Supermoto vs 600cc kyykky keuliessa
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: To Kesä 28, 2007 12:00 am
- Paikkakunta: KTM LC4 -04
Supermoto vs 600cc kyykky keuliessa
Eli miltä tuntuu kun vertaa toisiinsa keulimista? Itellä kokemusta ainoastaan noista kusiaisista sporteista ja tuntuu näin melko alottelijana, että saattais olla paljon helpompi ja jopa turvallisempi tehä sitä ainakin näin alkuun supermotolla tyyliin jollai LC4 Kotarilla tms..
Tollasessa kyykyssä esim painopiste on kuitenkin ihan vitun edessä, joka tekee siitä etupäästä helvetin raskaan olosen ja vielä ku meikäläisen 80kg makaa siinä käsien varassa samassa linjassa eturenkaan kaa... Nyt on helppo ymmärtää miks jengi vaihtaa niit korotettui crossistongia niihi.. seki v armaa jelppais aika paljon...
Eli mitä mieltä kokeneemmat on?
Tollasessa kyykyssä esim painopiste on kuitenkin ihan vitun edessä, joka tekee siitä etupäästä helvetin raskaan olosen ja vielä ku meikäläisen 80kg makaa siinä käsien varassa samassa linjassa eturenkaan kaa... Nyt on helppo ymmärtää miks jengi vaihtaa niit korotettui crossistongia niihi.. seki v armaa jelppais aika paljon...
Eli mitä mieltä kokeneemmat on?
- Zip
- Viestit: 343
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: 636
- Viesti:
Kokeneempi en koe olevani, mut supermotoa kerra ajettuani totesin et se vekotin on kaikella tapaa mukavampi räppäilyyn, siis HUOM!omalla tavallaan. Mopotha poikkeavat kuitenki aika suuresti toisistaa. Itse silti tykkään muoviluodilla nostella menemää. Saa ainaki nopeammin ne touhutipat housuihin
jokainen nostelee tavallaa
- jaket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace
motolla on helpompi aloittaa keula, mutta pitää saada kulma kohdalleen aika nopeesti, koska kierrosalue on lyhyt. kyykyllä kone taas kiertää vaikka kiinaan, joten kulmalla ei niin väliä. matkaa saa kerrytettyä.
motolla aloitteleva oppii yleensä paremmin/nopeemmin. on pakko vetää balanssiin. lisäksi moton keula on mukava siinä vaiheessa kun rämmii niitä keuloja paniikissa alas. kyykkypyörä ei todellakaan tunnu mukavalta ja voi vaikka stefat lähtee keulasta vaihtoon.
moto on kiva, mutta moni myös kasvaa siitä pihalle aika äkkiä. rupeaa vaan haluamaan lisää tehoa yms.
jos haluaa vain keuli, niin parhaita on vanhat enskat, koska niissä on rauhalliset koneet, tommonen kierrosherkkä kone on vain haitaksi.
JT
motolla aloitteleva oppii yleensä paremmin/nopeemmin. on pakko vetää balanssiin. lisäksi moton keula on mukava siinä vaiheessa kun rämmii niitä keuloja paniikissa alas. kyykkypyörä ei todellakaan tunnu mukavalta ja voi vaikka stefat lähtee keulasta vaihtoon.
moto on kiva, mutta moni myös kasvaa siitä pihalle aika äkkiä. rupeaa vaan haluamaan lisää tehoa yms.
jos haluaa vain keuli, niin parhaita on vanhat enskat, koska niissä on rauhalliset koneet, tommonen kierrosherkkä kone on vain haitaksi.
JT
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------
------------------
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: To Kesä 28, 2007 12:00 am
- Paikkakunta: KTM LC4 -04
Joo sellaisia vastauksia vähän ootelinkin.. Nyt pitäs saaha viel -06 Ninja vaihettua johki kivaa supermotoo... Ja niinku Jaket tossa mainitsikin ni sellanen enska tyylinen keula sopii eittämättä PALJON paremmi siihe reenaukseen... On meinaa aika rämistelyä ku tiputtelee katupyörää sillee pual hallitsemattomasti maaha..
