600cc Hornetin tehot ?
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
- Viesti:
600cc Hornetin tehot ?
Morjensta!
Kyseessä olisi suutinsarjalla ja sliparilla varustettu 600cc Hornet, "kaveri" sanoi että kulkee mittarinopeutta 240km/h ja "VARAA OLI".
Lisäksi pyörä keulii ykkösellä ja kakkosella kaasusta ja kolmosella pyörän saa pystyyn "kytkintä livauttamalla". Onko Hornet todellakin noin kova pyörä keulimaan ja kulkemaan?
Tietääkseni pyörässä on vakiovälkät.
Kyseessä olisi suutinsarjalla ja sliparilla varustettu 600cc Hornet, "kaveri" sanoi että kulkee mittarinopeutta 240km/h ja "VARAA OLI".
Lisäksi pyörä keulii ykkösellä ja kakkosella kaasusta ja kolmosella pyörän saa pystyyn "kytkintä livauttamalla". Onko Hornet todellakin noin kova pyörä keulimaan ja kulkemaan?
Tietääkseni pyörässä on vakiovälkät.
-
-
-
Hornetti
Mulla oli ko. mopo. Laserin slipari ja omat säädöt. Siukolan penkissä 91 hp takarenkaalta.
Mulla oli 1 piikki isompi takaratas eli pikasen tiheämpi välitys. Ykkösellä keuli kaasusta vaikka ympäri. Kakkosella tarttee lipasta kytkintä tai oikeen vitusti vetästä tangosta. Kolmosella sain pari kertaa sen ylös. Piti olla sopiva vauhti, sopiva ilma, helvetinmoinen lipasu kytkimestä ja tangosta.
Mulla oli 1 piikki isompi takaratas eli pikasen tiheämpi välitys. Ykkösellä keuli kaasusta vaikka ympäri. Kakkosella tarttee lipasta kytkintä tai oikeen vitusti vetästä tangosta. Kolmosella sain pari kertaa sen ylös. Piti olla sopiva vauhti, sopiva ilma, helvetinmoinen lipasu kytkimestä ja tangosta.
-
Tosta mittarinopeudesta vielä. Mulla on vuosimallia -03 oleva 600:nen hornetti ja "viritin" sitä viimeviikolla eli laitoin eteen piikkii pienemmän etulätkän ja nyt jaksaa vetaa kutosellakin paremmin. Nyt olen saanut mittarinopeudeksi 255km/h , kierrosten ollessa n. 12000 eli rajottimelle on vielä varaa. Pyörä on tosiaan ihan vakio kunnossa. Kakkosella keulii hyvin ku livauttaa kytkimellä kolmosella en oo vielä kokeillu, mutta en usko että nousee ku kuski painaa 85kg. On meinaan keulalla aikapaljon painoa nostettavana.
- Tylyttäjä
Kokeilin eilen keulia kaverin -03 600 Hornetilla.. Olin pettynyt kuinka huonosti se nousee pystyyn kaasulla. Nousisko sitten vanhemmat ilman kattia olevat helpommin.
Eihän tuo noussut edes ykkösellä puhtaasti kaasulla, siis ilman mitään kikkoja tai repimistä. Kytkimellä nousi kyllä, kiekkoja sai olla kuitenkin ihan sopivasti. Helppo sillä oli muuten keulia kunhan vai nosti keulan kytkimellä, mutta olin pettynyt siihen ettei se noussut kaasulla vaikka tässäkin topikissa niin kerrotaan..
Onkohan porukoilla eri käsitykset kaasulla keulimisesta? Mun mielestä se tarkoittaa sitä, että hytti nousee vaikka väkisin pystyyn kunhan vain kaasusta vääntää. Eikä tartte tehdä mitään on/off liikettä kahvalla, vaan nousee vaikka ihan kesken kiihdytyksen. Näin mä sen käsitän.
Eihän tuo noussut edes ykkösellä puhtaasti kaasulla, siis ilman mitään kikkoja tai repimistä. Kytkimellä nousi kyllä, kiekkoja sai olla kuitenkin ihan sopivasti. Helppo sillä oli muuten keulia kunhan vai nosti keulan kytkimellä, mutta olin pettynyt siihen ettei se noussut kaasulla vaikka tässäkin topikissa niin kerrotaan..
Onkohan porukoilla eri käsitykset kaasulla keulimisesta? Mun mielestä se tarkoittaa sitä, että hytti nousee vaikka väkisin pystyyn kunhan vain kaasusta vääntää. Eikä tartte tehdä mitään on/off liikettä kahvalla, vaan nousee vaikka ihan kesken kiihdytyksen. Näin mä sen käsitän.
