissa kierrokset on lähes 8000rpm, eli aika pergeleen korkeella. Pykälää pienempi eturatas ois kovasana hiljasemmassa ajossa, mut jos kiekat alkaa olla tollasessa matkanopeudessa lähellä 9000rpm niin se on aika perärei'ästä..
Jos joku on vaihtanu, niin ois kiva tietää miten todellisuudessa on käynyt?

taneli
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 12:00 am

Viesti Kirjoittaja taneli » Ti Elo 12, 2003 1:30 pm

trendkill kirjoitti:Jos joku on vaihtanu, niin ois kiva tietää miten todellisuudessa on käynyt?
Eihän sitä kokeilla tarvii, helppohan tuo on laskea. Jos etunen on vaikka 15 ja vaihdat sinne 14, niin kiekkoja tarvii samaan vauhtiin noin 7% enemmän eli ~8600 rpm (8000*15/14)

Avatar
trendkill
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:00 am
Paikkakunta: Nishiki

Viesti Kirjoittaja trendkill » Ti Elo 12, 2003 11:51 pm

Tänks Taneli! :wavey:

Avatar
F@zer1
Viestit: 151
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2003 1:00 am
Paikkakunta: musta peto

Viesti Kirjoittaja F@zer1 » Ke Elo 13, 2003 3:02 pm

http://home.t-online.de/home/sven.schmi ... ardata.htm



tiheämmillä kiva leikkiä mutta motarilla alkaa vit.... matkustus matka max 60km ja tankilla saa käydä jatkuvasti :P
....No mitä SITTEN

Viikon aforismi: Vaikka maailma on millä mallilla tahansa, niin
sutenööri se vitut välittää.

Avatar
s
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Syys 04, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Bandit 600S with Holeshot

Viesti Kirjoittaja s » To Elo 14, 2003 3:22 pm

WilleP kirjoitti:PS. kukaan koittanut 600-pandittiin vaihtaa -1 eteen, voiko enää ajaa matkaa, paljonko nousee rundit n.120km/h?
Eikös banditissa ollut 15 piikkinen edessä?!?
Vakiona b6 kiertää 120km/h nopeudessa n.6000rpm
=> 15/14*6000=6428rpm

Jengi on kyllä kehunut että pyörä muuttuu "pirteämmäksi" mutta huiput tippuvat n.10 km/h kun vaihtaa pienemmän eturattaan. Toinen vaihtoehto on tietenkin vaihtaa kolme piikkiä isompi takaratas niin päästään suunnilleen samaan lopputulokseen.

Vastaa Viestiin