- kawa6r
- Viestit: 1623
- Liittynyt: To Huhti 04, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: 2-kilpinen
- Viesti:
jep, toi kannattaa mainita myynti ilmotuksessa =)Jaatava kirjoitti:On meinaa aika rämistelyä ku tiputtelee katupyörää sillee pual hallitsemattomasti maaha..
osta sellanen vanha enska niin ei välttämättä tarvii kyykkyä myydä. sillä enskalla harjottelet perus asiat ja kyykyllä voit tehdä matkat ja katuajelut. myyt sitten pois sen kumpi ei miellyttänyt.
mun vanha -94 dr650 lähtee 2500e:lla kun en sillä oo ehtiny ajella
- MadeInFinland
- Viestit: 1240
- Liittynyt: Ke Syys 08, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: Honda CBR RR, Suzuki GS500E -83, Kawasaki KX250F + 688c Suzuki DR
- Mack
- Viestit: 153
- Liittynyt: Pe Kesä 02, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Since -93, nyt kilonen K5
Re: Supermoto vs 600cc kyykky keuliessa
Toki painojakauma kuski päällä saattaa olla jonkin verran erilainen, mutta ainakin yhtä suuri keulimisherkkyyteen vaikuttava ero tulee painopisteen korkeudesta. Smotossa se on aika tavalla korkeammalla.Jaatava kirjoitti:Tollasessa kyykyssä esim painopiste on kuitenkin ihan vitun edessä, joka tekee siitä etupäästä helvetin raskaan olosen ja vielä ku meikäläisen 80kg makaa siinä käsien varassa samassa linjassa eturenkaan kaa... Nyt on helppo ymmärtää miks jengi vaihtaa niit korotettui crossistongia niihi.. seki v armaa jelppais aika paljon...
Eli mitä mieltä kokeneemmat on?
Omaa massaa ei tulisi makuuttaa stongalla vaan ottaa polvilla tankista tukea. Persettä taaksepäin siirtämällä saa myös hytittelyn helpommaksi.
Crossistongaa en kyllä katettuun kyykkyyn laittaisi, on ne niin koomisen näköisiä. Fighterit on sitten toinen juttu.
- Zip
- Viestit: 343
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: 636
- Viesti:
Re: Supermoto vs 600cc kyykky keuliessa
Itse taas tykkään pitää munat kii tankis ku eturengas o ilmas. jos istuu taaempana nii tuntuu kulman haku iha kummalliseltaMack kirjoitti:Persettä taaksepäin siirtämällä saa myös hytittelyn helpommaksi.
- DrFlow
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 12:00 am
- Paikkakunta: 1x suski ja 1x peugeot
[quote="jaket"]motolla on helpompi aloittaa keula, mutta pitää saada kulma kohdalleen aika nopeesti, koska kierrosalue on lyhyt. kyykyllä kone taas kiertää vaikka kiinaan, joten kulmalla ei niin väliä. matkaa saa kerrytettyä.
moto on kiva, mutta moni myös kasvaa siitä pihalle aika äkkiä. rupeaa vaan haluamaan lisää tehoa yms.
Vai kiertää kyykyt sun mielest motoja enemmän?
Ei pidä paikkaansa, kyllä se riippuu koneesta ja
en usko että mikään kasikymppinen krossi(vaikka ny puhuttiinki kuus satasesta)
-siis kisa käyttöön-on mikään laiska niiden kierrosten suhteen...
Vai kiellätkö?
moto on kiva, mutta moni myös kasvaa siitä pihalle aika äkkiä. rupeaa vaan haluamaan lisää tehoa yms.
Vai kiertää kyykyt sun mielest motoja enemmän?
Ei pidä paikkaansa, kyllä se riippuu koneesta ja
en usko että mikään kasikymppinen krossi(vaikka ny puhuttiinki kuus satasesta)
-siis kisa käyttöön-on mikään laiska niiden kierrosten suhteen...
Vai kiellätkö?
- Dego
- Viestit: 65
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: tSuikka
Olemme saaneet asiantuntijan keskuuteemmeDrFlow kirjoitti:jaket kirjoitti:motolla on helpompi aloittaa keula, mutta pitää saada kulma kohdalleen aika nopeesti, koska kierrosalue on lyhyt. kyykyllä kone taas kiertää vaikka kiinaan, joten kulmalla ei niin väliä. matkaa saa kerrytettyä.
moto on kiva, mutta moni myös kasvaa siitä pihalle aika äkkiä. rupeaa vaan haluamaan lisää tehoa yms.