- s
Minä olen kyllä siinä käsityksessä, että kaasulla keulimiseksi lasketaan kaasun off/on kikkailulla keulan nostaminen.Tylyttäjä kirjoitti:Onkohan porukoilla eri käsitykset kaasulla keulimisesta? Mun mielestä se tarkoittaa sitä, että hytti nousee vaikka väkisin pystyyn kunhan vain kaasusta vääntää. Eikä tartte tehdä mitään on/off liikettä kahvalla, vaan nousee vaikka ihan kesken kiihdytyksen. Näin mä sen käsitän.
Tuo mitä sinä tarkoitat on mielestäni power wheelie.
- WilleP
Eikös hornetissakin ole nopeusanturi eturattaalla? Eli saattaa siinä välityksiä lyhentämällä mittarinopeus kasvaa, mutta huiput oikeasti putoaa, ellei kone jaksa sitten kiertää reilusti enemmän kuin pitemmillä väleillä, mutta luulisi silloin huippujen löytyvän jo 5-vaihteella orkkiksesta?ajh kirjoitti:Tosta mittarinopeudesta vielä. Mulla on vuosimallia -03 oleva 600:nen hornetti ja "viritin" sitä viimeviikolla eli laitoin eteen piikkii pienemmän etulätkän ja nyt jaksaa vetaa kutosellakin paremmin. Nyt olen saanut mittarinopeudeksi 255km/h , kierrosten ollessa n. 12000 eli rajottimelle on vielä varaa.
PS. kukaan koittanut 600-pandittiin vaihtaa -1 eteen, voiko enää ajaa matkaa, paljonko nousee rundit n.120km/h?
-
TOi on kyllä totta, että mittari virhe kasvaa ku muuttaa välityksiä. Ajoin tässä joku aika sitten ton Hornetin mittarin "tyrmään" eli valehtelee niin Per....sti. Mutta ei toi mittarivirhe haittaa mitään ku on paljon hauskempi ajaa lyhyemmällä välityksellä. Radalla varsinki huomas sen, että toi vakiovälitys on ihan liian pitkä ja keula on todella pehmee rata olosuhteisiin.
Tehoa tarttis edelleen lisää eikö kukaan oo tosiaankaan vielä virittäny tota -03 mallia, että sais kokemuksia käykö -02 mallin suutinsarjat tohon uuteen. Slipari ei ainakaan käy suoraan ( kokemusta on).
Tehoa tarttis edelleen lisää eikö kukaan oo tosiaankaan vielä virittäny tota -03 mallia, että sais kokemuksia käykö -02 mallin suutinsarjat tohon uuteen. Slipari ei ainakaan käy suoraan ( kokemusta on).
- trendkill
Muakin kiinnostaisi tietää toi, tulee aika paljon ajettua Kuopio - Siilinjärvi väliä motarilla 140km/h mittarin mukaan, näissä nopeuksissa kierrokset on lähes 8000rpm, eli aika pergeleen korkeella. Pykälää pienempi eturatas ois kovasana hiljasemmassa ajossa, mut jos kiekat alkaa olla tollasessa matkanopeudessa lähellä 9000rpm niin se on aika perärei'ästä..WilleP kirjoitti:
PS. kukaan koittanut 600-pandittiin vaihtaa -1 eteen, voiko enää ajaa matkaa, paljonko nousee rundit n.120km/h?
Jos joku on vaihtanu, niin ois kiva tietää miten todellisuudessa on käynyt?
-
- F@zer1
http://home.t-online.de/home/sven.schmi ... ardata.htm
tiheämmillä kiva leikkiä mutta motarilla alkaa vit.... matkustus matka max 60km ja tankilla saa käydä jatkuvasti
tiheämmillä kiva leikkiä mutta motarilla alkaa vit.... matkustus matka max 60km ja tankilla saa käydä jatkuvasti
....No mitä SITTEN
Viikon aforismi: Vaikka maailma on millä mallilla tahansa, niin
sutenööri se vitut välittää.
Viikon aforismi: Vaikka maailma on millä mallilla tahansa, niin
sutenööri se vitut välittää.
- s
Eikös banditissa ollut 15 piikkinen edessä?!?WilleP kirjoitti:PS. kukaan koittanut 600-pandittiin vaihtaa -1 eteen, voiko enää ajaa matkaa, paljonko nousee rundit n.120km/h?
Vakiona b6 kiertää 120km/h nopeudessa n.6000rpm
=> 15/14*6000=6428rpm
Jengi on kyllä kehunut että pyörä muuttuu "pirteämmäksi" mutta huiput tippuvat n.10 km/h kun vaihtaa pienemmän eturattaan. Toinen vaihtoehto on tietenkin vaihtaa kolme piikkiä isompi takaratas niin päästään suunnilleen samaan lopputulokseen.