Vai kiertää kyykyt sun mielest motoja enemmän?
Ei pidä paikkaansa, kyllä se riippuu koneesta ja
en usko että mikään kasikymppinen krossi(vaikka ny puhuttiinki kuus satasesta)
-siis kisa käyttöön-on mikään laiska niiden kierrosten suhteen...
Vai kiellätkö?
![]()
- Entropia
- Viestit: 633
- Liittynyt: To Maalis 02, 2006 1:00 am
- Viesti:
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: Ke Helmi 01, 2006 1:00 am
- Paikkakunta: Buell XB12S & Spora
Ton moton kanssa pitää tosissaan olla tarkkana kulman kanssa. Ainakin itellä tulee ongelmaksi se, että pitäis saada pyörä nopeesti oikeaan kulmaan eikä saisi päästää sitä tippumaan.
Jos haluaa helpon pyörän keulia, niin rupeaa funtsailemaan -> 750 cc fightereita. Tietysti tolla motolla tulee väkisinkin opeteltua oikea tekniikka, kun vauhdilla ei voi runtata.
Jos haluaa helpon pyörän keulia, niin rupeaa funtsailemaan -> 750 cc fightereita. Tietysti tolla motolla tulee väkisinkin opeteltua oikea tekniikka, kun vauhdilla ei voi runtata.
- Ileri
- Viestit: 717
- Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
- Paikkakunta: ZX10R'09 Pitkä Mutta Paska
ei vittu siis mikä helvetti on ideana tulla pätemään jonkun pv:n kanssa isojen pyörien kierrosalueista? ei helvetti, täällä tarvittaisiin moderaattoriaDrFlow kirjoitti:jaket kirjoitti:motolla on helpompi aloittaa keula, mutta pitää saada kulma kohdalleen aika nopeesti, koska kierrosalue on lyhyt. kyykyllä kone taas kiertää vaikka kiinaan, joten kulmalla ei niin väliä. matkaa saa kerrytettyä.
moto on kiva, mutta moni myös kasvaa siitä pihalle aika äkkiä. rupeaa vaan haluamaan lisää tehoa yms.
Vai kiertää kyykyt sun mielest motoja enemmän?
Ei pidä paikkaansa, kyllä se riippuu koneesta ja
en usko että mikään kasikymppinen krossi(vaikka ny puhuttiinki kuus satasesta)
-siis kisa käyttöön-on mikään laiska niiden kierrosten suhteen...
Vai kiellätkö?
![]()
- Mannerheim
- Viestit: 519
- Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: Vaaraa aiheuttava ajotapa!
Saatais sinutkin pois täältäIleri kirjoitti:DrFlow kirjoitti:ei vittu siis mikä helvetti on ideana tulla pätemään jonkun pv:n kanssa isojen pyörien kierrosalueista? ei helvetti, täällä tarvittaisiin moderaattoriajaket kirjoitti:motolla on helpompi aloittaa keula, mutta pitää saada kulma kohdalleen aika nopeesti, koska kierrosalue on lyhyt. kyykyllä kone taas kiertää vaikka kiinaan, joten kulmalla ei niin väliä. matkaa saa kerrytettyä.
moto on kiva, mutta moni myös kasvaa siitä pihalle aika äkkiä. rupeaa vaan haluamaan lisää tehoa yms.
Vai kiertää kyykyt sun mielest motoja enemmän?
Ei pidä paikkaansa, kyllä se riippuu koneesta ja
en usko että mikään kasikymppinen krossi(vaikka ny puhuttiinki kuus satasesta)
-siis kisa käyttöön-on mikään laiska niiden kierrosten suhteen...
Vai kiellätkö?
![]()
![]()
Mitäs pyöriä ne kovimmat stunttaajat käyttää?
Monesti näkee just monkeytä noissa kisoissa
Why should we tolerate pansy faggot shit?!
Not even in an animal world male sucks male dick!
Not even in an animal world male sucks male dick!